Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochipowani - X25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
559 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lutego 2010 - 17:30

Witam!
Założyłem temat, w którym mogłyby się wypowiedzieć osoby po chipie. Jak teraz chodzi ten silnik, jak z przyspieszeniem, spalaniem, dynamiką i efektami ubocznymi, a także o tym, skąd dany program.
W temacie mogą zabierać głos także osoby zainteresowane chipem.

Ja chip mam zrobiony przez siebie, jako, że ten od speeda nie działał.
Dzięki niemu wykrzesałem z babcinki 160 km i 305 nm, co uważam za dobry wynik. Auto jest o wiele elastyczniejsze, mocniejsze, zbiera się nie od 2000 obr, a od 1500 obr.
Ze spalaniem nie wiem dokładnie, bo nie mogę określić jakie było w zeszłym roku przy takich warunkach (miałem walnięty termostat), ale teraz 35% miasto/65% trasa wychodzi 9.2l/100 km.
Przyspieszenie koło 9 sek do 100 km, na 5 biegu przy 60 km/h wciśnięcie gazu i wskazówka o wiele szybciej dochodzi do 100 km/h.
Na hamowni wypluło takie coś:

http://lh4.ggpht.com...jg/6o_tZNeEToQ/

#2 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lutego 2010 - 17:52

wiele to u ciebie kosztuje?

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 lutego 2010 - 22:21

Witam posiadam już to cudo chip od Wicka i po jednym dniu testowania to zrobiłem 200 km prawie powiem krótko zaje.. sprawa oma ożyła. Jadąc na 5 biegu 1700 obr/min i gaz w dechę to kurna tylko skrzydła jej trzeba i lecę:jump: . a 1,2,3 bieg na mokrym traci przyczepność.2 bieg i ładnie wgniata w fotel:jump:.. nie zauważyłem żadnych efektów ubocznych. spalanie takie samo, narazie nie da się przeliczyć ile dokładnie pali.ale podzielę się jak sprawdzę. a i zauważyłem że na większych obrotach ładniej silniczek chodzi i nawet powiem że tak jakby ciszej pracuje.

Wicek wielkie dzięki .frajda z jazdy niesamowita ;)pozdrawiam i będę pisał co i jak dalej w poczynaniach mojej omci..

#4 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 17 lutego 2010 - 22:25

Witam posiadam już to cudo chip od Wicka i po jednym dniu testowania to zrobiłem 200 km prawie powiem krótko zaje.. sprawa oma ożyła. Jadąc na 5 biegu 1700 obr/min i gaz w dechę to kurna tylko skrzydła jej trzeba i lecę:jump: . a 1,2,3 bieg na mokrym traci przyczepność.2 bieg i ładnie wgniata w fotel:jump:.. nie zauważyłem żadnych efektów ubocznych. spalanie takie samo, narazie nie da się przeliczyć ile dokładnie pali.ale podzielę się jak sprawdzę. a i zauważyłem że na większych obrotach ładniej silniczek chodzi i nawet powiem że tak jakby ciszej pracuje.

Wicek wielkie dzięki .frajda z jazdy niesamowita ;)pozdrawiam i będę pisał co i jak dalej w poczynaniach mojej omci..


powiedz Rafi ile takie cudo kosztuje? I jak w skrocie wyglada montaz tego?

#5 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 lutego 2010 - 22:29

powiedz Rafi ile takie cudo kosztuje? I jak w skrocie wyglada montaz tego?

no sam to zrobisz ja dostałem paczką wczoraj i kości sam zmieniłem dzisiaj trza rozebrać ECU dziecinne proste i Wicek daje fotki co i jak 30 min roboty ale jazda zostaje w pamięci super ja prawie sie posikałem jak sobie wyprzedzałem innych jak w chwili miałem 150 km/h a co do ceny to do Wicka piszcie bo naprawdę warto i nie drogo

a dodam jeszcze że przed chipem mi troszkę telepało silnikiem tak na 1700obr jak delikatnie jechałem a teraz tego nie ma ale jutro dam więcej info

#6 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lutego 2010 - 14:22

No ja się piszę na to, ale tak jak rozmawialiśmy z wickiem - dopiero po zlocie. Wcześniej muszę dwumasę wymienić, bo ta pewnie nie wytrzyma takiego momentu.

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2010 - 14:47

No ja się piszę na to, ale tak jak rozmawialiśmy z wickiem - dopiero po zlocie. Wcześniej muszę dwumasę wymienić, bo ta pewnie nie wytrzyma takiego momentu.


Nie chce byc sceptykiem ale uniwersalne softy - wiadomo do czego sa. softa powinno pisac sie pod dane auto a wiadomo ze stan tych aut jest rozny. jedne maja 200 000 najechana a drugie 600 000 (na liczniku 200 000) pomijajac fakt ze te silniki nei za bardzo lubia tuning - czekam na wasze opinie po pol roku uzytkowania. oczywiscie zycze bezawaryjnej jazdy




 


#8 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 18 lutego 2010 - 14:57

Najwyrzej będą klienci na silniki :p ciekawe komu pierwszemu powypala dziury:P

#9 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lutego 2010 - 15:11

te silniki nei za bardzo lubia tuning


Ja bym tego nie nazywał tuningiem, tylko dostosowaniem mocy do rzeczywistych możliwości. Przecież te silniki mają celowo moc zaniżoną.

#10 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 18 lutego 2010 - 15:22

Nie chce byc sceptykiem ale uniwersalne softy - wiadomo do czego sa. softa powinno pisac sie pod dane auto a wiadomo ze stan tych aut jest rozny. jedne maja 200 000 najechana a drugie 600 000 (na liczniku 200 000) pomijajac fakt ze te silniki nei za bardzo lubia tuning - czekam na wasze opinie po pol roku uzytkowania

miałem właśnie o tym napisać. Moge tylko dodać, że nie radzę teraz non stop butować. No i podajcie cene bo już się 3. osoba pyta, chyba że to jakaś tajemnica.

