Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka ładowania-kilka pytań


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 20 lutego 2010 - 00:49

Witam, jakiś czas temu męczyłem was w moim poście o przygodach z omegą (przypomnę szybko całą historię:

-Podczas jazdy zgasł prędkościomierz ,obrotomierz i wysypało kontrolki abs-u ,poduszek i check engine.)

Po odczytaniu był to błąd o treści Nieprawidłowe napięcie w układzie zasilania
,poradziliście mi wtedy aby wymienić regulator napięcia.

I tu najciekawsze:

Podjechałem do elektryka , zmierzył miernikiem i stwierdził BRAK ŁADOWANIA, wymontował alternator i pojechał na stół pobierczy. Po jakimś czasie telefon że alternator wygląda jak by był po regeneracji bo na stole został poddany obciążeniom i elegancko działał

Posprawdzał też czy nie ma w aucie jakichś lewych poborów itp. powiedział że wszystko w porządku.

No to sobie myślę zonk :mad: Polecił przeczyścić przewód od masy itp.(Bo na następny dzień miałem wymieniany rozrząd)

Kuzyn przeczyścił przewód od masy poskładał wszystko i dzwoni do mnie że alternator chyba nie ładuje bo nie świeci sie kontrolka od ładowania,(nie zwróciłem na to uwagi od poczatku tych problemów z prądem) ale powiedział że jeszcze sprawdzi miernikiem i tu znowu zonk ŁADOWANIE bez obciążenia 14,4 (czy jakoś tak) a przy obciążeniu światła dmuchawa itp 13,8.

I teraz to co mnie najbardziej męczy czy jeśli tylko przepaliła się żarówka kontrolki ładowania to mogę spokojnie tak jezdzić czy może jest to jakiś obwód że z przepaloną żarówką alternator nie będzie doładowywał ???

PS: W paru miejscach wyczytałem że jak przepali się kontrolka to nie daje napięcia wzbudzenia na alternator i ten nie będzie doładowywał. U mnie wygląda sprawa o tyle dziwnie że kontrolka się wcale nie zapala a alternator ładuje.

Jakieś pomysły ?

#2 OFFLINE   DAREK_BIALY

DAREK_BIALY
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Zabrze

Napisany 20 lutego 2010 - 07:12

Tak to prawda kontrolka (żarówka) daje wzbudzenie na alternator i ten zaczyna ładować wiec jak ci nie świeci to nie będzie ładowania.Sam alternator można wzbudzić wkręcając go na wyższe obroty (nie pamiętam jakie) i wtedy sam się wzbudza i zaczyna ładować miałem taki przypadek w poprzednim aucie człowiek nawet nie zauważył że kontrolki brak a po fachowcach jeżdził.Pozdrawiam

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 07:34

2 sprawy:

Primo - jak kontynuujesz jakiś motyw z poprzednich postów to rób to w poprzednim wątku a nie w nowym - a tak wnioskuje z Twojej historii (proszę nie komentować tego w wątku ewentualnie na PM) :police:

Secundo ;) - zobacz co z tą kontrolką - czy się przepaliła czy co - wymienić ją to nie problem



 


#4 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 20 lutego 2010 - 10:05

Ok ,powiedzcie jeszcze panowie jaką żarówkę kupić (dokładne oznaczenie) bo nie mam teraz możliwości wyjąć i sprawdzić.

Jutro dam znać czy żarówka była przepalona.

PS: I jesze jedno, czy to że w moim aucie pod obciążenie napięcie wynosi 13,8 a bez ponad 14 to nie są jakieś czary mary bo jak kontrolka jest przepalona to nie powinno ładowac a ładuje :pokoj:

A i jeszcze pytanie z serii ''Elektryk jak z koziej d..y trąba''

Zaopatrzyłem się w miernik Uni-T M890G

Jak będe chciał sam zmierzyć napięcie to muszę g ustawić tak jak zaznaczyłem na zdjęciu ?

Dodany obrazek

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lutego 2010 - 11:18

żarówki do deski kupisz w motoryzacyjnym - takie z plastikową oprawką tutaj masz przykład tylko nie kupuj diodowej lecz zwykłą. kolor cokolika oznacza moc żarówki, choć w kontrolce będzie pewnie 1,2W (pomarańczowa)
z miernikiem - tak jak zaznaczyłeś będzie dobrze

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 12:39

przełóż sobie na próbę żarówkę z absu :)



 


#7 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 21 lutego 2010 - 16:58

Sprawa wygląda następująco.

