Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pęknięty kolektor wydechowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 stycznia 2008 - 07:53

no to mniej więcej 50-100 tys km lepiej zainwestować w rurowy

#22 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 stycznia 2008 - 09:33

Ja kupilem uzywany i nie planowalem go. Mozna planowac, ale ja nie mialem czasu ani miejsca. W Anglii taki uzywany kosztuje £20.

Moze warto to wszystko scalic w jeden tekst:
Czy warto spawac - tylko jesli osoba spawajaca robila to z sukcesem wczesniej i wie dokladnie jak to zrobic (grzanie, chlodzenie, odpowiednie elektrody). Inaczej zaraz peknie znow. Wg mnie pekniecie jest wada kolektora i powstale naprezenia beda juz mialy tendencje do pekania.
Kupno nowego - tez oplacalne, ale raczej oryginal. Jesli oryginalne pekaja to podrobki robione u chinskich kowali robia to tym bardziej. Slyszelem ze wiele kolektorow z Allegro peka po kilkunastu tysiacach km. No chyba, ze cos pewnego. Tu ludzie twierdza ze TwinTec jest dobry.
Uzywka - chyba najrozsadniejsze rozwiazanie, choc czesto ceny z kosmosu. Do 200zl sie jeszcze oplaca. Jesli chodzi o planowanie to nalezy skonsultowac to z mechanikiem. Dobrze zrobic dla swietego spokoju, bo slyszalem, ze ludzie kupuja uzywki wygiete w banan i nie moga potem zamontowac.
Kolektor rurowy - najbezpieczniejszy, ale i najdrozszy. Ceny zaczynaja sie od 1000zl i dobrze by byl zrobiony w dobrej firmie, a nie przez amatora z rur od kaloryfera. Kiepski rurowy kolektor moze pogorszyc osiagi i mozecie miec problemy z instalacja (flansze w innym miejscu o zlych rozmiarach, naprezenia rury wydechowej itp).

Kazdy musi dopasowac rozwiazanie odpowiednie dla siebie, bo jesli spawanie jest pewne za 100 zl to lepiej tak zrobic, niz kupic uzywany za 200. Jesli jednak nie macie pewnosci to nie warto dawac na spawanie nawet 50zl bo doliczajac koszty ewentualnej kolejnej wymiany jestesmy w "plecy" podwojnie.
Kolektor na pewno pasuje od Vectry i od angielskich wersji. Jedyny problem to, ze nowsze Vectry nie mialy juz wierconych otworow na recyrkulacje powietrza. Jesli jej brak komus przeszkadza to warto by sprawdzic czy nowy kolektor ma dwie dziury tam gdzie wchodza stalowe rurki.

Jesli chodzi o montaz, to jedni twierdza, ze nic sie nie daje na szpilki, ale wiele osob stosuje paste miedziowa. Nie wiem co lepsze, ale pasta zabezpiecza przed zapiekaniem sie wiec pozniej latwiej bedzie odkrecic kolektor.