Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co zrobilem/am dzisiaj w swoim samochodzie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38437 odpowiedzi na ten temat

#37501 OFFLINE   MobilZasada

MobilZasada
  • 39 postów
  • Dołączył: 06-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 stycznia 2016 - 21:36

I tak i nie.

Zależy co masz na myśli mówiąc złapie temperaturę.

Nie mniej jednak masz rację w pewnym stopniu. Jest to jeden z niewielu klimatroników, który na samym zapłonie nie uruchamia nawiewu z automatu. Oraz po odpaleniu jak jest zimny potrafi nie włączyć nawiewu przez kilka minut. Ale w końcu przyjdzie moment że je włączy - na tyle wcześnie że ledwie wskazówka od temperatury zareaguje.

 

Mniejsza o większość. Nikt nikogo nie krytykuje, ja tylko pokazałem jak ja to robię. Wiem że robiąc tak, silnik się nagrzeje sporo szybciej, a na tym mi zawsze zależy najbardziej.

Czasem jak puszczę powietrze do kabiny za wcześnie - zanim osiągnie 90stopni, ciężko mu jest się do końca rozgrzać. Bo za dużo powietrza mu zabieram do kabiny.

 

I wracając do tego co mówiłem wcześniej - jak automat na jeszcze chłodnym stosunkowo silniku uruchomi nawiew to ciepło lecące do kabiny jest słabe ze względu na słabą temp. silnika. Wole szybciej rozgrzać motor i potem szybciej kabinę. Taka moja technika. Inni mogą robić inaczej.



#37502 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 03 stycznia 2016 - 21:54

Dziś przy -23 stopniach omka bez problemu zagadała z resztą czemu benzyniak w zimę miał by nie odpalić skoro aku ma 2 lata świece 2-3 miesiące tak samo jak i olej. Fakt biegów wrzucić od razu się nie dało ale po 5 minutach już mozna ruszać i to na LPG


Nigdy nie jest tak dobrze by nie mogło być lepiej

#37503 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 stycznia 2016 - 22:15

I tak i nie.

Zależy co masz na myśli mówiąc złapie temperaturę.

Nie mniej jednak masz rację w pewnym stopniu. Jest to jeden z niewielu klimatroników, który na samym zapłonie nie uruchamia nawiewu z automatu. Oraz po odpaleniu jak jest zimny potrafi nie włączyć nawiewu przez kilka minut. Ale w końcu przyjdzie moment że je włączy - na tyle wcześnie że ledwie wskazówka od temperatury zareaguje.

 

Mniejsza o większość. Nikt nikogo nie krytykuje, ja tylko pokazałem jak ja to robię. Wiem że robiąc tak, silnik się nagrzeje sporo szybciej, a na tym mi zawsze zależy najbardziej.

Czasem jak puszczę powietrze do kabiny za wcześnie - zanim osiągnie 90stopni, ciężko mu jest się do końca rozgrzać. Bo za dużo powietrza mu zabieram do kabiny.

 

I wracając do tego co mówiłem wcześniej - jak automat na jeszcze chłodnym stosunkowo silniku uruchomi nawiew to ciepło lecące do kabiny jest słabe ze względu na słabą temp. silnika. Wole szybciej rozgrzać motor i potem szybciej kabinę. Taka moja technika. Inni mogą robić inaczej.

najważniejsze że ci odpowiada taki sposób :D ja też postanowiłem reaktywować ebera bo po to dti ma taki sprzęt żeby działało i było szybciej ciepło :p



#37504 OFFLINE   karlosdaniel

karlosdaniel
  • 1 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Choszczno
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 stycznia 2016 - 17:34

Wymiana czujnika położenia wału przy -17" aż się chciało robić :)



#37505 OFFLINE   Ferromen

Ferromen
  • 17 postów
  • Dołączył: 08-11-2014

Napisany 04 stycznia 2016 - 19:28

Ja odebrałem swoją Omkę od mechanika po wymianie rozrządu, uszczelek pod splanowanymi głowicami i alu dekli. Początkowo nie chciała odpalić bo jak się okazało jeden wałek ssący był obrócony i nie dało rady. Ale mechanior ogarnięty i wydumał gdzie zrobił zonka. 

