Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pękł wąż


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 23 stycznia 2010 - 14:23

Koledzy mam problem. Juz drugi raz pekl mi waz od ukladu chlodzenia i wywalilo caly plyn;(

Pierwszy raz walnal w tym miejscu:
Dodany obrazek

a za drugim(po okolo 2 tyg) tu:
Dodany obrazek

Jak na razie polaczylem waz jakimis pseudo zlaczkami i wymienilem korek. Po ostatnich dniach jazdy mam obawy, ze nie dlugo znowu cos piernie. Delikatnie zaczelo ubywac plynu chlodzacego,dochodzi jego zapach do srodka, czasami za dymi spod maski( na bank to nie olej i pokrywy, tylko plyn). Macie jakies pomysly, co moze byc przyczyna?

#2 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2010 - 14:30

jakiś wyciek jak czuć płyn to gdzieś leci po silniku albo na kolektor

#3 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 23 stycznia 2010 - 14:39

no wlasnie pewnie jakis wyciek, ale skad sie robi takie cisnienie, ze wszystko rozwala? zamulona chlodnica?

#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 stycznia 2010 - 14:44

Zaczyna puszczać w najsłabszych miejscach - nagły wzrost ciśnienia -przyczyna? (nie chcę straszyć upg, trzeba najpierw wykluczyć wszystkie inne możliwości) - można zmierzyć czy faktycznie wzrasta ciśnienie powyżej normy.
A jak dymi płyn to z tyłu silnika jest takie miejsce, niektórzy to przerabiali ale bardziej jakiś wąż puszcza, a może i zawór nagrzewnicy. Najlepiej napompować układ powietrzem i słuchać gdzie pierdzi.
Zastanawiam się nad przepłukaniem układu (ocet jest skuteczny) - to nie zaszkodzi.

#5 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 23 stycznia 2010 - 14:58

Jak padnie UPG to nie powinien bomblowac plyn w zbiorniku?

#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 stycznia 2010 - 15:12

Jak padnie UPG to nie powinien bomblowac plyn w zbiorniku?


Na podstawie bomblowania nie ma co stawiać jednoznacznej diagnozy - ale owszem może lecieć sodówka, z tym że przy nieszczelności też bombluje bo się zapowietrza układ.
Pościskaj w tym czasie wężami przy silniczku pod zbiorniczkiem i ten gruby po prawej od chłodnicy - zabombluje jeszcze bardziej. A silniczek pod zbiorniczkiem nie stoi? - musi pompować cały czas bo inaczej powoduje zator w układzie.

#7 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 23 stycznia 2010 - 15:18

A silniczek pod zbiorniczkiem nie stoi? - musi pompować cały czas bo inaczej powoduje zator w układzie.


mowisz o pompce dodatkowego obiegu? jak ja sprawdzic, czy chodzi? Rok temu jedna wymienialem, mozna znowu siadla?

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 stycznia 2010 - 15:30

mowisz o pompce dodatkowego obiegu? jak ja sprawdzic, czy chodzi? Rok temu jedna wymienialem, mozna znowu siadla?

tak -
http://forum.omegakl...ead.php?t=20508

#9 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 23 stycznia 2010 - 16:34

dzieki zygzak! Musze to sprawdzic. Rzeczywiscie od pewnego czasu cos bzyczy mi pod maska kiedy otworzy sie termostat i zalacza sie wentylatory. Prawdopodobnie bedzie to ta pompka. Latem natomiast mialem taka sytuacje. Temperatura na blacie 95st., gasze silnik, po minucie przekrecam kluczyk w pozycje zaplon a temperatura na czerwonym polu!? Czy ta pompka nie powinna jej zbic? Dopiero po odpaleniu silnik sie schlodzil.
No dobra, ale czy przez te pompki moge miec problemy z wywalaniem plynu?

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 stycznia 2010 - 16:38

tak -
http://forum.omegakl...ead.php?t=20508


z mala poprawka do twojego FAQ

to ze pompka bzyczy i wibruje to nie znaczy ze dziala. silniczek jest odizolowany od samego smigla a te moze sobie stac zasyfione. i wtedy pompka pracuje, czuc wibracje ale nie pompuje plynu, Najprosciej zdjac boczny przewod i zobaczyc czy skrzydla sie kreca - Innem 100% metody nie ma




 


#11 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 stycznia 2010 - 17:42

z mala poprawka do twojego FAQ

Dzięki:) poprawiłem.
ps. nie musi być tylko mój, teraz już jest też twój - to jest dla wszystkich bo opel nieźle z tym namotał.

Rzeczywiscie od pewnego czasu cos bzyczy mi pod maska kiedy otworzy sie termostat i zalacza sie wentylatory. Prawdopodobnie bedzie to ta pompka.

Niekoniecznie te objawy wskazują, ale kto wie trzeba sprawdzić.

Latem natomiast mialem taka sytuacje. Temperatura na blacie 95st., gasze silnik, po minucie przekrecam kluczyk w pozycje zaplon a temperatura na czerwonym polu!? Czy ta pompka nie powinna jej zbic? Dopiero po odpaleniu silnik sie schlodzil.

