Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana pompy wody


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2012 - 16:34

Czy ktos moglby mi podac numer katalogowy uszczelki pompy wody
o ile oczywiscie wystepuje to osobno
Numer z opla lub bmw, bo mam ta sama droge na serwis wiec mi wsio ryba


Nr GM 13 38 475 koszt 26 pln

#22 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2012 - 17:14

dziekuje bardzo
z numerem to jednak najlepiej bo zadzwonie do aso, zamawiam i na drugi dzien jest
a jak sie mam prosic zeby mi znalazl to w katalogu to :masakra:

#23 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 03 maja 2012 - 21:44

Witam,
Gdzieś na forum czytałem, że z plastykowym wirnikiem jest lepsza bo ma o 2 łopatki więcej i pod lepszym kątem ustawione co sprawia ją wydajniejszą od tej z metalowym wirnikiem.
Czy to prawda?:confused:

#24 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 maja 2012 - 22:27

Rozumiem że to ma zrekompensować szybszy pad pompy z plastikowym wirnikiem??

IMHO nigdy pompa plastikowa nie będzie lepasza od metalowej.

#25 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 03 maja 2012 - 22:36

Dzięki za odpowiedź
Szkoda, ze te metalowe nie mają takiego układu jak plastykowe...

#26 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2012 - 06:37

Witam,
Gdzieś na forum czytałem, że z plastykowym wirnikiem jest lepsza bo ma o 2 łopatki więcej i pod lepszym kątem ustawione co sprawia ją wydajniejszą od tej z metalowym wirnikiem.
Czy to prawda?:confused:


prawda :) metalową ma mneijsza wydajność niż plastikową.... zauwazysz to po skokach temperatury przy bucie,szybko zbije ale też nie potrafi "upilnowac" tej temperatury i szybko jej podskoczy ciepło :) ale generalnie niż złego, niby są to szybkie skoki gdzieś z 92st na 96 ale w mig ci to zbije.ją w zimie silnik zagotowalem bo próbowałem wyjechać z zaspy i z głową za drzwiami gazowalem i nie widziałem że wskazówka już wariuje w czerwonym polu,i w kabinie było okropnie gorąco,także ją miałem silnik Bóg wie ile przegrzany a nic się nie stało po naprawie....silnik oleju nie pije,płynu też nie,nic nie cieknie także to nie jest regułą że jak go przegrzejesz to zaraz glowica podziurawiona jak ser szwajcarski ,nie nie...każdy silnik zniesie to idywidualnie ją mam ciśnienie sprezania w normie,spalin w płynie nie ma

 


 


 


#27 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 04 maja 2012 - 21:16

No widzisz...ja przymierzam się do zakupu pompy i nie wiedziałem tak do końca, która zakupić...ale i tak podejrzewam pęknięcie płaszcza wodnego, ale jeszcze nie sprawdzałem tego fachowo...zobaczę po wymianie pompy jak będzie bo podejrzewam, że poprzednik nie wymieniał...parę tygodni po zakupie zauważyłem, że wąż od chłodnicy twardy i nie chce iść powyżej 175-180 i temperatura szybko rośnie, a w poprzedniej omie do 200 i wszystko w porządku było...

#28 OFFLINE   adamgd

adamgd
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-12-2012

Napisany 03 stycznia 2013 - 19:03

witam mam pytanko piszczy mi cos po rozgrzaniu silnika w okolicach pompy wody co to moze byc ??

witam kurcze czy ja zle kozystam ztych czcionek nikt niechce mi odpowiedziec

#29 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 03 stycznia 2013 - 19:42

Kolego nikt nie siedzi tu 24 h/dobę...
Wystarczy poczekać trochę i napewno ktoś napisze...
Niestety z Twoim problemem to rylko po obejrzeniu i posłuchaniu silnika coś można powiedzieć, a tak to tylko możemy zgadywać co piszczy...

