

BRAK WSTECZNEGO BIEGU w 4l30e
#1
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 21:01
czy ktoś spodkał się z takim problemem albo wie coś na ten temat proszę o POMOC z góry dziękuje
#2
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 19:11
#3
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 19:20
witam ja od jakiegos czasu myslalem ze tez nie mam wstecznego co prawda nie swiecila mi sie kontrolka awari. Dzis zaowazylem ze wsteczny dziala lecz na bardzo wysokich obrotach a gdy wisiadlem z auta to bylo czuc ze sprzeglo sie troche jara co moze byc przyczyna ze przy niskich obrotak lipa a jak dam gazu ok2tys i ponad to cofa normalnie?
skrzyneczka sie konczy - wspolnik mial to samo. po kupnie auta po 300 km skonczyl sie wsteczny - dopiero na wysokich obrotach dzialal. skonczylo sie wymiana skrzyni,
p.s sprzeglo w automacie sie nie jara
#4
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 19:46
no o tym nie wiedzialem.znaczy trzeba odkladac na skrzyneczke nie dobrze nie natawiam sie na to. Ale wkoncu wszystko sie zużywa:Dp.s sprzeglo w automacie sie nie jara
#5
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 19:48
no o tym nie wiedzialem.znaczy trzeba odkladac na skrzyneczke nie dobrze nie natawiam sie na to. Ale wkoncu wszystko sie zużywa:D
szczegolnie w dieslu do RM99 gdzie opel walnal blad i dal ar25 zamiast ar35. a wasze klekoty 180 000 licznikowych to nie maja
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 20:27
no mam ponad 303 000
czyli 23000 rocznie - malo jak na diesla

naprawa - nieoplacalna
#8
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 19:38
W serwisie w Bydgoszczy za kapitalny remont asb zaśpiewali ok 4tyś a używana skrzynia ok 1100zł
#9
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 19:45
moja skrzynka przed wymianom uszczelki działała sprawnie tylko leciał olej ze skrzyni a po wstawieniu jej do omki zgubiła wsteczny ja myślę że jak wymieniali mi uszczelkę to kawałek uszczelki wpadł im do skrzynki i zapchała komorę lub zaworek od wstecznego
W serwisie w Bydgoszczy za kapitalny remont asb zaśpiewali ok 4tyś a używana skrzynia ok 1100zł
bo dokladnie tyle remont kosztuje. U mnie ar35 od benzyny 1000 pln (nie kupuj skrzyni od diesla bo trafisz na zmeczona jak twoja) przy porzekladce u mnie w warsztacie 2 miesiace gwarancji
#10
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 21:23
#11
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 12:25
jestem po wymianie olejów filtru uszczelek itd - kompletna wymiana oleju w ASB. Sprawdzano również taśme jest ok, ale nadal po wrzuceniu wstecznego auto nie cofa. Dopiero jak dodam gazu przy wrzucaniu wstecznego jakos zalapie. Zauwazyłem, ze po normalnym wrzuceniu biegu i potem dopiero dodaniu gazu auto mi sie stacza w dół tak jakby bylo na luzie. Jakieś pomysły może to problem z elektroniką czy po prostu tarczki ? Ewentualne opłaca się wymieniać tarczki czy lepiej kupić drugą skrzynie sprawna i przełożyć? Dodam ze most - satelita i wał napędowy ok. Przy próbie stall test do przodu wszystko ok, do tylu leca tylko obroty w góre. Ciśnienie na pompie również było mierzone i jest ok. W misce nie było żadnych elementów świadczących aby coś sie ułamamło itp.
#12
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 19:35
witam chciałbym dołączyć do tematu:
jestem po wymianie olejów filtru uszczelek itd - kompletna wymiana oleju w ASB. Sprawdzano również taśme jest ok, ale nadal po wrzuceniu wstecznego auto nie cofa. Dopiero jak dodam gazu przy wrzucaniu wstecznego jakos zalapie. Zauwazyłem, ze po normalnym wrzuceniu biegu i potem dopiero dodaniu gazu auto mi sie stacza w dół tak jakby bylo na luzie. Jakieś pomysły może to problem z elektroniką czy po prostu tarczki ? Ewentualne opłaca się wymieniać tarczki czy lepiej kupić drugą skrzynie sprawna i przełożyć? Dodam ze most - satelita i wał napędowy ok. Przy próbie stall test do przodu wszystko ok, do tylu leca tylko obroty w góre. Ciśnienie na pompie również było mierzone i jest ok. W misce nie było żadnych elementów świadczących aby coś sie ułamamło itp.
bez sensu pchales sie w wymiane oleju - poniosles tylko koszta. masz zajechana skrzynie - naprawa nieoplacalna - tylko wymiana. i tez nie kupuj od diesla 94-99 bo trafisz na podobny smietnik jak masz. Jak juz tylko benzyna 3.0 ar35 - na takiej skrzyni polatasz. Jak potrzeba pisz na PW
#13
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 20:00
Proszę podać koszta samej przekładki skrzyni ?
#14
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 21:37
a tak z ciekawości asb od wersji 2.5 dti by pasowała ?
Proszę podać koszta samej przekładki skrzyni ?
2.5 dti nie bedzie pasowac. inna skrzynia.
#15
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 22:54
#16
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 22:58
#17
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 23:13
gdzieś na forum pojawił się post w którym pokazano jaki jest stan poszczególnych elektrozaworów w skrzyni na poszczególnych biegach, ale nie potrafię go odnaleźć - nie wiem co wpisać w szukajkę, może to by naprowadziło Cię na jakiś trop
http://forum.omegakl...ead.php?t=12325
ale przy wstecznym nie ma to znaczenia
#18
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 23:21
#19
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 23:26
ciekawostka jest dla mnie to, że gdy podniose na lewarku tylne kolo raz jedno raz drugie to kolo się kreci i nie wyrzuca biegu nawet po dodaniu gazu. Czy to napewno skrzynia? Z góry dziękuje za odpowiedz na mój poprzedni post
a co ma piernik do wiatraka ? wlasnie zauwazyles dzialanie mechanizmu roznicowego. Co do braku wstecznego - najpierw lekko sie slizgal, teraz musisz dodac wiecej gazu - za chwile pod gorke nie podjedziesz tylem. taka kolej rzeczy. skrzynia powiedziala PAPA. normalna rzecz przy ar25 w td. za slaba skrzynia, duze przebiegi (chyba ze ktos ma auto od dziadka ktory do kosciola jezdzil tylko duzym prawie dwutonowym dieslem :jump:)
#20
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2010 - 10:08
jeszcze się tak zastanawiam czy to napewno skrzynia padła? ... jest tam jakas elektronika, ktora moze powodowac taka usterke? albo może to most uległ awarii ?
kolego mam identycznie ten sam problem ze skrzynia.