Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

R6 Turbo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dohc

dohc
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-09-2009

Napisany 09 kwietnia 2010 - 00:01

Witam


Jestem w miarę świeżym posiadaczem i użytkownikiem omegi B kombi zwanej kutrem .Niestety napędza ja x20xev zamulone gazem , omega miała być autem przejściowym
na kilka miesięcy ale szczerze mówiąc spodobała mi się jazda nią po tym jak po przejechaniu 900 km nie czułem jakiegoś strasznego zmęczenia . Auto jest ekonomiczne i w zasadzie nadaje się do normalnej jazdy ale jego osiągi nie pokrywają się z moimi oczekiwaniami. Wpadłem na pomysł , wiem ze dla wielu osób bezsensowny no ale postanowiłem wam go przedstawić i przedyskutować . Zapragnąłem 6 cylindrów i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to ze ja chce 6 w rzędzie :) . Przeglądałem
ceny silników z omegi A c26ne , c30ne i c30se i ceny szczególnie tych pierwszych są śmieszne po prostu . Widziałem projekty omeg B z c30se wiec wiem ze wchodzą te
silniki do mojej budy , jako ze c30ne to 1,5 c20ne a te ludzie uturbiaja i osiągają ponad 200 KM , do tego te silniki uważane są za nie zniszczalne dlatego liczę na
to ze mimo wieku realne jest znalezienie w miarę zdrowego pieca który po przeglądzie będzie mógł mi posłużyć do realizacji moich założeń . Jako ze przy turbo te 0.4 litra pojemności nie robi różnicy szukałbym najchętniej 2.6 dual ram . 150 KM i 220 NM pozwoliło by tymczasowo lepiej odpychać się mojemu kutrowi a ja miałbym czas na wyeliminowanie problemów wieku dziecięcego w projekcie po swapie , przetestowanie
działania elektroniki itp . Swap chciałbym przeprowadzić bezinwazyjnie , tak żebym przed odsprzedażą miał możliwość wrócenia do serii, poza tym auto służy mi jako dailydriver wiec x20xev zostawił bym w garażu jako silnik zapasowy w razie strzału z korby :) . Silnik c26ne ma głowice z kolektorami po jednej stronie ale ilość miejsca w omedze pozwala poszaleć i myślę ze problemy takie jak umiejscowienie turbiny , miejsce na kolektor wydechowy i downpipe nie było by problemu . Dodatkowo dualram ma przepustnice wyciągnięta na druga stronę silnika wiec przy montażu FMICa nie było by za dużo motania z orurowaniem . Do sterowania użyłbym ecumastera det2 przy okazji pozbywając się przepływomierza . Wtryski można zastosować np z leta , w każdym razie bym coś dobrał za nie duże pieniądze . Celowałbym w okolice 300 KM +/- 20 KM . Chciałbym skorzystać z waszej wiedzy jako ze na pewno znajdzie się nie jeden fan omegi pytam was czy przy swapie wyżej wymienionych silników wystąpi konieczność dorabiania łap silnika czy wszystko siada w seryjne mocowania ? czy wyżej wymienione silniki maja jakieś wady które eliminują je z wykorzystania przy uturbieniu . Chodzi mi ogólnie o opinie o pomyśle i czy te silniki maja jakieś swoje typowe bolączki z którymi muszę się liczyć . Zaznaczam tu ze nie jestem teoretykiem i już swoje pogrzebałem tylko ze nie przy omegach , mam szerokopasmowe ,wiedze , w egt , wskaźnik doładowania i temp oleju wyposażył bym kutra wiec jestem wstanie to sam wystroić . Tylko czy ten piec przyjmie moce jakich ja od niego oczekuje ? Jesli znacie jakies tematy opisujące uturbienie "szóstek" opla proszę o linki , szczególnie mile widziane te o 12v .


pozdrawiam i czekam na rzeczowe argumenty za i przeciw , nie na: "to nie ma sensu bo tak "


ps. zaznaczam to ze pisalem tego posta po % wiec mogą się znaleźć błędy :D , chciałbym powiedzieć również że mój kuter nie wyróżnia się niczym szczególnym z pośród tłumu innych omeg wiec jest idealnym materiałem na sleepera co mnie mocno motywuje , brakuje mu tylko ~200 km :D . O takich rzeczach jak hamulce i zawieszenie mi nie piszcie bo to będzie pierwsza rzeczą którą się zajmę , warunkuje to tylko to czy moce jakich oczekuje są realne , jeśli nie wogole nie zabieram się za kutra :)

