Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wentylator chłodnicy chodzi na zimnym silniku 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 lutego 2010 - 23:16

Witam !!!

Od wczoraj mam dziwną przypadłość otóż gdy przekręcam kluczyk na pozycję IGN (zapalają się kontrolki) włącza się wentylator na chłodnicy - prawy przed chłodnicą, lewy przed chłodnicą i za chłodnicą nie kręcą się. Myślałem że może przekaźnik się zawiesił ale sprawdziłem wszystkie i są czyste jak łza. Podejrzewam jakiś czujnik temperatury na chłodnicy ale pewnie jest nie jeden tak więc mam pytanie czy ktoś z Was miał taki przypadek, że po przekręceniu kluczyka wentylator działa cały czas nawet po odpaleniu silnika. Dodam iż silnik max nagrzewa mi się do 85st ale wystarczy że jadę szybciej to temperatura spada i waha się między 75-80st.

Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję.

#2 OFFLINE   Adrian0000

Adrian0000
  • 138 postów
  • Dołączył: 18-07-2008
  • Skąd: WROCŁAW

Napisany 09 lutego 2010 - 13:19

ja mialem podobnie ale mechanicy zle podpieli kostki od wentylatora i odkurzacza.Poprostu pozamieniali je bo jest taka mozliwosc.I jak silnik byl zimny to zalaczal sie wentylator a jak mial zalaczyc sie wentylator to wlaczal sie odkurzacz.

#3 OFFLINE   pszemas

pszemas
  • 76 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 lutego 2010 - 14:58

Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik/włącznik wentylatora chłodnicy.
Objawy jak najbardziej pasują. Ja sam kilkanaście dni temu uporałem się z podobnym problemem.
Jedną z przyczyn był właśnie włączający się wentylator zaraz po przekręceniu kluczyka na całkiem wystudzonym silniku. Włączał się od razu na 2 bieg.
Innymi objawami może być, to(u mnie tak było), że wentylator włączał się przy temp (na desce) 93 stopnie i w ogóle się nie wyłączał. U mnie od tego się zaczęło.

#4 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 lutego 2010 - 15:24

Gdzie znajdę ten czujnik/włącznik wentylatora? Bo wentylatory są 3 :) Czy te czujniki sobie padają jak chcą czy są jakieś przyczyny? Zauważyłem że od początku jak jest poniżej -2* to silnik ma problemy żeby rozgrzać się do 90* więc pewnie i termostat do wymiany.

#5 OFFLINE   pszemas

pszemas
  • 76 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 lutego 2010 - 15:40

Nie koniecznie termostat, ja mam 2.0 i też się szybko nie grzeje. Zanim osiągnie 90 stopni, to muszę postać około 5 min i przejechać jakieś 5 - 7km w mieście.
Co do czujnika, to nie wiem, gdzie u Ciebie się on znajduje. Na pewno jest wkręcony do chłodnicy. U mnie przychodzi kostka 3 pinowa. Znajduje się on (stojąc z przodu samochodu) po prawej stronie chłodnicy, mniej więcej w połowie jej wysokości pod wężem wody. Rozmiar klucza do czujnika 29 u mnie.


Numer przykładowej (jeśli nie jedynej) aukcji allegro:898431713
Wygląda na to, że czujnik taki sam jak u mnie.
Ja płaciłem 55zł w hurtowni.

#6 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2010 - 17:12

a czy to czasami nie włącza ci się wentylator od klimatyzacji ? być może masz włączoną klimę ale kontrolka ci się nie świeci na przycisku u mnie tak było i szukałem aż znalazłem właśnie to co piszę sprawdź chyba że już sprawdzałeś.

#7 OFFLINE   patrykmark

patrykmark
  • 17 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 marca 2010 - 14:21

Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik/włącznik wentylatora chłodnicy.
Objawy jak najbardziej pasują. Ja sam kilkanaście dni temu uporałem się z podobnym problemem.
Jedną z przyczyn był właśnie włączający się wentylator zaraz po przekręceniu kluczyka na całkiem wystudzonym silniku. Włączał się od razu na 2 bieg.
Innymi objawami może być, to(u mnie tak było), że wentylator włączał się przy temp (na desce) 93 stopnie i w ogóle się nie wyłączał. U mnie od tego się zaczęło.


Witaj - własnie przerabiam ten sam problem. Zaczęło sie wczesniej od tego że jak właczyłem klime to wiatrak chodził - jak ja wyłaczyłem to wiatrak też chodził. Gdy auto dłużej postało i ostygło było ok. Teraz problem jest taki ,że jak przekręce kluczyk wiatrak od razu kreci na drugim biegu. i to nie ważne że było np -10. myslałem ,że czujnik - kupilem nowy ale dla pewności odpiąłem wtyczke ze starego ,przekręciłem kluczyk i.....wiatrak znów sobie chodzi. do kostki podpiałem nowy czujnik( trzymany w ręce) i....wiatrak tez sobie chodzi. Żaden elektryk mówi że nie wie co to jest, każdy sie boji za to wziąść. A może po prostu gdzieś mam zwarcie. Ma ktos jakis pomysł lub miał podobny problem który został rozwiazany?czekam na jakięś sensowne porady. Mozecie pisac na maila ( patrykmark@poczta.onet.pl) Moja Omcia 2.0 16v 94 r kombi z klima manualna. Czasami zawiesza mi się przycisk od klimy (kilka razy on/off aż zapali sie kontrolka)

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2010 - 14:23

A może po prostu gdzieś mam zwarcie

Sprawdz przekazniki w skrzynce kolo aku.

#9 OFFLINE   patrykmark

patrykmark
  • 17 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 marca 2010 - 14:31

Sprawdz przekazniki w skrzynce kolo aku.


to dla mnie problem - nie ma zadnego schematu i nie wiem który jest od czego. Wiem tylko ,że jest jedno wolne miejsce ( a nie wiem czy wczesniej tam był przekażnik)mam kilka zapasowych przekażników( wizyta na szrocie). Widze że jesteś z Łodzi - miałbyś czas mi doradzic? 603 40 80 77

#10 OFFLINE   pszemas

pszemas
  • 76 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 marca 2010 - 14:47

Poniżej link do opisu przekaźników:

http://forum.omegakl...23&d=1248798715

Mam tylko pytanie, czy na pewno odpiołeś dobrą wtyczkę??
W chłodnicy są dwa czujniki.
Pierwszy pod gumowym wężem jest od wentylatorów klimatyzacji, drugi niżej (mniej więcej w połowie wysokości chłodnicy) jest to czujnik/włącznik wentylatorów chłodnicy. W moim przypadku chodziło o ten drugi.
Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Jeżeli to nie jest wina czujnika/włącznika wentylatorów to jak kolega powyżej obstawiam, że któryś przekaźnik jest do bani, nie rozłącza się.

#11 OFFLINE   patrykmark

patrykmark
  • 17 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 22 marca 2010 - 15:00

Poniżej link do opisu przekaźników:

http://forum.omegakl...23&d=1248798715

Mam tylko pytanie, czy na pewno odpiołeś dobrą wtyczkę??
W chłodnicy są dwa czujniki.
Pierwszy pod gumowym wężem jest od wentylatorów klimatyzacji, drugi niżej (mniej więcej w połowie wysokości chłodnicy) jest to czujnik/włącznik wentylatorów chłodnicy. W moim przypadku chodziło o ten drugi.
Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Jeżeli to nie jest wina czujnika/włącznika wentylatorów to jak kolega powyżej obstawiam, że któryś przekaźnik jest do bani, nie rozłącza się.


Postaram sie to jutro sprawdzić. Patrząc na schemat widze ,że brakuje mi przekaźnika od spryskiwaczy ( ale działają!!!) Pozostałe przekaźniki ( w tym wszystkie o wentylatorów mam na podmianke ( ale nie wiem czy bedą sprawne) Napewno sie odezwe i zdam relacje. Dzieki i pozdrowionka
:jump:

#12 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 marca 2010 - 15:48

Mam ten sam problem od miesiaca. Tyle ze wentylator od klimy prawy chodzi caly czas a ten duzy od wody przestal wogole sie zalaczac. W trasie jest ok ale w miescie auto nagrzewa mi sie do 100 stopni a wentylator sie nie zalacza. Wyjalem przekaznik od tego od klimy aby mi nie dmuchal caly czas. Przekazniki ok. Obstawiam czujnik plynu w chlodnicy bo cala reszte posprawdzalem...

