Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

OP-COM - co sprawdzić i przy jakich warunkach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 16 marca 2010 - 10:45

Witam,
To taki mój temat poboczny do brakujących 38HP w omedze. Dziś doszedł OP-COM i wszystko było by fajnie poza tym, że nie wiem co sprawdzić, a te kilkanaście wartości, które się pokazują, niewiele mi mówi.

Jedyne co się dowiedziałem, że ciśnienie doładowana na luzie jest identyczne z oczekiwanym.

Tak więc, które wartości polecacie sprawdzić, przy jakich warunkach, obrotach etc? Ewentualnie jakie*wartości standardowe jakie powinny być. Log po testach wkleję tutaj tak że każdy będzie mógł się*wykazać hehe.

OP-COM w wersji polskiej jest.

I jeszcze jedno, mam zakładki błędów i wartości, nie ma programowania i tych kolejnych - myślałem, że kabelek ma większe możliwości... no ale cóż.

Dzięki :-)

#2 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 marca 2010 - 11:43

Co do sprawdzenia, to ciężko powiedzieć. Zależy czego szukasz. Sprawdzałeś błędy, wywala jakieś? Rozumiem, że chodzi o brak mocy Omci. U mnie po regeneracji turbiny wszystko wróciło do normy. Auto rozpędziłem do 205 km/h i jeszcze chciało iść w górę. :D
A teraz wymieniłem termostat i gitara :)
Nie bardzo rozumiem co chcesz programować, że mówisz że OPcom ma małe możliwości. :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#3 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 16 marca 2010 - 11:52

http://forum.omegakl...ead.php?t=35681
to jest temat z calym problemem.
Bledow nie bylo, a cisnienie podczas obciazenia sprawdze potem. Poki co pytam jakie jeszcze wartosci sprawdzic i podac, bo po prostu sie na tym nie znam, co mi po cyferkach, skoro nie wiem co znacza?

Co do programowania to chcialem usunac mapy adaptacyjne. Chyba, ze to gdzies indziej jest niz w zakladce programowanie.

#4 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 marca 2010 - 12:01

Witam,
To taki mój temat poboczny do brakujących 38HP w omedze. Dziś doszedł OP-COM i wszystko było by fajnie poza tym, że nie wiem co sprawdzić, a te kilkanaście wartości, które się pokazują, niewiele mi mówi.


Ile dałeś za kabelek wraz z oprogramowaniem i gdzie go kupiłeś? Na ile pinów jest wejście do fejsu?

#5 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 marca 2010 - 12:05

Poczytałem o tym problemie i ja bym obstawiał, że to turbina. U mnie co prawda było odwrotnie. Turbina waliła za duże ciśnienie do tego co komp oczekiwał i też był problem. Po regeneracji rakieta nie auto :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#6 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 16 marca 2010 - 12:35

Turbina to jednak sa juz jakies wieksze koszty, z robota pewnie do 2k spokojnie dojdzie, dlatego wolal bym robic to na samym koncu i o ile beda do tego jakies podstawy. Poki co turbina byla sprawdzana organoleptycznie i na wirniku nie ma luzow i kreci sie leciutko, oczywiscie lopatki tez pracuja - poki co nie uwazam jej za uszkodzona a wieczorem sprawdze cisnienie pod obciazeniem i zobaczymy, co sie pokaze wtedy.

@arczon82 w temacie ktory podalem wyzej jest link od kogo, kontaktuj sie ze sprzedawca po szczegoly.

Edit: a da sie jakos w op-comie sprawdzic realny przebieg samochodu?

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2010 - 13:51

Co do programowania to chcialem usunac mapy adaptacyjne. Chyba, ze to gdzies indziej jest niz w zakladce programowanie.

To nie benzyniak, żeby mapy adaptacyjne kasować.
Zmierz doładowanie pod obciążeniem i jakie odchylenia mają wartości wtrysku od zadanych.

#8 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 16 marca 2010 - 14:04

Skoro tak mowisz ^_^
Na odchylenia tez zwrocilem uwage, na postoju caly czas bylo 0,0 bez znaczenia od rpm.
Wieczorem testy na obciazeniu :-)

#9 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 marca 2010 - 16:49

Moja też była organo-leptycznie sprawdzona i niby nic jej nie było, a jednak......
Ośki nie miały luzu i wszystko git chodziło, a turbina przeładowywała i wywalało błąd.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#10 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 16 marca 2010 - 17:02

A łopatki też chodziły? Bo przeładowywanie by wskazywało, że nie się zacięły... Do wieczora już niedługo, mam soft do zgrywania obrazu z ekranu także wszystko będzie na YouTube :-) A w razie czego, trzeba będzie się szarpnąć na nową...

