Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy mogę zostać kurierem?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 03 lutego 2010 - 17:10

no troche przeglądałęm różne fora i raczej kiepsko w tym fachu zarobić, czegoś innego może trzeba poszukać.

#22 OFFLINE   krzysiek

krzysiek
  • 364 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2010 - 19:48

Udało mi się dorwać konkurencyjnego kuriera na mieście i tak:
robi teren podobny do mnie, czyli miasto. Wystawia co dwa tygodnie fakturę na kwotę ok. 3500-3700. Z pierwszej faktury starcza na wszystkie opłaty. I na dojazdy do pracy , bo mieszka 20 kilometrów za miejscem bazy. Drugą fakturę ma dla siebie. Z tego co mówił to auto kupił sobie za gotówkę, (jakieś ducato po lifcie chyba), no i ok 17 już jest po pracy. Nie ukrywam, że trochę kolorowo to wygląda, ale jeździł kiedyś tak jak ja dla kogoś i mówi, że już by tak nie robił. Zasiał mi jakieś ziarenko nadzieji i jak tylko znajdę chwilę to podjadę do tej firmy i się sam zorientuję co i jak. A co do narzekania, to chyba tylko narzekają Ci co nie chcą nic robić a zarobić... No i do kurierki trzeba mieć cierpliwość...

#23 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 03 lutego 2010 - 21:05

Dzięki, troche mnie podniosłeś na duchu

#24 OFFLINE   zielas6662

zielas6662
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Mława
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 03 lutego 2010 - 21:46

Jezdze 6 lat w kurierce 3 lata w dhl-u i 3 w ups-ie.,u kogos.W dhl-u od 6 rano do 19(przy dobrych wiatrach) i z kasą tez krucho...
W ups-ie jest o wiele lepiej w sumie tez od rana no ale lepiej kasowo...$...
Faktycznie w tych dwóch firmach samochody nie moga byc starsze niz 5 lat,chociaż jesli sie pogada z kierownikiem oddziału na okres próbny mozna wstawic starsze auto-no ale nie zdezelowany..:)W dhl-u wtedy kiedy pracowałem było płacone za paczke-jesli ktos miał długą trase i same dziury ,mógł wtedy uzgodnic z kierownikiem inne stawki.
Z tego co wiem system płatnosci sie zmienił i teraz jest za ilosc stopów.Wiem tez ,ze np malowanie samochodu i naklejki firmowe itp kupuje własciciel samochodu.Firma Dhl nie finansuje.W ups-ie płatne jest od stopu i sa inne stawki ,ciezko mi powiedziec bo mój szef sie nie chwali-co i ile dostaje ale nie nazeka.Malowanie i oklejenie samochodu i ciuszki firmowe -sponsoruje ups.
sumujac trzeba trafic na dobra trase-obojetnie w jakiej firmie kurierskiej.

#25 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 04 lutego 2010 - 15:02

sumujac trzeba trafic na dobra trase-obojetnie w jakiej firmie kurierskiej

No właśnie, a te 30tyś trzeba wyłożyć.

#26 OFFLINE   TEQUILA

TEQUILA

    SQUAD LUBUSKI , I came back ;-)

  • 429 postów
  • Dołączył: 25-08-2009
  • Skąd: skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2010 - 17:40

siema robie jako kurier od 1,5 roku (gorzów) to jest CIĘŻKI kawałek chleba duzo godzin ponad 130 km dziennie a zarobek to 1800 na łapke

#27 OFFLINE   Baltona

Baltona
  • 0 postów
  • Dołączył: 20-02-2010

Napisany 20 lutego 2010 - 21:36

Cześć Wam.
Znalazłem ten watek przez google i mam pytanie:

Są tam samochody z UPS czy także prywatne?... lub na odwrót
Jeśli z UPS to czy dają je kierowcą na dojazdy do domu?

#28 OFFLINE   zielas6662

zielas6662
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Mława
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 20 lutego 2010 - 22:04

Firmy kurierskie takie jak UPS czy DHL nie maja wlasnych samochodów wynajmuja firmy czyli podwykonawców do rozwozenia przesyłek.

no a ja u takiego podykonawcy jezdze.

#29 OFFLINE   krzysiek

krzysiek
  • 364 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2010 - 22:24

No jak się dogadasz z przełożonym to albo ci pozwoli jeździć do domku, albo nie...

