Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

poziomowanie xenonów, problem z błędem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 17 marca 2010 - 20:10

:mur:Witam.

problem dotyczy poziomowania xenonów. przestały działać i opadły w dół.
nie słychać silniczków przy włączeniu świateł, bezpieczniki ok.

sprawdziłem czujniki na wahaczach optycznie i nie ma uszkodzeń mechanicznych (choć ten z przodu ma strasznie luzy)

podłączyłem do komp. (pierwszy raz to robiłem:jump:) były błędy - ale "tuman" (czyli ja) skasowałem je nim zdążyłem je spisać :twisted:
co mie kur... podkusiło :mur:
teraz już nie ma żadnego błędu, a reflektory nadal nie działają.

1. kiedyś czytałem że można starte błędy sczytać - czy to prawda ??
2. czy ten czujnik z przodu powinien mieć luzy na ramieniu ??
3. co mogę jeszcze sam sprawdzić na co zwrócić uwagę ??

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 marca 2010 - 20:38

:mur:Witam.

problem dotyczy poziomowania xenonów. przestały działać i opadły w dół.
nie słychać silniczków przy włączeniu świateł, bezpieczniki ok.

sprawdziłem czujniki na wahaczach optycznie i nie ma uszkodzeń mechanicznych (choć ten z przodu ma strasznie luzy)

podłączyłem do komp. (pierwszy raz to robiłem:jump:) były błędy - ale "tuman" (czyli ja) skasowałem je nim zdążyłem je spisać :twisted:
co mie kur... podkusiło :mur:
teraz już nie ma żadnego błędu, a reflektory nadal nie działają.

1. kiedyś czytałem że można starte błędy sczytać - czy to prawda ??
2. czy ten czujnik z przodu powinien mieć luzy na ramieniu ??
3. co mogę jeszcze sam sprawdzić na co zwrócić uwagę ??

jak nie ma bledu to uklad powinien dzialac. pojezdzij chwile i jedz jeszcze raz na kompa




 


#3 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 18 marca 2010 - 00:39

jak nie ma bledu to uklad powinien dzialac. pojezdzij chwile i jedz jeszcze raz na kompa


no sęk w tym że też tak pomyślałem.

ale już właśnie minęło kilka dni i nic.

sam samochód nie pokazuje mi błędu poziomowania więc i na kompie raczej nic nie wyjdzie, ale jutro podłącze se go jeszcze raz i zobaczę.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2010 - 10:37

no sęk w tym że też tak pomyślałem.

ale już właśnie minęło kilka dni i nic.

sam samochód nie pokazuje mi błędu poziomowania więc i na kompie raczej nic nie wyjdzie, ale jutro podłącze se go jeszcze raz i zobaczę.


a jak bujniesz przodem to silniczki pracuja ? sprawdz to. bo moze masz poprostu uklad sprawny tylko uchwyty ci popekaly




 


#5 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 18 marca 2010 - 19:07

a jak bujniesz przodem to silniczki pracuja ? sprawdz to. bo moze masz po prostu układ sprawny tylko uchwyty ci popękały


po podłączeniu do kompa nie wyświetlił się żaden błąd.
jak poruszałem ręką silniczki w obu reflektorach to lustra się poruszały (więc uchwyty chyba trzymają)
jak bujałem przodem to słychać było pracujące silniczki.

jak zapalam światła to nie robią klasycznego uniesienia i opadnięcia.

cały czas świecą w dół

czy kalibracja świateł coś pomoże.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 marca 2010 - 19:42

po podłączeniu do kompa nie wyświetlił się żaden błąd.
jak poruszałem ręką silniczki w obu reflektorach to lustra się poruszały (więc uchwyty chyba trzymają)
jak bujałem przodem to słychać było pracujące silniczki.

jak zapalam światła to nie robią klasycznego uniesienia i opadnięcia.

cały czas świecą w dół

czy kalibracja świateł coś pomoże.


nie widzialem jeszcze omego ktora robi klasyczne uniesienie i opadniecie. podlacz kompa i patrz czy przy nacisnieniu przodu zmieniaja sie odczyty z czujnikow i silniczkow - kompem mozesz zrobic tez test lamp - max w gore i max w dol. Jesli masz opcom mozesz zrobic kalibracje




 


#7 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 19 marca 2010 - 07:21

sęk w tym że "op com" mi nie che działać "Interface not fund"

interfejs mam na "com" czy ten bedzie działać pod "OP com"

Dodany obrazek

na tech 2 działa

#8 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 marca 2010 - 09:00

kolego Beast mówi o interfejsie typu OpelScanner lub OP-COM

#9 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 19 marca 2010 - 13:40

kolego Beast mówi o interfejsie typu OpelScanner lub OP-COM


a kolega dobrze czytał wyżej post
pytałem się czy ten interfejs co jest na schemacie działa przy op com czy opelskaner.

oba te programy mam ale ni jak nie idzie się połączyć z nimi

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2010 - 14:11

a kolega dobrze czytał wyżej post
pytałem się czy ten interfejs co jest na schemacie działa przy op com czy opelskaner.

oba te programy mam ale ni jak nie idzie się połączyć z nimi


to co podales nie bedzie dzialac ani z opcom ani OS.




