

TD nie odpala
#1
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2006 - 11:12
Dzis znalazlem Wasze forum i powiem szczerze, ze mocno mi sie spodobalo: otwarta atmosfera, szczere checi pomocy. W zwiazku z tym - postanowilem przylaczyc sie do Waszego grona. Byc moze i ja okaze sie pomocny.
Zaczynam jednak od prosby.
Moj diesel odmowil wspolpracy 2 dni temu - nie ma sily go odpalic. Kreci rozrusznik, pompa paliwa dziala (nawet sprawdzane na krotko). Teraz podejrzewam, ze to cos ze swiecami (oswietlenie nie przygasa charakterystycznie podczas jarzenia sie kontrolki). Same swieczki wymienione pol roku temu, choc ostatnio na przegladzie wyskoczyl blad grzania swiec, ale sprawdzane swiece i grzaly. W tej chwili stawiam na przekaznik swiec zarowych. W zwiazku z tym pytania:
1. Czy ktos moglby wytlumaczyc mi w sposob lopatologiczny, jak sprawdzic przekaznik swiec?
2. ile to ustrojstwo moze kosztowac?
3. Jak w sposob najprostszy sprawdzic swiece czy sa sprawne?
Z gory dziekuje wszystkim pomocnym. Auto stoi juz 3 dzien pod chalupa i nie bardzo nawet mam jak je przetransportowac do mechanika (automat - wiadomo nie holuje sie, a jak juz, to z wlaczonym motorem; laweta - przerazajace koszty).
Pozdrowka,
mrozek
#2
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2006 - 13:59
trzeba odkręcić listwe łączącą świece i po kolei śpiąć każdą na krótko z plusem bezpośrednio z akumulatora(na włączonym zapłonie) jeżeli będzie iskrzyć przy dotykaniu plusem to znaczy że jest sprawna-to najprostszy sposób :twisted:Jak w sposob najprostszy sprawdzic swiece czy sa sprawne?
#3
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2006 - 14:10
Ja co prawda w temacie ci nie pomogę bo na ropniakach się nie znam.
Ale jesteś z Łodzi serdecznie zapraszam cię do klubu omegi i miałbym bratnią dusze w miescie a tak jestem samiutki tu. Ja też chce GRILLA i spociki w Łodzi he he he
#4
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2006 - 14:31
trzeba odkręcić listwe łączącą świece i po kolei śpiąć każdą na krótko z plusem bezpośrednio z akumulatora(na włączonym zapłonie) jeżeli będzie iskrzyć przy dotykaniu plusem to znaczy że jest sprawna-to najprostszy sposób :twisted:
Dzieki za podpowiedz!
@Omega16V
Teraz mam goracy, przedurlopowy sezon i jeszcze ta francowata wanna (bialy kolor gabloty - stad nazwa) nie chce odpalic. Ale mysle, ze bedziemy mogli kiedys zaspotować

@ALL
Czy moze ktos ma pomysl, jak mozna odpalic Ome recznie nagrzewajac swiece? To na wypadek, gdyby sie okazalo, ze przekaznik poszedl, albo Bog-wie-co jeszcze i trzeba dotrzec do mechanika.
Pozdr.,
mrozek
#5
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2006 - 15:26
trzeba odkręcić listwe łączącą świece i po kolei śpiąć każdą na krótko z plusem bezpośrednio z akumulatora(na włączonym zapłonie) jeżeli będzie iskrzyć przy dotykaniu plusem to znaczy że jest sprawna-to najprostszy sposób :twisted:Jak w sposob najprostszy sprawdzic swiece czy sa sprawne?
wolf, to diesel, on ma świece żarowe nie iskrowe



służą one jedynie do podgrzania komory spalania i później są wyłączane, to wszystko
"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#6
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2006 - 20:17
w taki właśnie sposób sprawdza się żarowe świece w dieslu,jeżeli iskrzy przy dotykaniu plusem to znaczy że jest dobra i będzie grzać,jeżeli nie zaiskrzy to jest spalona(chodzi mi o zaiskrzenie takie jak przy zakładaniu klemy na akumulator)wolf, to diesel, on ma świece żarowe nie iskrowe
służą one jedynie do podgrzania komory spalania i później są wyłączane, to wszystko
#7
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2006 - 20:45
To ze pompa dziala, nie oznacza ze podaje paliwo na wtryski. Pamietaj ze kazdy diesel ma zawor odcinajacy doplyw paliwa do wtryskow. Poluzuj jakikolwiek przewod paliwa idacy do wtrysku i sprawdz czy bedzie wyciekac paliwo przy uruchamianiu auta.
Naprawde przy tej temperaturze otoczenia to nawet przy kiepskich swiecach zarowych autko powinno odpalic. Przyczyna braku odpalenia silnika musi lezec gdzie indziej.
#8
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2006 - 23:04
w taki właśnie sposób sprawdza się żarowe świece w dieslu,jeżeli iskrzy przy dotykaniu plusem to znaczy że jest dobra i będzie grzać,jeżeli nie zaiskrzy to jest spalona(chodzi mi o zaiskrzenie takie jak przy zakładaniu klemy na akumulator)wolf, to diesel, on ma świece żarowe nie iskrowe
służą one jedynie do podgrzania komory spalania i później są wyłączane, to wszystko
to się trochę zagalopowałem w ocanach

