Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opony ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
156 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2008 - 21:46

Heh...
Oświećcie mnie proszę :pad:
Muszem kupić kapcie na lato.
Problem w tym ,że posiadam jakieś informacje (z grubsza nie pamiętam skąd),które traktują o tym ,że z racji budowy tylnego zawieszenia w Omedze lepiej sprawdzają się opony asymetryczne. (że niby trudniej je wyząbkować, i przez to opony ciszej pracują)Czy to prawda :?: :roll:
Zaparłem się na całego że chcę asymetryczne(które niestety jednak zwykle są droższe) :sad:
Ponoć "V" bądź też jodełki lub opony kierunkowe lepiej sprawdzają się na suchym, a asymetryczne na mokrym. Asymetryczne mają ponoć też lepsze trzymanie przy przeciążeniach bocznych...
Nie wiem co z tego jest prawdą... Chcę kupić dobre,trwałe opony,ale kwota 460-500zł za asymetryczne GOODYEAR lub PIRELLI, to duże deko więcej niż np. fajna ,sprawdzająca sie FULDA CARAT EXELERO Która kosztuje 100zł mniej...

#102 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 02 kwietnia 2008 - 10:55

mr.n3mo, ja osobiście zakupiłem sobie goodyear_excellence, w dobrej cenie. Polecam dostawcę. Tam też ma szeroki ospis oferowanych opon. http://opony.interia...excellence.html
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#103 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 kwietnia 2008 - 14:48

slawekbor, tylko asymetryczne Goodyear Excellence to na tej stronie koszt 544 zł. ;)
(bo pewnie mr.n3mo szuka rozmiaru 235/45/17, które niestety są dużo droższe od 16')

Pozdr.
M.

#104 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2008 - 15:51

Heh... :roll: Po raz kolejny "Auto Świat" mnie zaskoczył...
Zawsze kupuje w poniedziałki,ale ten kupiłem akurat dziś.
W numerze z tego tygodnia,jak na zawołanie jest test opon 225/45/r17 Trafili idealnie w interesujące mnie modele opon :mrgreen: .
Ja oczywiście szukam 235/45/r17

W teście dominują cztery opony.
1.Goodyear F1 EAGLE assymetric
2.Hankook Ventus V12 EVO (kierunkowe)
3.Bridgestone Potenza RE050 (asymetryczne)
4.Continental Sport Contact (2 lub 3) (asymetryczne)

"AŚ" zostawiłem nieopatrznie w pracy i nie pamiętam kolejności 3 i 4 miejsca.
Wcześniej zastanawiałem się nad Fulda CARAT EXELERO,ale ta wypadła wyraźnie słabo...
Generalnie opony asymetryczne wypadły lepiej. Pirelli były chyba na 5 miejscu...
Szkoda tylko że w teście zabrakło
Goodyera Exellence i Yokohamy

Na stronie www.oponytanio.pl Goodyear F1 EAGLE assymetric kosztuje 460zł, Bridgestone prawie 500 ,a Hankook 405zł. Różnica jest.
I właśnie zastanawiam się ,jak już wcześniej napisałem czy do Omegi rzeczywiście lepiej jest kupić asymetryczne kapcie (ze względu na tylne zawieszenie),czy to już nie ma znaczenia :???:

Jutro jak wrócę z pracy to zapodam screeny z testu. :bigok:

#105 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2008 - 16:34

Ja oczywiście szukam 235/45/r17

A czemu 235?
Przy 225/45 są mniejsze przekłamania, wg tabel nawet nie ma żadnych. Poza tym węższa to lepsza na nasze drogi. Znam to z autopsji ;)

#106 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 kwietnia 2008 - 16:59

A czemu 235?

To jest standard w Omegach. 225/45 będą węższe, ale mają niższy profil (będzie bardziej telepać ;) )

Poza tym węższa to lepsza na nasze drogi.


Racja...

Pozdr.
M.

#107 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2008 - 18:48

Ja oczywiście szukam 235/45/r17

A czemu 235?
Przy 225/45 są mniejsze przekłamania, wg tabel nawet nie ma żadnych. Poza tym węższa to lepsza na nasze drogi. Znam to z autopsji ;)


Dokładnie tak jak napisał _Maciek_

W sumie różnica w profilu opony przy 225/45 jest niewielka ,ale moja kluska i tak już jest obniżona wiec kolejne milimetry nie są mi potrzebne. Najchętniej to bym kupił 225/50 zeby ja trochę podnieść ale te są droższe od omegowych standartowych.

#108 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 02 kwietnia 2008 - 19:47

No tak.Omcie lepiej wyglądają na większych felach i niższych profilach opon to fakt,jak każde inne auto ale panowie nasuwa się pytanie czy warto?Ja dbając doglębnie o zawieszenie (jeżdże na oponach MICHELIN 205\65\15 czyli standard jeśli chodzi o profil) wymieniam łączniki stabilizatorów co 15 tyś.na 50 tyś km tuleje zwrotnic zmieniałem 2 razy,gałki 1 raz.Nie wyobrażam sobie niższy profil opon,wtedy u mechaniora z zawiechem byłbym co tydzień!!! :wink: Napiszcie panowie czy też tak często zmieniacie elementy zawieszenia?Może jestem przewrażliwiony,ale nie lubie jak coś mi stuka i puka!

#109 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 kwietnia 2008 - 20:24

Hehe ja nie zmieniam często zawieszenia, bo omę mam dopiero 2,5 miesiąca, ale staram się delikatnie jeździć. Omijam wszystkie (jak się uda ;) ) dziury, po torowiskach itp. spokojnie przejeżdżam, przez leżące policjanty także delikatnie. Chociaż tak każde auto traktuję, niezależnie czy moje czy pożyczone etc...

