Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

P1345 2.2dti problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 kwietnia 2010 - 13:25

Witam. Problem polega na tym że silnik po rozgrzaniu do 92`C zaczyna przerywać w granicach 2700-3500 obr/min i wywala błąd p1345. Jak nie jest rozgrzany to nic się nie dzieje jeździ dobrze. Czy ten błąd odpowiada tylko za czujnik halla w pompie czy jeszcze za coś i czy da się go samemu wymienić?

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2010 - 16:38

czujnik i okablowanie

#3 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 kwietnia 2010 - 17:54

Wtyczka na pompie sprawdzona i przeczyszczona, wszystkie złączki wtyczki posprawdzane i poprawione, coś jeszcze po za pompą?

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2010 - 15:41

a jak ten czujnik jest połączony w pompie ?

#5 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2010 - 16:20

a jak ten czujnik jest połączony w pompie ?


Jest on połączony taśmą do sterownika.

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2010 - 17:47

a jaki jest do niej dostęp trzeba pompę wyszarpać i rozebrać może ona ma jakieś uszkodzenie i niekontaktuje

#7 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2010 - 18:00

Też o tym myślałem aby się tam dostać beż wyciągania pompy tylko kolektor ssący trzeba by zwalić żeby mieć dobre dojście do zdemontowania sterownika

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2010 - 18:53

bo może faktycznie coś z tą taśmą się dzieje gdzieś jej styku brakuje jak się nagrzeje

#9 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2010 - 19:05

Trzeba będzie zajrzeć do tej pompy ale to już po świętach.
Dam znać co i jak mi poszło.

#10 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2010 - 19:41

Dobrze to opisał mój kolego Piotrek z vkp (dodałem też mój komentaż):
P1345 - Wadliwe działanie układu krytycznego ( 1 ) - moduł sterujący pompy wtryskowej rozpoznaje nieprawidłowy sygnał prędkości wału krzywkowego - tutaj warto chociaż wyjąć i wyczyścić czujnik położenia wału. Jeśli nie da to pozytywnego efektu, a po wykasowaniu błędów pojawią się one ponownie - wymienić ten czujnik na nowy (koszt ok 170zł) ale tylko na oryginał Boscha. Jeśli po przeczyszczeniu będzie poprawa - też trzeba go wymienić. Gdy czujnik jest wadliwy w efekcie mogą się pojawiać błędy P1650 i P1651, bo sterownik pompy i ECU otrzymują błędne sygnały oraz wartości z wału. To jest następstwo P 1345. Jeśli wymiana czujnika nie pomoże, to pompa wtryskowa do naprawy.

#11 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:38

Po wykasowaniu błędu on znów się pokazał ale dopiero po dwóch dniach gdy jeździłem bardzo długo i silnik się mocno nagrzał ok92`C i zaczął przerywać ale tylko w wyższym zakresie obrotów.
Gdy silnik trochę ostygł to znowu można było jeździć normalnie aż do ponownego nagrzania i wkręcenia go na 3500obr/min.
Obecne błędy:
p1345 - czujnik kąta skręcania uszkodzony
p1220 - regulacja początku wtrysku

Dodam że wcześniej nie występował żaden z tych błędów.

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2010 - 18:54

Jest jeszcze nadzieja przed naprawą pompy wtryskowej. Dolej ok 0,5l mixolu na pół baku ON, odpal i niech tak popracuje z pół godziny. Potem pojeździj żwawiej. Może wypłucze syf z pompy (p1220 - zacierający się tłoczek przestawiacz kąta wtrysku) - a filtr paliwa kiedy zmieniany? Jeśli brudny, to może być przyczyną p1220.

#13 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2010 - 19:49

Mixol do baku dolany, przejechane 300km i nic dalej to samo a filtr paliwa wymieniony jakieś 3-4tyg. temu.
Po wykasowaniu błędów i rozgrzaniu aż do momentu pojawienia się usterki
wywala tylko p1345.

#14 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2010 - 14:09

Wymień czujnik obrotów wału - pisałem o tym wcześniej. Do tego potrzebny jest kanał i można samemu. Mam taki czujnik używany, który mi pozostał po wymianie mojego. Jeżeli nie masz innych błędów pompy wtryskowej (jak pisałem kilka postów wcześniej - p16..), to wymień ten czujnik.

#15 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 kwietnia 2010 - 15:51

Czujnik wymieniony i dalej to samo.

#16 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2010 - 16:20

Jeśli czujnik oryginalny, a nie jakiś zamiennik, no to zostaje regeneracja pompy wtryskowej.

#17 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 kwietnia 2010 - 16:26

Ale chodzi o regenerację mechaniczną czy elektroniczną.

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 kwietnia 2010 - 17:29

nie ma czegos takiego jak elektroniczna. regeneruje - wymienia sie elementy mechaniczne ktore sie zuzywaja i powoduja niewlasciwa prace. Padniecie elektroniki nie dzieje sie z samo z siebie /aczkolwiek tez odmawia posluszenstwa/ ale spowodowane w 99% jest niedomaganiem mechaniki. takze regeneracja nie polega na wstawieniu wiekszego prądowo/mocowo tranzystora ale na wymianie zuzytych podzespołów.
zrobisz tylko sterownik - zbieraj kase na to na czym wlasnie oszczedziles bo i tak padnieta mechanika rozwali zrobiony sterownik...

#19 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2010 - 17:33

U mnie została naprawiona elektronika pompy (nowy zabezpieczony przed przepaleniem sterownik) wraz z nowym przestawiaczem kąta wtrysku i czymś jeszcze. Koszt 900zł

#20 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 kwietnia 2010 - 22:21

to nieduzo... oby działało. Ja dalem 1400 za "nową" pompę. Stara to był mixer z 003 i 016 (sterownik). Teraz jest git.