wszystko u niego działa ma tylko odłączony zasobnik podciśnienia lub tłumik pulsacji jak kto woli, ten który znajduje się pod prawym nadkolem, chodzi o cześć nr 6 http://bmwfans.info/..._turbo_charger/ tyle że u nas trochę inaczej wygląda, i inaczej jest wpięty bo ma tylko jeden kruciecCzyli jeździsz bez "gruchy". Pozostałe elementy uruchamiane podciśnieniem działają prawidłowo? Np. EGR.


2.5 DTI brak mocy w dolnym zakresie obrotów
#21
OFFLINE
Napisany 04 maja 2011 - 13:10
#22
OFFLINE
Napisany 09 maja 2011 - 13:48
Ogólnie kopci. Na zimnym silniku przyspiesza dobrze w całym zakresie obrotów i kopci trochę mniej. Jak temperatura skoczy powyżej 80 to nie ma mocy do około 2500rpm i kopci bardzo mocno. Jak się nagrzeje to do 2500rpm nie słychać turbiny...
Spalanie moim zdaniem za wysokie - trasa około 8-9ltr, miasto około 12ltr
Ostatnio zacząłem słyszeć dziwny szum podczas dodawania gazu - zastanawiałem się nad zbiorniczkiem o którym była mowa wczesniej, tylko nie wiem w którym miejscu idzie do niego przewód abym mógł go na probe zaslepić.
#23
OFFLINE
Napisany 09 maja 2011 - 15:02
zastanawiałem się nad zbiorniczkiem, o którym była mowa wczesniej, tylko nie wiem w którym miejscu idzie do niego przewód, abym mógł go na próbe zaślepić.
Trójnik jest w przewodzie podciśnienia do selenoidu turbiny. Mniej więcej na wysokości wałka wydechowego, od elastycznego przewodu odchodzi sztywny, właśnie do rzeczonej "gruchy".
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#24
OFFLINE
Napisany 11 maja 2011 - 09:07

od zaworu regulacji turbo (zaznaczone na czerwono) idzie wężyk elastyczny w oplocie do trójnika, od trójnika sztywny przewód idzie dookoła silnika i łączy się z przewodem wychodzącym z servo (?) (zaznaczone na zielono)
W związku z tym czy ktoś może zamieścić bądź mi przesłać (pr-jastrzab@o2.pl) schemat podciśnienia Y25DT z EPC - czyli jak wszystko powinno być podpięte. Będę niezmiernie wdzięczny

#25
OFFLINE
Napisany 11 maja 2011 - 12:48
schemat podciśnienia Y25DT
:szukaj: "Sprawdzone Porady" - DamianSz zamieścił schemat.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#26
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 20:46
Podepnę się
Silniczek zimny i jest ok
jak juz ciepły to do ok 2200 - 2500 obrotow muł straszny a potem w fotel wciska
poczytalem sobie ten temat i jestem zielony
Nie mam pojęcia od czego zacząć albo co mechanikowi podpowiedzieć
jak maske otwieram to i tak nic nie widac a ostatnio na OP-COM ie wywalilo zbyt niskie ciśnienie doladowania i zbyt niskie cisnienie paliwa
Bardzo prosze o jakiegoś turiala jak i od czego zacząć i co dalej
#27
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 20:52
wywalilo zbyt niskie ciśnienie doładowania
zbyt niskie ciśnienie paliwa
sterowanie turbiną lub turbina,
zawór zwrotny, albo pompa paliwa
#28
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 21:20
zbyt niskie cisnienie paliwa
Które ciśnienie, jaki numer błędu?? Winowajców może być co najmniej dziesięciu.
Z doładowaniem tak jak robert514 radzi.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#29
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2011 - 22:47
#30
OFFLINE
Napisany 09 września 2011 - 13:12
Miałem podobny problem i do tego brał trochę więcej oleju oraz większe spalanie. U mnie mechanik wymienił trzy wtryski,czujnik położenia wału, wałka rozrządu oraz odmę ale z tego co wiem to może tez być to przepływomierz. POWODZENIA
#31
OFFLINE
Napisany 20 września 2011 - 11:01
to i ja się podepnę a więc tak,
silnik od wolnych do 2.5 tyś obrotów nie ciągnie, rano przy rozruchu przez pare sekund po dodaniu gazu dymi sobie na niebiesko następnie dymienie ustaje (oleju nie bierze przejechałe jakieś 4 tyś i nie ubyło nic). Czujnik ciśnienia doładowania wymieniony, elektromagnetyczny zawór ciśnienia doładowania zmieniony, jednak najciekawsze jest to, że wypięcie przepływomierza nic nie zmienia na dole nie jedzie u góry bez problemów. Komputer wskazał za małą dawkę paliwa w dolnym zakresie obrotów, po wypięciu przepływki na komputerze zmieniają się wskazania tak jak by przepływomierz był dalej podpięty co jest dla mnie dość dziwną sprawą, na ciepłym silniku samochd nie puszcza najmniejszego dymka nawet przy gazie w podłogę na niskich biegach z rury nic nie dymi normalnie norma euro 8

