

Opony ???
#21
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 09:52
#22
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 10:18
195/65R 15
195/65R 15
195/65R 15
205/65R 15
215/60R 15
225/60R 15
225/60R 15
czy na profilu 60 bardzo licznik przeklamuje?
do 2.0 8v ktore byscie wzieli?
co to jest ET??

#23
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 11:06
do 2.0 8v ktore byscie wzieli?
co to jest ET??
ja bym wziął 195/65/15 (ewentualnie 205/60/15) do jazdy po naszych drogach z koleinami i kanciatymi dziurami
link do strony z rozmiarami/przeliczeniem opon anglojęzyczny (i podaje błąd rozmiaru)
http://www.tyresave....k/tyresize.html
ET to tzw OFFSET czyli osadzenie kola. Im parametr ET jest mniejszy tym felga bardziej wystaje na zewnatrz...Im wiekszy tym felga bardziej chowa sie w nadkolu...
http://vw-scene.info/porady/et.jpg
#24
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 11:15
te czy 205/65/15 sorry ze sie pytam 500razy, ale jak kupie to nie zwroce205/60/15


#25
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 11:44
wojteks_07 napisał/a:
205/60/15
te czy 205/65/15 sorry ze sie pytam 500razy, ale jak kupie to nie zwroce
205/65/15 mają 2.2% błędu, też mogą być czyli wg licznika 100km to 102 przejechane po drodze
#26
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 01:08
zamiennikiem opony 195/65/15 jest 225/50/16 (błąd -0.5%)
opona 225/55/16 ma błąd 3.1%
w zasadzie obydwie opony są dobre, na 225 jedzie się 3% szybciej niż licznik pokazuje[/quote]
byc moze, ja kupilem autko wersji 100 ( na stulecie opla ) i on fabrycznie wyszedl na 225/55/16...
#27
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2007 - 11:00
na aluski od mv6 zalozyc
215/60/15 tyl
205/65/15 przod
moze byc czy lipa?
dobrze to bedzie wygladac?

#28
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2007 - 22:37
#29
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2007 - 23:21
#30
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2007 - 23:51
Popieram, tylko pamietaj, że jak na Polaka przystało muszą troche pokombinować. :mrgreen:tak czytam te posty i mnie to troche przeraza, moim zdaniem w kwesti opon nie powinno sie robic doswiadczen typu dam troche wieksze, moze troche mniejsze i zobacze, w instrukcji jest dokladnie napisane przy jakim silniku jakie sa dopuszczalne rozmiary i tego powinno sie przestrzegac
#31
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2007 - 23:53

#32
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2007 - 20:43
tak wszystko rozumiem, ale tu jest kombinowanie nad wlasnym bezpieczenstwem
nie wydaje mi sie zeby roznica miedzy wysokoscia kola na poziomie kilkunastu milimetrow wplynela zbytnio na bezpieczenstwo, najwazniejsze zeby opona w dobrym stanie byla, to podstawa bezpieczenstwa!
#33
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2007 - 21:06
Popieram, tylko pamietaj, że jak na Polaka przystało muszą troche pokombinować
a jakze inaczej


#34
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2007 - 21:08
mozna zalozyc na aluski od mv6
215/60/15 tyl
205/65/15 przod
???????? :piwo: :drink: :idea:


#35
OFFLINE
Napisany 28 lutego 2007 - 23:53
hmm no to jak??
mozna zalozyc na aluski od mv6
215/60/15 tyl
205/65/15 przod
???????? :piwo: :drink: :idea:: :idea:
dziwna kombinacja nielepiej zalozyc 4 takie same? dokupic dwie 205, albo jakois tak?
#36
OFFLINE
Napisany 01 marca 2007 - 00:07



#37
OFFLINE
Napisany 01 marca 2007 - 09:13


#38
OFFLINE
Napisany 01 marca 2007 - 09:31
215/60/15 a takie 4 mozna zalozyc?? na te felgi ? bo kurna kupuje te opony tydzien matka zla boi sie jezdzic na tych co sa teraz (buly, sciete, miejscami nie ma bieznika
)
co nie założysz w podobnej rozmiarówce to będzie, jeżeli ma być tanio to 195/65/15 (mniej spala na wąskich oponach, mniej czułe na koleiny), jeżeli ma być ładniej to 215/60/15 (wyższe spalanie, lepsze trzymanie drogi, może pływać na koleinach).
nie kupuj jakichś chińskich opon, tylko markowe o indeksie prędkości minimum 230
#39
OFFLINE
Napisany 01 marca 2007 - 09:43
wszelkie zrodla podaja ze 205/65/15 z indexem V czyli pewnie taki rozmiar kapcia warto naciagnac na oryginalne felgi...