

Wentylator chłodnicy chodzi na zimnym silniku 2.5 V6
#21
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 01:16
#22
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2010 - 13:18
Rura od termostatu robi się gorąca przy tych 85*? czy w innym momencie?
#23
OFFLINE
#24
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2010 - 19:12
ja mam nieco inny problem.
Klimy nie mam - zwykły nawiew.
Kiedy powinien się włączać wentylator na chłodnicy?
Bo nie miałem jeszcze przyjemności go usłyszeć a wydaje mi sie że silnik jest bardzo zgrzany jak przyjeżdżam.
Sprawdzałem go na "ostro" to działa.
#25
OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2010 - 19:39
Witam
!
Od wczoraj mam dziwną przypadłość otóż gdy przekręcam kluczyk na pozycję IGN (zapalają się kontrolki) włącza się wentylator na chłodnicy - prawy przed chłodnicą, lewy przed chłodnicą i za chłodnicą nie kręcą się. Myślałem że może przekaźnik się zawiesił ale sprawdziłem wszystkie i są czyste jak łza. Podejrzewam jakiś czujnik temperatury na chłodnicy ale pewnie jest nie jeden tak więc mam pytanie czy ktoś z Was miał taki przypadek, że po przekręceniu kluczyka wentylator działa cały czas nawet po odpaleniu silnika. Dodam iż silnik max nagrzewa mi się do 85st ale wystarczy że jadę szybciej to temperatura spada i waha się między 75-80st.
Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję.
ja mialem takie cos ze sie wlaczaly te wentylatory i u mnie byl ten przekaznik walniety. kupilem nowy nie oryginal bo nie mieli w sklepie i nadal to samo, dorwalem oryginal ale uzywany i wrocilo do normy wszystko i chodzi do dzis dobrze

#26
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 00:53

#27
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 22:53

#28
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 08:07
Witam.Pojawił mi się ostatnio denerwujący problem.Wentylator/Wentylatory włączają się po wyłączeniu zapłonu/wyjęciu kluczyka.
no ale kto winny?? Kto takie druciarstwo zrobił??Winne było dodatkowe zasilanie podpięte pod wentylator chłodnicy
Bo z Twojego postu wnioskuję,że problem z wentylatorem wyskoczył nagle.
#29
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 08:12
taki problem miałem jak się zawieszał termowłącznik na chłodnicy,wystarczyło odpiąć na chwilę bezpiecznik lub czujnik i przestawał pracować wentylator. Wymiana na nowy i problemu nie doznałem.Witam.Pojawił mi się ostatnio denerwujący problem.Wentylator/Wentylatory włączają się po wyłączeniu zapłonu/wyjęciu kluczyka.Auto Trzyma temp. 95 stopni,powyżej włącza się wentylator chłodnicy,czyli jest ok.Nawet po krótkiej jeździe lub po odpaleniu i po chwili zgaszeniu jest to samo-wyłączam silnik,wentylatory włączają się chyba na całe kopyto i nie wyłączają się same tylko trzeba przekręcić stacyjke na pozycję II,wyłączyć zapłon i jest ok,nieraz trzeba zrobić tak 3,4 razy
Jeśli już uda się wyłączyć zapłon bez uruchomienia się wentylatorów,to cały czas poświetla się komputer pokładowy,naciskam dźwignię hamulca,gaśnie MID i wentylatory znów się włączają ,dodam że jak ładowałem kiedyś akumulator w aucie przed jakimś tam wyjazdem,to wentylatory również się włączały.Co to może być? Odpiąłem kostkę w termowyłączniku i Wyswietlacz MID gaśnie od razu po wyłączeniu zapłonu i wentylatory nie chodzą,podpiąłem wtyczke i znowu to samo,także obstawiam termowyłącznik lecz nie chciałbym wywalać 100zł za oryginał jeśli to nie to...
Winne było dodatkowe zasilanie podpięte pod wentylator chłodnicy

#30
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2013 - 22:31
#31
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 15:50
Co do mojej omy to nadal mam 85st i na blacie i w programie diagnostycznym od 2010 roku i nie mam pojęcia który czujnik jest zwalony. Wczoraj z latarką szukałem czujników w chłodnicy i znalazłem 3 - jeden pod gumowym wężem u góry (wyryte na nim 105/110st), drugi w połowie wysokości po przeciwnej stronie(tu nic nie doczytałem) i ostatni na dole koło korka spustowego po tej samej stronie co ten pod wężem. Nie wiem co do końca za te 85st odpowiada bo wygląda jakby termostat trzymał te 85st a jak już urośnie to jakiś czujnik włącza mi pierwszy wentylator tak przy 89st i długo próbuje schłodzić. Taka niska temperatura zimą nie jest miła więcej masła i zatykająca się odma :-( Z tym czujnikiem na dole walczyłem jakieś 2 lata temu jest on od odłączania klimy gdy temperatura przekroczy 110st (zabezpieczenie) oraz załącza z marszu wentylator na max obroty tyle z moich obserwacji.
Ten pod gumowym wężem odpowiada za wentylatory 1 i 2 st:)
#32
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2013 - 23:26