

Uszczelka pod kolektorem ssacym- jak sprawdzic?
#1
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 12:48
Ja dalej walcze z zamulonym autkiem.
Dolot szczelny, gaz zmnieniony, przeplywka wymieniona, zostal mi jeszcze kolektor ssacy.
Czy sa jakies objawy gdy uszczelka jest wydmuchana? czy da sie to jakos rozpoznac bez rozbierania silnika bo niestety ani z gory ani z dolu nic nie widac.
Jak autko jedzie na niskich obrotach tzn 1800 i przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu slychac glosny basowy dzwiek spod silnika.
#2
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 13:38
#3
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 15:52
kolektor ssący możesz sprawdzić plakiem, odpal samochód i pryskaj tam gdzie chcesz sprawdzić jeśli silnik zmieni swoją prace to znalazłeś miejsce łapania lewego powietrza.
pzdr
#4
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 19:02
Kolektor sprawdzony psiknalem jeszcze raz caly dolot i psikalem na kolektor samostartem i zadnej reakcji

#5
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 19:09
Może obudowa filtra powietrza buczy - zapinek nie brakuje?A wiecie co moze byc przyczyna tego glosnego basowego dzwieku przy dodawaniu gazu? Patrzalem na wydech to raczej nie bylo nigdzie dziur
Może ten system wtórnego powietrza jest rozszczelniony.
#6
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 19:17

Tzn nie sama obudowa buczy a silnik ktory sie zamula. Jak zalewa silnik to chyba wtedy buczy?
A czy EGR jest tak samo zamontowany jak w x20xev? Czy moge sie kierowac tym tematem?http://forum.omegakl...5&highlight=egr
#7
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 19:35
trochę tuA moglbys dokladniej orkeslic pojecie system wtornego powietrza? Co to jest i gdzie i jak sprawdzic?
http://forum.omegakl...ead.php?t=3972/
#8
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 19:47
zawor mozna zaslepic blaszka po puszce i podobno nie ma to zadnego znaczenia czy zaslepiony czy nie byleby byl szczelny?
Musze wyciagac caly ten odkurzacz?
EGR znajduje sie z tylu silnika po stronie kierowcy gdzies w okolicach cewki?
Bede to widzial normalnie czy koniecznie podszybie rozebrac?
Dlugo taka operacja moze trwac?
#9
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 20:02

[ATTACH]5737[/ATTACH]
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#10
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 20:06
bo nie za bardzo sie orientuje a mam troche wolnego wiec bym go jutro zaslepil moze to by pomoglo...
#11
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 20:06
Nic pochopnie nie rób.
Buczenie i zamulenie silnika kojarzy się z nieszczelnym dolotem. Jak spaliny uciekają bokiem to też nie jest dobrze.
Miałem brak jednej zapinki i nic się nie działo ale warto mieć je wszystkie. Sprawdź czy gumka -uszczelka filtra powietrza dobrze leży, może się podwinęła.
Te rury grube (gumowe) dolotu może pękły w tym miejscu co są garby.
Psikając samostartem ściskałeś te rury? może jakaś dziura by wyszła.
Czy cewka jest ok i rozrząd nie jest przestawiony?
Masz jakieś inne dodatkowe objawy?
#12
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 20:12

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#13
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 20:36
Rozrzad jest dobrze ustawiony bylo sprawdzane.Egr to część wtórnego powietrza.
Nic pochopnie nie rób.
Buczenie i zamulenie silnika kojarzy się z nieszczelnym dolotem. Jak spaliny uciekają bokiem to też nie jest dobrze.
Miałem brak jednej zapinki i nic się nie działo ale warto mieć je wszystkie. Sprawdź czy gumka -uszczelka filtra powietrza dobrze leży, może się podwinęła.
Te rury grube (gumowe) dolotu może pękły w tym miejscu co są garby.
Psikając samostartem ściskałeś te rury? może jakaś dziura by wyszła.
Czy cewka jest ok i rozrząd nie jest przestawiony?
Masz jakieś inne dodatkowe objawy?
Nie wiem jak sprawdzic cewke ale iskra jest na wszystkich swiecach. Kable nie maja przebicia.
Dolot sprawdzalem 2 razy.
Dzisiaj psikalem samostartem i wczesniej nasaczylem szmate denaturatem i przetarlem caly dolot. Ruszalem i sciskalem rury.
Oprocz drobnego falowania obrotow i mulenia to juz chyba nic sie nie dzieje.
Wykres sondy na biegu jalowym:
Sonda na wolnych obrotach:

Sonda podczac normalnej jazdy:

Kat moze zamulac ale sonda by chyba wtedy nie swirowala?
W kazdym badz razie sprobuje jutro unieszkodliwic ten EGR na wszelki wypadek a przynajmniej sprawdze jak wyglada

Jakies jeszcze sugestie co mozna sprawdzic?
Ostatnio sprawdzalem sprezanie to na 1,2,4 wyszlo 12.8 a na 3 cylindrze 12,6, ale nie wiem czy to wnosi cos do tematu :confused::pokoj:
#14
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 20:42
na 1,2,4 wyszlo 12.8 a na 3 cylindrze 12,6,
ładnie i równo

zaślep ten EGR ,mnie pomogło na mulenie , zresztą jakby było coś nie tak to blaszkę można zawsze usunąć
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#15
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 15:21
Jutro zabieram sie do roboty i dam znac co i jak.
Poki co dziekuje wszystkim za pomoc

EGR zaslepiony. Roboty i nerwow troche bylo bo z jednej strony wtryski z benzyny a z drugiej z LPG

No ale zrobione, efektow zero.
Przy tym claym EGR wisial wezyk z koleczkiem ma tak wisiec czy ma byc gdzies wkrecony?

I zauwazylem nieszczelnosc weza. Po lekkim paliwko sie lekko saczylo przy tej metalowej zlaczce na wezu. Da sie to jakos uszczelnic albo wymienic caly waz?

Pzysluchalem sie troche skad dochodzi ten basowy pomruk przy dodawaniu gazu i wydobywa sie to gdzies z okolicy filtra powietrza. Jednej spinki brakuje ale dociskalem go ruszalem i dalej bylo slychac

Bark pomyslow :confused::pokoj:
#16
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 21:37
Przy tym claym EGR wisial wezyk z koleczkiem ma tak wisiec czy ma byc gdzies wkrecony?
tak ma być
ten basowy pomruk przy dodawaniu gazu i wydobywa sie to gdzies z okolicy filtra powietrza.
a nie masz jakiegoś zabezpieczenia przeciw strzałowego na dolocie , może zostało po poprzedniej instalce i tak rezonuje i zawęża dolot , przy sekwencji zbędne
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#17
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 21:45
Też przyjrzał bym się dokładnie i na spokojnie tej okolicy. Zamień miejscami (uzupełnij) zapinki i sprawdź.ten basowy pomruk przy dodawaniu gazu i wydobywa sie to gdzies z okolicy filtra powietrza.
Coś musi być nie teges ze szczelnością.
#18
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 22:19
Zapinki moge zmienic ale tak jak mowie przyciskalem obudowe dosyc dokladnie(opieralem sie praktycznie calym ciezarem)
Bardziej mnie zastanawia ta gruba rura co wchodzi do filtra bo to przy niech chyba najbardziej buczalo.
Rozumiem ze jak jest zrzucona z trabki to nie bedzie w niczym przeszkadzac?
Ta gruba rura mogla sie czyms zatkac?
Znajomy mechanior powiedzial ze to slychac tak jakby za malo powietrza dostawal albo jakis martwy punkt?
#19
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 22:34
Może szczur tam wlazł, a na serio trzeba z każdej strony popatrzeć w ten dolot - wyjąć, obejrzeć itp.Rozumiem ze jak jest zrzucona z trabki to nie bedzie w niczym przeszkadzac?
Zdejmij i zobacz, filtr i wszystko po kolei.
#20
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 09:53
A co powiecie na temat tego wezyka z paliwem? Da sie cos z tym zsrobic?