Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

swap 2.0 16V na 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   martinez103

martinez103
  • 15 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 18 marca 2013 - 08:08

błędy mi wyswietla takie 69 13 31 potem jeszcze raz 31

69 Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego
13 Sensor O2 otwarty obwód 1
31 Brak sygnału obr/min z silnika
tylko czemu jak są podpięte czujniki wałów czy nie to niema żadnych zmian w pracy silnika może silnik też chodzić jakoś w trybie awaryjnym ?

#22 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 18 marca 2013 - 22:57

Czujnik WK walnięty do wymiany. Poratowałbym ale ja mam 3.0 więc na podmiane chyba nic z tego.

#23 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 marca 2013 - 09:44

witam robiłem tydzień temu swapa omegi z 2.0 16v na 2.5 v6 wszystko poszło w miare łatwo tylko nie mogę sobie poradzić z czujnikami wałka rozrządu i położenia wału silnik trochę ciężko odpala i jest jakby słaby trochę a jak odepnę wtyczki od tych czujników to niema zadnych zmian tak samo silnik pracuje z wpiętymi wtyczkami czy z wypiętymi . może ktoś wie co jest grane ?? i jeszcze jedna sprawa mam automatyczną skrzynie i po przekroczeniu 70km/h skrzynia wchodzi w tryb awaryjny po zgaszeniu silnika wszystko ok do momentu ponownego przekroczenia 70km/h co to może być ??


Martinez,

mialbym do Ciebie ogromną prośbę - jak uda Ci się wszystko poskładać, mógłbyś poświęcić trochę czasu, aby opisać co przekładałeś, co zostawiłeś swojego, co dorabiałeś, co dokupowałeś. Takie udane modyfikacje na pewno przydałaby się niektórym osobom, np. mnie;)
Z tego co się orientuję to udany swap zrobił michal1984 - zagadaj do niego.

A swoją drogą - swapa robileś sam? Ile czasu poświęciłeś na to? Jakieś podsumowanie kosztów?

#24 OFFLINE   martinez103

martinez103
  • 15 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 19 marca 2013 - 09:48

byłem wczoraj skasować błędy komputerem i ciężko potem było odpalić aut w końcu odpaliło jak wracałem znowu się zaświeciła kontrolka silnika i w domu sprawdziłem błędy na spinacz i wyświetliło .
133- rura ssąca zawór 2 za niskie napięcie
89- sensor 2 otwarty obwód
13 sensor 02 otwarty obwód
31 brak sygnału obrotów silnika ale ten błąd podobno na zgaszonym silniku zawsze się wyswietla .

#25 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 19 marca 2013 - 11:36

Wymień ten czujnik wału korbowego przez to ciężko odpala i problemy z obrotami masz.
Potem błąd 133 to czujnik przepustnicy to wyczyszczenia lub wymiany.
Błąd 89 i 13 to błędy sondy Lambda. Pewnie masz do wymiany. Pewnie jak zmieniałeś silnik to sonda została z 2.0.

#26 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 marca 2013 - 11:54

Wymień ten czujnik wału korbowego przez to ciężko odpala i problemy z obrotami masz.
Potem błąd 133 to czujnik przepustnicy to wyczyszczenia lub wymiany.
Błąd 89 i 13 to błędy sondy Lambda. Pewnie masz do wymiany. Pewnie jak zmieniałeś silnik to sonda została z 2.0.


Sonda jest wpięta w wydech, więc powinna iść razem z wydechem z V6

#27 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2013 - 12:01

Wymień ten czujnik wału korbowego przez to ciężko odpala i problemy z obrotami masz.

Nie upieraj sie że to wina CWK, bo czujnik temp na ECU nie da błędu na kompie a będą takie same objawy.

martinez103 jakieś czujniki przekładałeś z 2.0 do V6 ?? jeśli tak to jakie. O sprawdzeniu poprawności ustawienia rozrządu chyba nie muszę wspominać ??

