Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana płynu chłodniczego a awaria lpg


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   aniol1609

aniol1609
  • 31 postów
  • Dołączył: 02-02-2010

Napisany 18 kwietnia 2010 - 15:20

dzis zabralem sie za wymiane plynu chlodniczego, (omega strasznie sie grzala, raz poszla para spod maski). zimny silnik plukalem woda z weza potem zalalem destylowanej, spuscilem i wlalem prestone. ustawilem grzanie na HI i maks wiatrak i odpalilem fure, prawie natychmiast przelaczylo sie na lpg troche pochodzilo i gdy uciskalem weze od chlodnicy czuc bylo gazem i przelaczyl sie na benzyne po dluzszej chwili. czasem czuc bylo gaz zaraz po przelaczeniu wiec myslalem, ze to normalne a tu wziuu i lpg nie dziala, po zgaszeniu odpala na benzynie diody migaja i nie przelacza sie na gaz mimo odpowiedniej temperatury. sekwencja BRC zakladana dwa lata temu, bezpieczniki okej.

#2 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 18 kwietnia 2010 - 20:09

Zapowietrzony reduktor , sprawdź czy jest ciepły czy zimny . Jak zimny to popuść opaskę od przewodu wodnego i sprawdź czy leci płyn ( na pracującym silniku ) . jak zacznie lecieć to skręć opaskę .

#3 OFFLINE   aniol1609

aniol1609
  • 31 postów
  • Dołączył: 02-02-2010

Napisany 18 kwietnia 2010 - 20:27

dzieki, nie wiem co i jak ale problem sam sie rozwiazal... a co z tym grzaniem? lapie silnik czesto 100 stopni a nawet lepiej. wlacza sie wentylator przy 98 ale nie daje rady schlodzic podczas jazdy, na postoju jest okej. korek nowy wszystko drozne niby okej wg mechanika a nie okej:/ ogrzewanie w srodku lipa bo takie cus pod deska jest rozwalone i nie puszcza na kabine cieplego powietrza. macie jakies konkretne pomysly?

#4 OFFLINE   Amorek111

Amorek111
  • 194 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 kwietnia 2010 - 20:30

To jest normalna temperatura, u mnie załańcza sie wentylator około 102 stopnie, i później schodzi 95 stopni.

#5 OFFLINE   aniol1609

aniol1609
  • 31 postów
  • Dołączył: 02-02-2010

Napisany 18 kwietnia 2010 - 20:44

ale u mnie zalacza sie wentylator i nie schodzi temperatura, rosnie pod czerwone pole, raz poszla para ze zbiorniczka wyrownawczego. w zime bylo okej teraz lipa.

#6 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 kwietnia 2010 - 22:05

Teoretycznie rzecz biorąc jak zwali się termostat to silnik powinien być nie dogrzany ale nie zaszkodzi go sprawdzić. Sprawdzałeś chłodnicę?

#7 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2010 - 22:13

A termostat cały nowy, czy też wkład? Ja wiele dobrego naczytałem się o Termocie aż tu zonk, u mnie nowy wkład puszcza dopiero przy 95 a i wtedy załączają się wiatraki - pobór prądu - ale po wymianie ładnie szybko się nagrzewa, tylko ta temperatura... Wcześniej mi się nie dogrzewał ale jak juz dogrzałem to maks 92 na cyferblacie

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 kwietnia 2010 - 23:41

Florek wymieniłeś ten termot na inny (jaki) i już jest ok??
Termoty w V6 jak na razie spisują się bezbłędnie, choć pewnie kiedyś jakaś sztuka się trafi:)
W xev to rzeczywiście jakieś jaja z tą temp.
aniol1609 wydaje mi się że na pierwszy ogień do sprawdzenia jest termostat i chłodnica.

#9 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 kwietnia 2010 - 23:54

Florek wymieniłeś ten termot na inny (jaki) i już jest ok??
Termoty w V6 jak na razie spisują się bezbłędnie, choć pewnie kiedyś jakaś sztuka się trafi:)
W xev to rzeczywiście jakieś jaja z tą temp.
aniol1609 wydaje mi się że na pierwszy ogień do sprawdzenia jest termostat i chłodnica.


Bardziej chłodnica bo termostat jak się psuje to otwiera się obieg i silnik jest niedogrzany a nie przegrzewa się. Ale sprawdzić nie zaszkodzi.

#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 kwietnia 2010 - 00:21

Tu do końca pewności nie ma.
W xev to chyba musi być naprawdę precyzyjny termostat bo otwiera się od 92 a pełne otwarcie ma ponad 100*. Wentylator chwyta już przy 95 i 105* - to wszystko jakoś musi ze sobą współgrać żeby na blacie było 92*, dla mnie to jest jakieś dziwne, no ale tak jest i trudno.

