Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

temp 80˚C, nowy termostat... Help


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   budzikfilip

budzikfilip
  • 3 postów
  • Dołączył: 12-01-2010

Napisany 23 stycznia 2010 - 22:47

Witam Wszystkich!!! Mam problem z ogrzewaniem w moim opelku... Mianowicie... Nagle, bez żadnego powodu temperatura w aucie zaczęła oscylować w granicach 80 stopni, a co za tym idzie powietrze z nawiewów było letnie...Pomyślałem że to termostat, więc nie czekając długo kupiłem nowy i wymieniłem. Niestety efekt z tego żaden... Bez zmian. Na postoju owszem, temp fika do 90 stopni i ogrzwanie jest good!!!!!! Jak ruszę z miejsca to za moment jest ponownie 80 st i zimno w środku, w aucie... Proszę o jakąś porade... Pozdrawiam...

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 stycznia 2010 - 22:51

Witam Wszystkich!!! Mam problem z ogrzewaniem w moim opelku... Mianowicie... Nagle, bez żadnego powodu temperatura w aucie zaczęła oscylować w granicach 80 stopni, a co za tym idzie powietrze z nawiewów było letnie...Pomyślałem że to termostat, więc nie czekając długo kupiłem nowy i wymieniłem. Niestety efekt z tego żaden... Bez zmian. Na postoju owszem, temp fika do 90 stopni i ogrzwanie jest good!!!!!! Jak ruszę z miejsca to za moment jest ponownie 80 st i zimno w środku, w aucie... Proszę o jakąś porade... Pozdrawiam...


termostat kupiles dobry ? taki ktory sie otwiera przy 92 a nie od diesla 80 ? moze poprostu wskaznik przeklamuje




 


#3 OFFLINE   budzikfilip

budzikfilip
  • 3 postów
  • Dołączył: 12-01-2010

Napisany 23 stycznia 2010 - 22:56

tak dobry... 92 st na 100% wskaźnik nie kłamie bo widać to po ogrzwewaniu, przy 90 leci gorące powietrze, a jak ruszę to spada do 80 i wieje zaledwie delikatnie ciepłe...

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 stycznia 2010 - 23:08

tak dobry... 92 st na 100% wskaźnik nie kłamie bo widać to po ogrzwewaniu, przy 90 leci gorące powietrze, a jak ruszę to spada do 80 i wieje zaledwie delikatnie ciepłe...



skoro spada to termostat nie trzyma - albo kupiles padniety albo masz cos nie tak z obudowa (jesli wymieniales wklad) innej opcji nie ma.




 


#5 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 stycznia 2010 - 02:10

tak dobry... 92 st na 100% wskaźnik nie kłamie bo widać to po ogrzwewaniu, przy 90 leci gorące powietrze, a jak ruszę to spada do 80 i wieje zaledwie delikatnie ciepłe...

skoro spada to termostat nie trzyma - albo kupiles padniety albo masz cos nie tak z obudowa (jesli wymieniales wklad) innej opcji nie ma.

Zgadzam się.
budzikfilip zrób test:
Przed otwarciem termostatu (92*) pomacaj rury od chłodnicy czy nie są ciepłe.
Jeżeli są to termostat puszcza - do wymiany.

#6 OFFLINE   budzikfilip

budzikfilip
  • 3 postów
  • Dołączył: 12-01-2010

Napisany 24 stycznia 2010 - 12:36

ok. dzięki... Jutro zrobię test termostatowy z gorącymi wężami;)... dam znać... P.S. Termostat kupiłem kompletny z obudową i myślę że w miarę dobry...

#7 OFFLINE   marcin7201

marcin7201
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-01-2010

Napisany 26 stycznia 2010 - 21:45

kup termostat hermetyczny czyli szczelny w obudowie sprzedawca w sklepie będzie wiedział o co chodzi

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 stycznia 2010 - 22:08

kup termostat hermetyczny czyli szczelny w obudowie sprzedawca w sklepie będzie wiedział o co chodzi

o so chozi?? a to są różne wolał bym unikać powtarzania czegoś czego nie ma np. "hermetycznych termostatów" więc pytam czy sprzedawca to wymyślił czy co innego??

#9 OFFLINE   rafi82

rafi82

    omega

  • 67 postów
  • Dołączył: 31-05-2009
  • Skąd: śrem

Napisany 30 stycznia 2010 - 17:37

panowie jaki zakupic wklad termostatu do opla omegi 2.5 mv6 98 rok
i czy musza byc jakies 3 oringi i czy to wszystko dostane w komplecie czy musze caly kupic z obudowa podajcie linki sprawdzone
wielkie dzieki koledzy pozdro

#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 stycznia 2010 - 18:09

Kupiłem to i wszystko grało - silnik X25XE nr.08130161

Uszczelki orginalne GM kupiłem tu http://www.stachowiak.pl/
Oring 1szt. Pod obudowę termostatu - nr. opel 13 38 241 / gm 9128363 (na rysunku nr.10)
Oring 2szt. Na rurę, która wchodzi w obudowę termostatu nr. opel 13 38 471 / gm 90410899
zastosowanie do numeru silnika -08300418 (na rysunku nr.13)
"Silikon" 1szt. Mieszanka blokująca 10ML nr. opel 15 10 181 / gm 90542117 (na rysunku nr.15)
Termostat 1szt. sam wkład firmy "termot" - kupiłem tu:
http://www.unto.pl/ lub
http://www.allegro.p...ira_vectra.html