#30 OFFLINE   Baltona

Baltona
  • 0 postów
  • Dołączył: 20-02-2010

Napisany 20 lutego 2010 - 22:35

Chciałoby się Komuś opisać bardziej szczegółowo prace w UPS ?
Od godziny przyjazdu na magazyn po wieczorne zdanie przesyłek .... może raczej popołudniowe.
1-Piszecie ,że np. 50 stopów co dla mnie jest szokiem,no ale to chyba po 5 stopów do jednej firmy ?
2-Macie skanery na których podpisuje się Wam klient?
3-Jak z biurokracja?-dużo papierów czy wszystko opiera sie na tym skanerze?
4-Jak z pobraniami?-macie kase czy do banku trzeba pylać ?
5-Soboty wolne czy wypadają Wam jakieś dyżury?

#31 OFFLINE   krzysiek

krzysiek
  • 364 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2010 - 15:17

Chciałoby się Komuś opisać bardziej szczegółowo prace w UPS ?
Od godziny przyjazdu na magazyn po wieczorne zdanie przesyłek .... może raczej popołudniowe.
1-Piszecie ,że np. 50 stopów co dla mnie jest szokiem,no ale to chyba po 5 stopów do jednej firmy ?
2-Macie skanery na których podpisuje się Wam klient?
3-Jak z biurokracja?-dużo papierów czy wszystko opiera sie na tym skanerze?
4-Jak z pobraniami?-macie kase czy do banku trzeba pylać ?
5-Soboty wolne czy wypadają Wam jakieś dyżury?


Może nie UPS, ale w Opek-u wygląda to tak:
Godziny: od 7 do ok. 18, czasem później...
ad.1 0statnio mam po ok 60-70 listów, co daje ok. 60 stopów (to już trochę trzeba się nalatać)
ad.2 Tylko list przewozowy i deliwer kurierski. Na obu musi być pieczątka i podpis.
ad.3 Czasem trzeba wypisać ręcznie fakturę, jest jeszcze opcja ZPD (zwrot potwierdzonego dokumentu), no i lepiej nie zgubić jakiegoś listu.
ad.4 Jeśli chodzi Ci o to czy wozisz kasę, to tak.(często bywa, że niemałą) Rozliczasz się na bazie na koniec dnia.
ad.5 Raz na jakiś czas trzeba odfajkować sobotę.

To tyle o mojej firmie, ale chętnie poczytam o innych. A co skanerów to chyba tylko UPS i GLS posiadają.

#32 OFFLINE   Baltona

Baltona
  • 0 postów
  • Dołączył: 20-02-2010

Napisany 21 lutego 2010 - 15:50

ad.1 0statnio mam po ok 60-70 listów, co daje ok. 60 stopów

ja kiedyś miałem po max 35 stopów i była z tego niezła gonitwa...z tym,że było to 7 lat temu i na aucie miałem nie tylko koperty ale też palety z towarem i inne większe rzeczy..
W tym Opeku czy UPS macie same koperty czy też palety i paczki większe niż 30kg ?

#33 OFFLINE   krzysiek

krzysiek
  • 364 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2010 - 15:53

Jak zaczynałem 4 lata temu to 20 listów to był dramat i zapier.... :) Teraz ok. 40 to na lajciku. No a powyżej to już trzeba pobiegać. Wożę wszystko. Są koperty, są cięższe paczki (pow. 30 kg.) Jak jest jakaś mniejsza paleta to czasem też trzeba zabrać.

#34 OFFLINE   Baltona

Baltona
  • 0 postów
  • Dołączył: 20-02-2010

Napisany 21 lutego 2010 - 16:09

To mnie pocieszyłeś ...:o

#35 OFFLINE   krzysiek

krzysiek
  • 364 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2010 - 18:27

Ale się nie stresuj. Wiem, że u mnie chyba w DPD jest samochodzik (coś ala combo) co tylko wozi koperty. Palety z kolei jak mi wkładają to tylko w miejsce, gdzie mają widlaka. Przecież sam się szarpać nie będę. A z paczkami ponad 30 kg, to masz obowiązek wystawić z auta tzw. burta-burta, bo przepisy BHP zabraniają dźwigać ponad 31.5 kg. Czyli albo Ci klient pomaga, albo z auta na podłoże i bye!

