

Tunig silnika X20XEV co można praktycznie w nim zmienić!!
#81
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2010 - 19:20
#82
OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2010 - 01:58
Dół z x22xe założyć do x20xev.
Blok jest odrobinę wyższy, z racji wyższego skoku tłoka(średnica jest taka sama z tego co kojarzę). Mamy w tym momencie 2.2, doprężone bardziej niż x22xe(x20xev ma mniejszą komorę spalania). Co nam daje lepszy materiał do modów.
A skoro góra z c20xe pasuje do bloku z x20xev i x22xe to przekładka w przypadku x20xev też będzie możliwa.
#83
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 11:21
Nazwa tematu pasuje wiec wklejam:)

#84
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 15:08
#85
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2010 - 15:29
Nazwa tematu pasuje wiec wklejam
A to nie jest czasem do V-ki? :hmm:
#86
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2010 - 11:24


-Mam blok z wałem i tłokami z X20XEV, wyszarpane z angola VB

-tłoki dostały nowe pierścienie

-do tego obrobiona głowica z silnika z Astry OPC 1, X20XER ( w standardzie 160KM ). Głowica ma powiększone i wypolerowane kanały wydechowe, wycięte tzw. ecofasolki. Powiększone do średnicy otworów w uszczelce kanały dolotowe.
- Założony będzie kolektor dolotowy z Omegi B X20XEV, ponieważ w VB montowali dziadostwo ze zmienną długością kanałów dolotowych

-wypolerowana przepustnica z Omegi
-zaślepiony EGR
-wywalona pompa obiegu wtórnego powietrza, ominięte podgrzewanie przepustnicy

-ostre wałki rozrządu Świątka wariant 2-gi

-kolektor wydechowy rurowy 4-2-1 firmy Lexmaul
-usunięty katalizator
-usunięte z silnika wałki wyrównoważające, wstawiona podpora wału bez wałków z Vectry A z 95r

-lżejsze płaskie koło zamachowe z silnika C20NE
-docisk sprzęgła pod płaskie koło z C20XE
Także silnik będzie konstrukcyjnie bardzo podobny do X20XER

X20XER miał fabrycznie wywalone wałki wyrównoważające, ostre wałki rozrządu, większe wcięcia na zawory w tłokach, kolektor dolotowy był jak w Omedze B, kolektor wydechowy rurowy 4-2-1, przesunięte odciecie zapłonu na 7000obr/min.
Niestety tych silników było wyprodukowane tylko 3000szt. :jump:
kilka fotek
płaskie lżejsze koło od C20NE i ciężkie garnkowe z X20XEV

Docisk od C20XE i koło zamachowe od C20NE


Po lewej ostry sportowy wałek po prawej seria

trochę odświeżony kolektor dolotowy z Omegi B

Obrobione kanały dolotowe w głowicy

Usunięte wałki wyrównoważające z silnika, zbędna i kompletnie niepotrzebna masa wirująca

Po lewej podpora z wałkami wyrównoważającymi po prawej bez wałków różnice widać odrazu


Podpora bez wałków już na silniku

Obrobione i wypolerowane kanały wydechowe, wycięte ekofasolki


Kolektor wydechowy Lexmaula z decatem owinięty taśmą termiczną





Blok silnika też potrzebował lekkiego odświeżenia i usunięcia rdzy


Na forum Vectra Klub Polska jest dość obszerny i burzliwy temat o modyfikacji tego silnika

Niektóre części można dostać w naprawdę dobrej cenie czasem w cenie złomu

Na koniec moich wypocin wklejam ciekawy artykuł do poczytania



#87
OFFLINE
#88
OFFLINE
Napisany 08 kwietnia 2013 - 22:04
Także silnik będzie konstrukcyjnie bardzo podobny do X20XER
a jakie ECU do tego??

mam nadzieję, że nie Simtec 56


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#89
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2013 - 05:45
No i od razu masz 185KM i perspektywę na 260KM na seryjnej TB-25....
Do tego nie musisz robić żadnych przeróbek w silniku.
#90
OFFLINE
Napisany 03 maja 2013 - 23:57
#91
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2017 - 16:54
Trochę odświeżę kotleta i tylko temat tu zostawię. Pewnie niektórzy znają BIG74 z vectra unlimited
http://forum.vectra-...ad.php?t=108272
Poza tym znalazłem jeszcze taki temat na forum astry G
http://www.astra-g.p...hp?f=8&t=18146
prosze o pozytywne komentarze
#92
OFFLINE
Napisany 23 maja 2017 - 23:13
Panowie podpora wału od x22xe podejdzie do x20xev ? sorki za odgrzany kotlet. Pozdrawiam.