I teraz mam pytanie: czy wina tego, że poszła uszczelka może być właśnie za wysokie ciśnienie w układzie i jaka tego może być przyczyna.
Poniekąd są głosy i przypadki że jak piardnie uszczelka pod głowicą to kompresja idzie w układ chłodzenia i ciśnienie rośnie, temp skacze i bulgoce w zbiorniczku.
Pierwsza rada nie stresować się na zapas i nie straszyć upg.
Trzeba ogarnąć układ chłodzenia - uszczelnić przez wymianę części/uszczelek, udrożnić przez płukanie (ostatnio ocet ma wzięcie:D), posprawdzać czy silniczki działają i cała reszta.
W większości przypadków na tym problem się kończy.
Problemy:
1. No właśnie went nie działa a powinien chwilę pokręcić i wystudzić chłodnicę przy okazji silniczek na chłodnicy też powinien pokręcić (razem z wentylatorem) link do opisu zasady działania dodatkowych silniczków układu chłodzenia
http://forum.omegakl...ead.php?t=205082. Bulgotanie - powinna być cisza i zero bulgotów, jak w każdym aucie bez znaczenia jaka marka. Jak układ jest nie szczelny będzie zapowietrzenie a to powoduje bulgot- naprawić i po sprawie.
3. Wysoka temperatura może być przez trachnięty termostat - możliwe że jest uchylony i hamuje przepływ wody a to powoduje wzrost temp. mogą dojść inne czynniki (przytkana chłodnica, korek) ale nie ma co się rozdrabniać. Po kompleksowym ogarnięciu ukł. chłodzenia będzie dobrze.
4. Wyciek oleju najczęściej jest przez uszczelki pokryw zaworów. Te pokrywy są plastikowe, uszczelki marne, opel się nie popisał ale wystarczy dokładnie to naprawić i problemu nie będzie. Na pokrywy są patenty bo mogą się pokrzywić od zbyt wysokiej temperatury silnika i nie tylko. Można je zastąpić aluminiowymi od Vectry B ale jak się byle jak podejdzie do wymiany to też olej potrafi przeciekać.
Trzeba pamiętać o odmie musi być drożna. Jeżeli tak nie jest pokrywy zaworów przeciekają lub inne miejsca, te słabsze. Zalewać jak najlepszy olej (najlepiej syntetyk) - na tym nie oszczędzać.
Uszczelkę pod głowicą zostawiamy na sam koniec chyba że są duże przesłanki wskazujące na nią, ale po opisie nie widzę takich. Jeżeli masz wątpliwości podjedź do mechanika i niech zdiagnozuje upg. jeżeli stwierdzi że walnęła to niech poda twarde dowody, nie przypuszczenia.
Koszty naprawy zależą od rejonu gdzie mieszkasz - podjedź do warsztatu i pogadaj wstępnie. Jak podasz tu wycenę to koledzy z forum szybko ją skorygują

ps.
polecam szukajkę, trochę dziwnie szuka ale zawsze coś znajdzie.