

Pochipowani - X25DT
#1
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 17:30
Założyłem temat, w którym mogłyby się wypowiedzieć osoby po chipie. Jak teraz chodzi ten silnik, jak z przyspieszeniem, spalaniem, dynamiką i efektami ubocznymi, a także o tym, skąd dany program.
W temacie mogą zabierać głos także osoby zainteresowane chipem.
Ja chip mam zrobiony przez siebie, jako, że ten od speeda nie działał.
Dzięki niemu wykrzesałem z babcinki 160 km i 305 nm, co uważam za dobry wynik. Auto jest o wiele elastyczniejsze, mocniejsze, zbiera się nie od 2000 obr, a od 1500 obr.
Ze spalaniem nie wiem dokładnie, bo nie mogę określić jakie było w zeszłym roku przy takich warunkach (miałem walnięty termostat), ale teraz 35% miasto/65% trasa wychodzi 9.2l/100 km.
Przyspieszenie koło 9 sek do 100 km, na 5 biegu przy 60 km/h wciśnięcie gazu i wskazówka o wiele szybciej dochodzi do 100 km/h.
Na hamowni wypluło takie coś:
http://lh4.ggpht.com...jg/6o_tZNeEToQ/
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 22:21
Wicek wielkie dzięki .frajda z jazdy niesamowita ;)pozdrawiam i będę pisał co i jak dalej w poczynaniach mojej omci..
#4
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 22:25
Witam posiadam już to cudo chip od Wicka i po jednym dniu testowania to zrobiłem 200 km prawie powiem krótko zaje.. sprawa oma ożyła. Jadąc na 5 biegu 1700 obr/min i gaz w dechę to kurna tylko skrzydła jej trzeba i lecę:jump: . a 1,2,3 bieg na mokrym traci przyczepność.2 bieg i ładnie wgniata w fotel:jump:.. nie zauważyłem żadnych efektów ubocznych. spalanie takie samo, narazie nie da się przeliczyć ile dokładnie pali.ale podzielę się jak sprawdzę. a i zauważyłem że na większych obrotach ładniej silniczek chodzi i nawet powiem że tak jakby ciszej pracuje.
Wicek wielkie dzięki .frajda z jazdy niesamowita ;)pozdrawiam i będę pisał co i jak dalej w poczynaniach mojej omci..
powiedz Rafi ile takie cudo kosztuje? I jak w skrocie wyglada montaz tego?
#5
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 22:29
no sam to zrobisz ja dostałem paczką wczoraj i kości sam zmieniłem dzisiaj trza rozebrać ECU dziecinne proste i Wicek daje fotki co i jak 30 min roboty ale jazda zostaje w pamięci super ja prawie sie posikałem jak sobie wyprzedzałem innych jak w chwili miałem 150 km/h a co do ceny to do Wicka piszcie bo naprawdę warto i nie drogopowiedz Rafi ile takie cudo kosztuje? I jak w skrocie wyglada montaz tego?
a dodam jeszcze że przed chipem mi troszkę telepało silnikiem tak na 1700obr jak delikatnie jechałem a teraz tego nie ma ale jutro dam więcej info
#6
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 14:22
#7
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 14:47
No ja się piszę na to, ale tak jak rozmawialiśmy z wickiem - dopiero po zlocie. Wcześniej muszę dwumasę wymienić, bo ta pewnie nie wytrzyma takiego momentu.
Nie chce byc sceptykiem ale uniwersalne softy - wiadomo do czego sa. softa powinno pisac sie pod dane auto a wiadomo ze stan tych aut jest rozny. jedne maja 200 000 najechana a drugie 600 000 (na liczniku 200 000) pomijajac fakt ze te silniki nei za bardzo lubia tuning - czekam na wasze opinie po pol roku uzytkowania. oczywiscie zycze bezawaryjnej jazdy
#8
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 14:57

