Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

PILNE PYTANIE !! pompa wody , tak twierdzi mechanik 2.5TDS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Fantomas83

Fantomas83
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 24 lutego 2010 - 15:27

Witam serdecznie !!!!

Nie znalazłem nigdzie forum mojego przypadku więc zaczynam temat.
Generalnie potrzebuje waszych opinii !!
Mam 2.5tds`a (omegę :)) z 1995r. Problem w tym że ze zbiorniczka wyrównaczego codziennie znika około 1L PŁYNU !! ;) niestety... Czytając forum uznałem, że to uszczelka - wiadomo , ale byłem przed chwilą u mechanika (w sumie kolega) i stwierdził, że to na 99% pompa wody cieknie, bo patrząc od strony Przodu autka w kierunku kierowcy i zaglądając zaraz za wentylatorem widać, że jest tam w tej okolicy na przodzie silnika (tam gdzie pasek gumowy) pełno wody rozbryźniętej. Raczej od spodu się nie dostała mimo roztopów (przez kałuże przejeżdzam powolutku).

Podsumowywując - silnik chodzi elegancko , oleju nie przybywa , pali normalnie , biały dym tylko z rana zaraz po odpaleniu , potem lekko kopci na czarno , w zbiorniczku nie śmierdzi olejem , jest też czysty płyn.

Więc jak myślicie ma rację ? Chce za wymianę całości około 350zł z robocizną już wliczoną.

Aha i jeszcze jedno , przy okazji wymiany pompy wymienić coś jeszcze i czy pompę można samą wymontować czy trzeba ingerować w rozrząd - nie znam się :(

Czekam na wasze opinie do Jutra wieczora , ponieważ umówiłem się z nim na piątek rano. POZDRAWIAM ALEK !!!!!!

Jeszcze coś mi się przypomniało - czy walnięta uszczelka brała by po około 15km dziennie 1L płynu ? I przy tym silnik chodził by normalnie i nie kopcił na biało ? :( :( :( POMÓŻCIE !!

#2 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 24 lutego 2010 - 15:39

a może jakiś wąż wodny ci pekł?obok pompy wodnej masz termostat, zobacz tam czy wszystko ok. jak będą Ci wymieniać pompę to niech wsadzą z metalowym wirnikiem bo plastikowy lubi sie rozpadac. rozrządu nie trzeba rozpinać bo pompa jest napędzana paskiem(tym gumowym jak powiedziałeś)

#3 OFFLINE   Fantomas83

Fantomas83
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 24 lutego 2010 - 15:46

No właśnie dlatego trochę drożej, bo powiedział, że lepiej założyć porządniejszą pompę i mieć spokój... Będę z nim na miejscu więc się okaże po rozebraniu...:D

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lutego 2010 - 16:56

powiem tak możesz mieć walniętą pompę i przepuszcza .wymiana nie jest skomplikowana. sam dasz radę. a co do uszczelki przerabiałem to potrafi płyn połknąć ale mi jak dodawałem gazu nagle to na jałowym lekko zatelepało silnikiem. i biały dymek wtedy.a koło korka w zbiorniczku wyrównawczym nie masz mokro. nie wywala płynu..??

a skąd jesteś. u mnie wymianę masz za free:D:D:Da dodam tylko metalowy wirnik jak koledzy pisali ...

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2010 - 17:32

że to na 99% pompa wody cieknie, bo patrząc od strony Przodu autka w kierunku kierowcy i zaglądając zaraz za wentylatorem widać, że jest tam w tej okolicy na przodzie silnika (tam gdzie pasek gumowy) pełno wody rozbryźniętej. Raczej od spodu się nie dostała mimo roztopów (przez kałuże przejeżdzam powolutku).

posmyraj paluchem ten wyciek i dotknij jezyka jak słodki to płyn na 100%

#6 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 24 lutego 2010 - 21:33

jak ci wody nie wyrzuca przez zbiorniczek i nie podnosi temperatury cieczy chłodzacej do granicy czerwonego pola to pompa chodzi dobrze. u mnie rok temu poszła pompa wody bo miała plastikowe koło (wirnik). wymieniłem na tą z metalowym wirnikiem przy okazji zrobiłem maly remoncik m. in. upg, pierscienie tłokowe , chłodnica. nie oszczedzaj na pompie wody bo tanią za długo sie nie nacieszysz.
WAZNE: pilnuj aby miała taka sama liczbe łopatek

#7 OFFLINE   Fantomas83

Fantomas83
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 24 lutego 2010 - 22:14

Dziękuję za cenną poradę odnośnie metalowego wirnika !! Tak samo o ilości łopatek...