#36 OFFLINE   Baltona

Baltona
  • 0 postów
  • Dołączył: 20-02-2010

Napisany 21 lutego 2010 - 18:43

Ale się nie stresuj. Wiem, że u mnie chyba w DPD jest samochodzik (coś ala combo) co tylko wozi koperty. Palety z kolei jak mi wkładają to tylko w miejsce, gdzie mają widlaka. Przecież sam się szarpać nie będę. A z paczkami ponad 30 kg, to masz obowiązek wystawić z auta tzw. burta-burta, bo przepisy BHP zabraniają dźwigać ponad 31.5 kg. Czyli albo Ci klient pomaga, albo z auta na podłoże i bye!


No to pamiętam-na burtę i bye ! :D
W poniedziałek jadę pierwszy raz zapoznać się z nowym pracodawcą i zobaczyć to od środka. UPS ole :)
Nie było mnie w tym biznesie kilka lat i widzę,ze się trochę pozmieniało...

#37 OFFLINE   krzysiek

krzysiek
  • 364 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lutego 2010 - 18:46

No to cierpliwości i wytrwałości. Jak się przełamiesz to będzie dobrze. Ew. napisz jakie masz warunki itp, itd.

#38 OFFLINE   Baltona

Baltona
  • 0 postów
  • Dołączył: 20-02-2010

Napisany 23 lutego 2010 - 10:28

Obóz pracy na kółkach :]

Doręczeń około 60 i 30 odbiorów.
Jak się wyrobisz to o 18 jesteś w domu czyli masz za sobą 12 godzin ciężkiej pracy,stresu.Zostaje się tylko okompać ,pyknąć browara i iść spać bo i tak nie masz na nic więcej sił.
Przed świętami nawet po 100 doręczeń co jest dla mnie szokiem !!
Soboty,niedziele wolne.
To się tak mówi dam rade ale powiedziałem sobie kiedyś ,że po raz drugi nie bede pakował się w taki cyrk.Szkoda nerwów i zdrowia.Liczyłem na jakis postszy rejon ale takich juz chyba niema,to nie te czasy gdzie dostawałem 30 doręczeń,10 odbiorów w tym jeden stały.
Co chwile telefon albo "pik" na terminalu odbierz to odbierz tamto...uszkodzony towar wypisz reklamacje,ten tego nie zabierze bo nie zmieści ...jedź tam odebrać za niego...*** pobranie,niemają kasy-lecisz z tym na auto spowrotem...nieno mógłbym tu pisać,a i tak nie da się tego zrozumieć dopuki nie wsiądziesz do auta i pojedziesz na rejon...
Zjeżdżasz na firmę wy.... jak koń po westernie ,rozładowujesz rozliczasz się i masz dość .....ja dziś spałem do 10 ...
Współczuje tym ,którzy maja pod sobą rodziny do utrzymania i nie maja wyjścia,muszą dymać ...z życia nie macie chyba kompletnie nic...
Na rękę ponad 2000 tysiące ale za tą pracę to i tak to nie jest kosmos.
Wole dymać na magazynie po szablonowe 8 godzin,zarobić 1500 i mieć wszystko w d...
Po kilku miesiącach dobrniesz do tych 2000zł i masz praktycznie to samo ale jestes pewny,że w wieku 50 lat będziesz jeszcze normalnie funkcjonował...
Lata lecą i kiedyś obudzisz się i powiesz..ojejku mam już xx lat,ale to życie zleciało...
Ja wole skromniej ale żyć i pracować ,a nie pracować i żyć-niech żyje PRL :]
Nie żebym chciał brać kasę za nic ale to co czeka codziennie kierowcę kuriera to jest KOSMOS,przekroczyło już granice normalności !


Pozdrawiam wszystkich kurierów i obiecuje,ze nie zadzwonię do Was przy okazji z pytaniem "o której dostane paczkę" .... :)

#39 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 lutego 2010 - 10:47

:smiech:
ja już mam to za sobą
6 miechów wyjętych z życiorysu
na małym warszawskim kwadracie 2 x 2 km moze nawet mniejszym min.70stopów
jak się człowiek spreżył to zjechał na baze o 17
standard to była 19 a niejednokrotnie nawet 22 z 5 kiblami na następny dzień
owszem , kasa OK min. brałem 2800zł max.3600zł plus napiwki min.20zł max.120zł (kwestia wyrobienia gadki)
soboty brałem bo chciałem - 100zł extra za 3-4 godziny pracy :D
ale przychodzi niedziela i albo nie wiesz jak się nazywasz albo tak ci się juz pod deklem popierniczyło że chciałbyś do pracy ...
ot taka zwarta myśl przewodnia
a wszystko to w u podwykonawcy żydowskiego UPS'a