Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie podczas ruszania!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   domel0408

domel0408
  • 69 postów
  • Dołączył: 18-11-2009

Napisany 24 marca 2010 - 17:49

Witam dzis zauwazylem ze podczas ruszania z 1, dodajac gazu i pedal sprzegla jest mniej wiecej w polowie szarpie mi samochodem, czy to na prostej drodze czy na malym wzniesieniu. Ile bym nie dodal gazu i jak nie puszczal; sprzegla to mi zawsze jakos tak zaszarpie zanim sie zbierze, czy ktos moze zna przyczyne wystepowania rej usterki?
Pozdrawiam

#2 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 marca 2010 - 17:56

Pewnie sprzęgło,albo koło dwumasowe

#3 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 24 marca 2010 - 18:22

Może wał na podporze wpada w rezonans:rolleyes:albo wybite krzyżaki, uszkodzone gumy tłumiące drgania...

nie mozna wykluczyc poduszki pod skrzynią. Przeciez jak jest naderwana to również bedzie szarpac samochodem przy ruszaniu.

#4 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 marca 2010 - 20:49

Oby to nie było najgorsze, czyli koło dwumasowe= kłopociki :(
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#5 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 marca 2010 - 20:59

Może wał na podporze wpada w rezonans:rolleyes:albo wybite krzyżaki, uszkodzone gumy tłumiące drgania...

nie mozna wykluczyc poduszki pod skrzynią. Przeciez jak jest naderwana to również bedzie szarpac samochodem przy ruszaniu.


W tym wypadku przy zmianie biegów tez by szarpało,a uszkodzone krzyżaki powodują tylko stuk a nie szarpanie.

#6 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marca 2010 - 21:06

koło dwumasowe= kłopociki


znam gościa (taksówkarz) który zespawał dwumasę , wstawił tarczę z tłumikiem i dalej śmiga , twierdzi że nie ma różnicy

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#7 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 24 marca 2010 - 21:35

Oby to nie było najgorsze, czyli koło dwumasowe= kłopociki


Dlaczego?? kupujesz używkę i jeżdzisz,drozej wyjdzie wymiana sprzęgła

#8 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 marca 2010 - 20:41

Oczywiście można kupić używkę, bo róźnica ceny jest kosmiczna, choć jest jedno ale- też nie wiadomo ile ktoś na nim przejechał i ile ono pochodzi, a robota ze ściąganiem skrzyni to nic przyjemnego.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#9 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 25 marca 2010 - 21:09

Zdjecie skrzyni to 1,5 godziny a koło można sobie sprawdzić organoleptycznie,czyli kręcąc wewnetrzną jego częścią i patrząc ile ma luzu w stos. do zewnętrznej.

#10 OFFLINE   domel0408

domel0408
  • 69 postów
  • Dołączył: 18-11-2009

Napisany 25 marca 2010 - 21:24

teraz narazie bede jezdzil z ta usterke i zobaczymy co bedzie sie dziac, Jak padnie calkowicie to sie wezme za robote:)

#11 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 kwietnia 2010 - 22:55

ja się podłącze do temtu tez zauwazyłem drgania przy ruszaniu ale dopiero jak dluzej pojezdze, jak zrobie minimum jakies 30-40 km. I zastanawiam sie na co mam sie nastawic?

#12 OFFLINE   RUFI

RUFI
  • 69 postów
  • Dołączył: 19-01-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 09 kwietnia 2010 - 08:51

mi szarpal jak nie mial oleju w skrzyni :p

#13 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 kwietnia 2010 - 18:08

nikt nie miał takiego przypadku że drgania przy ruszaniu zaczynają się po przejechaniu min 40 km? Po czasie jak postoi to znów wszystko ok :( i chyba mam troszkę większy opór przy zmianie biegów ale prawie nie zauważalny. Sprzęgło się kończy?

#14 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 22 kwietnia 2010 - 00:13

nikt nie miał takiego przypadku że drgania przy ruszaniu zaczynają się po przejechaniu min 40 km? Po czasie jak postoi to znów wszystko ok :( i chyba mam troszkę większy opór przy zmianie biegów ale prawie nie zauważalny. Sprzęgło się kończy?