#2 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 09 kwietnia 2010 - 02:11

http://www.driftingo...mega-B-mv6-,,65

#3 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2010 - 06:12

Tu jest wszystko opisane http://www.motonews....rby=asc&start=0

#4 OFFLINE   dohc

dohc
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-09-2009

Napisany 09 kwietnia 2010 - 08:27

Dziękuje za odzew , o omedze szefera czytałem na kilku forach wiem ze ona lata jak zła , jest jeszcze omega A kolegi koalamt tez lata w drifcie , no i temat ilku tez przeczytałem , tyle ze to wszystko c30se a ja bym chciał iść w prostszy konstrukcyjnie silnik bez 24v , ze względu na to ze pułap mocy jaki chce osiągnąć nie wymaga tak dobrej głowicy . Do budowy potwora mam inna bazę która może sobie stać rozgrzebana i mi to nie przeszkadza :) . Ogólnie nie jestem trollem i jak mi przychodzi coś do głowy to spędzam kilka wieczorów przy Google i tym razem tez odrobiłem prace domowa tyle ze molo niestety ludzi zabierających się za 12 zaworowe silniki .

#5 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2010 - 08:41

pierwszy link jest do omegi Michała, nie ma tam informacji, że w tym projekcie silniki trzeba zmieniać częściej niż olej ;)

drugi link jest do Łukasza, który w odróżnieniu od Michała - podobnie jak i Ty zamierzasz - wszystko robi sam, zanim zabierzesz się za te mody zobacz datę kiedy zaczął. Faktem jest, że ten projekt będzie latał i to konkretnie :D

jest jeszcze kilka innych omeg, z jeżdżących można wymienić uturbioną omegę 3000 Szymona z Koszalina.



jesli piszesz o 2,6 i 300KM to ja napisze tak:

szukaj albo C30XEI gdzie zrobisz kanapkę a bebechy masz już kute po fabryce (seria 236KM w omedze evo500) albo C30LE który nie wiem jak zniesie 300KM ale jest od razu ładnie odprężony.

...osobiście miałem C30XEI pod dmuchawkę ale odpuściłem po realnym spojrzeniu na podstawowe kwestie tj. czas i pieniądze ;)

powodzenia :D

#6 OFFLINE   dohc

dohc
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-09-2009

Napisany 09 kwietnia 2010 - 10:30

nie chciałbym wchodzić w takie rodzynki , bo taniej pewnie by było zakuć x20xev i wykręcić go na te 300 . Więc tak naprawdę w grę wchodzi c26ne i 3 litrówki ale raczej z pominięciem c30se . Odprężenie to nie problem bo water jet nie jest bardzo drogi . Znalazłem któregoś dnia projekt jakiejś ascony z norwegi z c26ne ale mi gdzieś zginął ten temat :/ . Jak by ktoś was znal takie tematy byłbym bardzo wdzięczny za link .


pozdrawiam

#7 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 09 kwietnia 2010 - 13:29

dohc życzę powodzenia w realizacji planu. Też mi sie marzy taki projekcik...lecz chyba dopiero na emeryturze go zrealizuję....

Pozdrawiam

#8 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2010 - 14:31

nie chciałbym wchodzić w takie rodzynki , bo taniej pewnie by było zakuć x20xev i wykręcić go na te 300 . Więc tak naprawdę w grę wchodzi c26ne i 3 litrówki ale raczej z pominięciem c30se . Odprężenie to nie problem bo water jet nie jest bardzo drogi . Znalazłem któregoś dnia projekt jakiejś ascony z norwegi z c26ne ale mi gdzieś zginął ten temat :/ . Jak by ktoś was znal takie tematy byłbym bardzo wdzięczny za link .


pozdrawiam


A nie możesz uturbić x20xev? tłoki korby wytrzymają Ci te ~250 koni... :)

