Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG do 3.2L


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
154 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 28 kwietnia 2010 - 23:31

(dwie listwy hd544 kosztuja cos 1 tys a dwie liswty magca cos 370zł, czyli dokladasz 600zł i masz swiety spokoj.

Sorry, ale za cene 1 kompletu matrixów masz prawie 3 komplety magiców. Obecnie testuje je na własnej skórze, przejechane ~2500km i jest tak jak trzeba. Zestawy naprawcze w cenie 11 zł albo nowy wtrysk za powiedzmy 60 zł. Da rade tak z matrixami? Nie bardzo.
Kumpel założył do laguny HD344, 30tys na gazie, przyszła zima i przełączanie na gaz graniczy z cudem, zamontował podgrzewacz, dopiero zaczęło przełączać jak trzeba.

Wole MagicJety :)

Do 2,5 red magic po przerobkach albo z nowej seri bym wzial

NIebierz Golda. Jest przereklamowany. Mi sie wysypal po 30 tys. Tez cisnienie lata w nim zaleznie od temp i ilosci gazu. Pozatym ustawiasz na 1.15 a po pol roku sam sie podnosci na 1,25-1,30
Mam u siebie od ponad roku Scorpiona ST i odkąd założyłem w/w MagicJety nie wiem, że mam LPG w samochodzie :) Pływające ciśnienie? Elektronika sobie z tym radzi bez problemu.

Do 3,2 był wsadził tak jak pisał andzg:
Stag 300+, Scorpion GT i MagicJety

#22 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 kwietnia 2010 - 23:44

Stag 300+, Scorpion GT i MagicJety


To mi się nawet podoba :jump:

#23 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 29 kwietnia 2010 - 16:11

Mam u siebie od ponad roku Scorpiona ST i odkąd założyłem w/w MagicJety nie wiem, że mam LPG w samochodzie :) Pływające ciśnienie? Elektronika sobie z tym radzi bez problemu.

Do 3,2 był wsadził tak jak pisał andzg:
Stag 300+, Scorpion GT i MagicJety

Też mam Scorpiona ST + MJ. Zestaw na GT + MJ do 3.2 też bym polecał. Nie kwestionuję Matrixów, ale dopłacanie do nich 600zł do naszych Omeg to nieporozumienie. Jeśli chodzi o MJ, moje mają ok. 25tyś km. Oczywiście o instalacje trzeba dbać. Dobre filtry + wymiana + dobry gaz i MJ pociągną bardzo długo. Nawet Matrix nie poradzi jak ci syf na wtryski pójdzie.

#24 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 29 kwietnia 2010 - 18:42

witam.
za chwilę kupię Omegę 3.2L i chcę do niej założyć gaz. jestem z Bydgoszczy i chciałbym się was zapytać o wasze opinie odnośnie tego:
1. jaką instalację założyć
2. na co zwrócić uwagę


Proponuję:

STAG300.6plus lub premium jeśli w owej 3.2 będzie juz OBD-II, wtryskiwacze proponowałbym minimum Magic Jet lub Matrix HD544, reduktor, ktory ją ogarnie to Scorpion GT z cała pewnością.

Lub kosztowniejsza opcja w postaci LR Omegasa ale będzie kłopot wsadzić Medy pod maskę bo miejsca nie ma (choć w 3.2 powinno byc nieco w tej kwestii lepiej bo zdaje się, że nie ma tam EGR'a oraz zaworu wolnych obrotów (elektroniczna przepustnica zamiast tego jest)).


3. jeżeli wiecie, to gdzie dobrze zakładają instalacje w Bydgoszczy albo Poznaniu
będę wdzięczny za waszą pomoc i porady.


Piotr Wiśniewski (ksywka Zenek Bębenek) Poznań, telefon 517 160 050 powiedz, że jesteś ode mnie (Piotr Kopczyński z Kaszub) to będziesz miał zrobione na cud miód i malinę.

