Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Falowanie obrotów + szarpanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 marca 2010 - 20:23

Omega B 2.0 16v Pb+LPG. Jakieś 3 tygodnie temu facet wymienił mi uszczelkę (uciekał płyn chłodniczy - dalej ucieka ale mniej), wymienił plecionkę przed pierwszym tłumikiem (była mała nieszczelność po zimie), oraz przeczyścił silnik krokowy (prawdopodobnie nie pomogło). Po trasie 200 km obroty przestały falować. Przez 2 tygodnie mało co jeździłem ale przedwczoraj po trasie Lublin - Jelenia obroty znów zaczęły szaleć. Nic nie jeździłem. Dziś po 30 metrach zaczęło delikatnie szarpać ale do kościoła dojechałem. Po kościele na stację zatankować i już wtedy wywaliło mi błędy. Do domu ok. 0,5 km dojechałem na dwójce - terepało ostro na benzynie i gazie. Odczytałem przed chwilą błędy - 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy i 0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu. Teraz mam pytanie: czy to że trochę jeździłem na (prawdopodobnie) zepsutym krokowcu mogło spowodować że sonda (wymieniłem 5 miesięcy temu na NGK) i czujnik wałków mogły się zepsuć??

Drugie pytanie: jeżeli facet przeczyścił krokowca i teraz nie wywaliło z nim błędów oznacza inną przyczynę falowania? Przewodów z powietrzem nie sprawdzałem - czy one mogą być tego powodem?

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2010 - 20:57

Nieprawidłowy sygnał sondy: być może wywołany złym składem mieszanki, nie zawsze oznacza złą sondę. Objawem uszkodzenia czujnika wałka rozrządu jest niemożność przekroczenia 4500rpm choć niezawsze. Falowanie obrotów to oprócz silniczka krokowego uszczelka pod nim, brudna przepustnica, zapchany mały wężyk-dysza odmy (mały wężyk z pokrywy zaworów do ogrzewanej dyszy pod przepustnicą) oraz nieprawidłowo wyregulowana instalacja LPG.

#3 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 marca 2010 - 21:04

Odmy i wężyków nie sprawdzałem. Co mogło natomiast spowodować, że o ile wcześniej dało się jeździć bez problemu (po A4 150-200) to dziś nie mogłem przekroczyć 30km/h ??

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2010 - 21:12

to dziś nie mogłem przekroczyć 30km/h

obroty powyżej 4500obr/min są? Bo jak taka mała prędkość to najprawdopodobniej mała moc. Oby znów nie uszczelka. Płynu nie ubywa, węże wodne jak z kamienia (w kilka chwil po zakręceniu korka zbiorniczka) nie są przypadkiem?

#5 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 marca 2010 - 21:19

0 18 jak jechałem to ponad 3tys/min (wrzucałem 4) ale już wtedy lekko trzęsło. Po 19 jak zapaliłem silnik na stacji to od razu zapaliła się kontrolka i zaczęło strasznie szarpać silnikiem jak nawet delikatnie dawałem gazu więc jechałem na 2 do domu. Teraz już nie da sie normalnie jechać. Co może być przyczyną?

#6 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2010 - 21:42

Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. U mnie też były podobne objawy. Jechałem sobie autostrada równe 140-150km/h. Nagle auto samo zaczęło zwalniać (obory szalały - o tysiąc w górę, w dół) i tak po ok. 15 sekundach wszystko wróciło do normy. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wyskoczył check czujnika wałka. Od wymiany minął ok. miesiąc i wszystko jest ok.

#7 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2010 - 21:46

Teraz już nie da sie normalnie jechać. Co może być przyczyną?

Napiszę jeszcze raz: zobacz, czy możesz przekroczyć prędkość obrotową silnika 4500obr/min, bo jak kolega zyga_wr sugeruje, to może być objhaw czujnika położenia wałka rozrządu - taki błąd też opisałeś.

#8 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 marca 2010 - 21:50

nie da się - za mocno trzęsie - ledwo na trójce jadę. Czy czujnik za 100 z allegro będzie dobry?

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2010 - 21:54

nie da się - za mocno trzęsie - ledwo na trójce jadę.

A na postoju dasz radę przegazować powyżej 4500rpm, możesz podejść do auta? Czujnik wyłącznie oryginał Siemens z sprawdzonych źródeł. Multum tematów traktuje o wymianie bez skutku a potem okazuje się, że nowy zamiennik nie działa.

#10 OFFLINE   Marif

Marif

    mgrOmega

  • 331 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 marca 2010 - 21:55

Ja kupiłem za 120 chyba więc powinien być dobry(siemens)
I`m The Legend - OPEL OMEGA











[SIGPIC][/SIGPIC]

#11 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 marca 2010 - 15:39

Odebrałem dziś auto z warsztatu. Czujnik wałka walnięty, nieszczelny trójnik a co do szarpania i wysokich obrotów diagnoza - kolektor dolotowy. Teraz mam pytanie: gość powiedział 600zł + 120złza robotę. Powiedział też że musi być nowy,montażu starego (używanego) się nie podejmie. Na prawdę nie można zamontować używki??

#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2010 - 17:57

szarpania i wysokich obrotów diagnoza - kolektor dolotowy.