 

Czy ktoś z Was miał tak, że po rozładowaniu aku (długo czekał na głowice) na benzynie jeździ ładnie a na gazie tak jakby nie palił na wszystkie gary? Dodam, że przed naprawą nie było problemu.

 

Podjechałem dziś do gaziarza. Nie chodził na gazie na 2 cylindrach. Okazało się, że przy składaniu góry wężyki od wtryskiwaczy gazowych zostały ściśnięte i gaz nie przepływał jak należy. Drobna korekta śrubokrętem i jest moc:)


Edytowany przez Ferromen, 05 stycznia 2016 - 21:25.


#37506 OFFLINE   tomi2991

tomi2991

    Irmscher ... loading

  • 162 postów
  • Dołączył: 11-09-2011
  • Skąd: Zd-Wola/Zapolice__ EZD
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 stycznia 2016 - 23:37

Wczoraj przy -15 jakoś odpaliła... ale dziś przy -11 stawiała opory i gasła, ale jakoś, jakoś  udało się ją rozbujać.  :angry:


Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek

#37507 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 stycznia 2016 - 14:53

Po tygodniowym parkowaniu "pod chmurką" wsiadłem, odpaliłem i pojechałem. hmm.

Też tak mam!

To jest kwestia kilku czynników: 1. akumulator,2. układ zapłonowy, 3. paliwo bez zawartości innej niż paliwo tzn z pewnego źródła.Jak się dba, tak się ma!



#37508 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2016 - 20:43

Też tak mam!

To jest kwestia kilku czynników: 1. akumulator,2. układ zapłonowy, 3. paliwo bez zawartości innej niż paliwo tzn z pewnego źródła.Jak się dba, tak się ma!

przypadku diesla punkt 2 zamieniamy na > sprawny układ paliwowy

 

;)



#37509 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 stycznia 2016 - 15:53

Trochę się nudziłem czekając na odbiór auta żony z warsztatu i wstąpiłem na SKP, żeby sprawdzić zawieszenie, zwłaszcza tuleje.
No i cały czas gitara, 0 luzów , a tuleje od BMW ciągną 3 rok i nie chcą się poddać. No cóż, chyba trzeba się cieszyć i jeździć dalej.

#37510 OFFLINE   Krzyzu

Krzyzu
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-12-2014
  • Skąd: Łódź(Wiskitno)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 stycznia 2016 - 16:57

Nie dzisiaj, ale 2 dni temu Oma dostała nowy Akumulator ;) Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

#37511 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 13 stycznia 2016 - 10:38

montaż pompki palliwa do eberspachera,

 

wykonanie wiązki do zegara modułowego i jego podłączenie,

 

odblokowałem sterownik w B5WS.

 

Dzisiaj umieszczam zegarek na stałe i cieszę się multifunkcjami :D

 

Tym bardziej, że znowu jakieś mrozy zapowiadają :D



#37512 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 stycznia 2016 - 17:56

Bez foto się nie liczy:-P

#37513 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 352 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 stycznia 2016 - 19:32

Nagralem filmik przedstawiający doświetlanie drogi do domu.Zapomnialem dodac ze montujac xenon w lampy halogenowe musiałem zasilanie podać poprzez przekaźniki ponieważ montujac xenon okazało się że oryginalne kable zasilajace zwykle żarówki H1 przy xenonie przesylaly za mało prądu.Swirowaly przez to przetwornice i paliło bezpiecznik.Przekaźniki i dodatkowe źródło zasilania przetwornic załatwiły sprawę:-)

https://m.youtube.co...eature=youtu.be

Edytowany przez adiwoj24, 13 stycznia 2016 - 19:33.