#9
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 15:11
te silniki nei za bardzo lubia tuning
Ja bym tego nie nazywał tuningiem, tylko dostosowaniem mocy do rzeczywistych możliwości. Przecież te silniki mają celowo moc zaniżoną.
#10
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 15:22
miałem właśnie o tym napisać. Moge tylko dodać, że nie radzę teraz non stop butować. No i podajcie cene bo już się 3. osoba pyta, chyba że to jakaś tajemnica.Nie chce byc sceptykiem ale uniwersalne softy - wiadomo do czego sa. softa powinno pisac sie pod dane auto a wiadomo ze stan tych aut jest rozny. jedne maja 200 000 najechana a drugie 600 000 (na liczniku 200 000) pomijajac fakt ze te silniki nei za bardzo lubia tuning - czekam na wasze opinie po pol roku uzytkowania
#11
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 15:52
#12
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 16:10
Ja butuje i nic się nie dzieje, jeśli silnik jest rozgrzany, pilnuje się wymian olejów, to dlaczego by nie butować? Moja nie schodzi poniżej 3000 obr.Moge tylko dodać, że nie radzę teraz non stop butować.
Jak ktoś do mnie przyjedzie, to przed założeniem robię pełną diagnostykę silnika, więc do zajechanego silnika tego nie założę, ale chyba każdy rozumie, że wolę się zabezpieczyć przed tym, żeby mi ktoś potem powiedział, że silnik mu padł przez chipa.
A kto powiedział, że dla danego auta nie moduje softu? Lecz jeśli widzę, że nie kopci, nie faluje, turbo daje odpowiednie ciśnienie, to nie widzę potrzeby...Nie chce byc sceptykiem ale uniwersalne softy - wiadomo do czego sa. softa powinno pisac sie pod dane auto a wiadomo ze stan tych aut jest rozny. jedne maja 200 000 najechana a drugie 600 000 (na liczniku 200 000)
Mówisz o gnących się głowicach?te silniki nei za bardzo lubia tuning
Głowice gną się od tego, że daje się w palnik na całkiem zimnym silniku, załóżmy przy -15*C ktoś jedzie autem na parking i na zimnym jeździ bokiem. Wiadomo, ale jeśli silnik jest ciepły, to nie ma przeciwwskazań. Można mu dawać tak samo jak i V-ce czy R4.
Do tego przypadłość gnących się głowic występuje przede wszystkim w BMW, gdzie są mniejsze kanały olejowe w głowicy.
Dokładnie, tutaj wzrost mocy to nawet nie 25% w stosunku do serii... Na innym forum był gość, który jeździł 2.5 TD zrobioną na 190 km i 350 nm dwa lata, a przez ten czas z silnikiem nic się nie stało. Jeśli ktoś chce, to mogę na PW wysłać linka do tematu i kontakt do gościa, w celu potwierdzenia tego co mówię. To, że ten silnik nie jest podatny na CT można wsadzić pomiędzy bajki...Ja bym tego nie nazywał tuningiem, tylko dostosowaniem mocy do rzeczywistych możliwości. Przecież te silniki mają celowo moc zaniżoną.
Jeśli wtryski nie leją, żadnych dziur nie będzie. Tak samo jak w serii.ciekawe komu pierwszemu powypala dziury:P
Co do ceny, ja sobie liczę 300 zł za same kości, 350 z montażem.
#13
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 16:50
Spalanie takie same.
Silnik pracuje tak samo elegancko z tym ze ma duzo wieksego kopa
jest bardziej elastyczny
Mam zroione z 60kkm z tym i wszystko pieknie smiga
#14
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 17:42
#15
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 19:42
Nikt nie jeździ na wyścigach i przez 100 km nie jedzie non stop 200 km/h. i ja jestem zadowolony ze jak wcisnę to mam to coś i wystarczy że wyprzedzę szybciutko i po sprawie i nie muszę mieszać lewarkiem. i powiem tak jak komuś by się spieszyło gdzieś to i seryjną da się butować do 4500obr i co to nie zdrowo...jak by ktoś chciał zajechać to zajedzie motor.
#16
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 19:58
Ja bym tego nie nazywał tuningiem, tylko dostosowaniem mocy do rzeczywistych możliwości. Przecież te silniki mają celowo moc zaniżoną.
celowo - dokladnie ale wiesz dlaczego ? bo przy 143 padaly glowice w bmw,
zaczynam sciagac diesle
#17
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 20:01
Ale w BMW były mniejsze kanały olejowe w głowicy. Mówisz, że to też bez znaczenia?celowo - dokladnie ale wiesz dlaczego ? bo przy 143 padaly glowice w bmw,
Pojeździmy, nabijemy kilometrów i udowodnimy, że jednak nie jest tak jak by się mogło wydawać.
#18
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 20:06

#19
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 20:08
I to się liczy.ja tam wam dobrze zycze
Czyli mnie i innych w pełni rozumieszsam jestem uzalezniony od dlubania

Nie ma sprawy.pogadamy za rok i 30 000 km.
Do automata montaż na własną odpowiedzialność.automaty ar25 przenosza bezpiecznie do 250 Nm.
#20
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 20:41
a AR35?Ps. automaty ar25 przenosza bezpiecznie do 250 Nm.