Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B ściąganie w prawo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 17 kwietnia 2012 - 20:31

może sam mak-person jest krzywy?? najlepiej by było podmienić i wtedy sprawdzić, czy ściąga. a przy podmianach kół na 15 sprawdzałeś ciśnienie w kołach?? było jednakowe??
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#22 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2012 - 20:32

zbieżność ustawiałeś w sprawdzonym warsztacie?
Może trzyma któryś hamulec nie odbija do końca

#23 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 kwietnia 2012 - 20:34

a tak zapytam wszystkie diagnozy były robione w tym samym warsztacie??zbieżność itp?? może podjedz gdzieś indziej..na zbieżność i luzy

#24 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 kwietnia 2012 - 20:52

przeniosłem dwa tematy , nie dość że nie piszecie w istniejących wątkach to jeszcze każdy zakłada oddzielny temat o tym samym :masakra:

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#25 OFFLINE   obart

obart
  • 3 postów
  • Dołączył: 17-11-2011

Napisany 17 kwietnia 2012 - 20:57

Koła pompowane przed sprawdzeniem, zbierzność sprawdzona na tej samej stacji diagnostycznej ale sam byłem pracowałem jako pomocnik diagnosty i wszystko wydaje się ok. po podniesieniu koła toczą się bez oporu więc chyba nie hamulec

#26 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 kwietnia 2012 - 18:50

Ja bym zaczął od przypomnienia sobie jak były zjechane poprzednie opony. U mnie darło z przodu , po ustawieniu zbieżności , zaczął ściągać w lewo w koleinach i przy dużych szybkościach. Zmiana na letnie i szok . Zewnętrzne brzegi zużyte , ale wewnętrzne zajechane prawie do plecionki . Tył niewiele lepszy . Lektura http://forum.omegakl... i wiadomo - tuleje. Przegląd przeszedł bez problemu , a jednak.
Ciśnienie miałem przód 2,4-2,5 atm z tyłu 2,7-2,8 atm

#27 OFFLINE   obart

obart
  • 3 postów
  • Dołączył: 17-11-2011

Napisany 20 kwietnia 2012 - 15:44

Wychodzi, że mimo wszystko opony, zmieniałem tył na przód i to samo ale jak zmieniłem lewa na prawą to jechała w miarę prosto. Kupie opony i zobaczymy co będzie się dziać.

#28 OFFLINE   krystus

krystus
  • 50 postów
  • Dołączył: 03-01-2012

Napisany 21 kwietnia 2012 - 18:28

Kolega napisał:

Ciśnienie miałem przód 2,4-2,5 atm z tyłu 2,7-2,8 atm

to chyba zaduże cisnienie.

#29 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2012 - 19:16

Zależy od użytkowania. Każda kluska fabrycznie ma naklejkę z korektami ciśnienia w oponach (oczywiście do dedykowanych omegom oponom) pod klapką wlewu paliwa.
Ja przy silniku cięższym (v6) mam przy obciążeniu do 3 pasażerów i lekkim bagażu przód 2.0 tył 2.2; przy obciążeniu 5 pasażerów i lekkim bagażu przód 2.9 i tył 3.1 reszty nie pamiętam, ale jest chyba jeszcze jedna korekta bądź nie ma.

 


#30 OFFLINE   bialywwy

bialywwy
  • 37 postów
  • Dołączył: 17-04-2010

Napisany 23 kwietnia 2012 - 16:31

Sprawdź jeszcze czy nie masz jakiejś sprężyny pękniętej, wystarczy że trochę będzie niższy z jednej strony i będzie ściągało, u mnie była jedna lekko pęknięta na samym dole i był niższy minimalnie nawet nie było widać różnicy wzrokowo a ściągał.

#31 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2012 - 09:23

Ciśnienie miałem przód 2,4-2,5 atm z tyłu 2,7-2,8 atm

to chyba zaduże cisnienie.



Tak mniej więcej podaje instrukcja na pełne obciążenie autka . Poprzedni właściciel latał na 2 atm i wyżerało ostro krawędzie opon . Niestety dzisiaj przy wymianie oponek okazało się , że lewa sprężyna pękła i wyjaśniła się sprawa ściągania autka - chyba.
Ps. Tak jak pisał poprzednik . Nie widać żeby autko było przechylone.