#9 OFFLINE   dohc

dohc
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-09-2009

Napisany 09 kwietnia 2010 - 22:24

No taki plan tez był bo jeżdżą c20xe po 300 KM na seryjnych gratach wiec korby i tłoki bylo by skąd zaczerpnąć (chyba trzeba delikatnie je liznąć bo zawory w xev i xe są pod innym kątem ) . Tyle ze to znacznie podnosi koszty operacji , bo mój blok od xev nie jest idealny i musiałbym kupić drugi silnik przejrzeć go itp , do tego znalezienie tłoków i korb z xe (o letowych nie wspominam) nie jest takie proste wiec koszty robią się spore , dlatego wpadłem na pomysł z r6 , samo to ze moc dzieli się na 6 nie na 4 korby i tłoki daje do myślenia , koszt silnika znacznie mniejszy niż xev no i myślę ze z racji bardziej archaicznej elektroniki (to jest moje założenie jeszcze nie potwierdzone ) łatwiej by było się ecumasterowi porozumieć z ecu żeby te 300 KM obsłużyć . Im więcej o tym czytam tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu ze te 300 powinno c26ne wytrzymać , a z taka mocą kuter by był rasowym sleeperem i leczylby ludzi wieczorami na miescie ;)

użytkownik ILKU na racingforum pokazał to :

http://img291.images.../c30leturbo.jpg

wiec jeśli ktoś sprzedawał kity na 280 KM z c30le to ten silnik musi mieć w sobie potencjał :metal2:

#10 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 10 kwietnia 2010 - 04:31

Potencjał od czwartego postu: http://www.racingfor...nie-t73422.html

#11 OFFLINE   dohc

dohc
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-09-2009

Napisany 10 kwietnia 2010 - 09:01

dzięki , racingforum przetrzepałem już , ten temat tez czytałem ale to są mocno pogrzebane silniki , ewolucje c30se a mi chodzi o uturbienie konkretnie 12v bez zmiany korb i tłoków

#12 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 kwietnia 2010 - 19:18

wiesz... cena takiego silnika jest na tyle niska że warto ćwiczyć na swoich błędach...


zdobyte doświadczenie - bezcenne


:mag:

#13 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 10 kwietnia 2010 - 21:02

..Szukaj LET-a.. Na necie masz cała masę modów tego silnika. Kolega z Radomia ma takowy z mocą rzędu 350PS.. Przede wszystkim za dobre cene kup np. Calibre Tubro - bedziesz miał wszystko pod ręką.. Jak coś wal na GG lub PRIV..
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#14 OFFLINE   dohc

dohc
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-09-2009

Napisany 11 kwietnia 2010 - 01:06

LET odpada , za duża inwestycja . Żeby kupić leta w miarę żywego trzeba pewnie liczyć z 5 k ? , do tego przejrzenie go , sprężarka itp itd i 10 zamykam . Z r6 myślę ze ta kwota może być znacznie mniejsza . Warunkiem jest znalezienie zdrowego pieca

#15 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 11 kwietnia 2010 - 07:47

LET odpada , za duża inwestycja . Żeby kupić leta w miarę żywego trzeba pewnie liczyć z 5 k ? , do tego przejrzenie go , sprężarka itp itd i 10 zamykam . Z r6 myślę ze ta kwota może być znacznie mniejsza . Warunkiem jest znalezienie zdrowego pieca


dobrze napisales ze MYSLISZ ze cena bedzie mniejsza
bo to bledne myslenie
powodzenia
astra v6
serducho gsi irmscher

#16 OFFLINE   dohc

dohc
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-09-2009

Napisany 11 kwietnia 2010 - 09:38

wysilenie takiego r6 będzie podobne jak 200 konnego c20ne a takie jeżdżą i maja się dobrze . Co do kosztów przedsięwzięcia uwierz mi zdaje sobie z nich sprawę bo mam auto w które ładuje kasę od dłuższego czasu - taka zabawka :) .

#17 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:18

mam auto w które ładuje kasę od dłuższego czasu - taka zabawka .


Więc masz już bogate doświadczenia. Proponuję słowa zamienić w czyny, zamiast pisać lamerskie posty.

ps. Wątek w kibel się nadaje.

#18 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:23

ps. Wątek w kibel się nadaje.


niech se żyje. Będzie smiesznie :)

#19 OFFLINE   dohc

dohc
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-09-2009

Napisany 11 kwietnia 2010 - 11:06

taki mam zamiar :)

#20 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 12 kwietnia 2010 - 09:12

a dlaczego nie jesteś zainteresowany kompresorem zamiast turbiny? może się myle ale wygląda to bardziej przyjaźnie w adaptacji nawet w Vce...