Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pękł wąż


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 stycznia 2010 - 14:30

Uszczelka lewej pokrywy zaworów do roboty i się zastanawiam czy może by tak od razu nie wymienić prawej a może lepiej zostawić. Do tego jeszcze chciałbym się zapytać gdzie tam jest płyn z chłodnicy bo myślałem, że chłodzenia w pokrywie nie ma ale pewien nie jestem.


Pokrywki, dwie na raz, i trochę rzeczy dookoła bo będą dostępne ( nie oszczędzaj na nowych uszczelkach)- odma (jak beast wspomniał) dokładnie trzeba ją całą wypucować, jak podejrzewasz termostat to też bo będzie pod ręką, na mostku wodnym są czujniki wody popraw styki, rzuć okiem na cewkę bo też będzie prawie na wierzchu, jak coś zaśniedziało w jej okolicy to popraw. Możesz jeszcze rzucić okiem na egr czy nie jest zapyziały, świece i kable zapłonowe. Na koniec przeczyść przepustnicę i cały dolot, krokowy możesz też namoczyć w nafcie. Jest trochę dłubania, ale warto.

Chłodzenia w pokrywach nie ma, tylko olej śmiga.

Opis płukania gdzieś jest opisany jak znajdę to podam link.
cały temat - http://forum.omegakl...
post nr.3 http://forum.omegakl...2688#post432688

#22 OFFLINE   biohazard18

biohazard18
  • 36 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 15:18

Wielkie dzięki jutro się za to wszystko zabiorę.

Metalowe pokrywy mam już załatwione tylko jeszcze nie wiem za ile.

Kable na 100% do wymiany bo ostatnio jak mi silnikiem szarpało i otworzyłem maskę to myślałem, że jakaś burza się rozpętała. Iskry z kabli do kolektora nieźle dawały.

Jeśli gdzieś znajdziesz to z tym octem to poratuj bo ja szukałem ale nic co by mi dawało większy zarys wiedzy.

Musze jeszcze poczytać o tym zaorze EGR i odmie (pierwsze słysze)

THX

I mam jeszcze pytanie czy jak będę płukał tym octem to nie rozciecze mi się cały układ chłodzenia?

#23 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 15:20

I mam jeszcze pytanie czy jak będę płukał tym octem to nie rozciecze mi się cały układ chłodzenia?



jak jest uszczelniony kamieniem to się rozszczelni ;)

#24 OFFLINE   biohazard18

biohazard18
  • 36 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 15:55

A jak długo mam to płukać? godzine? 2h? 3h?

#25 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 17:07

myślę że nikt nie weźmie na siebie odpowiedzialności za określenie czasu...


ja osobiście jeździłem cały dzień i wieczorem po spuszczeniu, wlałem wodę pojeździłem chwilę spuściłem i nalałem znów wody i na drugi dzień pojeździłem trochę i po spuszczeniu wlałem już płyn i tak sobie było puki ni nie rozerwało zaworu trójdrożnego bo zatkał się korek i myślę że to z powodu płukania.
po zmianie korka i wlaniu płynu już było ok.

#26 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 stycznia 2010 - 17:37

Wielkie dzięki jutro się za to wszystko zabiorę.

Poczytaj i przygotuj się jak robisz po raz pierwszy. Pośpiech zły doradca.

#27 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 stycznia 2010 - 20:23

O plukaniu ukladu bylo troche na forum. Jedyna rada to spusc plyn krotko po powrocie inaczej moze zamarznac. Nowego (zimnego) nie nalewaj na goracym silniku bo moze wykrzywic glowice.
Calosci nie spuscisz, zejdzie ok 5 - 6 litrow. Na gotowo zalej koncentratem i sprawdz temp. krzepniecia - zeby nie zamarzlo.
W moim przypadku operacja plukania to 6 wymian (po 5 litrow) - dopiero przestal plynac syf.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#28 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 26 stycznia 2010 - 18:50

zauwazylem, ze dymi sie tylko jak jest zimny silnik a dymi sie tu(zolta strzalka):
Dodany obrazek

#29 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 stycznia 2010 - 20:16

zauwazylem, ze dymi sie tylko jak jest zimny silnik a dymi sie tu(zolta strzalka):

czyżby "układ wtórnego powietrza"?

#30 OFFLINE   marcin7201

marcin7201
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-01-2010

Napisany 26 stycznia 2010 - 21:00

Sprawdż czy masz hermetyczny termostat,zeszłej zimy też zmieniłem a temperatura 78 do 80 pojechałem spowrotem do sklepu,a sprzedawca mówi ż trzeba buło poprosić o hermetyczny który nie puszcza dookoła uszczelki lekko płynu (wody)

#31 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 stycznia 2010 - 22:09

a sprzedawca mówi ż trzeba buło poprosić o hermetyczny który nie puszcza dookoła uszczelki lekko płynu (wody)

to są takie nie hermetyczne ??

#32 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 02 lutego 2010 - 12:45

najprawdopodobniej przyczyna dymienia byla luzna opaska. Dokrecilem i na razie jest spokoj:)

#33 OFFLINE   Siuks

Siuks
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-01-2010
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 30 czerwca 2010 - 23:19

witam. może ktoś pomoże. mam wysoką temperature w układzie chłodzenia ciagle 90-95 czasami 100 czy to normalne? prosze o pomoc. dziekuje pozdrawiam!!

#34 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lipca 2010 - 01:52

a błędów nie świeci?
sprawdź stan oleju na początek :)
może termostat sie skończył.

#35 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 01 lipca 2010 - 06:46

u mnie zawsze jest 95-97 stopni, a ile chciałbyś miec stopni?

#36 OFFLINE   Amorek111

Amorek111
  • 194 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 lipca 2010 - 06:48

U mnie przy 2,0 16V jest miedzy 95 a 100 stopni i jest ok

#37 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 01 lipca 2010 - 13:04

Teraz będzie licytacja ile u kogo jest stopni :p
U mnie 93-95 czyli tyle ile powinno być. Do 100 nie dochodzę bo wcześniej dmuchawa chłodnicy robi robotę.

#38 OFFLINE   morphe

morphe
  • 222 postów
  • Dołączył: 21-12-2008
  • Skąd: WPR/WF
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 lipca 2010 - 13:25

książkowo:
"... 92st. termostat zaczyna się otwierać, aż do 107st."
"... wentylator chłodnicy włącza się przy 100st."
zacznij się poważnie martwić przy 120st. teraz to po prostu lato :)

#39 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 01 lipca 2010 - 14:47

Kiedyś miałem audi80 b4 i wsadziłem zamiennik czujnik temp. Oooo, to dopiero pokazywał cuda na kiju :) Taka mnie myśl naszła jak poczytałem że u każdego co innego ;)

#40 OFFLINE   Siuks

Siuks
  • 11 postów
  • Dołączył: 20-01-2010
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 01 lipca 2010 - 22:16

dziękuje koledzy za wypowiedzi! już się martwiłem że uszczelka poszła!! bo 2 tygodnie temu pękmi wąż, mechanik to naprawiał i odrazu wymienił rozrząd a nie wymienił termostatu a prosiłem o to! i jeszcze skasował mnie za płyn a wlał wode!!