A co się mogło popsuć w kolektorze dolotowym?? Kolektory wydechowe to i owszem, posiadaczy X20XEV moga zdenerwować peknięciem ale dolotowy?? Czujniki wałka rozrządu i wału korbowego to się zdadza, nowe, ORYGINALNE Siemensy trzeba zakładać aby nie mieć niespodzianek po drodze. O jaki trojnik chodzi??

#13 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 marca 2010 - 18:29

wydechowy, wydechowy. Mówił o wydechowym tylko zapisał mi na kartce dolotowy. Powiedział też ze naprawa 120 + 40 za każdą szpilkę (ewentualnie).

Mam w związku z tym pytanie: czy do mojego silnika mam kupić kolektor z otworem na recyrkulację spalin czy też bez niego? Gość powiedział ok. 600 za komplet, a taki wystarczy:

http://www.allegro.p...tra_849137.html

proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu

#14 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2010 - 21:18

Twoja Omega ma na pewno układ recyrkulacji spalin. Tyle tylko, że to się nazywa EGR i polega na spalaniu części spalin z powrotem, kanałami w głowicy i kolektorem ssącym - mylna nazwa. A kolektor wydechowy masz kupić z otworami pod "układ pompowy wtrysku powietrza wtórnego" czyli pod przewody wtłaczające czyste powietrze do kolektora wydechowego podczas rozgrzewania silnika celem szybszego rozgrzania katalizatora. Masz kupić kolektor z otworami bo taki na pewno. Pytanie, czy ktoś wcześniej nie grzebał i nie zdemontował czegoś, ale popatrzysz, czy obok kolektora jest gruszka stalowa z jednej strony rura mosiężna lecąca do kolektora z drugiej gumowa lecąca na zawór sterowany podciśnienowo a dalej wężem w lewą przednią część błotnika/zderzaka.

#15 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 marca 2010 - 21:21

obawiam się że jest to dla mnie chyba zbyt szczegółowy opis. raczej sam nie dam rady tego ustrojstwa wymienić tylko oddam do warsztatu. czy taki kolektor będzie zatem dobry??

http://www.allegro.p...tra_849138.html

#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2010 - 22:56

O właśnie. Z takim kolektorem wyszła Twoja Omega z fabryki. Z uwagi na to, że śruby łączące kolektor z "portkami" dobrze jest odkręcać od dołu wypadałoby robić to na kanale. Ważna jest kolejność i siła dokręcania śrub kolektora aby kłopot znów się nie pojawił (ta niby uszczelka z kilku warstw blachy nie uchroniła mojego przed pęknięciem, miałem taką uszczelkę i pękniety kolektor jak wymieniałem, ot, wada fabryczna ;) ). Znajdziesz opis dokręcania na forum pod hasłem: instrukcja napraw. Ja ma taki kolektor z tej firmy z taką uszczelką i śmigam już 3 lata.

#17 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 marca 2010 - 19:30

Wymieniłem już kolektor wydechowy na nowy i dalej pierdzi ale jak tylko mocniej depnę na gaz (dźwięk jak przy jakimś starym tłumiku). Po wymianie brak zmian. Gość stwierdził że silnik chodzi nierówno przez UPG.Co najlepsze to uszczelkę pod głowicą wymieniłem pół roku temu wraz z całym rozrządem.
1.Czy mogła ona pójść po tak krótkim okresie??

Świece nowe,kable WN nowe. Pomimo to wciąż na luzie falują obroty.Silnik zbiera się strasznie wolno. Nie wymieniłem jeszcze czujnika położenia wałka. Czy tylko przez ten czujnik silnik może tak strasznie mulić?? Wywala mi jeszcze błąd czujnika wału korbowego. Czytałem na jego temat i chyba on nie jest winien - samochód odpala od razu,nie gaśnie w trakcie jazdy.

2.Czy może to być wina tylko czujnika walka rozrządu???

#18 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2010 - 22:27

Ad.1 Przy skrajnie, ale skrajnie źle ustawionym gazie możliwe choć mało prawdopodobne. patrz pkt2.
Ad.2 Po wymianie czujnika będzie można postawić precyzyjniejszą diagnozę.

#19 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 marca 2010 - 22:43

Gaz jest założony dobrze i sprawuje się perfekt. Nawet sam mechanik dziwił się dzisiaj że to gaz zakładany w Polsce ... czy sam zepsuty czujnik może powodować brak mocy i falowanie obrotów?Co do UPG: brak mazi w zbiorniczku wyrównawczym,brak mazi na korku oleju, wody ubywa (ale z trójnika) - jedynie dymi, ale fest na zimnym i trochę na ciepłym. po kilku km nie dymi aż tak. Facet stwierdził że to UPG bo odkręcił odmę (tą z tyłu) i był majonez - a rzeczywiście czyściłem ją 3 dni temu. O co może tu chodzić? Pokrywa zaworów? Katalizator?

#20 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2010 - 23:34

O co może tu chodzić? Pokrywa zaworów? Katalizator?

Zaczynasz kolego się nakręcać. Jeśli masz usterkę, potwierdzoną błędem w pamięci ECU to najpierw ją wyeliminuj!