#37514 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2016 - 12:15

Nagralem filmik przedstawiający doświetlanie drogi do domu.Zapomnialem dodac ze montujac xenon w lampy halogenowe musiałem zasilanie podać poprzez przekaźniki ponieważ montujac xenon okazało się że oryginalne kable zasilajace zwykle żarówki H1 przy xenonie przesylaly za mało prądu.Swirowaly przez to przetwornice i paliło bezpiecznik.Przekaźniki i dodatkowe źródło zasilania przetwornic załatwiły sprawę:-)

https://m.youtube.co...eature=youtu.be

 Co to za moduł?

 

 

Wytargałem dzisiaj taki o to zestaw pod v-ke

7a47490f0f0c4f39med.jpg

i mam tu takie pytanie, czy w jakiś sposób można sprawdzić czy amortyzatory są dobre, trzpień nie lata, wciska się go z oporem aczkolwiek nie mam odniesienia jak to ma działać.



#37515 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2016 - 12:21

Jeśli amorek jest gazowo-olejowy to ciśnieneie samo powinno wypchnąć tłok przy olejowym tłok wciskasz i ciągniesz ręcznie. Im ciężej tym lepiej.



#37516 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 352 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 stycznia 2016 - 17:09

Moduł kupiłem już jakiś czas temu,szukałem sklepu w którym go kupiłem przez aledrogo ale nie znalazłem.Podobny zestaw a nawet bardziej rozbudowany tym ze jest pokretlo do płynnej regulacji czasu uruchomienia modułu.U mnie są dwa czasu przestawiane przełącznikiem na obudowie modułu.Podobny zestaw
http://allegro.pl/co...5705089108.html

 

Te amorki to zwykle sportowe amorki czy posiadają regulacje twardości która jest na trzpieniu amorka poprzez pokretlo.Myślę ze ocenić wizualnie możesz przez to czy amorki są suche przy tłoczysku i tak jak mówił Machony79.Ja jak zakladalem używane żółte amorki Koni z regulacja to one w sumie jak się je wciskalo na sucho to pozostawały na swoim miejscu.Gdy się ruszalo tloczyskiem to ruszał się w jedna stronę lżej a w przeciwna ciężej.W połączeniu ze springami Irmiego skrecone na maxa robią bardzo twardo:-DPrawie jak gwint i oma ugina sie tylko tylko

 

Znalazłem,mój zestaw kupiłem od tego sprzedawcy
http://allegro.pl/do...5762198931.html


Edytowany przez marek_kloss, 14 stycznia 2016 - 21:25.


#37517 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2016 - 17:29

Znalazłem,mój zestaw kupiłem od tego sprzedawcy
http://allegro.pl/do...5762198931.html


Czemu on taki drogi?
Ja mam moduł z bartsoft.pl chyba za 3dychy i śmiga aż miło, też ma regulację czasu itp

#37518 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 352 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 stycznia 2016 - 17:45

Zależało mi żeby moduł posiadał czujnik światła,zestaw wydał mi się solidny.Wtedy gdy szukałem to nie bylo z czujnikami w niższej cenie.Nawet te 109PLN było warto na to wydać i nie zkoda mi bylo

#37519 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2016 - 18:40

Te amorki to zwykle sportowe amorki czy posiadają regulacje twardości która jest na trzpieniu amorka poprzez pokretlo.Myślę ze ocenić wizualnie możesz przez to czy amorki są suche przy tłoczysku i tak jak mówił Machony79.Ja jak zakladalem używane żółte amorki Koni z regulacja to one w sumie jak się je wciskalo na sucho to pozostawały na swoim miejscu.Gdy się ruszalo tloczyskiem to ruszał się w jedna stronę lżej a w przeciwna ciężej.W połączeniu ze springami Irmiego skrecone na maxa robią bardzo twardo:-DPrawie jak gwint i oma ugina sie tylko tylko

 

Regulacji nie ma, więc to chyba zwykłe o skróconym skoku, przy tłoczysku suchutko żadnej plamki, wciska się je ciężko, ale same wypychają tłoczysko do górnego położenia, wydaje mi się że są nawet bardzo ok, ale i tak wszystko się okaże jak je zmontuje ze sprężynami i założę na auto



#37520 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 352 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 stycznia 2016 - 19:19

Też sądzę że są ok:-)Nic tylko życzyć ciasnych zakrętów;-)