#25 OFFLINE   kichu

kichu
  • 124 postów
  • Dołączył: 13-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 17 maja 2010 - 21:25

witam ponownie w tym temacie.
A więc 14.05br. zagazowałem mojego klopsa :jump:
założyłem instalację BRC na reduktorze do 500kucy.
czemu tak? odpowiem w ten sposób: rozmawiałem z tymi ludźmi, których mi poleciliście i z kilkoma innymi i prawie wszyscy odradzali mi inne instalacje.
gdzie założyłem? jak przetestuję i po pierwszym przeglądzie kontrolnym (ok. 2000km) będzie dalej ok to wam podam adres i nr telefonu oraz w miarę pełną specyfikację.

opinia na teraz:
podczas przełączania z PB na LPG to oprócz kliknięcia w bagażniku nic innego się nie dzieje, silnik pracuje równo i dobrze się wkręca na obroty, generalnie nie widzę różnicy pomiędzy gazem a paliwem. obecnie jestem zadowolony - zobaczymy co będzie dalej.
:tank:

#26 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2010 - 21:18

założyłem instalację BRC na reduktorze do 500kucy.
czemu tak?

500 km to ma pewnie na papierze (gaziarze na forach lpg pisza, ze dane podawane przez producenta trzeba brac przez pol ), wiec do twojego auta spokojnie wystarczy z zapasem.

Brc ma dobre wtryski i grunt, ze niezauwazasz roznicy w mocy i jestes zadowolony.

#27 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 maja 2010 - 09:47

tylko jak trafi wymienić mu keihiny to wtedy złapie sie za głowę. Tak czy siak bezawaryjnej jazdy życzę koledze.

#28 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2010 - 10:50

tylko jak trafi wymienić mu keihiny to wtedy złapie sie za głowę

Brc ma swoje wtryski.

#29 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2010 - 11:37

Polecaja BRC bo jest w miare zautomatyzowane i nie wymaga duzej wiedzy do strojenia. Problem sie pojawia jak cos nie chodzi jak powinno, wtedy sie okazuje, ze w necie nie znajdziesz nic na ten temat, a panowie gazownicy rozkladaja rece, bo z BRC maja tylko instrukcje, bo szkolenie kosztuje krocie.
Sequent ma swoje wtryski, jak pamietam matrix i np nie trzeba wiercic dysz i dobierac, wiec kazdy paprak moze to montowac. Strojenie jest automatyczne i instalacja wybaczy wiele bledow nieukow.

Problem sie pojawia jakbys sam chcial pogrzebac, bo na kablu z Allegro to tylko czasy przejscia zrobisz, ale juz nie ustawisz map (potrzebny drugi MAP sensor)

Ja mialem i trafilem na panow idacych na latwizne i zrazilem sie do BRC. Moze nie z ich powodu, ale z totalnego wylania przedstawicielstw BRC (Czakram) i samej centrali BRC.

Wole STAGa. Moze starszy, moze bardziej "manualny", ale duzo wiecej osob sie zna i wie co robi, przez co przy problemach jest latwiej o pomoc. No i jest tanszy od BRC (przynajmniej byl)

#30 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2010 - 12:42

Wole STAGa. Moze starszy, moze bardziej "manualny", ale duzo wiecej osob sie zna i wie co robi, przez co przy problemach jest latwiej o pomoc.

Stag jest wrecz nowszy, przeciez ciagle jest dopracowywany i wychodza nowsze modele +info, instrukcja i soft na stronie producenta.
Duzo ludzi moze narzekac na staga bo zrazilo sie kiepskimi wtryskami valtec, ktore byly w wiekszosci kitow.

BRC tez bardzo dobra instalka, tylko trzeba zalozyc u dobrego fachowca bo faktycznie pozniej samemu juz sie nieda za wiele zdzialac.

