Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kąt wtrysku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 29 stycznia 2010 - 12:44

Witam! Panowie powiedzcie jak jest prawidłowa wartość kąta wtrysku w silniku 2.5TD?

#2 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 29 stycznia 2010 - 20:25

nie pamiętam.... od 1,5 do 3,5 stopnia chyba ale czasami jest trochę inaczej. Na Opelscanerze będzie podana wartość "fabryczna" i rzeczywista.......

#3 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 29 stycznia 2010 - 21:11

Właśnie chodzi o to że mechanik u którego byłem chyba ma inny program bo powiedział mi że może mi ustawić ale nie wie jaka powinna być prawidłowa wartość w tym silniku więc jak się dowiem to mi ustawi. A innego mechanika w mojej okolicy z diagnozą komputerową nie ma.

#4 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 29 stycznia 2010 - 21:19

kąt wtrysku powinien być 0.96 stopnia przed GMP. ustawiasz wkręcając specjalny zegar w pompe i obracasz nią aż uzyskasz odpowiednia wartość. nie sureguj się wartością na fejsie bo pewnie będzie 2 z hakiem-to nie jest odnośnik. bo pompa ma samoregulator kąta w pewnym zakresie i jak obliczy to tak ustawi.

#5 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 29 stycznia 2010 - 21:51

Na manometr jest najprecyzyjniej to fakt, ale na fejsa też da radę - tylko trzeba z "czuciem" robić :)

#6 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 29 stycznia 2010 - 23:04

nie da się na fejsa dobrze tego zrobic. ja po regeneracji sam montowałem pompe, niby na fejsie było ok a na ciepłym słabo palił. pojechałem tam gdzie regenerowałem pompe i miałem kąt 1.5 zamiast 0.96. jeżeli na oko ustawisz i trafisz na zakres gdzie komp jest w stanie sobie sam podstawić kąt to samochód będzie chodził ale nie tak jak powinien. usciśle - na fejsie pokazuje kąt wtrysku a manometrem ustawiasz początek wtrysku. jeżeli nie ma początku wtrysku to będzie kicha.

#7 OFFLINE   BzykuR6

BzykuR6
  • 94 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 30 stycznia 2010 - 00:19

Siemanko:D
kat wtrysku powinien byc 0,90 mm plus minus 2 mm
z dwa dni temu ustawiałem dałem 70 zł za ustawienie
i teraz pali na dotyk czy zimna czy ciepła:D

#8 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 30 stycznia 2010 - 09:15

Dzięki panowie. Czyli najlepiej znaleść mechanika kt€ry posiada taki manometr i ustawić właśnie na manometr a nie na fejsa tak?
A może jest na forum ktoś z okolic płocka,płońska lub ciechanowa i wie gdzie dobrze mogli by to zrobić?

#9 OFFLINE   BzykuR6

BzykuR6
  • 94 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 30 stycznia 2010 - 10:31

Dokładnie chyba ze masz taki zegar do kata wtrysku i sam sobie ustawisz:d
ale najlepiej będzie jak Ci to zrobi fachowiec od dieslów:D

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2010 - 10:44

kąt wtrysku powinien być 0.96 stopnia przed GMP.

GMP, ale na którym cylindrze?

#11 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 30 stycznia 2010 - 11:22

na którym kolwiek. nie ma to znaczenia iż pompa i tak za jednym obrotem wykonuje wtrysk na wszystkie cylindry. fachowcem nie jestem ale wiem jak to wygląda. po wkręceniu zegaru wszystko widac co gdzie jak i dlaczego.

#12 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2010 - 17:34

powiedzcie prosze ile taka regulacja zajmuje czasu i co trzeba zdemontowac przy motorze zeby sie dobrac do pompy bo ja bylem u 3 fachmanow w okolicy i nikt tego sie nie chce poddjac z marszu bo podobno pol dnia dlubania przy tym i wogole a mi sie wydaje poprostu ze im sie nie chce

a najblizszy termin jaki mipowiedzial najszybszy to za 3 tygodnie a wtedy to mnie juz to bedzie rybka bo pewnie juz duzych mrozow nie bedzie a do przyszlej zimy to pewnie zmienie auto na mv6

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2010 - 17:35

powiedzcie prosze ile taka regulacja zajmuje czasu i co trzeba zdemontowac przy motorze zeby sie dobrac do pompy bo ja bylem u 3 fachmanow w okolicy i nikt tego sie nie chce poddjac z marszu bo podobno pol dnia dlubania przy tym i wogole a mi sie wydaje poprostu ze im sie nie chce

Wszystko masz w "Sam naprawiam".

