Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wentylator chłodnicy chodzi na zimnym silniku 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 kwietnia 2010 - 01:16

Wymieniłem oba czujniki oraz termostat firmy wahler nalałem nowego płynu do chłodnicy i jest niby ok tylko zamiast mieć na zegarach 90* temp. mam wg wskaźnika 85* i tak cały czas trzyma.

#22 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 kwietnia 2010 - 13:18

Musi przekłamuje ten czujnik od zegarów. Jakiego producenta kupiłeś?
Rura od termostatu robi się gorąca przy tych 85*? czy w innym momencie?

#23 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 kwietnia 2010 - 13:27

a co pokazuje komp (skaner)



 


#24 OFFLINE   Jacek_JI

Jacek_JI

    ;p

  • 41 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: Reszów

Napisany 18 czerwca 2010 - 19:12

Witam,

ja mam nieco inny problem.
Klimy nie mam - zwykły nawiew.

Kiedy powinien się włączać wentylator na chłodnicy?
Bo nie miałem jeszcze przyjemności go usłyszeć a wydaje mi sie że silnik jest bardzo zgrzany jak przyjeżdżam.

Sprawdzałem go na "ostro" to działa.

#25 OFFLINE   bartekb

bartekb
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Rybnik

Napisany 18 czerwca 2010 - 19:39

Witam !!!

Od wczoraj mam dziwną przypadłość otóż gdy przekręcam kluczyk na pozycję IGN (zapalają się kontrolki) włącza się wentylator na chłodnicy - prawy przed chłodnicą, lewy przed chłodnicą i za chłodnicą nie kręcą się. Myślałem że może przekaźnik się zawiesił ale sprawdziłem wszystkie i są czyste jak łza. Podejrzewam jakiś czujnik temperatury na chłodnicy ale pewnie jest nie jeden tak więc mam pytanie czy ktoś z Was miał taki przypadek, że po przekręceniu kluczyka wentylator działa cały czas nawet po odpaleniu silnika. Dodam iż silnik max nagrzewa mi się do 85st ale wystarczy że jadę szybciej to temperatura spada i waha się między 75-80st.

Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję.


ja mialem takie cos ze sie wlaczaly te wentylatory i u mnie byl ten przekaznik walniety. kupilem nowy nie oryginal bo nie mieli w sklepie i nadal to samo, dorwalem oryginal ale uzywany i wrocilo do normy wszystko i chodzi do dzis dobrze ;)

#26 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 13 grudnia 2012 - 00:53

Witam.Pojawił mi się ostatnio denerwujący problem.Wentylator/Wentylatory włączają się po wyłączeniu zapłonu/wyjęciu kluczyka.Auto Trzyma temp. 95 stopni,powyżej włącza się wentylator chłodnicy,czyli jest ok.Nawet po krótkiej jeździe lub po odpaleniu i po chwili zgaszeniu jest to samo-wyłączam silnik,wentylatory włączają się chyba na całe kopyto i nie wyłączają się same tylko trzeba przekręcić stacyjke na pozycję II,wyłączyć zapłon i jest ok,nieraz trzeba zrobić tak 3,4 razy :p Jeśli już uda się wyłączyć zapłon bez uruchomienia się wentylatorów,to cały czas poświetla się komputer pokładowy,naciskam dźwignię hamulca,gaśnie MID i wentylatory znów się włączają ,dodam że jak ładowałem kiedyś akumulator w aucie przed jakimś tam wyjazdem,to wentylatory również się włączały.Co to może być? Odpiąłem kostkę w termowyłączniku i Wyswietlacz MID gaśnie od razu po wyłączeniu zapłonu i wentylatory nie chodzą,podpiąłem wtyczke i znowu to samo,także obstawiam termowyłącznik lecz nie chciałbym wywalać 100zł za oryginał jeśli to nie to...

#27 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 12 stycznia 2013 - 22:53

Winne było dodatkowe zasilanie podpięte pod wentylator chłodnicy :)

#28 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2013 - 08:07

Witam.Pojawił mi się ostatnio denerwujący problem.Wentylator/Wentylatory włączają się po wyłączeniu zapłonu/wyjęciu kluczyka.

Winne było dodatkowe zasilanie podpięte pod wentylator chłodnicy

no ale kto winny?? Kto takie druciarstwo zrobił??
Bo z Twojego postu wnioskuję,że problem z wentylatorem wyskoczył nagle.

