Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sonda lambda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2010 - 08:40

napiszę co zrobili i czy jest jakaś poprawa.

Oprócz oceny wyników pracy gaziarzy niech Ci pokażą, że sonda "faluje" na gazie i na benzynie w pełnym zakresie. Bęziesz miał dowód, że działa.

W sekwencjach zazwyczaj nie ma opcji emulacji sondy, ale jak wcześniej napisałem, może byc skrajnie źle wyrególowana instalacjia i to też może wpływać na wyrzucanie błędu związanego z sondą. Zazwyczaj, bo instalacje oparte na elektronice AEB (Bigas)mają możliwość emulacji sondy!

#22 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2010 - 09:13

sprawdźcie prace sondy na kompie a potem podejmujcie decyzje o wymianie

#23 OFFLINE   witos1987

witos1987
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 14 marca 2010 - 14:16

Ja byłem na kompie no i jedna sonda ma jakiś tam zakres działania już nie pamiętam jaki a druga ma jedno stałe napięcie i wogóle nie faluje czyli co do wymiany co nie ? No i co powiecie na zamiennik firmy 'no name' za 140 zł z allegro? Bedzie to chodziło ? Sonda 3-przewodowa. Nie mam zbytnio teraz kasy bo w innym przypadku kupiłbym orginał ;/

#24 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 17:58

Nowe sondy w V-kach na podglądzie Op-Comem wskazują od około 50mV do 980mV (0,05-0,98V). Jeśli jedna nie pracuje a druga ma mniejszy zakres np. 0,2-0,8V to obydwie nadają się do wymiany. Nikt nie doradzi Ci zakupu "no name" bo to ryzyko. Spójrz tu, kupujesz, ucinasz wtyczki, zaciskasz przewody w dołączone rureczki i masz nówkę sztukę i w dodatku firmową. Generalnie z 1V sondami jest łatwiej dobrać markowy zamiennik, byleby gwint pasował i ilość kabli. Aukcję podałem zupełnie przypadkową. Dozbierasz do tych 140 zł jeszcze 60zł i masz 2 nówki ;)

#25 OFFLINE   witos1987

witos1987
  • 29 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 14 marca 2010 - 23:39

Nowe sondy w V-kach na podglądzie Op-Comem wskazują od około 50mV do 980mV (0,05-0,98V). Jeśli jedna nie pracuje a druga ma mniejszy zakres np. 0,2-0,8V to obydwie nadają się do wymiany. Nikt nie doradzi Ci zakupu "no name" bo to ryzyko. Spójrz tu, kupujesz, ucinasz wtyczki, zaciskasz przewody w dołączone rureczki i masz nówkę sztukę i w dodatku firmową. Generalnie z 1V sondami jest łatwiej dobrać markowy zamiennik, byleby gwint pasował i ilość kabli. Aukcję podałem zupełnie przypadkową. Dozbierasz do tych 140 zł jeszcze 60zł i masz 2 nówki ;)


Nie no klasa z tymi sondami, NGK raczej dobra firma z tego co wiem - nie widziałem tej oferty na allegro jak szukałem ;/ Ale w sumie jak druga sonda jest dobra to dobrze wymienić obydwie ? Np żeby były tej samej marki albo że druga pewnie też padnie niedługo ? Jak nazbieram troszkę kaski to chyba je kupię.

#26 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 23:56

Z tego, co ja się naczytałem i naoglądałem w życiu, to najprawdopodobniej NGK/NTK robiło sondy dla Siemensa, który dawał jeszcze logo GM. ;) Wyobraź sobie, że jeżeli jedna sonda chodzi 0,05-0,95 a druga 0,15-0,95 to za skarby świata nie ustawisz równo stron w sekwencyjnej instalacji LPG-będą się rozjerzdzać czasy wtrysków na strony. Gorzej, że jeśli nawet w takiej sytaucji dasz % korekty to dla przykładu na wolnych będzie miód malina, ale podczas jazdy już nie i na odwrót: zgrasz strony podczas obciążenia to na wolnych będą rozjazdy. Miałem okazję jeździć z laptopem i podglądać jednocześnie parametry gazu programem gazowym i wartości bloków pomiarowych ECU silnika Op-Comem, wiem co piszę.
Oczywiście, uważaj na podróbki!