#30 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2013 - 21:58

witam mam pytanko piszczy mi cos po rozgrzaniu silnika w okolicach pompy wody co to moze byc ??

witam kurcze czy ja zle kozystam ztych czcionek nikt niechce mi odpowiedziec


Pewnie masz świerszcza. Jest to problem często spotykany przy tych silnikach.
Może to być rolka napinająca lub prowadząca.
Lub świergoli napinacz paska.
Napinacz jest z aluminium i wałek na którym jest osadzony też. Po rozgrzaniu silnika aluminium robi się ciągnące i pracująca na wałku kiwaczka wydaje ten dźwięk.
Musisz zdjąć pasek klinowy. Zdjąć amortyzatorek z napinacza. Odkręcić korek na ramieniu napinacza imbusem 17.
Wtedy ocenisz stan rolki napinającej i wyczyść ten wałek który zostanie na silniku i napinacz od środka. Jeśli jest zatarty lekko to przygładź drobnym papierem ściernym.
Na koniec obowiązkowo przesmaruj cieniutko smarem silikonowym. i to tyle.
Jak będziesz miał wszystko rozebrane to zakręć rolką prowadzącą która zostanie na silniku i pompą wody. Ale przypuszczam że pompa wody jest OK.

#31 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 stycznia 2013 - 23:14

I od razu sprawdź łożysko altka, też potrafi popiskiwać.

#32 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 04 stycznia 2013 - 23:19

U mnie była to pompa wody. Sprawdź czy wisco nie ma luzu.

#33 OFFLINE   x-amber

x-amber
  • 35 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: EOP

Napisany 11 marca 2013 - 23:08

Wlasnie zabralem sie do wymiany pompy wody bo nabylem "kluske" z uszkodzana pompa, ktorej pek korpus. wstawilem swoja z metalowym wirnikiem (tak jak na forum pisalo) i ujechalem 2600 metrow. Jutro zaczynam kolejna wymiane. Moje pytanie brzmi czy moc silnika ma wplyw na szybkosc zurzycia pompy???? Bo normalnie powinno byc 130 a ja mam 169,5 ps. Jak rozwiazac ten problem.... Czy kazdorazowe zamontowanie pompy konczyc sie bedzie uszkodzeniem bo za duza moc silnika??? (akurat w tej sie posypalo lozysko i ukrecil wal w pompie) ma ktos jakis pomysl??

#34 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2013 - 23:38

Bo normalnie powinno byc 130 a ja mam 169,5 ps

Sory za OT. Jakie masz mody?

#35 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 12 marca 2013 - 22:10

Moje pytanie brzmi czy moc silnika ma wplyw na szybkosc zurzycia pompy???? Bo normalnie powinno byc 130 a ja mam 169,5 ps. Jak rozwiazac ten problem.... Czy kazdorazowe zamontowanie pompy konczyc sie bedzie uszkodzeniem bo za duza moc silnika???

raczej zbieg (:bieg:) okoliczności (chyba że w 0,5 sek osiąga 5 tyś. obrotów:D)

#36 OFFLINE   x-amber

x-amber
  • 35 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: EOP

Napisany 13 marca 2013 - 10:50

5000 obrotow osiaga bardzo szybko, ale zauwazylem ze wiskoza ma lekki odchyl i pynie moje czy odchyl od osi w granicach 1 cm ma wplyw na wal i lozysko w pompie wody????.. chodzi mi o sam plastik (wiatrak) bo jest wykrzywiony, 2 mechanikow powiedzialo mi ze jest to na zasadzie wywarzania kola w samochodzie. jak zle wywaza nawet 1 g to przy jezdzie bedzie bilo...

#37 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2013 - 11:00

pewnie że będzie biło tym bardziej że taka rakieta tam siedzi. ale u mnie przez pół roku śmigało całe połamane gdzie waliło jak chciało i żadnych problemów nie ma

#38 OFFLINE   x-amber

x-amber
  • 35 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: EOP

Napisany 13 marca 2013 - 11:24

jezeki chodz o mody to sa powiekszone kanaly wodne i olejowe, i chip tuning w firmie "v-tech" krakow, dodatkowo zwiekszylem rure odprowadzajaca spaliny, ( caly uklad)

#39 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 marca 2013 - 11:29

może przez powiększony kanał wodny jest jakieś zaburzone ciśnienie i ukręca

#40 OFFLINE   x-amber

x-amber
  • 35 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: EOP

Napisany 27 marca 2013 - 20:27

juz minol tydzien od wymiany na ta lepsza i narazie (odpukac) nic sie nie dzieje po za zatarciem lozyska w wiskozie. i tak bylo scentrowane. wymienilem na nowy. Narazie poki co. nic sie nie dzieje.