 


#11 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 19 marca 2010 - 17:32

a może ktoś ma schemat interfejsu na OPcom lub na OS

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2010 - 21:55

a może ktoś ma schemat interfejsu na OPcom lub na OS


schemat nic ci nie da. tam jest procek z wsadem




 


#13 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 marca 2010 - 22:28

Podczepię się do tematu kolegi lojes mam kabelek zrobiony przez Piwka działa ładnie z opel scannerem 1.69 czy ten kabelek zadziała z OP-Comem? Chciałbym wyrównać sobie poziom soczewek w xenach ale opel scanner ma tylko test silniczków w lampie.

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2010 - 22:30

Podczepię się do tematu kolegi lojes mam kabelek zrobiony przez Piwka działa ładnie z opel scannerem 1.69 czy ten kabelek zadziała z OP-Comem? Chciałbym wyrównać sobie poziom soczewek w xenach ale opel scanner ma tylko test silniczków w lampie.


nie.




 


#15 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 marca 2010 - 22:56

Beast dziękuję za szybką odpowiedź i jeszcze takie małe pytanie do Ciebie...jakiego interface`u i softu Ty używasz? Jaki program i sprzęt za rozsądne pieniądze byś polecił żebym mógł np wypoziomować światła mijania, wyregulować obroty silnika itp a nie tylko zczytywać błędy i je kasować. Opel scanner jest fajny jednak ma swoje wady.

#16 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2010 - 23:11

Beast dziękuję za szybką odpowiedź i jeszcze takie małe pytanie do Ciebie...jakiego interface`u i softu Ty używasz? Jaki program i sprzęt za rozsądne pieniądze byś polecił żebym mógł np wypoziomować światła mijania, wyregulować obroty silnika itp a nie tylko zczytywać błędy i je kasować. Opel scanner jest fajny jednak ma swoje wady.


do wypoziomowania świateł mijania najlepszy będzie sprzęt w postaci klucza torx

#17 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 marca 2010 - 23:36

doncortino - też tak uważałem i od tego zacząłem jednak mimo wysiłków małej wolnoobrotowej wkrętareczki i imbusa (mam imbusy w lampach) nie mogę podnieść wyżej snopu światła. Lampy świecą mi może z 10m-15m przed autem w dodatku nierówno (prawy reflektor trochę wyżej). Obniżyć mechanicznie mogę ale podnieść nie. Myślałem żeby oszukać trochę układ poziomowania i przestawić ślimak i zębatkę w silniczku regulacji wysokości świecenia, ale nie wiem czy to dobry pomysł.

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2010 - 23:43

zatem masz urwane uchwyty odbłyśników
zdejmij zaślepkę żarówki drogowych i zobacz czy odbłyśnik nie lata luźno góra-dół

#19 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 marca 2010 - 00:09

Uchwyty odbłyśników sprawdzone - są całe, "kulka" pchająco-ciągnąca odbłyśnik siedzi mocno i pewnie w zaczepie. Tak się zastanawiam czy nie dać oryginalnych lamp (hella - leżą w piwnicy) do regeneracji odbłyśników a te co mam w aucie (depo) wymontować z nich "szkło" - jest nowe nieporysowane i niezżółknięte i zamontować z uszczelniaczem na zregenerowanych helli. "Szkło" na hellach jest żółte i matowe oraz odbłyśniki są matowe i to było powodem wymiany lamp na (niestety) depo. Pytanie czy te tzw szkło (plexa) z depo wejdzie na hellę?

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 marca 2010 - 09:48

Uchwyty odbłyśników sprawdzone - są całe, "kulka" pchająco-ciągnąca odbłyśnik siedzi mocno i pewnie w zaczepie. Tak się zastanawiam czy nie dać oryginalnych lamp (hella - leżą w piwnicy) do regeneracji odbłyśników a te co mam w aucie (depo) wymontować z nich "szkło" - jest nowe nieporysowane i niezżółknięte i zamontować z uszczelniaczem na zregenerowanych helli. "Szkło" na hellach jest żółte i matowe oraz odbłyśniki są matowe i to było powodem wymiany lamp na (niestety) depo. Pytanie czy te tzw szkło (plexa) z depo wejdzie na hellę?


to ze kulka siedzi calo nie znaczy ze masz sprawne uchwyty. zrob najlepiej zdjecie uchwytow nawet telefonem bo ja stawam ze masz je na drobne rozmienione.
do regulacji obrotow w v6 tylko i wylacznie tech2. ale nie ten za 200 pln z alledrogo