#31 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2010 - 13:41

Chodzilo mi o to, ze BRC jest niby nowoczesniejsze, bo jest mocno zautomatyzowany, malo skomplikowany, a STAG wymaga wiecej wiedzy i pracy, jest bardziej "hardcorowy", ale pozwala na wieksza ingerencje.
W BRC nie ma wiercenia dysz, po prostu zakladasz, podpinasz, podlaczasz komputer, a ten na postoju mowi co masz robic - "2000obr, 3000obr, bieg jalowy itp". Wszystko sie samo ustawia, 10 latek to zrobi. No ale jak sie zle wwierca i auto zle pracuje to juz nie ma speca, zeby to znalezc. U mnie sie nawet nie fatygowali ze zdejmowaniem kolektora (czekaly nastepne auta), wiec wyszlo jak wyszlo...

Dobry instalator zalozy i STAGa i BRC dobrze do prawie kazdego auta, kiepski zalozy BRC i bedzie chodzilo, STAGa juz nie. Problem sie pojawi jednak jak bedzie potrzeba regulacji, bo wtedy malo kto umie ustawic BRC.
No i STAG ma forum na ktorym jest mnostwo ludzi chetnych do pomocy i mozna zobaczyc po zadowolonych uzytkownikach gdzie oplaca sie montowac.
mi np Panowie z zakladu w Gorzowie wmawiali, ze skoro mam problemy to oni mi wrzuca mapy z identycznej omegi...omegi mojej mamy. Problem w tym, ze oni nawet nie probowali ustawic map, bo ich nie widac (w nowszym programie juz tak, ale kto sie tym martwi).
Potem sie rozpoczal boj czy moge sam to zrobic. No i nie moge, nie mozna nawet kupic samemu czujnika MAP do korekcji map, tylko zaklad BRC, a zaklad nie rozklada rece i nie wiedza czemu pali 18-19 w miescie.

Mama ze swojego LPG jest w miare zadowolona, ale sam musialem zmieniac dane, bo Panowie ustawili przelaczanie na min 65 stopni po min 90 sekundach. Czyli trzeba auto nagrzac do 65 i dopiero potem po 90 sekundach sie wlaczy gaz. W miescie oznacza to polowe jazdy na benzynie, nawet na cieplo, ale mama sie cieszyla, ze jej pali 12l gazu, ale jakos paliwo szybko idzie. Po regulacji na ok 40 stopni i 15 sekund LPG zlopalo juz ok 14, ale benzyny duzo mniej.
no i do tego wpiep... jej najwieksza butle jaka weszla, bo "tak kazdy zamawia" wiec ma chyba 120 litrow i kawaleczek bagaznika.
Dlatego do konca zycia zostane przeciwnikiem BRC.

#32 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 maja 2010 - 14:13

@lendio - jestem pewny ze u mnie w Grande Punto siedzi Keihin w oryginalnej instalacji BRC, ale nie powiem że dam sobie rękę uciąć. Nie narzekam na ta instalkę bo jest prosta i niewymagająca tak dużej wiedzy u gazownika jak Stag. W kazdym bądź razie przy przebiegu 280 000km siedzi 3ci komplet wtrysków i reduktora (auto ma 65KM a wtrysk kosztuje grubo ponad 200zł). Irytuje mnie tylko to co napisał mkaminski w drugiej części swojego postu dotyczącego przełączania na gaz.


Edit: Dodam jeszcze że nawet BRC można schrzanić, bo są leniwi instalatorzy i czasami idąc na łatwizne, montują za długie przewody od wtryskiwacza BRC, w dodatku różnych długości, co przy przełączeniu na gaz, daje znać o sobie niezłym pierdyknięciem, zwłaszcza jeśli ciśniemy akurat na pedał gazu.

#33 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2010 - 15:07

Wtryski mozna kupic BRC, ale z tego co pamietam mozna bylo montowac inne, tylko ze wydaje mi sie, ze musialy byc tupu matrix.

Dlaczego Cie irytuje co napisalem? Panom z firmy nie chcialo sie nawet zmieniac ustawien wiec zostawili standardowe, a auto robilo polowe jazdy na benzynie.

