Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

swap 2.0 16V na 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 20 września 2013 - 22:49

Tez sam wytagrałem XEV i sam wsadziłem XE ;)
tyle że u mnie z 2.0 na 3.0 ;) i mod z automatu na manuala;)

#62 OFFLINE   robx1

robx1
  • 3 postów
  • Dołączył: 20-09-2013

Napisany 06 października 2013 - 17:09

Mege fotki podesłać, filmik jak chcecie, a najlepiej to zapraszam na przejażdżkę - kraków i okolice. Mogę tez założyć sie z każdym o 5 tyś zł że to co napisałem to prawda. Ps żeby nie było nie jasności, silnik jest po małym tuningu w niemczech (x-pipe, krótki dolot, szybkie wałki - hamownia 216kM) Ja tu nie pisze o tym co będzie gdy, tylko ja to zrobiłem. Mając dwie omegi w orginale 2.0 16V i drógą 2.5 24v w całości, mogę ocenić co jest inne, jak było i jak jest. Podkreślam, nie pasuje kołyska i tłumniki -cała reszta pasuje, łącznie z wiązkami, oczywiście wiązkę silnika wraz z kompem przekładamy i tyle. Złącza pasują, pstryk i już. I nie pszcie bzdór ż trzeba zmieniać sprężyny, bo różnica mas między na wpół żeliwną 2.0 a aluminiowa V6 2.5 to ok 80 kg To jak wam do waszych omeg wsiądzie po 40 kg na stronę i auto siada, to chyba cos nie tak macie z zawieszeniem. Ja mieżyłem przed przekładką i po - nie całe 2cm w dół. Patrząc na auto nawet najwięksi spece od omeg, nie są wstanie zobaczyć tej róznicy.

#63 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 06 października 2013 - 18:41

To pokaż te zdjęcia i filmy, wykres z hamowni.
80kg więcej na przedniej osi to wbrew pozorom dużo. Przednie zawieszenie nie wylicza się tak jak tylne aby było dla masy ileś kg plus ładunek. Przód masy nie zmienia, a swap dodaje kilka kg co robi różnice. A wałki chyba nie szybkie tylko ostre ;)

#64 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 06 października 2013 - 19:19

Mege fotki podesłać, filmik jak chcecie, a najlepiej to zapraszam na przejażdżkę - kraków i okolice. Mogę tez założyć sie z każdym o 5 tyś zł że to co napisałem to prawda. Ps żeby nie było nie jasności, silnik jest po małym tuningu w niemczech (x-pipe, krótki dolot, szybkie wałki - hamownia 216kM) Ja tu nie pisze o tym co będzie gdy, tylko ja to zrobiłem. Mając dwie omegi w orginale 2.0 16V i drógą 2.5 24v w całości, mogę ocenić co jest inne, jak było i jak jest. Podkreślam, nie pasuje kołyska i tłumniki -cała reszta pasuje, łącznie z wiązkami, oczywiście wiązkę silnika wraz z kompem przekładamy i tyle. Złącza pasują, pstryk i już. I nie pszcie bzdór ż trzeba zmieniać sprężyny, bo różnica mas między na wpół żeliwną 2.0 a aluminiowa V6 2.5 to ok 80 kg To jak wam do waszych omeg wsiądzie po 40 kg na stronę i auto siada, to chyba cos nie tak macie z zawieszeniem. Ja mieżyłem przed przekładką i po - nie całe 2cm w dół. Patrząc na auto nawet najwięksi spece od omeg, nie są wstanie zobaczyć tej róznicy.


Z jakiegoś powodu fabryka dawała inne amory i sprezyny dla V-ek a inne dla R4.
Załóż sobie zawieche od V-ki do rzedowki i zobaczysz różnice

#65 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 października 2013 - 23:25

I nie pszcie bzdór ż trzeba zmieniać sprężyny

pamietasz moj poprzedni post w tym temacie??to utwierdzasz mnie tylko(i podejrzewam wielu innych) ze mialem racje-bez urazy kolego,ale nie masz zielonego pojecia...i prosze cie Ty nie pisz bzdur.