Patrząc na schemat widze ,że brakuje mi przekaźnika od spryskiwaczy ( ale działają!!!)


ten przekaznik jest od spryskiwaczy lamp. Powoduje ze psikajac na szybe do woli na lampy leci tylko przez chwile aby nie marnowac plynu. Nie masz spryskiwaczy lamp nie masz przekaznika.

#13 OFFLINE   pajo1980

pajo1980
  • 134 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Skąd: Kostrzyn/ nad odrą
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 marca 2010 - 12:56

to dziwne bo u mnie po wyciągnięciu wtyczki z górnego czujnika obydwa się wyłączają to jak to działa???

#14 OFFLINE   patrykmark

patrykmark
  • 17 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 23 marca 2010 - 16:13

Witam ponownie - no i po problemie. Wszystko to wielka zasługa KLUBOWICZA o nicku Przybek 83. Gość jest niesamowity - poświęcił swój wolny czas, popatrzył sprawdził i odpowiednio zdiagnozował. Widać , że sprawiło mu to przyjemnośc........ Wracajac do problemu - walniety był czujnik w chłodnicy ( ten górny dwupinowy, po wężem). Po wymianie ustały WSZYSTKIE złe objawy - zmalało spalanie wieksza cisza i wszystko działa jak należy. Pełen szacunek panie Przybek 83

#15 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2010 - 10:17

Wczoraj tez wymienilem czujnik w chlodnicy (3 pinowa kostka). Wentylator znow zaczal pracowac tak jak powinien :) ale problem z ciagle chodzacym wentylatorem klimy mam nadal. Chyba jakies zwarcie musialo sie zrobic bo przekazniki juz sprawdzalem.

#16 OFFLINE   patrykmark

patrykmark
  • 17 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 marca 2010 - 11:28

a sprawdż ten drugi czujnik, ten pod wężem chłodnicy (dwupinowy). Z tego co pamiętam jest on od klimy ale obydwa są od siebie zależne. Druga sprawa to jesli masz klime manualna to sprawdź czy nie masz zwarcia gdzieś na przycisku ( też to kiedyś przerabiałem.

#17 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 marca 2010 - 12:40

wymienilem ten po prawej stronie (stojac przodem do maski) zaraz pod wezem grubym chlodnicy (obok aku). Czujnik plaski na klucz 28 z prostokątną wtyczka 3 pinowa. To o tym mowa czy jest gdzies jakis inny 2 pinowy ?? Klime mam auto. Rzecz w tym ze niemam sprezarki od roku (wyjeta) a problem zaczal sie zimą. Wcisniecie przycisku eco nic nie daje (podmiana tez nie).

#18 OFFLINE   pszemas

pszemas
  • 76 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 marca 2010 - 19:39

Mowa o czujniku, który znajduje się pod samym gumowym wężem, nad czujnikiem, który już wymieniłeś, jest to czujnik 2 pinowy. Są napewno dwa czujniki

#19 OFFLINE   patrykmark

patrykmark
  • 17 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 marca 2010 - 22:28

zgadza sie - na pewno są dwa czujniki. Jeden (trzypinowy) jest troche niżej - ten wymieniłeś. Drugi jest tuz pod wężem(dwupinowy). I z tego co wiem on jest od klimy. Bynajmniej u mnie tak jest,i to on sprawiał mi ten problem.

#20 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 marca 2010 - 21:08

Nie wiem jak jest u Was w 2.0 (byc moze tak samo) ale jeden czujnik wchodzi bezposrednio do chlodnicy pod grubym wezem i jest on 3 pinowy i odpowiada za glowny wentylator od ukladu chlodzenia. Drugi czujnik jest lekko nizej na lewo od niego i ma 2 piny i wchodzi do czegos okraglego plastikowego (nie wiem co to) w ukladzie chlodzenia. Dzisiaj wypialem ten czujnik ale wentylator od klimy dalej pracuje :(