BRC jest trudno zepsuc, ale jak sie cos zepsuje to tez trudno to naprawic, szczegolnie jak pali duzo to panowie rozkladaja rece. A jak ktos ma opanowanego STAGa to wszystko ustawi i naprawi.

#34 OFFLINE   kichu

kichu
  • 124 postów
  • Dołączył: 13-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 maja 2010 - 16:02

Polecaja BRC bo jest w miare zautomatyzowane i nie wymaga duzej wiedzy do strojenia. Problem sie pojawia jak cos nie chodzi jak powinno, wtedy sie okazuje, ze w necie nie znajdziesz nic na ten temat, a panowie gazownicy rozkladaja rece, bo z BRC maja tylko instrukcje, bo szkolenie kosztuje krocie.
Sequent ma swoje wtryski, jak pamietam matrix i np nie trzeba wiercic dysz i dobierac, wiec kazdy paprak moze to montowac. Strojenie jest automatyczne i instalacja wybaczy wiele bledow nieukow.

Problem sie pojawia jakbys sam chcial pogrzebac, bo na kablu z Allegro to tylko czasy przejscia zrobisz, ale juz nie ustawisz map (potrzebny drugi MAP sensor)

Ja mialem i trafilem na panow idacych na latwizne i zrazilem sie do BRC. Moze nie z ich powodu, ale z totalnego wylania przedstawicielstw BRC (Czakram) i samej centrali BRC.

Wole STAGa. Moze starszy, moze bardziej "manualny", ale duzo wiecej osob sie zna i wie co robi, przez co przy problemach jest latwiej o pomoc. No i jest tanszy od BRC (przynajmniej byl)



no to jeżeli chodzi o kompetencje pana to sprawdziłem. jeździ systematycznie na szkolenia, ma chyba wszystkie certyfikaty itd. proces wyboru warsztatu trwał ponad miesiąc. tak jak pisałem wcześniej, rozmawiałem z ludźmi poleconymi na tym wątku jak i od osób mi znanych. wybór nie był przypadkowy. poza tym pan ma audi a6 v8 i ma założoną tą samą instalację od miesiąca i mu działa.
nie zdecydował bym się na kogoś, kto wie tyle co w necie przeczytał.
ja jestem finansistą i na mechanice się nie znam a poza tym wyznaję zasadę, że skoro ktoś jest specjalistą od czegoś to niech się tym zajmuje. dla przykładu: ja robię kredyty i takie tam i nie będę zajmował się budowaniem domów bo się na tym po prostu nie znam. ;)

a co do instalacji: mijają kolejne dni i działa jak by jej nie było więc obecnie jestem zadowolony.:D

wieczorkiem opiszę wam co mam za instalację i podam adres i nr telefonu do pana gdyby ktoś był zainteresowany.:)

Chodzilo mi o to, ze BRC jest niby nowoczesniejsze, bo jest mocno zautomatyzowany, malo skomplikowany, a STAG wymaga wiecej wiedzy i pracy, jest bardziej "hardcorowy", ale pozwala na wieksza ingerencje.
W BRC nie ma wiercenia dysz, po prostu zakladasz, podpinasz, podlaczasz komputer, a ten na postoju mowi co masz robic - "2000obr, 3000obr, bieg jalowy itp". Wszystko sie samo ustawia, 10 latek to zrobi. No ale jak sie zle wwierca i auto zle pracuje to juz nie ma speca, zeby to znalezc. U mnie sie nawet nie fatygowali ze zdejmowaniem kolektora (czekaly nastepne auta), wiec wyszlo jak wyszlo...