Tak trzęsie, że aż zagłówki latają ( jak w starym autobusie PKS ) U mnie przyczyną była pęknięta sprężyna w docisku :(

#15 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 kwietnia 2010 - 22:58

Tak trzęsie, że aż zagłówki latają ( jak w starym autobusie PKS ) U mnie przyczyną była pęknięta sprężyna w docisku :(

a powiedz czy miales to caly czas czy tez tak jak ja po przejechaniu wiekszej ilosci kilometrow? u mnie tez dosc mocno trzesie :( ale tylko przy ruszaniu.
wczoraj zrobilem 60 km ale w trasie gdzie jechlem wiekszosc na jednym biegu i nie dzialosie nic :/ auto dalej normalnnierszalo. musze sie wybrac do jakiegos dobego mechanika, ale chcal bym sie juz chociaz nastawic na jakies koszta :( mam nadzie ze to bedzie jakas bzdeta :)

#16 OFFLINE   bonq1987

bonq1987

    Emeryt :D

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: Warszawa/Radom/Iłża

Napisany 07 maja 2010 - 02:59

a powiedz czy miales to caly czas czy tez tak jak ja po przejechaniu wiekszej ilosci kilometrow? u mnie tez dosc mocno trzesie :( ale tylko przy ruszaniu.
wczoraj zrobilem 60 km ale w trasie gdzie jechlem wiekszosc na jednym biegu i nie dzialosie nic :/ auto dalej normalnnierszalo. musze sie wybrac do jakiegos dobego mechanika, ale chcal bym sie juz chociaz nastawic na jakies koszta :( mam nadzie ze to bedzie jakas bzdeta :)


U mnie problem pojawia się na pierwszym biegu przy ruszaniu i na drugim w zakresie 30-40km/h oraz podczas puszczenia gazu przy ok 100km/h na 5-tym biegu. Zaczyna szarpać na 1-2gim biegu przy rozpędzaniu a drgać na 5tym przy hamowaniu silnikiem.
Wymieniłem przeguby elastyczne wału, podporę z łożyskiem, poduszkę skrzyni, olej w dyfrze i skrzyni jest też na poziomie.
Stawiam na sprzęgło.
Sam już nie mam koncepcji co to może być. W poniedziałek klucha zostanie na tygodniowy urlop u mechanika w salonie spa, mam nadzieję, że to będzie coś taniego :szpital: :)

#17 OFFLINE   Robert84

Robert84
  • 8 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Plock

Napisany 09 maja 2010 - 09:31

czeste szarpanie sprzegla spowodowane jest slaba tarcza, albo nabijana okladzina na tarcze, szczegolnie jak jest mokro, najlepiej w takiej sytuacji wymimenic tarcze + docisk.

#18 OFFLINE   nomads

nomads
  • 1 postów
  • Dołączył: 17-03-2010

Napisany 10 maja 2010 - 10:38

a powiedz czy miales to caly czas czy tez tak jak ja po przejechaniu wiekszej ilosci kilometrow? u mnie tez dosc mocno trzesie :( ale tylko przy ruszaniu.
wczoraj zrobilem 60 km ale w trasie gdzie jechlem wiekszosc na jednym biegu i nie dzialosie nic :/ auto dalej normalnnierszalo. musze sie wybrac do jakiegos dobego mechanika, ale chcal bym sie juz chociaz nastawic na jakies koszta :( mam nadzie ze to bedzie jakas bzdeta :)


Ja tak mam że jak się silnik zagrzeje to w tedy szarpie. Tylko że ja jestm miesiąc po wymianie sprzęgła. Byłem u mechaniora i powiedział z to może być wadliwe sprzęgło a drugi powiedział zę jest to błąd przy montażu sprzęgła.
Dowiadywałem się o gwarancję ale to jest uziemienie samochodu na 3 tygodnie bo trzeba zdemontować wysłać do gwarancji i czekać na odpowiedź .

#19 OFFLINE   bonq1987

bonq1987

    Emeryt :D

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: Warszawa/Radom/Iłża

Napisany 10 maja 2010 - 20:35

Ja tak mam że jak się silnik zagrzeje to w tedy szarpie. Tylko że ja jestm miesiąc po wymianie sprzęgła. Byłem u mechaniora i powiedział z to może być wadliwe sprzęgło a drugi powiedział zę jest to błąd przy montażu sprzęgła.
Dowiadywałem się o gwarancję ale to jest uziemienie samochodu na 3 tygodnie bo trzeba zdemontować wysłać do gwarancji i czekać na odpowiedź .


Dziś odstawiłem auto do warsztatu. Jutro będę miał odpowiedź co tak szarpie. Podzielę się refleksjami i kosztami :)

#20 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 108 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 maja 2010 - 19:26

Takie szarpanie może być spowodowane uszkodzonym kołem dwumasowym, bo ono odpowiada za tłumienie drgań i amortyzowanie szarpnięć(dawniej w tarczy sprzęgłowej był tłumik drgań skrętyncyh, a teraz od tego jest koło dwumasowe). Brat miał podobne objawy w audi A4 i było to właśnie to koło.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)