#32 OFFLINE   Burypudelek

Burypudelek
  • 61 postów
  • Dołączył: 26-07-2011

Napisany 05 września 2013 - 19:44

Omega przeszarpana na wszystkie strony tył przód 0 luzów, mimo wszystko ściąga na prawo. Koła po prostowaniu i wywarzaniu mimo to ściąga, przełożone koła na 195 r 15 mimo to ściąga, przy hamowanu nie ściąga. Łożyska na mcpersonach ok. kąty pochylenia kół ok.


Witam

Mam ten sam problem co dwie osoby przed mną w tym wątku. Jaja zaczęły się po wymianie kompletu tulei (Lemforder) z przodu. Jeżdżę już tak od 1,5 roku i skończyły mi się opcje.

Do cytatu powyżej dodam:

- Geometria ustawiana (przod ,tył) już w trzech warsztatach na nowoczesnych sprzętach. Nastawy wzorcowe.
- Nowe opony Fulda. Koła wyważone (2 x).
- Ściąga na komplecie letnim i zimowym.
- Auto nie bite, nigdy nie wpadło w jakaś koszmarną dziurę itd.

#33 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2013 - 20:45

Witam. To i ja się podłączę do tematu. Od wiosny zrobione: tył - tuleje wahaczy, gumy stabilizatora, "prosiaki", tylne poduszki sanek, drążki, przód: drążek środkowy, tuleje wahaczy(lemf duże bmw) łączniki stabilizatora, sworznie ok, drążki krótkie ok, wymienione łożysko w prawym kole bo był luz, opony nowe, cała geometria ustawiona na cacy, i sytuacja jak u kolegi wyżej. Ściąganie bardzo słabe ale denerwujące bo trzeba prawie cały czas mieć napiętą kierownicę delikatnie w lewo. Koła przekładane mimo nowych opon. Zamieniłem wahacze stronami (podejżewałem nowe tuleje od bmw), jakby deczko lepiej ale dalej ciągnie, prawa tuleja jakby bardziej się odkształciła od lewej. Zauważyłem że pogłębia się to ściąganie przy jeździe po bruku przy drganiach, prędkość 30-40 km/h po puszczeniu kierownicy skręca gwałtowniej w prawo. Jazda lewym pasem przynosi niewielkie zmiany. Gdzie jeszcze szukać? Mam jeszcze jedną rzecz do sprawdzenia ale to napisze jak ogarnę czy dało jakiś efekt.

#34 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2013 - 20:47

cała geometria ustawiona na cacy

A katy pochylenia w normie?

#35 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2013 - 20:49

Tak, tylne prawe koło na granicy jak dobrze pamiętam. Będę wiercił temat do skutku bo irytuje mnie to.

#36 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2013 - 01:22

Tak, tylne prawe koło na granicy jak dobrze pamiętam. Będę wiercił temat do skutku bo irytuje mnie to.


Sorry ,że tak póżno , ale u mnie przyczyną problemów okazała sie zwrotnica od strony pasażera ( chyba tak sie nazywa) - leci do drążka poprzecznego

#37 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2013 - 21:47

Sorry ,że tak póżno , ale u mnie przyczyną problemów okazała sie zwrotnica od strony pasażera ( chyba tak sie nazywa) - leci do drążka poprzecznego



Zwrotnica :o, a co jej było??

#38 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2013 - 22:30

Zwrotnica :o, a co jej było??


przecież napisał - leci do drążka poprzecznego :D

#39 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2013 - 00:33

yy , no po prostu się wyrobiła , jest luz i nie da się ustawić zbieżności , jazda z większą prędkościa , to dość wyraźne myszkowanie autka po drodze. Dopiero wróciłem do kraju , więc próbuje znależć (jeśli była) odp na forum , czy to zmieniać na nowe , używane , regenerowane , czy może trza tylko wymienić panewkę

Ps . Z tą zbieżnością to jest tak , że niby jest , ale drze opony , bo zwrotka przeskakuje

#40 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2013 - 17:25

no po prostu się wyrobiła , jest luz i nie da się ustawić zbieżności , jazda z większą prędkościa , to dość wyraźne myszkowanie autka po drodze

Zwrotnica nie może się wyrobić... Może conajwyzej się skrzywić od uderzenia lub peknac. A u Ciebie na 90% jest problem z tulejami wahacza...