#14 OFFLINE   BzykuR6

BzykuR6
  • 94 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 31 stycznia 2010 - 07:52

buehehehe jakie pół dnia??:D
po prostu im sie nie chce:D
zeby sie dostac do pompy i to ustawic trzeba zdjac kolektor ssacy,odkrecic gorne wezyki idace z pompy do wtrysków i mas zjuz dostep:d

#15 OFFLINE   gegner

gegner
  • 44 postów
  • Dołączył: 30-09-2006
  • Skąd: woj. łódzkie

Napisany 31 stycznia 2010 - 12:50

Po 1 nie wężyki tylko rurki
po 2 proponował bym je najpierw poluzować i spróbować "przekręcić" pompą tak jest łatwiej bo poźniej może być problem z dokręceniem rurki bodajże od 6 wtrysku jest mało miejsca a niedokręcenie będzie powodowało wyciek
po 3 trzeba zdjąć kolektor a to nie zajmuje pół dnia z wprawą ja wyjmuje przekładam pompę w 3,5h ale to już kwestia indywidualna
po 4 ustawianie kąt dla osoby która ma pojęcie o mechanice nie jest trudne dawniej nie było komputerów i jakoś ludzie ustawiali podobnie jest z rozrządem bez problemu można go ustawić nie mając żadnych specjalistycznych przyrządów.
po 5 kąt wtrysku możesz ustawiać od dowolnego tłoka ale najłatwiej jest od 1 bo są oznaczenia.Gdzie? to zależy od samochodu.Który tłok to 1?? To wynika z kolejności pracy silnika.W omedze ustawiasz od 1 bo masz pompę z przodu.Jednym z wyjątków jest VW LT gdzie pompę masz "lewą'' i jest z drugiej strony silnika.
Omega B 2.5TD automat caravan 96'
Omega B 2.5TD manualna caravan 98'
Omega B 2.0 16v manual caravan anglik
Chyba musze sobie podwórko powiekszyć :)

#16 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 02 lutego 2010 - 16:44

Panowie dziś kolega sprawdzał mi na fejsie kąt wtrysku i pokazał 3.5* czy to jest dobrze czy nie?

#17 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 03 lutego 2010 - 00:19

no ale kąt wtrysku na kompie przeważnie będzie dobry jeżeli samochód chodzi i normalnie jeździ. pompa ma samoregulację. ale na zimnym te 3.5 czy na rozgrzanym?

#18 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 03 lutego 2010 - 09:10

no ale kąt wtrysku na kompie przeważnie będzie dobry jeżeli samochód chodzi i normalnie jeździ. pompa ma samoregulację. ale na zimnym te 3.5 czy na rozgrzanym?


Fejs pokazywał że jest temperatura 70 stopni
Na forum czytałem i jedni piszą ze ten kąt powinien wynosić 0.96 stopni a inni że 0.96 milimetrów. Więc czy stopnie mają te same wartości co milimetry?

#19 OFFLINE   BzykuR6

BzykuR6
  • 94 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 03 lutego 2010 - 10:36

Dokładny tak wtrysku powinien miec 0.90 mm plus/minus 2 mm
znajdz kogos sprawdzonego kto robi w dieslach i on ustawi ci taka wartosc zegarem..... wtedy bedziesz miał pewnosc ze jest ok

Bo inni mechanicy potrafia czasem pogorszyc a nie poprawic:d

#20 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 03 lutego 2010 - 11:09

Panowie ale co innego będzie pokazywał fejs a co innego to ustawienie początku wtrysku na pompie(zegarem ustawia sie ta wartość). to są dwie różne wartości. i początek wtrysku to nie 0.90mm +/- tylko ma być 0.96.