#11 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 kwietnia 2010 - 00:53

Może i dziwne :-) ale jak wyjmujesz termostat to jego budowa jest masakrycznie prosta konstrukcja. Ale na jakiej zasadzie działa nie mam pojęcia może wykorzystana jest rozszeżalnosc temperaturowa określonego stopu metalu. Nie będę gdybal bo nie wiem. Moim zdaniem włączenie wentylatora przy 105 stopni to zdecydowanie za późno. Ale skoro tak ma mieć. W takim razie chyba nie wolno jeździć na wodzie destylowanej, choć z drugiej strony wraz ze zmiana ciśnienia zmienia się temperatura wrzenia wody. Hmm to wszystko jest bardzo skomplikowane :-) sprawdź termostat i chłodnice i daj znać co i jak. :-) Pozdrawiam

#12 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 kwietnia 2010 - 13:59

Ale na jakiej zasadzie działa nie mam pojęcia może wykorzystana jest rozszeżalnosc temperaturowa określonego stopu metalu.


Termostat - jak to jest zrobione:)

niby proste ale i precyzyjne.

#13 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 kwietnia 2010 - 14:06

Niezłe :) nie wpadłbym na to że tam wosk wsadzili :) ale mówiłem że coś z rozszerzalnością temperaturową :p

#14 OFFLINE   aniol1609

aniol1609
  • 31 postów
  • Dołączył: 02-02-2010

Napisany 19 kwietnia 2010 - 16:50

termostat okej mechanik mowil, ze chlodnica tez... jak sprawdzic chlodnice? da sie bez wymontowywania? nie mam wyciekow z niej zadnych.

#15 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 kwietnia 2010 - 20:08

Coś Ci nie chłodzi w aucie więc albo termostat się nie otwiera albo chłodnica nie studzi czy jak to nazwać. Miałeś wsypywany może kiedyś taki proszek który niby uszczelnia układ chłodzenia?

#16 OFFLINE   aniol1609

aniol1609
  • 31 postów
  • Dołączył: 02-02-2010

Napisany 19 kwietnia 2010 - 21:33

nie mam pojecia... auto mam od lutego w zime bylo wszystko okej, moze jak rozrzad wymieniali to trafila sie trefna pompa wody. dam znac jak problem nie minie po wymianie chlodnicy ewentualnie termostatu:( pozdrawiam i dzieki wszystkim za podpowiedzi. jak sie pojedzie do mechanika bez wskazowek to najchetniej by caly silnik rozbierali i trzymali auto tygodniami.

jest moze ktos z okolic mławy??? potrzebuje jakiegos speca co rozbierze mi deske i naprawi ten uklad co puszcza cieple powietrze na kabine

#17 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 kwietnia 2010 - 22:26

Objawy pojawiły się zaraz po wym pompy wody? warto pompę sprawdzić!
Ogrzewanie idzie przez zawór nagrzewnicy. Nagrzewnica jest drożna? Obie rurki (wej/wyj) muszą być gorące.Masz klimatronik?

#18 OFFLINE   aniol1609

aniol1609
  • 31 postów
  • Dołączył: 02-02-2010

Napisany 20 kwietnia 2010 - 17:45

mam klimatronic nie wiem gdzie znajduje sie nagrzewnica aby ja sprawdzic. klima nie dziala bo padla sprezarka, po przeplukaniu porzadnym i na nowym plynie po odpowietrzeniu z nowym korkiem narazie jest okej, na odcinkach okolo 30km nie gotuje sie do czerwonosci, ciekawe jak zareaguje na wieksze upaly... a wiatrak w 2.0 16v ma dwa biegi? jak tak to kiedy sie zalacza szybsza opcja?

#19 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 20 kwietnia 2010 - 18:00

Nagrzewnica http://forum.omegakl...1&postcount=116
Rurki gumowe z nagrzewnicy wychodzą też z przegrody - za silnikiem.
Drugi bieg coś 103-105*.
No nie ma bata jak płyn się gotuje to trzeba sprawdzić, termostat, chłodnicę, korek, pompę, wentylatory ostatnia opcja to głowica.

#20 OFFLINE   aniol1609

aniol1609
  • 31 postów
  • Dołączył: 02-02-2010

Napisany 25 kwietnia 2010 - 13:53

ma ktoś może na forum tanio chlodnice do 2.0 16v na handel? czy te na allegro po 200zl nowki zamienniki sa okej? stosowal ktos?