Żarówka od kontrolki ładowania była przepalona więc, przełożyłem w jej miejsce żarówkę od ręcznego.
Po włożeniu deski na miejsce włączyłem kluczyk w pozycję II, zapaliły się standardowe kontrolki w tym kontrolka ładowania, po odpaleniu silnika kontrolka ładowania zgasła.Po paru minutach przy gaszeniu silnika na moment zapala się wyżej wspomniana kontrolka ładowania i po chwili zgasła. I tak za każdym razem gdy gaszę silnik ten je...y czerwony akumulatorek się zapala na dosłownie 1-2sekundy i gaśnie.

Co to może być ?

Dodam że napięcie na włączonym silniku i światłach mijania wynosi 13,5 (średnio) a na wyłączonym silniku 12,5 (też średnio)


PS: I co to może być że po zamontowaniu spowrotem tablicy z kontrolkami wyświetlacz z datą i godziną (mam ten najzwyklejszy model bez komputera) świeci przy lewej stronie słabiej ???

#8 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 lutego 2010 - 19:10

czerwony akumulatorek się zapala na dosłownie 1-2sekundy i gaśnie.

Troszkę długo ale prawidłowo

I co to może być że po zamontowaniu spowrotem tablicy z kontrolkami wyświetlacz z datą i godziną (mam ten najzwyklejszy model bez komputera) świeci przy lewej stronie słabiej ?

Może żarówki o różnej mocy.

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2010 - 19:19

PS: I co to może być że po zamontowaniu spowrotem tablicy z kontrolkami wyświetlacz z datą i godziną (mam ten najzwyklejszy model bez komputera) świeci przy lewej stronie słabiej ?


spalilasie zarowka albo oprawka nie ma styku

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 21 lutego 2010 - 19:55

A co sądzicie o tym napięciu ładowania i czy to normalne że przy gaszeniu silnikaz(właściwie raczej to po zgaszeniu) zapala sie ta kontrolka ładowania.Mam omege od 2 lat i nigdy sie nie zapalała przy gaszeniu.

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2010 - 22:16

@Bartek88 - w czasie jak przekręcisz kluczyk na OFF(pozycję, na której wkładasz kluczyk do stacyjki) a silnik jeszcze kręci, do momentu ustania obrotów to kontrolka może się zapalić i zgaśnie na ułamek sekundy przed całkowitym zatrzymaniem silnika-to normalny objaw; gdyby jednak kontrolka zapaliła się po ustaniu obrotów i na wyłączonym kluczyku to świadczyłoby o uszkodzeniu diód w alternatorze.

#12 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 22 lutego 2010 - 01:14

Dodam że napięcie na włączonym silniku i światłach mijania wynosi 13,5 (średnio) a na wyłączonym silniku 12,5 (też średnio)


PS: I co to może być że po zamontowaniu spowrotem tablicy z kontrolkami wyświetlacz z datą i godziną (mam ten najzwyklejszy model bez komputera) świeci przy lewej stronie słabiej ???


Masz za słabe ładowanie. Akumulator też nie doładowany. Kłopoty już są w drodze a kiedy dojadą nie wiadomo.

Te napięcia mierzyłeś na klemach? bo tak się domyślam.

Powiedz jakie masz napięcia:
1. Między klemą plus a masą alternatora?
2. Sam alternator jakie napięcie daje.
2. W oprawkach żarówek w desce - tych co słabiej świecą.

#13 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2010 - 09:12

Zaopatrzyłem się w miernik Uni-T M890G

Jak będe chciał sam zmierzyć napięcie to muszę g ustawić tak jak zaznaczyłem na zdjęciu ?

Dodany obrazek


Jest ok.

#14 OFFLINE   Bartek88

Bartek88
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-08-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 lutego 2010 - 13:02

Wczoraj w pracy
zrobiłem kilka testów takim oto testerem alternatora i akumulatora BOSCH BAT 121

I oto co pokazał test alternatora:

Napięcie przy odpalonym silniku : 14,07

Włączone światła mijania i nawiew w pozycji 2 : 13,8

Włączone światła mijania i dmuchawa na 5 : 13,5 (troche małe)

Wygląda na to że w warunkach w jakich ja podróżuje (nawiew na 2) ładowanie jest dobre.

Tester pokazał że regulator napięcia jest ok.

Tylko dlaczego zapala się ta kontrolka ładowania gdy wyłączam silnik (zapala się na moment jak silnik jeszcze pracuje i gasnie jak przestaje).

PS: Pare dni temu jak wymieniałem tą żarówkę od kontrolki ładowania zauważyłem że w miejsce kontrolki ładowania i kontrolki rezerwy paliwa były włożone żarówki osram 2.0W 12V (zielona obudowa) a w poyostae 1.2W 12V (czarna obudowa) czy tak ma być czy lepiej żeby wszystkie miały 1.2W ???

