

OP-COM - co sprawdzić i przy jakich warunkach
#1
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 10:45
To taki mój temat poboczny do brakujących 38HP w omedze. Dziś doszedł OP-COM i wszystko było by fajnie poza tym, że nie wiem co sprawdzić, a te kilkanaście wartości, które się pokazują, niewiele mi mówi.
Jedyne co się dowiedziałem, że ciśnienie doładowana na luzie jest identyczne z oczekiwanym.
Tak więc, które wartości polecacie sprawdzić, przy jakich warunkach, obrotach etc? Ewentualnie jakie*wartości standardowe jakie powinny być. Log po testach wkleję tutaj tak że każdy będzie mógł się*wykazać hehe.
OP-COM w wersji polskiej jest.
I jeszcze jedno, mam zakładki błędów i wartości, nie ma programowania i tych kolejnych - myślałem, że kabelek ma większe możliwości... no ale cóż.
Dzięki :-)
#2
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 11:43

A teraz wymieniłem termostat i gitara

Nie bardzo rozumiem co chcesz programować, że mówisz że OPcom ma małe możliwości.

#3
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 11:52
to jest temat z calym problemem.
Bledow nie bylo, a cisnienie podczas obciazenia sprawdze potem. Poki co pytam jakie jeszcze wartosci sprawdzic i podac, bo po prostu sie na tym nie znam, co mi po cyferkach, skoro nie wiem co znacza?
Co do programowania to chcialem usunac mapy adaptacyjne. Chyba, ze to gdzies indziej jest niz w zakladce programowanie.
#4
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 12:01
Witam,
To taki mój temat poboczny do brakujących 38HP w omedze. Dziś doszedł OP-COM i wszystko było by fajnie poza tym, że nie wiem co sprawdzić, a te kilkanaście wartości, które się pokazują, niewiele mi mówi.
Ile dałeś za kabelek wraz z oprogramowaniem i gdzie go kupiłeś? Na ile pinów jest wejście do fejsu?
#5
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 12:05

#6
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 12:35
@arczon82 w temacie ktory podalem wyzej jest link od kogo, kontaktuj sie ze sprzedawca po szczegoly.
Edit: a da sie jakos w op-comie sprawdzic realny przebieg samochodu?
#7
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 13:51
To nie benzyniak, żeby mapy adaptacyjne kasować.Co do programowania to chcialem usunac mapy adaptacyjne. Chyba, ze to gdzies indziej jest niz w zakladce programowanie.
Zmierz doładowanie pod obciążeniem i jakie odchylenia mają wartości wtrysku od zadanych.
#8
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 14:04
Na odchylenia tez zwrocilem uwage, na postoju caly czas bylo 0,0 bez znaczenia od rpm.
Wieczorem testy na obciazeniu :-)
#9
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 16:49
Ośki nie miały luzu i wszystko git chodziło, a turbina przeładowywała i wywalało błąd.
#10
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 17:02
Tak przy okazji się zastanawiałem, co by było, jakby tam wrzucić turbinę od 530d? Pasowała by? Działało by to dobrze? Co sądzicie na takie coś? Chipować dalej mam zamiar, więc więcej powietrza było by wskazane hehe ;-)
#11
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 17:25
Po co nową turbinę kupować? Nie lepiej zregenerować tą co masz?
Jeszcze zapytam. Czy jak masz zimny silnik i przyciśniesz to turbo gwiżdże? U mnie gwizdało jak odrzutowiec.
A teraz cudowna cisza.

#12
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 17:35
Edit: dziś się specjalnie przysłuchałem jak działa na zimnym - dokładnie tak samo jak na ciepłym, nie ma żadnej różnicy w dźwięku, ani nie jest głośniejsza.
#13
OFFLINE
Napisany 16 marca 2010 - 19:31
#14
OFFLINE
Napisany 17 marca 2010 - 07:19
No więc tak, testy zrobione, większość danych wygląda (chyba) dobrze, dziwnie jak dla mnie wyglądają "początek wtrysku wstępnego" i "rzeczywisty początek wtrysku" no ale zobaczcie sami cały film.
Procedura testowa wygląda mniej więcej tak:
od 60km/h 3 bieg, dociągnięcie do 4500 obr, 4 bieg i do 4000, chwila na tempomacie na uspokojenie wyników i zmiana "plaszy" na kolejną, i tak na każdej.
Widzi ktoś tam coś, co mogło bezczelnie zeżreć 38HP? ;-)
FILM
#15
OFFLINE
Napisany 17 marca 2010 - 08:21
w cyfrowych licznikach typu Vectra, Astra jest taka opcja.a da sie jakos w op-comie sprawdzic realny przebieg samochodu?
Co do filmu to takie duże wartość EGR mają być??
#16
OFFLINE
Napisany 17 marca 2010 - 08:24
w cyfrowych licznikach typu Vectra, Astra jest taka opcja.
Uee, myślałem, że dowiem się prawdy hehe, no to przyjmuję, że ten co widzę jest prawdziwy ;-)
Co do filmu to takie duże wartość EGR mają być??
Tego niestety nie wiem... Nie ma gdzieś jakiegoś spisu wszystkich wartości, jakie powinien wypluwać sprawny silnik?
#17
OFFLINE
Napisany 17 marca 2010 - 09:07
tutaj mam tylko takie coś z Vectry 2.2DTI to sie okazało że przepływka walnięta i cos tam chrzaniło EGR przez to i podobno te wartości są daleko odbiegające od normy

#19
OFFLINE
Napisany 17 marca 2010 - 17:00
Weź się przejedź jeszcze raz. Ustaw jako pokazywane parametry:Wrzuciłem jeszcze filmik, gdzie można się bardziej przyjrzeć*działaniu doładowania, EGR też przy okazji jest: FILM
- obroty silnika
- dane z przepływki
- EGR
- ciśnienie doładowania
- prędkość auta
#20
OFFLINE
Napisany 17 marca 2010 - 18:16
Pytam, bo wszystkie parametry porównałem z TISem i jedyne co znalazłem to zbyt wysokie wartości EGR. Zgodnie z TISem, przy maksymalnie wciśniętym pedale przyspieszenia, EGR powinien puszczać od 530 do 570 mg/suw.
Co ciekawe, ta sama wartość dla samochodu z automatem wynosi już 900 do 1000 mg/suw w takich samych warunkach.
Może to będzie dla Ciebie jakiś trop. Sprawdzić sam zawór EGR i elektrozaworek nim sterujący. Kiedyś była instrukcja czyszczenia filterka na elektrozaworach, może coś jest na rzeczy.
Druga sprawa to drożność wydechu. Patrząc na Twój wykres z hamowni można odnieść wrażenie, że źle zaczyna się dziać dopiero wyżej, gdy spalin jest już sporo. W katalizatory (oba!) zaglądałeś?
Powodzenia, raportuj!
Barted