#32
OFFLINE
Napisany 20 września 2011 - 11:28
Cześć,
to i ja się podepnę a więc tak,
silnik od wolnych do 2.5 tyś obrotów nie ciągnie, rano przy rozruchu przez pare sekund po dodaniu gazu dymi sobie na niebiesko następnie dymienie ustaje (oleju nie bierze przejechałe jakieś 4 tyś i nie ubyło nic). Czujnik ciśnienia doładowania wymieniony, elektromagnetyczny zawór ciśnienia doładowania zmieniony, jednak najciekawsze jest to, że wypięcie przepływomierza nic nie zmienia na dole nie jedzie u góry bez problemów. Komputer wskazał za małą dawkę paliwa w dolnym zakresie obrotów, po wypięciu przepływki na komputerze zmieniają się wskazania tak jak by przepływomierz był dalej podpięty co jest dla mnie dość dziwną sprawą, na ciepłym silniku samochd nie puszcza najmniejszego dymka nawet przy gazie w podłogę na niskich biegach z rury nic nie dymi normalnie norma euro 8, katalizator był już odpięty i dalej to samo, ma ktoś jakieś jeszcze pomysły ? turbo ( tylko że nie dymi, suche ) ? wtryski (pracuje równo) ? przepływomierz ( był wymieniony na drugi o tych samych numerach wkladka F00C 2G2 063 fakt, że używka ale ponoć sprawna - brak efektu) ?
Miałem identyczne objawy gdy pękł intercooler wzdłuż łączenia aluminium z plastikiem. Nastąpiło rozszczelnienie i puszczał ciśnienie z turbo, dopiero przy mocny gazowaniu turbo pompowało więcej niż schodziło i samochód przyspieszał. Zatem na Twoim miejscu sprawdziłbym szczelność całego dolotu. Dodam tylko,że u mnie nie było słychać żadnych świstów...
#33
OFFLINE
Napisany 20 września 2011 - 11:36
#34
OFFLINE
Napisany 20 września 2011 - 13:57
dzisiaj wieczorem sprawdzę
Jak sprawdzisz szczelność dolotu, to zobacz jak wygląda ciśnienie doładowania: wartości żądane - rzeczywiste. W różnym zakresie obrotów silnika.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#35
OFFLINE
Napisany 20 września 2011 - 14:25
#36
OFFLINE
Napisany 20 września 2011 - 14:38
hmmm myślałem o szukaniu widocznych uszkodzeń ale może to i fakt że jak by było już je mocno widać to i w górnym zakresie obrotów by nie jechała. Ja jednak bym chyba stawiał na przepływomierz a dokładnie na instalacje bo dziwnie to wyglada że czy wpięty czy nie to tak samo się zachowuje ?
U mnie były malutkie pęknięcia - tak małe,że mało widoczne, a po wymianie intercoolera jak ręką odjął. Im większe obroty tym większe ciśnienie doładowania, dlatego może być tak jak napisałem wcześniej... Ale może też być przepływka. Nowy i oryginalny wkład Bosch'a od Alfy, o tych samych numerach oczywiście, można kupić za około 200zł.
#37
OFFLINE
Napisany 20 września 2011 - 19:02
a co pokazuje OP-COM po odpięciu znaczy jaką wartość na przepływce powinno być 400 i się nie zmieniać na wolnych obrotach a z podpiętą wachać się tak od 250 do 280 o ile dobrze pamietamJa jednak bym chyba stawiał na przepływomierz a dokładnie na instalacje bo dziwnie to wyglada że czy wpięty czy nie to tak samo się zachowuje ?
#38
OFFLINE
Napisany 20 września 2011 - 21:08
#39
OFFLINE
Napisany 19 września 2016 - 18:42
Panowie odświeżę kotleta - u mnie tak samo brak mocy w dolnym zakresie, jedzie dopiero od 2,5 RPM, przy mocnym dodaniu gazu kopci jak smok, więcej pali. Silnik po remoncie - zrobione panewki korbowodowe, pierscienie, cała głowica , 2 wtryski itp itd. Dwa miesiące temu regenerowana turbina. Też podejrzewam dolot ale nie wiem jak go sprawdzić czy jest szczelny i czy np muszę ściągać zderzak żeby sprawdzić szczelność dolotu w okolicach IC? I w których miejscach dokładnie sprawdzać? Wiem że od EGR i w okolicach tej rury która dochodzi do niego - a dalej gdzie? Podciśnienia zmienione, również to pod kolektorem. Pomóżcie bo już nie mam siły do tego auta
Edytowany przez Trawal, 19 września 2016 - 18:50.
#40
OFFLINE
Napisany 11 października 2016 - 17:32
wydaje mi się że twój intercooler jest nie szczelny .Wystarczy że zajrzysz pod samochód na intercooler jeżeli jest rozczelniony będzie mokry na dole olejem