#27 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2010 - 08:40

Ja byłem na kompie no i jedna sonda ma jakiś tam zakres działania
już nie pamiętam jaki a druga ma jedno stałe napięcie i wogóle nie faluje czyli co do wymiany co nie ? No i co powiecie na zamiennik firmy 'no name' za 140 zł z allegro? Bedzie to chodziło ? Sonda 3-przewodowa. Nie mam zbytnio teraz kasy bo w innym przypadku kupiłbym orginał ;/


mam to samo i zeby bylo smieszniej to nie byla wina sondy , wymienilem na nowa i jest to samo, zamienialem stronami , to samo . podpinalem na krzyz , to samo, przewody sprawdzone , niema przebicnia ani nic , komp podmieniany , to samo ,
jak silnik jest pod obciazeniem to sonda jakos tam pracuje ale na wolnych nie chce

#28 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2010 - 10:33

jak silnik jest pod obciazeniem to sonda jakos tam pracuje ale na wolnych nie chce

Zobacz tutaj. Sonda ma pracować w pełnym zakresie a nie "jakoś tam" ;)

#29 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 15 marca 2010 - 14:30

witam. Podlaczylem auto pod kompa i pokazalo mi blad sondy. Po odpaleniu czasem odrazu zgasnie czasem swieci sie caly czas pomaranczowa kontrolka...na benzynie nie odczuwam zadnych zmian normalnie sie kreci i przyspiesza ale jak juz przelaczy na gaz to szarpie i muli. Dodam ze mam sekwencje.Spalanie jest normalne pali mi okolo 12 litrow w miescie.Jak pochodzi na gazie to czasem jest dobrze a czasem szarpie.Wymienione przewody i swiece.Dodam rowniez ze jesli nie zapali sie kontrolka to na gazie jezdzi normalnie i nie szarpie dopoki sie nie zapali kontrolka wtedy zaczyna szarpac. Co to moze byc ??

#30 OFFLINE   Miaga

Miaga
  • 82 postów
  • Dołączył: 11-07-2009
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 15 marca 2010 - 16:50

z tego co wiem to ta druga prawie wogle nie faluje praktycznie stoi w miejscu

#31 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2010 - 17:10

z tego co wiem to ta druga prawie wogle nie faluje praktycznie stoi w miejscu

ta "druga" w silniku 2,2L to sonda diagnostyczna, za katalizatorem, nie regulacyjna. Ona ma stać w jednym miejscu,typowo dla 2,2L powinna wskazywać 0,7V. W silnikach 2,0; 2,5; 3,0L sondy są przed katalizatorem i muszą pracować, określenie druga sonda w tym temacie dotyczy sondy z któres strony silnika w układzie V.

#32 OFFLINE   gnomek20

gnomek20

    E39 CB 304CG

  • 22 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2010 - 14:12

witam! wracając do mojej sondy, do gaziarzy nie pojechalem kupiłem sobie interfejs do gazu całe 42zł zapłaciłem tyle co jedna wizyta w serwisie, troche poczytałem o regulacji tej instalacji i sobie podregulowałem sam. kontrolka od silnika zapala się już żadko ale co najważniejsze jak się zapala to silnik już nie muli i można normalnie jechać.

#33 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2010 - 14:32

to zrób zrzuty ekranu z widokiem na ustawienia i mapy programu diagnostycznego. Doradzimy, pochwalimy albo wytkniemy błędy ;) i wyeliminujemy całkowicie kontrolkę :)

#34 OFFLINE   gnomek20

gnomek20

    E39 CB 304CG

  • 22 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2010 - 07:45

witam! przepraszam, że tak długo ale nie miałem czasu w tygodniu, ustawiłem wzbogacenie na 11% tak jak widać na zrzucie ekranu w załączniku, i przestało mulić kontrolka nadal się pojawiał ale chociaż nic się nie dzieje. proszę o jakieś propozycje zmian :D, mam jeszcze błąd 0500 co to może być?

#35 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 marca 2010 - 20:41

Daj zrzut ekranu mapy a nie modelowania. W modelowaniu widzimy, jakie są korekty względem modelu po autokalibracji, mapy zbiera się co prawda odrębnie do poszczególnych zakresów obrotów ale zerknąć można. Generalnie starsze układy na KME są nieco czaso-, praco-, benzyno- i gazochłonne do kalibracji.

#36 OFFLINE   Grzesita90

Grzesita90
  • 23 postów
  • Dołączył: 30-10-2011
  • Skąd: Szczecin

Napisany 10 grudnia 2011 - 15:44

to ja mam zaadtke. dlaczego sonda diala na gazie a na pb stoi

#37 OFFLINE   januszek

januszek
  • 7 postów
  • Dołączył: 21-05-2011
  • Skąd: Kłodawa

Napisany 08 lutego 2013 - 21:19

jak to zrobic.mi wyskoczyło 0130 i mam sonde na 4 piny,pomocy i jeszcze zapala sie komunikat skrzyni automatyczneji przy 2000 obrotach odcina paliwo;;pomocy

jak to zrobic,.pomocy