#11 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 18 lutego 2010 - 15:52

też się na to piszę. najwyżej Beastowi troche kasy wpadnie ode mnie za nowy motor. z resztą nie trzeba przecież jeździć cały czas z pedałem w podłodze...gazu rzecz jasna.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2010 - 16:10

Moge tylko dodać, że nie radzę teraz non stop butować.

Ja butuje i nic się nie dzieje, jeśli silnik jest rozgrzany, pilnuje się wymian olejów, to dlaczego by nie butować? Moja nie schodzi poniżej 3000 obr.
Jak ktoś do mnie przyjedzie, to przed założeniem robię pełną diagnostykę silnika, więc do zajechanego silnika tego nie założę, ale chyba każdy rozumie, że wolę się zabezpieczyć przed tym, żeby mi ktoś potem powiedział, że silnik mu padł przez chipa.

Nie chce byc sceptykiem ale uniwersalne softy - wiadomo do czego sa. softa powinno pisac sie pod dane auto a wiadomo ze stan tych aut jest rozny. jedne maja 200 000 najechana a drugie 600 000 (na liczniku 200 000)

A kto powiedział, że dla danego auta nie moduje softu? Lecz jeśli widzę, że nie kopci, nie faluje, turbo daje odpowiednie ciśnienie, to nie widzę potrzeby...

te silniki nei za bardzo lubia tuning

Mówisz o gnących się głowicach?
Głowice gną się od tego, że daje się w palnik na całkiem zimnym silniku, załóżmy przy -15*C ktoś jedzie autem na parking i na zimnym jeździ bokiem. Wiadomo, ale jeśli silnik jest ciepły, to nie ma przeciwwskazań. Można mu dawać tak samo jak i V-ce czy R4.
Do tego przypadłość gnących się głowic występuje przede wszystkim w BMW, gdzie są mniejsze kanały olejowe w głowicy.

Ja bym tego nie nazywał tuningiem, tylko dostosowaniem mocy do rzeczywistych możliwości. Przecież te silniki mają celowo moc zaniżoną.

Dokładnie, tutaj wzrost mocy to nawet nie 25% w stosunku do serii... Na innym forum był gość, który jeździł 2.5 TD zrobioną na 190 km i 350 nm dwa lata, a przez ten czas z silnikiem nic się nie stało. Jeśli ktoś chce, to mogę na PW wysłać linka do tematu i kontakt do gościa, w celu potwierdzenia tego co mówię. To, że ten silnik nie jest podatny na CT można wsadzić pomiędzy bajki...

ciekawe komu pierwszemu powypala dziury:P

Jeśli wtryski nie leją, żadnych dziur nie będzie. Tak samo jak w serii.


Co do ceny, ja sobie liczę 300 zł za same kości, 350 z montażem.

#13 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 lutego 2010 - 16:50

Ja juz dawno zrobilem sobie 148KM i 320Nm.
Spalanie takie same.
Silnik pracuje tak samo elegancko z tym ze ma duzo wieksego kopa
jest bardziej elastyczny

Mam zroione z 60kkm z tym i wszystko pieknie smiga
din;)))))

#14 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 18 lutego 2010 - 17:42

Wszystko da się zrobić. Ja widziałem XEVa zrobionego na 186KM z chipem + wydech i wałki i też chodzi, samym chipem miał zrobione coś koło 160KM, z tym że mapa była pisana od podstaw.

#15 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 lutego 2010 - 19:42

Ale panowie mi głowica poleciała jak nie miałem chipa...obalony mit ze to przez chip
Nikt nie jeździ na wyścigach i przez 100 km nie jedzie non stop 200 km/h. i ja jestem zadowolony ze jak wcisnę to mam to coś i wystarczy że wyprzedzę szybciutko i po sprawie i nie muszę mieszać lewarkiem. i powiem tak jak komuś by się spieszyło gdzieś to i seryjną da się butować do 4500obr i co to nie zdrowo...jak by ktoś chciał zajechać to zajedzie motor.

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2010 - 19:58

Ja bym tego nie nazywał tuningiem, tylko dostosowaniem mocy do rzeczywistych możliwości. Przecież te silniki mają celowo moc zaniżoną.



celowo - dokladnie ale wiesz dlaczego ? bo przy 143 padaly glowice w bmw,


zaczynam sciagac diesle




 


#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2010 - 20:01

celowo - dokladnie ale wiesz dlaczego ? bo przy 143 padaly glowice w bmw,

Ale w BMW były mniejsze kanały olejowe w głowicy. Mówisz, że to też bez znaczenia?
Pojeździmy, nabijemy kilometrów i udowodnimy, że jednak nie jest tak jak by się mogło wydawać.

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lutego 2010 - 20:06

ja tam wam dobrze zycze :) sam jestem uzalezniony od dlubania (moze przed zlotem jeszcze pojade na napisanie softu) ale pogadamy za rok i 30 000 km. Ps. automaty ar25 przenosza bezpiecznie do 250 Nm.




 


#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 lutego 2010 - 20:08

ja tam wam dobrze zycze

I to się liczy.

sam jestem uzalezniony od dlubania

Czyli mnie i innych w pełni rozumiesz :)

pogadamy za rok i 30 000 km.

Nie ma sprawy.

automaty ar25 przenosza bezpiecznie do 250 Nm.

Do automata montaż na własną odpowiedzialność.

#20 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 18 lutego 2010 - 20:41

Ps. automaty ar25 przenosza bezpiecznie do 250 Nm.

a AR35?