"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#9
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2006 - 08:50
Ja na twoim miejscu szukałbym innej usterki, a nie swiece. Przy takiej temperaturze otoczenia nawet bez rozgrzania swiec diesel zapala swobodnie.
To ze pompa dziala, nie oznacza ze podaje paliwo na wtryski. Pamietaj ze kazdy diesel ma zawor odcinajacy doplyw paliwa do wtryskow. Poluzuj jakikolwiek przewod paliwa idacy do wtrysku i sprawdz czy bedzie wyciekac paliwo przy uruchamianiu auta.
Naprawde przy tej temperaturze otoczenia to nawet przy kiepskich swiecach zarowych autko powinno odpalic. Przyczyna braku odpalenia silnika musi lezec gdzie indziej.
Swiece, swiece - ten dizel tak ma - jak swiece nie grzeja - nie odpalisz i przy +30 st.
pozdr., mrozek
#10
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2006 - 09:00
Jestem Wam winien opowiesc co bylo przyczyna. Okazalo sie, ze to schorzenie wielonarządowe

1. Nie chodzila pompa paliwowa - zapowietrzyla caly uklad paliwowy (nic nie chcialo nawet kapnac na króćcach przy pompie)
2. W miedzyczasie dosc konkretnie krecilem myslac, ze to jak zazwyczaj - wynik cieplej pompy wtryskowej (niestety na cieplo musze dobrych kilka sekund pokrecic). Oslabl aku.
3. Swiece nie grzaly, bo przekaznik nie mial prawidlowego styku.
4. Naladowalem akumulator, poruszalem przekaznikiem, pompka paliwa spieta na krotko do akumulatora (mialem drugi pod reka, to nie musialem ciagnac pradu przez cale auto). I poszedl. Drugie targnięcie rozrusznikiem i gra.
Finał: gablota odpala, ja wiem jak wyglada pompa paliwa i jak sie ja bez uszczerbku na zdrowiu wyciaga

A dla dieslowcow: jak odpalic swiece w przypadku walniecia przekaznika?
Grubym przewodem ciagniemy + z aku do przekaznika grzania swiec (przytykamy bezposrednio do takiej powaznej blachy, ktora stanowi bezpiecznik 80A na tym przekazniku) i swieczki grzeja.
Dzieki raz jeszcze wszystkim, ktorzy pomogli i chcieli pomoc
pozdr., mrozek
#11
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2006 - 09:20

"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill
#12
OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2006 - 21:56
A co do TD 2.5 to nie jedne autko mialem z takim silnikiem i nie powiesz mi ze nie odpalisz autka w lato bez podgrzewania swiec.
Twoj problem lezal wlasnie po stronie braku paliwa do wtryskow, tak jak pisalem w poscie wczesniej. :mrgreen:
Ale grunt ze juz jest OK. :grin:
w taki właśnie sposób sprawdza się żarowe świece w dieslu,jeżeli iskrzy przy dotykaniu plusem to znaczy że jest dobra i będzie grzać,jeżeli nie zaiskrzy to jest spalona(chodzi mi o zaiskrzenie takie jak przy zakładaniu klemy na akumulator)
A jesli chodzi o sprawdzanie swiec, to twoj sposob jest stary jak swiat, tylko nie daje 100% pewnosci ze swieca jest OK. Ten sposob to daje tylko info ze swieca nie jest calkiem padnieta, ale nie musi bardzo dobrze grzac.
#13
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2006 - 02:39



BEZPIECZNY SPOSÓB TO
owszem odpiąć świece od kabli (bo wezma mase z innej świecy) podpiąć neonówke do plusa i neonówka dotykać świec jezeli żaróweczka sie zapali tzn ze świeca jest dobra jeżeli nie to do wymiany
A I NIE RÓBCIE TEGO NA WŁĄCZONYM ZAPŁONIE!















Masa na silniku jest cały czas a plusem przez neonówke sprawdzamy czy świece maja przejście
#14
OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2006 - 08:28
PS.miałem walniente 3 świece w lato i musiałem kręcić ;[pół godziny] żeby go odpalić
#15
OFFLINE
Napisany 16 sierpnia 2006 - 21:41
Pozdrawiam
#16
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2006 - 15:34
#17
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2006 - 19:00
Ps. Tak przypomniałem sobie od przekaźnika idzie 6 kabli osobno do każdej świecy. zgadza sie. SORKI ZA WPROWADZENIE W BŁĄD
#18
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2006 - 00:16
a ja mam wlasny patent na podgrzewanie swieczek na cieplym silniku
pod maska w komoze z przekaznikami wyszukalem ten od swiec potem znalaclem pin odpowiedzialny za zalaczanie przekaznika podpialem sie osobna linia przez diode prostownicza do pstryczka i jak silnik jest cieply to aby latwiej odpalal na 8 sek wduszam guziczek a podem dynks i chodzi
jest to sposob dla odob ktore maja problem z przypadloscia tych silnikow zarowno w oplach jak i bmw
#19
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2006 - 11:16
#20
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2006 - 21:31
i pamietaj max 8 sek grzac bo ci komp bledow nalapie