Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka ładowania-kilka pytań


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 kwietnia 2010 - 13:43

Kontrolka nie zawsze musi świecić. Jeżeli kontrolka (2W) będzie sprawna to wychodzi na to że mostek podziękował. Wd40 na klemy... nie wiem czy to dobry pomysł. Wystarczy po przeczyszczeniu i skręceniu zabezpieczyć wazelinką lub specjalnym preparatem co by wilgoć wyprzeć jak by chciała się zadomowić.
Jak już podłączysz wszystko to zwróć uwagę czy klemy się nie grzeją- jak będą to są do wymiany. A kabelków niestety zawsze jest trochę przy klemach.



Jedyne co mialem pod reka to WD40. Uzylem go przedewszystkich do splukania opilkow po papierze sciernym, uzlem papieru 220 ktory ladnie rowno wszystko starl nie pozostawiajac rys. Klemy jak je odkrecalem z Aku byly cieple, obie. Czy w ten sposob klemy sa ok?
Jaki jest numer tej lampki 2W ? Czy jest to "zwyczajna" 2W zarowka?

#22 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 kwietnia 2010 - 14:36

Mniej więcej taka żarówka tylko kolor zielony - 2W.
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Co do klem to pod maską jest ciepło i klemy w jakimś nie wielkim stopniu mogą być lekko ciepłe, ale na pewno nie gorące. Zaobserwuj pod max obciążeniem i dłuższej chwili.
Ja bym je po prostu wymienił - profilaktycznie i z głowy.

#23 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 kwietnia 2010 - 14:45

podlaczylem aku. Klemy zrobily sie gorace po paru chwilach pracy auta. Kontrolka aku "dziala". po wlaczeniu zaplonu sie swieci i gasnie chwile po odpaleniu auta. Pomimo niskiego ladowania sie nie swieci w trakcie jazdy.

#24 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 kwietnia 2010 - 14:48

To na razie wymień klemy, bo tak jak podejrzewałem wcześniej - spróchniały- i zobacz co będzie z ładowaniem na nowych klemach. Przy okazji wymiany odśwież połączenie masowe pod akumulatorem, przy silniku też możesz -profilaktycznie.

#25 OFFLINE   separator80

separator80
  • 14 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: k/Poznania

Napisany 27 kwietnia 2010 - 01:22

Witam panowie podłącze się pod ten temcik opisze swoją usterkę .A więc tak po zakupie auta to jest 4 lata temu nigdy nie miałem problemu z odpalaniem mojej omci aż do teraz problem polega na zbyt niskim ładowaniu tj.bez obciążenia około 13,70V a pod obciążeniem 13,30V zdecydowanie za mało tym bardziej że mam alternator 120A powinien ładować 14,5V oczywiście na wolnych obrotach.Po zmierzeniu ładowania stwierdziłem że alternator słabo ładuje i go wymieniłem ale to nic nie pomogło prawdopodobnie mam gdzieś spadki napięcia na instalacji kontrolka ładowania zapala się i gaśnie akus nowy 2 miesiące temu kupiony jak jeżdżę dzień w dzień to odpala a jak postoi dwa trzy dni to już nie odpala moje pytanie brzmi przewód oznaczony B+ jak on idzie jak to jest podłączone od alternatora do rozrusznika czy od alternatora do akumulatora przez jakiś bezpiecznik POMOCY jakiś schemacik by się przydał.

#26 OFFLINE   Mimas

Mimas
  • 90 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Gd Siedlce

Napisany 27 kwietnia 2010 - 09:17

Nie wiem moze juz bylo. Sprawdź regulator napięcia w alternatorze lub tez może ktoras dioda padla w alternatorze.Regulator wyciagnij na wyjetym aku inaczej beda iskry :)



Edit. NIe doczytalem ze wymieniales alternator. Co jak co moze te informacje sie komus innemu przydadza.

#27 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 kwietnia 2010 - 20:09

Po zmierzeniu ładowania stwierdziłem że alternator słabo ładuje i go wymieniłem ale to nic nie pomogło

Sprawdzałeś ładowanie na alternatorze czy na akumulatorze?

#28 OFFLINE   Pan Jurek

Pan Jurek
  • 60 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Skąd: Rawa Mazowiecka

Napisany 24 czerwca 2010 - 20:23

Koledzy a co powiecie na to:
Jechałem sobie katowicką i nagle taki objaw:
- radio działa, ale nic nie słychać.
No nic, kiedyś już tak było, bo się spaliła końcówka mocy.
Zatrzymałem się 1h, wracam do auta i po odpaleniu:
Pali się kontrolka aku - czyli nie ma ładowania, wiem bo kiedyś w starej omie to miałem.
- nie działa zapalniczka, szyby, komputer pokładowy, wskaźnik paliwa, obrotomierz, prędkościomierz.
Wyjąłem bezpiecznik od zapalniczki, zadziałały szyby.
Przejechałem 70km, na zapalonej kontrolce od aku i nic.
Gdyby faktycznie nie było alternatora, przejechałbym maks 20 km jak sądzę
działające wycieraczki, nawiew non stop....
"-Popełnił ksiądz bardzo poważne przestępstwo – powiedział major.
-Jakie przestępstwo?
-Jeszcze nie wiemy – powiedział pułkownik. – Ale dowiemy się. I jesteśmy pewni, że to coś bardzo poważnego”.
Joseph Heller "Paragraf 22"

#29 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2010 - 20:27

u - się zwarło - jakie ładowanie masz??