Pompka pod zbiorniczkiem powinna zbić jak przekręcisz kluczyk na zapłon i ogrzewanie na full. Jeśli tak nie jest to pompka lub nagrzewnica stoi.

Te objawy trochę wskazują na tą pompkę a bardziej na kulawy układ chłodzenia.
Podejrzewam przyblokowany termostat, chłodnicę i drożność układu, choć pewna kumulacja ciepła zawsze istnieje, jednak przy sprawnym układzie i otwartym termostacie na full ciepło ładnie się powinno rozchodzić a nie kumulować do czerwonej kreski.

A zbijanie temperatury należy do pompki przy chłodnicy, ale ona działa tylko jak wentylator główny pracuje a kluczyki są wyjęte ze stacyjki.

No dobra, ale czy przez te pompki moge miec problemy z wywalaniem plynu?

tak bo blokują przepływ i temperatura rośnie, wzrost temperatury = wzrost ciśnienia, tak mi się wydaje.

#12 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2010 - 17:50

YaHooo tak na szybko przeczytałem i nie znalazłem nic o tym że wymieniłeś już korek zbiorniczka który często się zapycha i powoduje wzrost ciśnienia...

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 23 stycznia 2010 - 18:00

YaHooo tak na szybko przeczytałem i nie znalazłem nic o tym że wymieniłeś już korek zbiorniczka który często się zapycha i powoduje wzrost ciśnienia...

w pierwszym poście napisał;)

Jak na razie polaczylem waz jakimis pseudo zlaczkami i wymienilem korek.



#14 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2010 - 18:05

teraz widzę ;)


ale wymiana korka nastąpiła dopiero po drugiej awarii, miałem podobny problem tyle że zamiast węża rozerwało mi zawór trójdrożny (YaHooo sprawdził bym czy teraz nie cieknie właśnie on)

#15 OFFLINE   biohazard18

biohazard18
  • 36 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 23 stycznia 2010 - 21:59

Widzę, że problem dotknął również i mnie. A mianowicie bąblowanie pod maska było dość dobrze słyszalne od jakiegoś czasu, ale myślałem ze ople już tak maja gdyż, samochód posiadam od 2 miesięcy (wcześniej toyota). Od 2/3 tygodni zaczął się tracić płyn z chłodnicy, troszeczkę ale jednak. Noi przed chwila, jak dojeżdżałem do domu wyskoczył błąd oil lack i zaczęło się kopcić spod maski. Diagnoza: wywalona uszczelka spod pokrywy zaworów / głowicy. Jeszcze dokładnie nie patrzałem bo ciemno ale jutro przy dziennym świetle będę dokładnie widział i napisze. Mam pytanie bo silnik był w bdb stanie i nic nie wskazywało na taki objaw. Samochód trzyma dość wysoka temperaturę bo dochodzi do 97/98 zanim went zacznie działać i schodzi tak na 93 st (na włączonym silniku) a po wyłączeniu samochodu went w ogóle nie działa, a wydaje mi się ze powinien gdyż jest za wysoka temperatura. I teraz mam pytanie: czy wina tego, że poszła uszczelka może być właśnie za wysokie ciśnienie w układzie i jaka tego może być przyczyna. Jeśli ktoś miał takie coś chętnie posłucham dobrej rady i ile może kosztować naprawa. Pozdrawiam

#16 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 stycznia 2010 - 00:53

I teraz mam pytanie: czy wina tego, że poszła uszczelka może być właśnie za wysokie ciśnienie w układzie i jaka tego może być przyczyna.

Poniekąd są głosy i przypadki że jak piardnie uszczelka pod głowicą to kompresja idzie w układ chłodzenia i ciśnienie rośnie, temp skacze i bulgoce w zbiorniczku.
Pierwsza rada nie stresować się na zapas i nie straszyć upg.
Trzeba ogarnąć układ chłodzenia - uszczelnić przez wymianę części/uszczelek, udrożnić przez płukanie (ostatnio ocet ma wzięcie:D), posprawdzać czy silniczki działają i cała reszta.
W większości przypadków na tym problem się kończy.