#29 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2013 - 08:12

Witam.Pojawił mi się ostatnio denerwujący problem.Wentylator/Wentylatory włączają się po wyłączeniu zapłonu/wyjęciu kluczyka.Auto Trzyma temp. 95 stopni,powyżej włącza się wentylator chłodnicy,czyli jest ok.Nawet po krótkiej jeździe lub po odpaleniu i po chwili zgaszeniu jest to samo-wyłączam silnik,wentylatory włączają się chyba na całe kopyto i nie wyłączają się same tylko trzeba przekręcić stacyjke na pozycję II,wyłączyć zapłon i jest ok,nieraz trzeba zrobić tak 3,4 razy :p Jeśli już uda się wyłączyć zapłon bez uruchomienia się wentylatorów,to cały czas poświetla się komputer pokładowy,naciskam dźwignię hamulca,gaśnie MID i wentylatory znów się włączają ,dodam że jak ładowałem kiedyś akumulator w aucie przed jakimś tam wyjazdem,to wentylatory również się włączały.Co to może być? Odpiąłem kostkę w termowyłączniku i Wyswietlacz MID gaśnie od razu po wyłączeniu zapłonu i wentylatory nie chodzą,podpiąłem wtyczke i znowu to samo,także obstawiam termowyłącznik lecz nie chciałbym wywalać 100zł za oryginał jeśli to nie to...

taki problem miałem jak się zawieszał termowłącznik na chłodnicy,wystarczyło odpiąć na chwilę bezpiecznik lub czujnik i przestawał pracować wentylator. Wymiana na nowy i problemu nie doznałem.

Winne było dodatkowe zasilanie podpięte pod wentylator chłodnicy

:o a do czego miało to służyć ??

#30 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 kwietnia 2013 - 22:31

Co do mojej omy to nadal mam 85st i na blacie i w programie diagnostycznym od 2010 roku i nie mam pojęcia który czujnik jest zwalony. Wczoraj z latarką szukałem czujników w chłodnicy i znalazłem 3 - jeden pod gumowym wężem u góry (wyryte na nim 105/110st), drugi w połowie wysokości po przeciwnej stronie(tu nic nie doczytałem) i ostatni na dole koło korka spustowego po tej samej stronie co ten pod wężem. Nie wiem co do końca za te 85st odpowiada bo wygląda jakby termostat trzymał te 85st a jak już urośnie to jakiś czujnik włącza mi pierwszy wentylator tak przy 89st i długo próbuje schłodzić. Taka niska temperatura zimą nie jest miła więcej masła i zatykająca się odma :-( Z tym czujnikiem na dole walczyłem jakieś 2 lata temu jest on od odłączania klimy gdy temperatura przekroczy 110st (zabezpieczenie) oraz załącza z marszu wentylator na max obroty tyle z moich obserwacji.

#31 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2013 - 15:50

Co do mojej omy to nadal mam 85st i na blacie i w programie diagnostycznym od 2010 roku i nie mam pojęcia który czujnik jest zwalony. Wczoraj z latarką szukałem czujników w chłodnicy i znalazłem 3 - jeden pod gumowym wężem u góry (wyryte na nim 105/110st), drugi w połowie wysokości po przeciwnej stronie(tu nic nie doczytałem) i ostatni na dole koło korka spustowego po tej samej stronie co ten pod wężem. Nie wiem co do końca za te 85st odpowiada bo wygląda jakby termostat trzymał te 85st a jak już urośnie to jakiś czujnik włącza mi pierwszy wentylator tak przy 89st i długo próbuje schłodzić. Taka niska temperatura zimą nie jest miła więcej masła i zatykająca się odma :-( Z tym czujnikiem na dole walczyłem jakieś 2 lata temu jest on od odłączania klimy gdy temperatura przekroczy 110st (zabezpieczenie) oraz załącza z marszu wentylator na max obroty tyle z moich obserwacji.


Ten pod gumowym wężem odpowiada za wentylatory 1 i 2 st:)

#32 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 kwietnia 2013 - 23:26

Dzięki Manro to już wiem coś więcej spróbuję wypiąć wtyczkę i zobaczyć co się dzieje jak silnik osiągnie 89st. Może załączy się ten duży od wewnątrz komory silnika? :-)