RAFI195 - tobie też dziękuję , generalnie jestem z Piekar Śląskich i do ciebie mam około 50km , ale nie będę ci zawracał głowy , mechanik to machnie raz dwa w piątek rano :)
Jeszcze co do twojej wypowiedzi , jak ja dam nagle gazu (do oporu) to tylko czarny dym pod sam koniec obrotów , ewentualnie wywali czarną niedużą chmurę , ale żadnego białego , mam go tylko rano jak odpalam i rzadko , ale czasem za dnia jak odpalę...

DAMIANSZ , ciekawi mnie dlaczego słodki ma być ten płyn , powinien chyba być mocno alkocholowy , choć ja mam już chyba większość wody :p

Swoją drogą przy okazji , jaki płyn mam wlać ? Borygo , bo ponoć lepszy jest DYNAGEL :)

WODZU530 - temperatura non stop w normie około 92st , płynu nie wywala mi , choć dziś miałem minimalnie ochlapane po bokach , ale tylko raz (chyba dlatego że wlałem za dużo wody) , a pompa poprostu może mieć przeciek na łożysku lub uszczelce...
Dodam tylko że w układzie chłodzenia robi się dość mocne ciśnienie , takie że węże są twarde , a jak otworze korek z zbiorniczka to wraca do normy (ciśnienie wywala po odkręceniu) I TO JEST ZASTANAWIAJĄCE !!!!!!!!!!!! ;) ale miejmy dobrą nadzieje , zobaczymy po rozebraniu pompy starej :( oby się udało bo się załamie hehhee....

#8 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 24 lutego 2010 - 22:37

cisnienie tam musi byc z tego co wiem ok 0.13Mpa ale takie zeby przewody wodne mozna było reka delikatnie scisnac. sprawdz czy korek od zbiorniczka działa tzn czy psyczy-upuszcza nadcisnienie, słychac je po dymanicznej jezdzie. normalane ze cisninie zchodzi jak odkrecisz korek.

#9 OFFLINE   Fantomas83

Fantomas83
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 24 lutego 2010 - 22:41

I TU CIEKAWOSTKA !!

byłem dziś w OPLU :) chciałem kupić korek ten żółty :D robimy zawody ile zaśpiewali ? :D
Nie... powiem wam 59 ZŁOTY !!!!!!!!!!!!!!!!
Na allegro są po 8zł :D

Odnośnie węży idzie je delikatnie palcami zgnieść , a i masz rację słychać czasem jak syczy z korka , ale myślałem że jest zepsuty :p cóż , widocznie jest ok :D

#10 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 24 lutego 2010 - 23:04

fantomas najlepiej pojedz gdziesz do sklepu(np IC) i sam kup pompe. bo dobra pompa to wydatek ok 300,350zl(polecam SKF). no chyba że ten mechanik jest bardzo tani i 50zl weźmie za wymianę.

#11 OFFLINE   Fantomas83

Fantomas83
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 24 lutego 2010 - 23:10

Za pompę 213 zł ale nie wiem jaka , do tego płyn chłodniczy i wymiana około 100zł...

#12 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 lutego 2010 - 23:34

Wymiana pompy nie jest trudna ostatnio przerabialem to kupilem [Kraft]za 110zl. wymienilem sam bo to jest naprawde proste.ilosc lopatek moze gra role bo ta co kupilem ma mniej niz orginal i okolo 4stopni mam wyzsza temperatore ale nic to nie przeszkadza klucha sie nie przegrzewa daje rade.Jak co to pisz na priw i dawaj numer tel. to szybko ci wytlumacze jak to wymienic naprawde nie jest trudne.