Problemy:
1. No właśnie went nie działa a powinien chwilę pokręcić i wystudzić chłodnicę przy okazji silniczek na chłodnicy też powinien pokręcić (razem z wentylatorem) link do opisu zasady działania dodatkowych silniczków układu chłodzenia http://forum.omegakl...ead.php?t=20508
2. Bulgotanie - powinna być cisza i zero bulgotów, jak w każdym aucie bez znaczenia jaka marka. Jak układ jest nie szczelny będzie zapowietrzenie a to powoduje bulgot- naprawić i po sprawie.
3. Wysoka temperatura może być przez trachnięty termostat - możliwe że jest uchylony i hamuje przepływ wody a to powoduje wzrost temp. mogą dojść inne czynniki (przytkana chłodnica, korek) ale nie ma co się rozdrabniać. Po kompleksowym ogarnięciu ukł. chłodzenia będzie dobrze.
4. Wyciek oleju najczęściej jest przez uszczelki pokryw zaworów. Te pokrywy są plastikowe, uszczelki marne, opel się nie popisał ale wystarczy dokładnie to naprawić i problemu nie będzie. Na pokrywy są patenty bo mogą się pokrzywić od zbyt wysokiej temperatury silnika i nie tylko. Można je zastąpić aluminiowymi od Vectry B ale jak się byle jak podejdzie do wymiany to też olej potrafi przeciekać.
Trzeba pamiętać o odmie musi być drożna. Jeżeli tak nie jest pokrywy zaworów przeciekają lub inne miejsca, te słabsze. Zalewać jak najlepszy olej (najlepiej syntetyk) - na tym nie oszczędzać.

Uszczelkę pod głowicą zostawiamy na sam koniec chyba że są duże przesłanki wskazujące na nią, ale po opisie nie widzę takich. Jeżeli masz wątpliwości podjedź do mechanika i niech zdiagnozuje upg. jeżeli stwierdzi że walnęła to niech poda twarde dowody, nie przypuszczenia.

Koszty naprawy zależą od rejonu gdzie mieszkasz - podjedź do warsztatu i pogadaj wstępnie. Jak podasz tu wycenę to koledzy z forum szybko ją skorygują:D

ps.
polecam szukajkę, trochę dziwnie szuka ale zawsze coś znajdzie.

#17 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:45

a powiedzcie jak wyglada sprawa z wezami? kiedy powinny byc cieple/letnie/zimne?:) wczoraj odpalilem auto na 15min. i za nic nie chce sie zagrzac do 92st.(pol roku temu wymieniany termostat) generalnie weze zrobily sie wszystkie cieple, jedne wczesniej, inne pozniej... a temperatura oscylowalo wookol 80st.

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:54

a powiedzcie jak wyglada sprawa z wezami? kiedy powinny byc cieple/letnie/zimne?:) wczoraj odpalilem auto na 15min. i za nic nie chce sie zagrzac do 92st.(pol roku temu wymieniany termostat) generalnie weze zrobily sie wszystkie cieple, jedne wczesniej, inne pozniej... a temperatura oscylowalo wookol 80st.


waz od termostatu do chlodnicy powinien sie zrobic goracy po osiagnieciu przes silnik 92 stopni




 


#19 OFFLINE   biohazard18

biohazard18
  • 36 postów
  • Dołączył: 21-10-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 13:22

Wielkie dzięki za redę. Dużo mi pomogłeś ZYGZAK.

Mechaników mam głęboko gdzieś (złodzieje) po przejściach z toyota i sam se wszystko naprawiam.

Olej wywaliło na zewnątrz wiec diagnoza nie będzie trudna.

Idę sprawdzić co to było.

Uszczelka lewej pokrywy zaworów do roboty i się zastanawiam czy może by tak od razu nie wymienić prawej a może lepiej zostawić. Do tego jeszcze chciałbym się zapytać gdzie tam jest płyn z chłodnicy bo myślałem, że chłodzenia w pokrywie nie ma ale pewien nie jestem.

Mam jeszcze pytanie dotyczące tego octu. Spuszczam płyn z chłodnicy ile się da i wlewam ocet. Ale co dalej bo z tego co czytałem to całości płynu się nie da spuścić a co za tym idzie część octu pozostanie w obiegu. Jak długo mam płukać tym octem bo z tego co wiem to ocet zamarza a przy obecnej pogodzie jest to bardzo możliwe. Podesłał by mi ktoś szczegółowy opis tego jak się za to zabrać.

Thz za info.

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2010 - 14:11

Wielkie dzięki za redę. Dużo mi pomogłeś ZYGZAK.

Mechaników mam głęboko gdzieś (złodzieje) po przejściach z toyota i sam se wszystko naprawiam.

Olej wywaliło na zewnątrz wiec diagnoza nie będzie trudna.

Idę sprawdzić co to było.

Uszczelka lewej pokrywy zaworów do roboty i się zastanawiam czy może by tak od razu nie wymienić prawej a może lepiej zostawić. Do tego jeszcze chciałbym się zapytać gdzie tam jest płyn z chłodnicy bo myślałem, że chłodzenia w pokrywie nie ma ale pewien nie jestem.

Mam jeszcze pytanie dotyczące tego octu. Spuszczam płyn z chłodnicy ile się da i wlewam ocet. Ale co dalej bo z tego co czytałem to całości płynu się nie da spuścić a co za tym idzie część octu pozostanie w obiegu. Jak długo mam płukać tym octem bo z tego co wiem to ocet zamarza a przy obecnej pogodzie jest to bardzo możliwe. Podesłał by mi ktoś szczegółowy opis tego jak się za to zabrać.

Thz za info.



i od razu odma do wyczyszenia bo to na 99% ona jest powodem awarii. zamarzla i cisnienie poszlo pokrywami.