

stag 300 - pali benzyne zamiast gazu
#1
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2010 - 23:28
juz jakis czas temu podejzrewalem ze cos za duzo tej benzyny spala....mrozy mrozami ale na sam rozruch azz tyle nie powinna brac...
Ostatnio byla dluzsza trasa i sie wydalo...Spala benzyne zamiast gazu
Auto bez jakiegokolwiek znaku przelacza sie na PB i do ponownego uruchomienia silnika nic nie idzie z tym zrobic. Przelacznik reaguje jakby poprawnie. Wlacza i wylacza. Diody tak jak zawsze wskazuja.(stag 300-6)Przy przelaczeniu na gaz slychac zawor w butli, tylko ze nic wiecej. Gazu nie ma.
Musze ponownie uruchomic silnik. Po odpaleniu przelaczy i jest ok. Pozniej chwile dobrze,a nastepnego dnia widze ze znowu wskazowka od wachy leci w dol.Objawy ostatnio sie nasilily. Praktycznie codziennie sie przelacza.Najgorsze jest to ze o tym nie wiem, bo wlaczniczek caly czas pokazuje LPG.
Po podpiecu do kompa, zadnego bledu..:confused: od czego zaczac??
#2
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 10:26
#3
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 12:36
Przy dużych obciążeniach centralka zaczyna wspierać się benzyną.
Układ do regulacji u porządnego gazownika.
#4
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 20:10
dam rade sam to ustawic?? jakie powinno byc cisnienie na reduktorze??
ok, rozumiem ze moze sie posilkowac ale dlaczego przelaczy na bene bez znaku i nie wroci na lpg.
#5
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 20:32
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 21:27
POwinna w tym momencie centralka zasygnalizowac piknieciem i mruganiem diody, ze przelaczyla sie z gazu na benzyne (jak sie gaz konczy, jak cisnienie spada itd)ok, rozumiem ze moze sie posilkowac ale dlaczego przelaczy na bene bez znaku i nie wroci na lpg.
Narazie nic niereguluj, moze to wina centralki ?? jakis polaczen ? sam niewiem, ale brak sygnalizacji przejscia na gaz jest podejzany.
#8
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 21:57
#9
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 22:12
wtryski swieze,skalibrowane
tez mi to cos podejrzanie wyglada:/
jutro sprawdze cisnienie i wszystkie polaczenia
#10
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 22:40
O widzisz, moze masz 4,5 na lpg a jeden czy 2 na pb jada caly czas.kolego nie bawiles sie przypadkiem opcja rozlaczania wtryskow gazowych ? wiesz chyba ze w stagu mozesz nawet na 2 cylindry tak ustawic zeby chodzily na gazie
#11
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 22:45
#12
OFFLINE
Napisany 01 marca 2010 - 23:59
Ogrom problemów z podżeraniem benzynki to jak słusznie koledzy zauważyli problemy z ciśnieniem gazu ale ja tej zimy, po przygodach z Bigasem u kolegi Bartusa szczelnie obłożyłem trójnik pomiarowy pianką termoizolacyjną i zauważyłem istotną poprawę w dynamice rozgrzewającego się auta juz na gazie i mniejsze zużycie benzyny. A to w "starym" Stagu-300, nowsze "plusy, premiumy i 4-ki" też miały te bolączki i na stronach forum AC przewijały się pytania o niesygnalizowanym zużyciu benzyny.
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 09:29
#16
OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 09:42
#17
OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 09:46
fakt jest czujnik temp na reduktorze ale tak myślę ze izolacja tego trójnika nie zadzkodzi być może straty cieplne są minimalne ale pewnie są.
#18
OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 09:55

#19
OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 10:59
Florku - jakie są twoje przygody z czujnikiem temp. gazu? przerabiałeś go? U mnie się taki jeden 3nik wala i mam nadzieję znaleźć czas na jego dłubnięcie.
osobiście próbowałem go izolować ale nie zauważyłem żadnej znaczącej różnicy w pracy staga.
w opcji przełączanie na benzynę odznacz kwadracik wyłącz przy pierwszym i czas podnieś do 900
podnieś temp przełączania na 30st.C
#20
OFFLINE
Napisany 02 marca 2010 - 11:28
Znaczącej nie ma, ale różnica jako taka jest, temperatura gazu w okienku subiektywnie wyższa/nie opada podczas jazdy no i znikanie benzyny ustało. Od temperatury gazu idą korekty dawki. Ja jak dotąd obłożyłem trójnik pianką i owinąłem izolacją=0 dostępu pędzącego powietrza pod maską. Temat trójnika pomiarowego wraca jak bumerang zarówno na naszym forum jak i AC. Pozytywnie zakręceni oprócz izolacji termicznej wydłubują termistor z oprawki, montując go najbliżej wtryskiwaczy gazowych i to tak, aby był omywany przez strugę płynącego gazu (uszczelnienie z żywic epoksydowych). Można też obłozyć pianką do rur przewody gazu od parownika do wtryskiwaczy ze szczególnym uwzględnieniem filtra fazy lotnej, który najczęściej jest metalowy i ładnie stygnie od powietrza w czasie jazdy. Oczywiście pianki nie wchodzą w grę jeśli bezpośrednia bliskość kolektorów wydechowych mogłaby spowodować ich samozapłon!Florku - jakie są twoje przygody z czujnikiem temp. gazu? przerabiałeś go? U mnie się taki jeden 3nik wala i mam nadzieję znaleźć czas na jego dłubnięcie.
osobiście próbowałem go izolować ale nie zauważyłem żadnej znaczącej różnicy w pracy staga.

Dla przykładu zrzut z programu Bigas, pochodnej układów AEB (m.in.Zavoli, Landi Renzo chyba też). Na zdjęciu widać, że korekty są zarówno od temperaury gazu jak i reduktora! Ja się namęczyłęm z Bigasem u Bartusa, chłodne powietrze chłodziło nam trójnik pomiarowy (mała przeróbka bo tam pracują Valteki/Raile zamiast Biagotti Fast a miejsca na czujnik nie ma) do temperatury około 20°C a to już korekta -10% gazu! Auto gaśnie na potęgę, dławi się, szarpie na małych obciążeniach etc. Wytarczyło obizolować trójnik i zdjąć korektę na "-" przy 30°C bo była zbyt restrykcyjna. Ale ile się tego faktu naszukałem to słownik łaciny kuchennej można byłoby napisać od nowa.
Ciekawi mnie tylko, czy Stag ma tez korekty dawki względem temperatury reduktora? Czyba napiszę do AC z ciekawści, bo nigdzie nie znalazłem dotychczas odpowiedzi.