133 to jest czujnik na multiramie, wcześniej miałeś błąd, 69 Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego zastanawiam się czy gdzieś wiązka nie jest przytarta/uszkodzona sprawdź to.

#28 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 19 marca 2013 - 12:14

Moę po prostu masa gdzieś jest nie dokręcona.

#29 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2013 - 13:47

te trzy masy koło cewki masz dobrze skręcone, u mnie też były czary mary nawet samochód potrafił zgasnąć szarpać a na postoju było wszystko oki jak się okazało skręciłem masy i wszystko wróciło do normy i jest git

#30 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2013 - 17:04

Nie upieraj sie że to wina CWK, bo czujnik temp na ECU nie da błędu na kompie a będą takie same objawy.

martinez103 jakieś czujniki przekładałeś z 2.0 do V6 ?? jeśli tak to jakie. O sprawdzeniu poprawności ustawienia rozrządu chyba nie muszę wspominać ??

133 to jest czujnik na multiramie, wcześniej miałeś błąd, 69 Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego zastanawiam się czy gdzieś wiązka nie jest przytarta/uszkodzona sprawdź to.


Może zamienione wtyczki czujnika temperatury powietrza wlotowego i multiramu:D

#31 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2013 - 17:07

Może zamienione wtyczki czujnika temperatury powietrza wlotowego i multiramu:D

myślę że gdyby były zamienione to by cały czas waliło oboma błędami :hmm:

#32 OFFLINE   martinez103

martinez103
  • 15 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 19 marca 2013 - 20:17

a wiec tak sondy są od v6 bo cały układ wydechowy też co do zamienienia wtyczek muliti ramu z czujnikiem tem powietrza były owszem zamienione i z tym jest ok nie wywala błędu 69 masy dokręcone są koło cewki . wszystkie czujniki silnika są od v6 . jutro jak się uda to podmienię czujnik położenia wału bo nie daje mi to spokoju jak odepne wtyczke od niego i silnik tak samo chodzi a powinien zgasnąć .

a wie może ktoś gdzie do jakich przewodów przy komputerze maja być podpięte 2 kabelki od automatycznej skrzyni. 1 czarno czerwony drugi zielono chyba biały . bo nie wiem czy dobrze je podpiołem

#33 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 marca 2013 - 20:27

czarno czerwony pin 42
zielono szary pin 51

#34 OFFLINE   martinez103

martinez103
  • 15 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 19 marca 2013 - 20:35

a jak się liczy od której strony te piny ?

#35 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 marca 2013 - 20:55

patrząc na złącze ECU(kabel) to pin1 jest pierwszy u góry po prawej(na tej najdłuższej "szynie")
czyli
19......1
37....20
55....38

#36 OFFLINE   martinez103

martinez103
  • 15 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 19 marca 2013 - 21:10

dzięki już wiem jutro sprawdze czy dobrze mam. a do czego służą te kable nie wiesz czasem ?

#37 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 marca 2013 - 21:20

tego to nie wiem

#38 OFFLINE   martinez103

martinez103
  • 15 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 20 marca 2013 - 09:07

sprawdzałem dziś oporność na czujniku położenia wału i nic nie pokazuje na czujniku położenia wałków to samo. a sprawdzałem przy starym silniku 2.0 na tych samych czujnikach i pokazuje . czy te czujniki będą uszkodzone ??

#39 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2013 - 09:11

sprawdzałem dziś oporność na czujniku położenia wału i nic nie pokazuje na czujniku położenia wałków to samo. a sprawdzałem przy starym silniku 2.0 na tych samych czujnikach i pokazuje . czy te czujniki będą uszkodzone ??


a u dawcy było wszystko oki chyba że nie wiesz to musisz skombinować coś na podmianę to byś miał najpewniejsze

#40 OFFLINE   martinez103

martinez103
  • 15 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 20 marca 2013 - 09:15

auto też trochę ciężko odpalało ale była żle wpięta wtyczka do czujnika tem powietrza . błąd silnika się swiecił nie sprawdzałem błędów nawet wtedy tylko od razu wziołem się do przekładki być może były już te same usterki