Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Falowanie obrotów + szarpanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 kwietnia 2010 - 14:55

Mam kolejne pytanie więc pisze w tym wątku: przychodzę wieczorem do gościa, patrze silnik na stole, obok leży cała uszczelka. Czy uszczelka może puszczać wodę tak "z wyrobienia"? Co prawda była trochę zdeformowana, lekko wygięta ale nie była pęknięta. Czy była konieczna wymiana??

Druga sprawa: co może oznaczać mała ilość białego nalotu na zaworach na jednym cylindrze (pierwszy od strony szyby)?

#22 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2010 - 16:10

Czy uszczelka może puszczać wodę tak "z wyrobienia"? Co prawda była trochę zdeformowana, lekko wygięta ale nie była pęknięta. Czy była konieczna wymiana

Wystarczy wyżarta przez korozję malusieńka dziurka wielkości czubka szpilki, to nie mysi być widoczne gołym okiem... Biały nalot może oznaczać spalanie wody w tym cylindrze.

#23 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 kwietnia 2010 - 16:31

Okej, dzięki za info :) Jestem trochę spokojniejszy że nie robili tego na darmo.

#24 OFFLINE   kris1978

kris1978
  • 1 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: kudelstaart holandia

Napisany 08 kwietnia 2010 - 19:00

panowie i panie mam 2-litrówke 16V ecoteka z1996 w kombi mam problem z obrotami silnika do niedawna miałem skoki raz 2000 raz 3000 albo spadały ponizej 500 doradzili mi wyczyscic silnik krokowy wyczysciłem a zas teraz obroty rosna i strasznie silnikiem szarpie czy moze wie ktos z kolegów co jest tego pszyczyna

#25 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2010 - 19:32

kris1978, wyczyść jeszcze raz silnik krokowy bo mogło coś z reszty dolotu wpaść i upewij się, że nie ma "lewego" powietrza (nowa uszczelka wskazana) na styku silniczka krokowego i obudowy przepustnicy, w sprawdzonych poradach poszukaj. Wyczyść też przepustnicę, duży wąż odmy (żeby znów nie zabrudziło krokowca) i mały wąż odmy (sprawdź, czy powietrze można wdmuchnąć do niego, bo może być zatkana dysza pod przepustnicą) - oba węże wychodzą z pokrywy zaworów obok siebie. Generalnie podwyższone obrty wskazują na lewe powietrze.

#26 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 kwietnia 2010 - 20:04

U mnie po problemie z rzucaniem silnika. Woda też już nie leci. Został tylko do wymiany krokowy bo już czyszczenie nie pomaga. Po całej zabawie został mi się kolejny problem: przy mocniejszym dodawaniu gazu słychać takie basowe buczenie spod samochodu. Głównie przy niskich prędkościach. Niedawno gość wymieniał mi plecionkę - czy mógł coś skopać. To wygląda tak, jakby wydech wpadał na krótko w rezonans i tak buczał... czy to może być groźne?

#27 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2010 - 22:16

Zobacz blachy przy wydechu, zarówno osłony termiczne "portek" jak i osłony termiczne podwozia. Poluzuj i dokręć wspornik wydechu w okolicy katalizatora.

#28 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 kwietnia 2010 - 22:17

A może dolot jest gdzieś nie szczelny?

#29 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 kwietnia 2010 - 12:48

Okej, wyjechałem dziś w trasę i po ok.20 km musiałem zawrócić bojak stanąłem na poboczu to mi mnóstwo błędów wywaliło.Teraz sprawdziłem i wyszło: 0100(przepływomierz),0110(czujnik temp.pow.zasysanego),0120(czujnik położenia przepustnicy),0130(sonda - nowa),0340(czujnik wałka - wymieniony na nowy 3 dni temu),
0325(czujnik spalania stukowego) i lampka kontrolna układu. Co trzeba wymienić żeby było wszystko dobrze. Auto normalnie jechało, czasami wolno wchodziło na obroty. Prosiłbym o pomoc gdyż zależy mi na tym aby jutro móc wymienić co trzeba (bo chyba wszystkiego nie trzeba) i w końcu ruszyć. czy błędy zw. z przepływomierzem można wyeliminować poprzez wymianę tylko przepływki?

dodam jeszcze że po wymianie UPG i czujnika wałka wszystkie błędy zniknęły (ale nie były kasowane).Mogło być tak że teraz jedna rzecz się rypsła i te poprzednie błędy wyskoczyły? Z powyższych błędów jedynym nowym jest czujnik spalania stukowego i czujni położenia przepustnicy.

#30 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2010 - 13:04

Sprawdź połączenia masowe między "-" akumulatora oraz silnikiem, a także pod akumulatorem złączem masy karoserii. W przyrodzie rzadko występuje taka "kumulacja". Sprawdź napięcie ładowania (13,9-14,4V)

#31 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 kwietnia 2010 - 13:43

Matko, dziękować, dziękować.... klema na + i dwie śrubki na połączeniu były niedokręcone ... silnik rozbiorą, złożą a śrubek nie dokręcą. Co dziwne wczoraj zwaliłem cięgno od regulacji nawiewu a jak dokręciłem to i nawiew działa ... Jeszcze raz wielkie podziękowanie ... To w drogę.