#15 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 lutego 2010 - 14:50

PS: Pare dni temu jak wymieniałem tą żarówkę od kontrolki ładowania zauważyłem że w miejsce kontrolki ładowania i kontrolki rezerwy paliwa były włożone żarówki osram 2.0W 12V (zielona obudowa) a w poyostae 1.2W 12V (czarna obudowa) czy tak ma być czy lepiej żeby wszystkie miały 1.2W ???

Żarówki daj zielone takie jakie były i zobacz czy coś się zmieni - wydaje mi się że będzie lepiej.

Poza tym masz za małe ładowanie przez co bateria długo nie pociągnie bo jest nie doładowana.
Jakie napięcie daje sam alternator? miernik pomiędzy (+) aku i obudową/śrubą mocującą alternatora. Jeżeli napięcie jest 14,4V to warto spróbować podciągnąć dodatkowo zasilanie (+) i masę (-) bezpośrednio z alternatora do akumulatora.
Styki elektryczne muszą być czyste/dokręcone/zabezpieczone - to jest podstawa.

A te co nie równo świeciły już są ok??

#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2010 - 15:20

Bartek88 zobacz mój wcześniejszy post #11 czemu lampka ładowania świeci podczas gaszenia, lampki TC, ABS, MIL mają być 1,2W, lamkpa ładowania musi być 2W, inne nie wiem

#17 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 kwietnia 2010 - 11:26

Witam, podlacze sie pod temat. Akumulator aktualnie w domu doladowywuje bo niestety juz byl slaby. Problem z tym ze ladowanie na wylaczonych odbiornikach (zwyklym miernikiem niskiej klasy za 9.99 zł w CASTO) pokazalo 13.2V. Po wlaczeniu swiatel mijania, dmuchawa max, radio max, ogrzewanie tylniej szyby spadlo do 12.05V.

Wiem. Ladowanie slabe. Niestety nie swieci sie przy tym kontrolka ladowania. Ale teraz problem w tym ze nie wiem czy ona wogole swieci, nigdy na to nie zwrocilem uwagi. Czy jesli nie swieci sie wogole (zakladam ze wtedy spalona) to calosc problemow moze byc spowodowana tym ze ona nie dziala? Doczytalem ze ona jest odpowiedzialna za wzbudzanie altka.

Autko mam od 20 lutego. Tego dnia kupilem nowy aku Centra Plus. Klemy czyste, nie zasniedziale. Przebieg autka 240kkm. Lozyska na altku ciche, altek nie smierdzi. Jak tylko wloze aku to zobacze czy dziala kontrolka.

Kto sie orientuje jaki jest orientacyjny cennik czesci do "regereracji" tj regulator i mostek?

#18 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 kwietnia 2010 - 12:18

Mostek podobno od 30zł. Klemy mogą być w środku (zagniatane połączenie kabel-klema) spróchniałe. Sprawdzałeś ładowanie przy wyższych obrotach? Tak czy inaczej wychodzi na to że mostek padł.

#19 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 kwietnia 2010 - 12:43

Aku sie jeszcze laduje. Z racji LPG dojscie do altka utrudnione. Jest to alternator BOSCH 70A. (Moje autko jest ubogo wyposazone) Z wygladu zewnetrznego wyglada dosc ladnie, ladniej od pozostalych elementow silnika co moze wnioskowac ze jest od nich mlodszy. Przeczyscilem jedynie styki przy klemach bo tam pelno kabelkow przykreconych. wszystko teraz czyste, spryskane WD40. Sprawdzalem sam tak wiec troche ciezko bylo to zrobic na jednostajnych obrotach wyzszych. Troche przegazowalem go, chwile na wyzszych obrotach byl ale mialem wrazenie ze duzo to nie dalo, skoczylo raptem o 0,1-0,2V ale nie przekroczylo 12,5V na wlaczonych odbiornikach.

Tak czy tak nigdy w czasie jazdy nie zapalila mi sie kontorlka AKU. Jak go podlacze to zobacze czy wogole sie swieci.

#20 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 kwietnia 2010 - 13:24

Kontrolka nie zawsze musi świecić. Jeżeli kontrolka (2W) będzie sprawna to wychodzi na to że mostek podziękował. Wd40 na klemy... nie wiem czy to dobry pomysł. Wystarczy po przeczyszczeniu i skręceniu zabezpieczyć wazelinką lub specjalnym preparatem co by wilgoć wyprzeć jak by chciała się zadomowić.
Jak już podłączysz wszystko to zwróć uwagę czy klemy się nie grzeją- jak będą to są do wymiany. A kabelków niestety zawsze jest trochę przy klemach.