Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Po wymianie uszczelki pokrywy zaworów..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Okon

Okon
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-01-2007
  • Skąd: Witnica

Napisany 07 lutego 2010 - 17:18

Witam, wymieniłem uszczelki pokryw zaworów. i po wymianie już olej nie cieknie na każda świece(troszkę mokry kabel WN na końcówce) jest tylko chyba na 1 i to lekko. Silnik chodził przed wymiana jak traktor po chodzi tak samo trzęsie nim.. najgorzej się jedzie przy obrotach 1500-2000 tak od 2500 jest w miarę ok. bylem pod kompem wykazało ze jest usterka Czujnik położenia walu czy to może być przyczyna? zauważyłem tez mleko z kakaem tam gdzie wlew oleju ale to juz było przed wymiana uszczelek teraz jest trochę mniej. Przed wymiana uszczelek dolewałem olej dosyć często bo komp dawał komunikaty ouelstand co jakieś 400km teraz po wymianie nie wiem czemu ale mam olej na maximum a zawsze dalej do 3/4 POMOCY :) chodzi o 3,0 v6 211km 2000rok kombiak

#2 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2010 - 19:40

bylem pod kompem wykazało ze jest usterka Czujnik położenia walu czy to może być przyczyna?

tak to może być przyczyna
sprawdź wiązkę kabli czy wszystko siedzi na swoim miejscu czy podczs wymiany uszczelki wszystko dobrze poskładane

#3 OFFLINE   Okon

Okon
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-01-2007
  • Skąd: Witnica

Napisany 07 lutego 2010 - 20:10

mulenie to rozumiem ale z kad ten olej na kablu WN na końcówce ??

#4 OFFLINE   Lukas-l61

Lukas-l61
  • 330 postów
  • Dołączył: 27-03-2008
  • Skąd: Działdowo

Napisany 07 lutego 2010 - 20:17

Przyczyn moze byc jak zwykle wiele.To ze chodzi jak traktor to moze byc :świece ,kable wn ,zawory do regulacji:"olej na kb.wn moze byc z nieszczelnosci wymienionej uszczelki,peknieta glowica lub pokrywa zaworow .Pekniecia na pierwszy rzut oka moze byc niewidac.2 tyg temu zuza 411 walczył z tym problemem i miał peknietą pokrywe zaworow.

#5 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2010 - 20:17

mulenie to rozumiem ale z kad ten olej na kablu WN na końcówce

jesteś pewien że pokrywy trzymają ?? to że były robione nie oznacza że są wszędzie szczelne

#6 OFFLINE   Mario Lu

Mario Lu

    OmegaB2,5V6 98'Insignia09

  • 216 postów
  • Dołączył: 12-10-2008
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle/Głubczyce/DK

Napisany 07 lutego 2010 - 20:19

A świece sprawdzałeś???
Mario

#7 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lutego 2010 - 20:23

Musisz miec tez drozna odme inaczej nadcisnienie bedzie rozszczelniac pokrywy.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#8 OFFLINE   Okon

Okon
  • 69 postów
  • Dołączył: 14-01-2007
  • Skąd: Witnica

Napisany 07 lutego 2010 - 20:58

trochę oleju ujmę i może wtedy sprawdzę bo mam minimalnie ponad max, świece są nowe przejechaly 1500km

#9 OFFLINE   Yetoon

Yetoon
  • 71 postów
  • Dołączył: 08-09-2009

Napisany 06 marca 2010 - 14:10

tez wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i co?! i dalej k.. cieknie ;/ Odma drożna i czujnik położenia wału też .. ale nie wiem czemu przy uszczelce zaraz przy rolce paska rozrządu cieknie ;/

#10 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2010 - 14:42

tez wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i co?! i dalej k.. cieknie ;/ Odma drożna i czujnik położenia wału też .. ale nie wiem czemu przy uszczelce zaraz przy rolce paska rozrządu cieknie ;/


Bo masz krzywe pokrywy, jak nie dałeś oryginalnej uszczelki to dalej będzie ciekło.
Jest kilka sposobów:
- cięcie pokryw, nowe uszczelki i pasta
- aluminiowe pokrywy z vectry
Inaczej będzie ciekło.