Dobry instalator zalozy i STAGa i BRC dobrze do prawie kazdego auta, kiepski zalozy BRC i bedzie chodzilo, STAGa juz nie. Problem sie pojawi jednak jak bedzie potrzeba regulacji, bo wtedy malo kto umie ustawic BRC.
No i STAG ma forum na ktorym jest mnostwo ludzi chetnych do pomocy i mozna zobaczyc po zadowolonych uzytkownikach gdzie oplaca sie montowac.
mi np Panowie z zakladu w Gorzowie wmawiali, ze skoro mam problemy to oni mi wrzuca mapy z identycznej omegi...omegi mojej mamy. Problem w tym, ze oni nawet nie probowali ustawic map, bo ich nie widac (w nowszym programie juz tak, ale kto sie tym martwi).
Potem sie rozpoczal boj czy moge sam to zrobic. No i nie moge, nie mozna nawet kupic samemu czujnika MAP do korekcji map, tylko zaklad BRC, a zaklad nie rozklada rece i nie wiedza czemu pali 18-19 w miescie.

Mama ze swojego LPG jest w miare zadowolona, ale sam musialem zmieniac dane, bo Panowie ustawili przelaczanie na min 65 stopni po min 90 sekundach. Czyli trzeba auto nagrzac do 65 i dopiero potem po 90 sekundach sie wlaczy gaz. W miescie oznacza to polowe jazdy na benzynie, nawet na cieplo, ale mama sie cieszyla, ze jej pali 12l gazu, ale jakos paliwo szybko idzie. Po regulacji na ok 40 stopni i 15 sekund LPG zlopalo juz ok 14, ale benzyny duzo mniej.
no i do tego wpiep... jej najwieksza butle jaka weszla, bo "tak kazdy zamawia" wiec ma chyba 120 litrow i kawaleczek bagaznika.
Dlatego do konca zycia zostane przeciwnikiem BRC.



to co piszesz to nie problemy z instalacją tylko problem z instalatorem czy instalatorami. ale to wolny kraj i każdy może mieć swoje preferencje - to zrozumiałe, że jak coś się krzaczy nawet jak to nie jest wina sprzętu tylko mechanika to zniechęcasz się do tej konkretnej rzeczy. ja to doskonale rozumiem bo też zniechęciłem się do rzeczy/przedmiotu z winy serwisanta.

#35 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 maja 2010 - 16:41

Ja nie kwestionuje, ze BRC z zalozenia jest zle, po prostu firma BRC kladzie nacisk na szybkie i bezpromemowe instalacje i dlatego tak wiele zakladow w to idzie. Do tego Czakram ma wylane na ludzi.
Ja np tez sprawdzilem zaklad i byl polecany. Jest to przedstawiciel Boscha i BRC, szkolen pelno wisi. Jak sie potem okazalo to szkolenia robia dla jednej osoby i to nie wszystkie bo BRC kaze sobie slono za to placic.
Jezeli Ci sie udalo to tylko pogratulowac, ale bylbym pewniejszy co do Twojego zadowolenia po roku lub dwoch, jak zrobisz kilkadziesiat tysiecy km.
Sam zreszta potwierdziles to co napisalem, ze nie jest problemem instalacja, a osoba ktora ja robi. Ja teraz sam bym instalowal wszystko (w UK jest taka mozliwosc), bo mimo, ze nie jestem mechanikiem z zawodu, przy pracy z tymi panami, musialem niestety przeorac wszelkie materialy dotyczace BRC, zeby wiedziec jak to co mowia ma sie do prawdy.
Po przesiadce jednak na diesla przekonalem sie jednak ze w moim przypadku gaz najlepiej sprawdza sie w...kuchence. No, ale ja jestem w UK i tu jest troche inaczej.

#36 OFFLINE   kichu

kichu
  • 124 postów
  • Dołączył: 13-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 maja 2010 - 18:04

... Ja np tez sprawdzilem zaklad i byl polecany. Jest to przedstawiciel Boscha i BRC, szkolen pelno wisi. Jak sie potem okazalo to szkolenia robia dla jednej osoby i to nie wszystkie bo BRC kaze sobie slono za to placic.
Jezeli Ci sie udalo to tylko pogratulowac, ale bylbym pewniejszy co do Twojego zadowolenia po roku lub dwoch, jak zrobisz kilkadziesiat tysiecy km.
Sam zreszta potwierdziles to co napisalem, ze nie jest problemem instalacja, a osoba ktora ja robi.