Tak przy okazji się zastanawiałem, co by było, jakby tam wrzucić turbinę od 530d? Pasowała by? Działało by to dobrze? Co sądzicie na takie coś? Chipować dalej mam zamiar, więc więcej powietrza było by wskazane hehe ;-)

#11 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 marca 2010 - 17:25

Łopatki chodziły ale były nie co wyciachane.
Po co nową turbinę kupować? Nie lepiej zregenerować tą co masz?
Jeszcze zapytam. Czy jak masz zimny silnik i przyciśniesz to turbo gwiżdże? U mnie gwizdało jak odrzutowiec.
A teraz cudowna cisza. :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#12 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 16 marca 2010 - 17:35

No chodziło mi o "nową" taką z drugim życiem hehe, coś jak TO. Hmm, świśnie dosłownie dwa razy zaraz po odpaleniu i ruszeniu, ale ani to głośne, ani z gwizdem bym tego nie kojarzył, ot da się usłyszeć. Sam nie wiem.

Edit: dziś się specjalnie przysłuchałem jak działa na zimnym - dokładnie tak samo jak na ciepłym, nie ma żadnej różnicy w dźwięku, ani nie jest głośniejsza.

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2010 - 19:31

ta z bmw ma chyba inny kołnierz po gorącej stronie gdzieś już o tym było

#14 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 17 marca 2010 - 07:19

A, no nie przyglądałem się aż tak, wyglądają podobnie, dlatego pytałem... przynajmniej będzie taniej w razie czego ;-)

No więc tak, testy zrobione, większość danych wygląda (chyba) dobrze, dziwnie jak dla mnie wyglądają "początek wtrysku wstępnego" i "rzeczywisty początek wtrysku" no ale zobaczcie sami cały film.

Procedura testowa wygląda mniej więcej tak:
od 60km/h 3 bieg, dociągnięcie do 4500 obr, 4 bieg i do 4000, chwila na tempomacie na uspokojenie wyników i zmiana "plaszy" na kolejną, i tak na każdej.

Widzi ktoś tam coś, co mogło bezczelnie zeżreć 38HP? ;-)

FILM

#15 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 17 marca 2010 - 08:21

a da sie jakos w op-comie sprawdzic realny przebieg samochodu?

w cyfrowych licznikach typu Vectra, Astra jest taka opcja.

Co do filmu to takie duże wartość EGR mają być??

#16 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 17 marca 2010 - 08:24

w cyfrowych licznikach typu Vectra, Astra jest taka opcja.


Uee, myślałem, że dowiem się prawdy hehe, no to przyjmuję, że ten co widzę jest prawdziwy ;-)

Co do filmu to takie duże wartość EGR mają być??


Tego niestety nie wiem... Nie ma gdzieś jakiegoś spisu wszystkich wartości, jakie powinien wypluwać sprawny silnik?

#17 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 17 marca 2010 - 09:07

niech się wypowiedzą ci co znaja się na dieslach, nie będę gadał głupot.

tutaj mam tylko takie coś z Vectry 2.2DTI to sie okazało że przepływka walnięta i cos tam chrzaniło EGR przez to i podobno te wartości są daleko odbiegające od normy
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 17 marca 2010 - 09:54

Coś mi się tam obiło o uszy, że przepływka powinna pokazywać wartości w okolicach 1000, to by pasowało niby, ale EGR nie mam pojęcia.
Wrzuciłem jeszcze filmik, gdzie można się bardziej przyjrzeć*działaniu doładowania, EGR też przy okazji jest: FILM

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2010 - 17:00

Wrzuciłem jeszcze filmik, gdzie można się bardziej przyjrzeć*działaniu doładowania, EGR też przy okazji jest: FILM

Weź się przejedź jeszcze raz. Ustaw jako pokazywane parametry:
- obroty silnika
- dane z przepływki
- EGR
- ciśnienie doładowania
- prędkość auta

#20 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 marca 2010 - 18:16

Narkoman, Ty masz manualną skrzynie, tak?

Pytam, bo wszystkie parametry porównałem z TISem i jedyne co znalazłem to zbyt wysokie wartości EGR. Zgodnie z TISem, przy maksymalnie wciśniętym pedale przyspieszenia, EGR powinien puszczać od 530 do 570 mg/suw.

Co ciekawe, ta sama wartość dla samochodu z automatem wynosi już 900 do 1000 mg/suw w takich samych warunkach.

Może to będzie dla Ciebie jakiś trop. Sprawdzić sam zawór EGR i elektrozaworek nim sterujący. Kiedyś była instrukcja czyszczenia filterka na elektrozaworach, może coś jest na rzeczy.

Druga sprawa to drożność wydechu. Patrząc na Twój wykres z hamowni można odnieść wrażenie, że źle zaczyna się dziać dopiero wyżej, gdy spalin jest już sporo. W katalizatory (oba!) zaglądałeś?

Powodzenia, raportuj!
Barted