Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana listwy wtryskowej Valtek


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 31 marca 2010 - 14:07

witam. Bylem u gazownika i okazalo sie ze nie pracuje na jeden cylinder i jest do wymiana listwa wtryskowa. Znalazlem taka sama jak mam za 150 z przesylka nowa na allegro. Czy po wymianie tej listwy trzeba cos ustawiac itp?? Bo gaziarz powiedzial mi 350 zl...

#2 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 14:27

Trzeba zrobic autokalibracje i ustawic na nowo po zalozeniu nowej listwy.

Niewiem jaka masz instalke, ale 350zł za wymiane listwy ( valteka ) i kalibracje to troche duzo, ale z drugiej strony gaziarze tez musza z czegos zyc.

Mozesz to zrobic sam, ale musisz troche ogarnac temat > w przypadku staga niebedzie to trudne

#3 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 31 marca 2010 - 14:49

Mam staga300 a ktos moglby mi wytlumaczyc co i jak trzeba zrobic po tej wymianie listwy??

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 15:04

W skrocie zakladasz nowa listwe (dysze przekrecasz ze starej) podpinasz sie do staga (musisz miec intefejs z allegro za 50-60zł) program do staga sciagniesz ze strony producenta.

Potem musisz zagrzac auto do temp ok 90 C >> laczysz sie ze stagiem i robisz autokalibracje a potem ustwiasz auto na drodze.

Najpierw poczytaj instrukcje staga z 2 razy >> konkretnie/autokalibracja i ustawianie na drodze (bo sam musisz wiedziec o co biega) a reszte ci doradzimy.

Instrukcja:
http://www.ac.com.pl...200Stag-300.pdf

Na upartego jak zalozysz nowa taka sama listwe (zakladajac swoje dysze ze starej) to tez auto bedzie jezdzic, ale pasuje ustawic na nowo po jak ci rozwali mape pb to bedziesz musial na kompa jechac.

Kup taka sama listwe ( niewiem jaka masz, ile ohm-owa)
Lub doloz kilka zl i kup wtryski magic jet > sa lepsze, tylko tu musialbys juz dysze sam dopasowac odpowiednio.

#5 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 31 marca 2010 - 15:10

Dzieki wielkie po swietach kupuje nowa listwe i bede dzialal a jesli nie uda mi sie tego zrobic to najwyzej pojade na kalibracje do gaziarza... A teraz pojezdze na benzynce :)

I jeszcze jedno pytanie mam zoltek valteki czy moge kupic czerwone??

mam zoltek 1ohm...a te czerwone sa 3 ohm... wiec nie da rady ?

#6 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 15:30

I jeszcze jedno pytanie mam zoltek valteki czy moge kupic czerwone

Zolte sa 1ohm i sa szybsze. Czerwone maja 3ohm > kup zolte jak takie byly.

#7 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 31 marca 2010 - 15:36

tylko ze na allegro nie ma zoltych same czerwone :(

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 16:09

W sumie tak mi przyszlo do glowy, ze wystarczy wymienic sama cewke jak jest pewnosc, ze padla
(pomierz opornosc >wszystkie maja miec taka sama)
http://www.swistak.p...kowa-Wawa.html#

Podmienisz cewke i nic niemusisz kalibrowac (chyba, ze masz juz bardzo duzy przelot na tych wtryskach, to warto je wymienic, ale raczej na cos lepszego za nieduza doplata)

Mam zdjecia jak sie siaga te cewki to jak chcesz to wieczorem ci przesle.

#9 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 31 marca 2010 - 16:20

Bylbym wdzieczny bo napewno jest padnieta cewka bo 3 dzialaja a ta 1 nie. Instalacja ma dwa lata...ale ile przelatane to nie wiem :( Spruboje wymienic ta cewka tylko prosilbym o zdjecia. toczek19900@wp.pl

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2010 - 18:08

zmierz najpierw oporność na tym wtryskiwaczu i porównaj z pozostałymi

#11 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 31 marca 2010 - 18:19

pojezdzilem troche samochodem i zgasl mi sie palacy check ta pomaranczowa kontrolka bo palila mi sie od sondy wlasnie na tym checku chodzily tylko 3 cylindry na gazie teraz gdy sie nie pali kontrolka cala listwa wtryskowa dziala...juz sam nie wiem co moze byc?

a jak moge zmierzyc ta opornosc?

#12 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 19:58

Zmierz multimetrem albo podjedz do jakiegos elektrtyka, zeby ci pomierzyl (to dugo mu niezajmie)

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2010 - 20:31

może się tłoczek usyfił i się skleja, a po rozgrzaniu maź robi się miększa i puszcza

#14 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 21:10

Mozesz sprobowac przeczyscic (na fotkach widac sciganiete cewki > potrzebny seger choc srubokretem tez da sie sciagnac) Nie mozesz ruszac tych srub na imbusa bo rozklalibrujesz wtryski >> na niektorych widac plomby u mnie
Foty:

#15 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 31 marca 2010 - 21:44

Dzieki Wielkie a czym mozna to wyczyscic ??

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 21:50

Benzyna ekstrakcyjna, ew. środek do czyszczenia gaźników i przepustnic.

#17 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 01 kwietnia 2010 - 07:24

To jutro zobacze co da rade zrobic :) ewentualnie podjade po cewke i zaloze nowa. Oczywiscie napisze co zdzialalem. Dziekuje wszystkim za porady

Jeszcze jedno pytanie przed zdjeciem cewki te dlugie sruby odkrecac z tej listwy ?? czy tylko zdjac cewke i wyczyscic oczywiscie nie odkrecajac imbusow. Czekam na odpowiedz

czy zostawic tak jak na zdjeciu drugim ??

#18 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2010 - 08:05

Jeszcze jedno pytanie przed zdjeciem cewki te dlugie sruby odkrecac z tej listwy czy tylko zdjac cewke i wyczyscic oczywiscie nie odkrecajac imbusow. Czekam na odpowiedz

Jak chcesz wyczyscic i rozebrac wtryskiwacz to sciagnij cewki i odkrec te trzpienie "dlugie sruby" Uwazaj, zebys niepogubil sprezynek.

Jak niechcesz czyscic to wymien tylko jedna cewke.

Tu widac plomby na fotce i tych imbusow nieruszaj (sciagnij tylko segery i cewka zejdzie)

#19 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 01 kwietnia 2010 - 08:36

Dzieki za odpowiedz:) ale jak rozkrece te dlugie sruby to nie trzeba bedzie potem ustawic itp??

#20 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2010 - 09:02

Dzieki za odpowiedz ale jak rozkrece te dlugie sruby to nie trzeba bedzie potem ustawic itp

Trzeba i nietrzeba :) tzn zawsze jest mozliwosc, ze mocniej np, skrecisz na orignach i o setne mm cos sie zmieni, ale ja by to olal (nikt sie niebawi w takie ustawianie za kazdym razem)

Imbusem sie reguluje skok tloczka dlatego niemozna tego ruszac,.