to fakt, że jest sporo zakładów co instalują BRC i że ludzie gówno na ten temat wiedzą bo z kilkoma takimi rozmawiałem i po kilku pytaniach widać, że g.:stop:.o wiedzą. tam gdzie ja instalowałem jest dwóch kolesi: szef-mechanik i jego pomagier. szef ważniejsze kwestie robi sam a pomagier - wiadomo. koleś zakłada taksówkarzom, policjantom w policyjnych brykach, do aut latających w wojsku no i prywatnym. ma też w swoim aucie, aucie swojej żony i kuzyn czy brat (nie pamiętam dokładnie). wiem sporo na temat jego "dokonań" i fachowości, bo jak pisałem szukałem tego "jedynego";) od jakiegoś czasu i powiem, że skoro koleś zakłada tyle tych instalek to musi coś na ten temat wiedzieć. widziałem też jak potwierdzał przyjazd na jakieś szkolenie trzy tygi temu.
co do zadowolenia to też tak uważam, że wyjdzie po kilkudziesięciu kilosach. a że robię miesięcznie średnio około 3500km to w miarę szybko się przekonam. ale jestem dobrej myśli (muszę być bo wydałem 3800)

#37 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 20 maja 2010 - 13:55

Dlaczego Cie irytuje co napisalem? Panom z firmy nie chcialo sie nawet zmieniac ustawien wiec zostawili standardowe, a auto robilo polowe jazdy na benzynie.

Źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o to że to co opisywałeś o tym braniu benzyny, to sam tak mam u siebie wiec sie z toba zgadzam.

@kichu - dobrego gazownika nie poznaje sie po tym że załozy BRC do Omegi (bo jak już pisał kolega, to instalacja o wiele prostsza w montażu niż konkurencja), ale po tym jak zrobi Staga w 2.6 i 3.2 żeby to jeździło, nie traciło mocy, nie prychało, paliło rozsądne ilości i robiło drugie przebiegi :)

#38 OFFLINE   eMdzeJ

eMdzeJ
  • 172 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp./Sopot

Napisany 20 maja 2010 - 15:15

Eliks masz Scorpiona ST i jak się sprawuje?? Jak przełączna z PB na LPG to odczuwa się to bardzo?? Jak pracuje silnik na tym reduktorze??

#39 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 20 maja 2010 - 18:32

Mój ST ma czasami swoje fochy, ale ogólnie pracuje jak trzeba :)

#40 OFFLINE   kichu

kichu
  • 124 postów
  • Dołączył: 13-04-2010
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 20 maja 2010 - 21:55

@kichu - dobrego gazownika nie poznaje sie po tym że załozy BRC do Omegi (bo jak już pisał kolega, to instalacja o wiele prostsza w montażu niż konkurencja), ale po tym jak zrobi Staga w 2.6 i 3.2 żeby to jeździło, nie traciło mocy, nie prychało, paliło rozsądne ilości i robiło drugie przebiegi :)


tak jest w każdej profesji. zgadzam się, jednak gdy moja instalacja gazowa będzie działać bez problemów to ja będę zadowolony i tylko tego oczekuję od kolesia i nie interesuje mnie to, czy potrafi zakładać staga bądź inne instalacje. to nie ma dla mnie znaczenia jeżeli to co zrobił będzie chodziło jak trzeba. co do wyboru instalacji to był mój wybór tak jak wybór warsztatu też był świadomy. a czy to była trafna decyzja to czas pokaże.

analogicznie: ja specjalizuję się w kredytach hipotecznych i inwestycyjnych i nie robię kredytów gotówkowych mimo iż wiem na ich temat sporo. z jakiego powodu?? są o wiele bardziej skomplikowane niż gotówkowe i dają satysfakcję jak uda się spiąć temat do końca.

a czy facet zakłada inne instalacje to tego nie wiem bo się nie pytałem ale się zapytam.