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2010 - 18:15

rafi82 wejdź na stronę Termotu, tam znajdziesz symbol wkładu T 014.92 oraz znajdziesz fajną instrukcje co do samej wymiany wkładu. Rozmiaru oringów nie znam.

zygzak mnie uprzedził ;)

#12 OFFLINE   rafi82

rafi82

    omega

  • 67 postów
  • Dołączył: 31-05-2009
  • Skąd: śrem

Napisany 30 stycznia 2010 - 18:20

kolego sorkiale co mi podales ten termostat to nie maja w katalogu do mv6 musimy poszukac innego z gory dzieki a le powiedz mi czy oringi musza byc czy nie musza
przepraszam za klopot
pozdrawiam

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2010 - 19:13

kolego sorkiale co mi podales ten termostat to nie maja w katalogu do mv6 musimy poszukac innego z gory dzieki a le powiedz mi czy oringi musza byc czy nie musza
przepraszam za klopot
pozdrawiam


ten co podal pasuje do V6.

p.s nie ma silnika mv6 to po pierwsze po drugie masz w profilu 2.5v6 a to z mv6 nie mialo nic wspolnego




 


#14 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 stycznia 2010 - 20:03

a le powiedz mi czy oringi musza byc czy nie musza
przepraszam za klopot
pozdrawiam

Jeszcze trochę się wtrącę - uszczelki (oringi) muszą być nowe, najlepiej orginalne. Stare mogą się rozlecieć przy demontażu.
Co do masy uszczelniającej - czy jest obowiązkowa - może inni się wypowiedzą.

ps.
nie wiem dla czego w epc podają różne (numery) uszczelki do rury,
rury i obudowy termostatu do V6 zawsze są takie same - chyba że czegoś nie wiem.:zaklopotanie:

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2010 - 20:06

Co do masy uszczelniającej - czy jest obowiązkowa - może inni się wypowiedzą.


przy nowych uszczelkach - niewskazana
przy starych - mozna - ale bedzie potem problem z rozdzieleniem

V6 ma takie same uszczelki we wszystkich typach i rocznikach




 


#16 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 stycznia 2010 - 20:10

V6 ma takie same uszczelki we wszystkich typach i rocznikach

Czyli w epc4 są jakieś głupoty -i wsisko jasne.

#17 OFFLINE   rafi82

rafi82

    omega

  • 67 postów
  • Dołączył: 31-05-2009
  • Skąd: śrem

Napisany 30 stycznia 2010 - 20:25

a podaj kolego inny link na te termostaty na same wklady bo to co podales dzwonilem ale do V nie maja z gory dziekuje oczywiscie zeby byly z oringami i zeby pasowaly na orginalna obudowe GM czy z tej firmy co mi beast przelal bedzie oki z oringami http://www.termot.com.pl/
pozdro

#18 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 stycznia 2010 - 20:51

a podaj kolego inny link na te termostaty na same wklady bo to co podales dzwonilem ale do V nie maja

Chyba się gubię, albo sprzedawcy coś przymarzło - tu można kupić samą wkładkę termostatu (dokładnie ta co jest wystawiona na tej aukcji)
http://www.allegro.p...ira_vectra.html
i tu (tylko zdjęcie się nie zgadza - ale nie musi bo numer jest ważniejszy)
http://www.motoplatf...14-92-opel-saab
to jest wkład do V6 x25xe i x30xe ozanaczony jako Tremostat Stahlter (termot) T 014.92

tabela zastosowań:
http://forum.omegakl...16&d=1264879412

uszczelki kupujemy w aso, albo stachowiak.pl, albo jeszcze gdzie indziej...

#19 OFFLINE   Damiani79

Damiani79

    Damian

  • 254 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Ornontowice

Napisany 30 stycznia 2010 - 22:33

Ja teraz w te mrozy tez tak mam grzeje mi sie max do 80-82 i nie podejdzie wyżej,jak rano jade do pracy 10km to podjedzie do 80-81 i koniec,ale mam wtedy ogrzewanie na maxa generalnie mam zawsze na maxa ustawione,czy moze tak byc czy mam tez do wymiany termostat

#20 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 31 stycznia 2010 - 01:02

Ja teraz w te mrozy tez tak mam grzeje mi sie max do 80-82 i nie podejdzie wyżej,jak rano jade do pracy 10km to podjedzie do 80-81 i koniec,ale mam wtedy ogrzewanie na maxa generalnie mam zawsze na maxa ustawione,czy moze tak byc czy mam tez do wymiany termostat

Z bata można stwierdzić że tak. A żeby nie mieć wątpliwości, trzeba sprawdzić czy podczas rozgrzewania silnika (z rana) robi się ciepła chłodnica od strony akumulatora. Jeżeli tak, to termostat jest cały czas otwarty i puszcza wodę na chłodnicę. To sprawia że silnik jest nie dogrzany, w trasie jeszcze bardziej się wychładza.
Jeżeli tak nie jest, to pewnie wskaźnik leci w bola.
Jak dodatkowo zrobisz płukanko (przy wymianie termostatu) to na środkowych nawiewach będziesz mógł smażyć jaja na boczku:lol:

ps. u mnie dzisiaj przy -12 w południe, po 5min. na postoju leci ciepłe powietrze, po 5km jest 92* w tym czasie ogrzewanie na max i wentylator na 2-bieg, obieg powietrza otwarty. Ze stoperem nie mierzyłem dane podaje orientacyjnie.