#11 OFFLINE   Yetoon

Yetoon
  • 71 postów
  • Dołączył: 08-09-2009

Napisany 06 marca 2010 - 15:28

- cięcie pokryw, nowe uszczelki i pasta
.


cięcie? nie łapię

#12 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 marca 2010 - 16:51

cięcie? nie łapię


Przecięcie pokryw na dwie części. Jak od spodu spojrzysz to zobaczysz miejsce na uszczelki, jak pokrywa jest cała to plastik pracuje i się wygina, uszczelka puszcza i cieknie. Jak się przetnie to tak jakbyś miał 4 pokrywy i każdą oddzielnie więc już nie ma co pracować.

http://forum.omegakl...e pokryw&page=2

#13 OFFLINE   Yetoon

Yetoon
  • 71 postów
  • Dołączył: 08-09-2009

Napisany 06 marca 2010 - 17:33

Przecięcie pokryw na dwie części. Jak od spodu spojrzysz to zobaczysz miejsce na uszczelki, jak pokrywa jest cała to plastik pracuje i się wygina, uszczelka puszcza i cieknie. Jak się przetnie to tak jakbyś miał 4 pokrywy i każdą oddzielnie więc już nie ma co pracować.

http://forum.omegakl...e pokryw&page=2


trzeba pomyslec wielkie dzieki ;)

#14 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 marca 2010 - 21:23

trzeba pomyslec wielkie dzieki

trzeba używać :szukaj2::szukaj2: :dance:

#15 OFFLINE   Yetoon

Yetoon
  • 71 postów
  • Dołączył: 08-09-2009

Napisany 06 marca 2010 - 23:51

trzeba używać :szukaj2::szukaj2: :dance:


zawsze staram sie uzywac wyszukiwarki ale tutaj walnalem post na spontana bo i tak nie zakladalem nowego tematu a mam ten sam problem.

spróbuje przeciac te pokrywy i dodatkowo walne jeszcze tam konkretnie silikoonu. musi zadzialac:tank:

#16 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2010 - 01:55

konkretnie silikoonu

Nie przesadź. Nie chcesz wiedzieć co się stanie jeśli wyjdą babole po wewnętrznej stronie pokryw i po czasie wydostaną się na wolność.

Tak to wygląda cięcie:

#17 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 marca 2010 - 03:51

Nie przesadź. Nie chcesz wiedzieć co się stanie jeśli wyjdą babole po wewnętrznej stronie pokryw i po czasie wydostaną się na wolność.

Tak to wygląda cięcie:


Fiu fiu fiu. Zając tak ładnie zrobiłeś swoje pokrywy??

jak to wygląda na silniku. nie jest jakoś tak pusto. Swoje chciałem przeciąć, ale tak, żeby nie było widać, a tu widzę, że wyciąłeś nadmiar plastyku. Prze co odchudziłeś kluskę i na 1/4 mili na zlocie nikt Ci nie podskoczy :-D

sorko za OT ;-)

#18 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 07 marca 2010 - 14:44

Tak to wygląda cięcie:


znajomy stolik

#19 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2010 - 15:43

Bo to nie moja fota :p

#20 OFFLINE   Cmaga

Cmaga
  • 148 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kam

Napisany 08 marca 2010 - 13:40

Mi przy okazji wymiany uszczelek pod pokrywami przedmuchali odme sprężonym powietrzem i wymienili od razu wałki na "G". Po paru dniach musiałem dolać litr oleju. Okazało się że wypchnęło simering na lewym wałku. Mechanik tłumaczył że w tym silniku nic nie zabezpiecza simeringów na wałkach przed wypchnięciem. To prawda? Co mogło spowodować wypchnięcie simeringu? Narazie jeżdżę drugi tydzień i oleju nie ubywa.
_______
Cmaga

______________________________
2.5 V6 - Tak dużo , a tak niewiele.

Dodany obrazek