 


#30 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 19:26

Witam, ja mam problem tego typu ze 2 dni temu zapaliła mi się kontrolka ładowania ale po zgaszeniu auta i jak wyjmę kluczyk ze stacyjki to i tak się świeci cały czas, a przy włączeniu zapłonu gaśnie, co to może być, w trakcie jazdy nie świeci. Proszę o jakieś podpowiedzi gdzie szukać?

#31 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwca 2010 - 20:53

Zdejmij natychmiast klemę "-", bo masz najprawdopodobniej zwarcie!! Masz zapewne spaloną "+" diodę w alternatorze. Mostek diodowy do wymiany.

#32 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lipca 2010 - 20:55

ostatnio 2 dni temu ćwiczyłem temat.
Auto zachowywało się jak stara Dakota (samolot) z palącym się silnikiem.(taka filmowa metafora)
Brakowało tylko czerwonej mrugającej "bulwy" jak to było w Madagaskarze 2 ale reszta nadrabiała.
wariowało radio. czasami nawiew działał czasami nie, dyskoteka na wskaźnikach i wariujące wskazówki, do tego doszło wyświetlanie wszystkich możliwych błędów na komputerze pokładowym wraz z samopoziomowaniem i uszkodzeniem świateł i w końcu tryb awaryjny ASB. ;)
Pilnowałem tylko aby nie przegrzać silnika. Ale było wszystko OK.
Naśmiałem się jak nic. Musiałem dolecieć jakieś 3km
a pod koniec zaczęło wysiadać wspomaganie kierownicy i przy każdym skręcie rzucało - w końcu brałem kwadratowe zakręty. Ale doleciałem...

Winowajca.
REGULATOR NAPIĘCIA.

I nie dajcie się zwieść, że po nocce jest wszystko ok.
mój padał tak, że jak dostał obciążenie np 5A to po 5 minutach zaczynało mu lecieć napięcie. od 14.5 do 10V w miarę rozgrzewania się modułu.
Szczotki były 3/4 nowych.

#33 OFFLINE   Poczes

Poczes

    carrra(van)mba

  • 94 postów
  • Dołączył: 01-09-2009
  • Skąd: Southampton

Napisany 22 lipca 2010 - 20:29

problem polega na zbyt niskim ładowaniu tj.bez obciążenia około 13,70V a pod obciążeniem 13,30V zdecydowanie za mało tym bardziej że mam alternator 120A powinien ładować 14,5V oczywiście na wolnych obrotach.Po zmierzeniu ładowania stwierdziłem że alternator słabo ładuje i go wymieniłem

ja po wymianie alternatora mam to samo

ostatnio 2 dni temu ćwiczyłem temat.
Auto zachowywało się jak stara Dakota (samolot) z palącym się silnikiem.(taka filmowa metafora)
Brakowało tylko czerwonej mrugającej "bulwy" jak to było w Madagaskarze 2 ale reszta nadrabiała.
wariowało radio. czasami nawiew działał czasami nie, dyskoteka na wskaźnikach i wariujące wskazówki, do tego doszło wyświetlanie wszystkich możliwych błędów na komputerze pokładowym wraz z samopoziomowaniem i uszkodzeniem świateł zaczęło wysiadać wspomaganie kierownicy

ja mam to po odpaleniu, jak przygazuje wszystko wraca do normy - doszedlem do tego ze to brak wzbudzenia

a u mnie wszystkie wyzej wymienione denerwujace objawy, tylko ze kontrolka sie nie pali w ogole, zamienilem zarowke, stara z miejsca kontrolki ladowania dziala, nowa nie - podejrzewam gdzies zerwany przewod od wbudzenia ale chcialem powiedziec ze :
wymienilem regulator - nie pomoglo
wymienilem alternator - nie pomoglo
klemy wyczyszczone..... nie pomoglo
wzialem domowym sposobem na zaroweczke ''+''z aku, ''-'' z altermatora - dziala
juz nie wiem co robic, ladowanie ciagle na poziomie 13,5 bez obciazenia co radzicie, bo przeciez spierd.... diody w 2 roznych alterntorach to jak wygrac 6 w lotto, dodam ze nie byly sprawdzane przez specjaliste

#34 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lipca 2010 - 21:34

Ja nieśmiało dodam, że też walczyłem, 13,9-15V na 70A alternatorze ale napięcie skakało strasznie, wymieniłem na 120A od Calibry, 13,6V, nic innego nie zmnieniałem, normalnie wpadka, ale wystarczyło zmierzyć napięcie na przewodach, nie na klemach, 14,4V. Eureka, klemy ładne, czyste a tu zonk. Gdy je się dotknęło to parzyły po 2 minutach pracy zimnego silnika. Nowe klemy i ładowanie normalne wróciło, nawet wtedy, gdy silnik gorący. Wymieniałem diody wzbudzenia, regulatory, mostki całe a tu taki niefart, wystarczyło zmienić klemy :)