Z jakiegoś powodu fabryka dawała inne amory i sprezyny dla V-ek a inne dla R4.

pewnie jakis marketing:smiech:

#66 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 07 października 2013 - 18:50

Chyba trzeba sobie odpuścić dyskusję z ów panem bo albo zrobił swap i to co zrobił jakoś jeździ... albo słyszał jak ktoś o swapie opowiadał i teraz co zapamiętał to powtarza ;D

#67 OFFLINE   robx1

robx1
  • 3 postów
  • Dołączył: 20-09-2013

Napisany 25 października 2013 - 04:37

Jedyne na co nazekalem, to hamulce - wymiana tarcz na brembo z sieredniej półki cenowej i dobre klocki. Co do klimatyzacji, to zamiast przerabiać mocowania sprezarki, przerobilem węże do klimy, "chyba" prościej i pewniej. Zdjęcia podesle na dniach. Tuning silnika wykonywany był w niemczech - auto było przygotowywane do driftu w firmie na torze zajmującej się profesjonalnie przerobieniem i tuningiem aut na tor. Jeszcze raz zapraszam do przejażdżki. Kraków i okolice do 150km. Ps ja się tym autem nie jaram, mam 8 aut a wtym mustanga 68 i mazde rx7. Jak ktoś jest zainteresowany to niech pisze, to się umówimy. Ps2 nie wiem jak jest w sedanach, moja omega to kombi, a tu roznicy nie ma w zawieszeniu między 2.0 a 2.5 po za sprezynami - sprawdzić sobie w katalogach(wersja cd klimatfonik, podgrzewane fotele szpera). Zresztą potwierdzi wam to każdy dobry mechanik od omeg, bo mój ostatnio był zdziwiony że kupil łożysko do 2.0.i musiał wymienić na to od 2.5. Ps 40 kg na stronę to duzo - żart - rozumie za jak z jednej strony siedzi kierowca a z drogiej strony nikt, to wasze omegi gna się na jedną stronę. Oczywiście różnica jest, auto obniżyło się 2cm w dol i jest z przodu twardsze od firmofego 2.5 - lekką utrata komfortu, poprawa przyczepności na zakretach. Omega ta jezdze od 7iu lat. Auto przywiezione z niemiec, kupione od pierwszego właściciela, cały czas było serwisowane w asp w niemczech. Więc jestem 2gim właścicielem tego auta - obecny przebieg to 201000 km. Między czasie naprawialem klime, łożysko koła tylnego i nic wiecej, po za silnikiem w którym korba wyszła bokiem. Oryginalne zawieszenie, nieruszane od nowości - zero luzow, oryginalne amortyzatory - 86%sprawności - może to ma znaczenie...

#68 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 25 października 2013 - 06:59

No to wpadnij w niedziele na spota do krk :p

#69 OFFLINE   Omeega

Omeega
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-11-2012
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 marca 2014 - 18:59

Cześć koledzy mam pytanie mam okazję kupić całą omegę b po wypadku z silnikiem 2.5 i chciał bym go wstawić do siebie a orginalnie mam 2.0 czy jeśli wstawię 2.5 to będę musiał zmieniać skrzynię most itp.? czy dużo będzie przerabiania z elektryką bo nie wiem czy to będzie opłacalne. Proszę o Pomoc Pozdrawiam!

#70 OFFLINE   Mardok225

Mardok225

    no_drift_no_fun

  • 113 postów
  • Dołączył: 23-12-2012
  • Skąd: ELA-EBE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2014 - 19:43

Cześć koledzy mam pytanie mam okazję kupić całą omegę b po wypadku z silnikiem 2.5 i chciał bym go wstawić do siebie a orginalnie mam 2.0 czy jeśli wstawię 2.5 to będę musiał zmieniać skrzynię most itp.? czy dużo będzie przerabiania z elektryką bo nie wiem czy to będzie opłacalne. Proszę o Pomoc Pozdrawiam!


jest w temacie , wystarczy poczytac :p

#71 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 listopada 2016 - 11:00

Witam

Było cos wspominane w temacie ale czy zeby z omegi bfl 2.5 przerzucic funkcje TC do omegi B x20xev z silnikiem i rzeczami oczywistymi oprócz pompy abs i hamulcowej  jest szansa ze bedzie trzeba zmieniac wiazke pod deska mam na mysli do zegarów i mida i przełaczników?