Czyli jak co 15kkm musisz zmieniać łączniki stabilizatorów to wydaje mi się, że delikatnie nie jeździsz, albo drogi macie bardziej dziurawe na śląsku :)

Mam oponki 235/45/17 - po przesiadce z zimówek chciałem je zmienić na 215/50/17 ale jak zobaczyłem ceny dobrych opon to się przyzwyczaiłem do telepania i ściągania w koleinach :)

PS. Ale to nie jest temat odnośnie zawieszenia, także nie ciągnijmy tego dalej.

Pozdr.
M.

#110 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 02 kwietnia 2008 - 20:30

Oki Maciek.Ogólnie mam 205\65\15 jestem bardzo zadowolony i wszystkim polecam taki profil.Zimówki miałem KLEBER KRISLAP 195\65\15 i też rewelka,ciche na czym mi bardzo zależało ale to już temat zapomniany powoli i na następną póziną jesień.POZDRO!!!!

#111 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2008 - 20:49

Najlepsze ceny i duży wybór na
www.oponytanio.pl
solidna firma, kupowałem tam zimówki.

#112 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2008 - 21:44

wymieniam łączniki stabilizatorów co 15 tyś.na 50 tyś km tuleje zwrotnic zmieniałem 2 razy,gałki 1 raz.Nie wyobrażam sobie niższy profil opon,wtedy u mechaniora z zawiechem byłbym co tydzień!!! :wink: Napiszcie panowie czy też tak często zmieniacie elementy zawieszenia?Może jestem przewrażliwiony,ale nie lubie jak coś mi stuka i puka!



Ja mam omkę od roku i przejechałem narazie ponad 33tyś km. Oczywiście komfort jazdy na 205/65/r15 (moje zimówki) jest o niebo lepszy niż na 235/45/r17 (mniej trzęsie,jest sprawniejsza w okleinach)
Narazie w zawieszeniu wymieniłem 2 tulejki wahaczy z tyłu i 2 tulejki wahaczy z przodu... Nie uważam by mi jakoś specjalnie coś pukało,w dość wrażliwy jestem.

Tego jednak jak ,sie trzyma w zakrętach i jak łatwo zrywa na suchej nawierzchni to nie będę nawet komentował,zdając sobie sprawe z tego,że to tylko zimówki.
Do mego silnika przypisane są opony w rozmiarze takim jak 235/45/r17 na lato i tego będę się trzymał.
Jak przyjdzie czas i odpowiednie środki na lans to zaserwuje upatrzone 5 ramienne 18" irmschera :cool: .

Wielkie sorry za OT!! :pad:

#113 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2008 - 21:53

To jest standard w Omegach.

Taki standard, że przy 235 miałem przekłamania na liczniku i kompie. Na 225 nie mam. Ale może moja Omega jest nie teges ;)
Co do 235 zgodzę się, bo moja miała seryjnie Twin Spoke na takim rozmiarze tylko nie wiem w jakim celu zakładali opony, które pokazywały błędne wyliczenia? Mniejsza z tym...



Napiszcie panowie czy też tak często zmieniacie elementy zawieszenia?

Prawie 30 tys. po polskich dziurach, nie wiadomo ile po niemieckich, springi Irmschera -30 mm, amortyzatory w bardzo dobrym stanie, zawiecha do wymiany bo są oznaki... i to nie małe.

#114 OFFLINE   danus4

danus4
  • 43 postów
  • Dołączył: 02-02-2008
  • Skąd: Gliwice-Gdynia

Napisany 02 kwietnia 2008 - 21:57

mr.n3mo masz racje że z twoim silnikiem to już prawie sport,ja przy 2.0 16V+gaz nie mam co szukać specjalnych opon na jazde sportową,myśleć że przy ruszaniu trzymają sie drogi,gdyż moja Omcia z silnikiem jaki ma służy do spokojnej jazdy,tylko na trasie sprawuje sie super(delikatnie ujmując żeby się nie obraziła)więc nie szukam innych wymiarów i profili,jak narazie,może kiedyś??????

#115 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 kwietnia 2008 - 09:20

Wiec tak którą z tych dwóch opon polecacie
http://www.allegro.p..._rewelacja.html
czy
http://www.opony.com...ku=letnie&link=
taką nie chodzi o rozmiar tylko o sam typ i producenta opony?

#116 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2008 - 14:52

egon, jeśli chodzi o Uniroyal'a to oponka jest idealna na mokrą nawierzchnię, przyczepność wzorowa i nie ma problemu z hamowaniem

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#117 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2008 - 15:57

egon, jeśli chodzi o Uniroyal'a to oponka jest idealna na mokrą nawierzchnię, przyczepność wzorowa i nie ma problemu z hamowaniem

a jak na suchej?
masz takie bo nie pamiętam?

#118 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2008 - 18:37

a jak na suchej?


też sprawują się bardzo dobrze, tak mam takie

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#119 OFFLINE   Łobuz

Łobuz
  • 686 postów
  • Dołączył: 10-11-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2008 - 19:04

A co myślicie o takich oponach, opinie są dosyć dobre?? Miał ktoś styczność z tymi oponkami?
http://www.opony.com...ken_ze_512.html

#120 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 25 kwietnia 2008 - 22:15

Ja na ten sezon załozyłem 205/65/15- i jest chyba najlepiej. 2 ostatnie sezony jeżdziłem na 245 i 225, fajnie-fajnie wygląda -ale koleiny dawały mi zawsze znać - i na przodzie po jednym lecie robiłem zawieszenie,co prawda może nie w 100% wina opon,ale one przyczyniły sie do szybszej zmiany tuleji itd.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !