Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Po wymianie uszczelki pokrywy zaworów..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Yetoon

Yetoon
  • 71 postów
  • Dołączył: 08-09-2009

Napisany 08 marca 2010 - 13:53

Mechanik tłumaczył że w tym silniku nic nie zabezpiecza simeringów na wałkach przed wypchnięciem.


Pierwsze slyszel. Predzej bym obstawial ze mechanik spartolil

#22 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 08 marca 2010 - 14:14

Też mnie to ździwiło, ale mechanikiem nie jestem, nie znam się. Poprawili (wymienili simering) w ramach reklamacji.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek

#23 OFFLINE   Yetoon

Yetoon
  • 71 postów
  • Dołączył: 08-09-2009

Napisany 08 marca 2010 - 14:18

Też mnie to ździwiło, ale mechanikiem nie jestem, nie znam się. Poprawili (wymienili simering) w ramach reklamacji.


i dobrze. uszczelniacze na wale korbowym tez nie sa zabezpieczone przed wypadnięciem a siedzą zawsze na swoim miejscu wiec nie wiem czemu w przypadku wałków nie miałoby być tak samo

#24 OFFLINE   oisel

oisel
  • 53 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: lubuskie

Napisany 23 marca 2010 - 13:17

witam wszystkich
czy srednio zdolny manualnie facet jest w stanie sam taka uszczelke wymienic???
prosze o rady a moze zna ktos jakis link do opisu takiej operacji... bede bardzo wdzieczny.
dziekuje
:confused:

#25 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 marca 2010 - 13:35

Spokojnie dasz rade. Mi sie udalo a mechanikiem sie nie nazwe.
Potrzebujesz klucze TORX do tego (jesli ktos wczesniej srub torx nie wymienil na zwykle szesciokatne).

W skrocie demontujesz:
- podszybie,
- miltiram z zaworem EGR i przepustnicami (gumowe kolanka tez),
- lacznik dolotowy, miedzy miltiramem a glowicami, moze byc klopot z odkrecaniem jesli masz LPG, weze od wtryskiwaczy LPG moga zaslaniac sruby,
- zapchac wloty do glowic szmatkami zeby cos tam nie wpadlo,
- mostek elektryczny nad lewa glowica,
- i masz pokrywy na wierzchu (w miare).

Rewelki z miejscem nie ma, zawadzaja weze wodne, instalka LPG tez nie pomaga.
Robilem to rok temu wiec szczegolow juz nie pamietam.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#26 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 marca 2010 - 13:37

witam wszystkich
czy srednio zdolny manualnie facet jest w stanie sam taka uszczelke wymienic???
prosze o rady a moze zna ktos jakis link do opisu takiej operacji... bede bardzo wdzieczny.
dziekuje
:confused:


Kolego użyj szukajki ;)

http://forum.omegakl...ead.php?t=25866

#27 OFFLINE   marcinmv6

marcinmv6
  • 54 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Krokowa

Napisany 23 marca 2010 - 13:38

http://forum.omegakl...ead.php?t=25866
Ja jeszcze sam tego nie robiłem, ale myślę, że da się to ogarnąć samemu

#28 OFFLINE   oisel

oisel
  • 53 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: lubuskie

Napisany 24 marca 2010 - 18:42

dzieki chlopaki za linka do wymiany tej uszczelki
normalnie chyba sie zdecyduje na osobista wymiane tylko mnie troche martwi ze nie posiadam klucza dynamometrycznego...:(

#29 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 26 marca 2010 - 00:12

w sumie to da sie zrobic bez klucza tylko ze trzeba to dokrecac z wyczuciem, 8NM to naprawde nie duzo.
kupno klucza raczej ci sie nie oplaci ale moze ktos u ciebie ma taki kluczy i za pare browarow;) by ci pozyczyl na kilka minut zeby dociagnac te pare srobek

#30 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 26 marca 2010 - 14:05

8NM ?? cos chyba bardzo mało kola sie dociaga na 110NM ktos chyba strzelil bleda

#31 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2010 - 17:02

8NM ?? cos chyba bardzo mało kola sie dociaga na 110NM ktos chyba strzelil bleda


dokładnie 8NM ani wiecej ani mniej:

http://forum.omegakl...ead.php?t=12183

#32 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 26 marca 2010 - 20:40

dokładnie 8NM ani wiecej ani mniej:

http://forum.omegakl...ead.php?t=12183




masakra tyle to chyba palcami mozna zrobić :p ja mam klucz dynamometryczny ale on tak malo to nie ma w skali jest od 11Nm :(

#33 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 28 marca 2010 - 18:58

dokładnie 8NM ani wiecej ani mniej:


Jeśli robisz nowe pokrywy + nowe uszczelki, jeśli montujesz na silikonie i starych uszczelkach to tolerancja na troszkę więcej Nm dopuszczalna. Jest to moja opinia, potwierdzona praktycznie.