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2010 - 10:07

DAMIANSZ , ciekawi mnie dlaczego słodki ma być ten płyn , powinien chyba być mocno alkocholowy , choć ja mam już chyba większość wody :

glikol z którego jest robiony płyn jest słodkawy

#14 OFFLINE   Fantomas83

Fantomas83
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 25 lutego 2010 - 17:18

Coś czuje że to nie będzie tylko pompa wody :( bo dziś popołudniu zapalałem 2 razy , raz stała godzinę , drugi raz tankowałem to może 5 min i przy odpalaniu widać małą chmurkę białego i czarnego dymu.

Jutro na 8 jadę do mechanika wymienić tą pompę wody więc się okaże :( OBY SIĘ UDAŁO ;( Dziennie dolewam 1L wody :( kiepsko....

#15 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2010 - 21:19


Jutro na 8 jadę do mechanika wymienić tą pompę wody więc się okaże :( OBY SIĘ UDAŁO ;( Dziennie dolewam 1L wody :( kiepsko....

Jeżeli Tobie wywala koło pompy płyn to pompa. ja jak miałem walniętą UPG to przez korek mi wywalało. na początku dało się jeździć ale po tygodniu ciśnienie w układzie wzrastało i bałem się o chłodnice i resztę.. następne koszta by były. to zmieniaj pompę i dalej sie okaże. ale może to być różnie bo to może być początki UPG:D:D. ale nie życzę Ci tego pozdrawiam

#16 OFFLINE   Fantomas83

Fantomas83
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 26 lutego 2010 - 07:16

Tak Tak już minuty dzielą mnie od wyroku :) albo nie wyroku hehehe....
Odezwe się jak wrócę...


No i wróciłem......... :)
Jak narazie wygląda ok , pompa miała konkretny przeciek na łożysku a łopatki były plastikowe , wymieniona pompa na metalowe , wymieniliśmy też korek. Wróciłem do domu i jak narazie stan w zbiorniczku na równo , jedynie troche wywaliło , mam nadzieję że to z nadmiaru wody w układzie.Temperatura 92,5st się utrzymuje, ODPUKAĆ WYGLĄDA OK :) oby tak zostało , okaże się jutro rano tak naprawdę. TRZYMCIE KCIUKI !!!!

#17 OFFLINE   Fantomas83

Fantomas83
  • 22 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Piekary Śląskie

Napisany 27 lutego 2010 - 20:33

Jest ok , to była pompa wody !! Poziom utrzymuje się , temp. 92,5st.
Generalnie chciałem powiedzieć, że nie zawsze trzeba zakładać najgorsze , czyli uszczelkę ;) ja się tego obawiałem. Trzeba znaleźć dobrego mechanika i dokładnie sprawdzić !!

Chyba można zamknąć temat, jeszcze raz serdeczne dzięki za odpowiedzi na mój POST!!

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2010 - 20:47

I TU CIEKAWOSTKA !!

byłem dziś w OPLU :) chciałem kupić korek ten żółty :D robimy zawody ile zaśpiewali ? :D
Nie... powiem wam 59 ZŁOTY !!!!!!!!!!!!!!!!
Na allegro są po 8zł :D

Odnośnie węży idzie je delikatnie palcami zgnieść , a i masz rację słychać czasem jak syczy z korka , ale myślałem że jest zepsuty :p cóż , widocznie jest ok :D


diesel na inny korek niz benzyna. pozatym ta za 8 pln to chinszczyzna. a z ta wiadomo jak jest

dzis mialem klienta z 2.5 td - po 6 km czerwone pole i plyn przez zbiorniczek out. po pompie zostalo wspomnienie. plastik - 0 lopatek




 


#19 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 27 lutego 2010 - 20:52

Dokładnie jw., układ musi być szczelny, więc lepiej zainwestować pięć dych w oryginalny korek niż potem płakać. Uniwersalny to można sobie kupić do wlewu paliwa, ale nie do zbiorniczka płynu.

#20 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2010 - 20:54

Panowie . czytam kolejny post w ktorym jest podkreslany fakt PLASTIKOWYCH LOPATEK. Mialem nie pisac ale widzialem wiele pomp pierwszomontazowych (z pudelek i z aut) i jest wiele referencji ktore wlasnie maja plastiki w oryginale. Widzialem 2 pompy z omegi z silnikiem 2,5 td i pompa miala rok produkcji taki jak auto , cechy BMW i miala plastikowy wirnik.
p.s. Pompy z plastikowym wirnikiem sa tez montowane w wielu autach grupy VW
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]