Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z BRC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 07 lutego 2010 - 14:22

Tak. komputer mam przy podszszybiu, gdzie filtr, po stronie silnika. A te przekaźniki były między komputerem a zbiorniczkiem wyrównawczym.

#22 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 13 marca 2010 - 09:01

No i znowu się nie przełącza. Wymieniłem już przekaźnik i konektorki w kostce.
Tym razem to chyba coś poważniejszego bo przy przejściu na lgg ten przekaźnik cyka sobie a na końcu bzyczy. I silnik gaśnie.

#23 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 13 marca 2010 - 11:23

robertus - mi ostatnio też się BRC nie przełączało. Umarło na amen, coś tam w butli cykało, ale nic z tego. Okazało się, że przetarł się przewód elektryczny biegnący z butli bagażnika do centralki w silniku.

Ja mam już dość tego BRC. Wydałem masę kasy, żeby wszystko działało, a ostatnio znowu w trasie musiałem na benzynie jechać, bo autko ni stąd ni z owąd zaczęło szarpać przy przyspieszaniu jadąc na gazie i nie mogłem przekroczyć 2 tys. obr./min. Niestety nic nie pomagało, aż w końcu odłączyłem klemy akumulatora na 15 minut i ... wszystko wróciło do normy.

Zauważyłem też dwie dodatkowe przypadki:

1. O dziwo razem z gazem wyłącza się też ogrzewanie. Wszystko powraca do normy po odłączeniu klem na 15 minut i przytrzymaniu go przez chwilę na obrotach rzędu 2-3 tysięcy.

2. Zawsze gaz się wyłacza po zatankowaniu butli do pełna i przejechaniu około 40 km. Za każdym razem tak samo. I za każdym razem w odstępie miesięcznym mniej-więcej.

Macie jakis pomysł opróćz wyrzucenia tego na śmietnik? :)

#24 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 marca 2010 - 11:59

Sprawdź pod co masz podpięte zasilanie do komputera od gazu. każdy spadek napięcia poniżej 11V na komputerze gazowym powoduje jego wyłączenie. Spróbuj podpiąć do kompa zrobić pełną kalibrację, sprawdź jakie błędy sterownik zapisuje, być może któryś wtrysk Ci się sypie. Sprawdź ciśnienie na parowniku na biegu jałowym i podczas przyspieszania. Ile masz przejechane na instalce i kiedy wymieniałeś filtry fazy ciekłej i lotnej?

#25 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 13 marca 2010 - 12:35

jaki przekaznik kupiles??

#26 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 13 marca 2010 - 13:06

jaki przekaznik kupiles

12v 30A Jakiś uniwersalny. Wg oznaczeń i rysunku to taki sam.

Spróbuj podpiąć do kompa

Ba, chciałbym. Nadal szukam interejsu i programu.

Podczas ostatniej wizyty w serwisie BRC wymieniłem oba filtry. Za poprzednią diagnozę i wymianę filtrów skasowali mnie prawie 200zł.
Wolę popróbować sam cos znaleźć.
A tu pada. Jak przestanie to sprawdzę napięcia na kostce przekaźnika.

#27 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 13 marca 2010 - 13:30

wez rozbierz stary i nowy i zobacz ze polaczenie 87 i 87a nie jest polaczone w uniwersalnym a w starym jest przy okazji sprawdz cewki i map sensor potrzebuje zobaczyc zdejecie Twoich wtryskiwaczy gazowych

i zobacz czy otwiera elektorzawor ten przy reduktorze jeszcze jest opcja czujnika temperatury

#28 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 marca 2010 - 14:25

12v 30A Jakiś uniwersalny. Wg oznaczeń i rysunku to taki sam.

Ba, chciałbym. Nadal szukam interejsu i programu.

Podczas ostatniej wizyty w serwisie BRC wymieniłem oba filtry. Za poprzednią diagnozę i wymianę filtrów skasowali mnie prawie 200zł.
Wolę popróbować sam cos znaleźć.
A tu pada. Jak przestanie to sprawdzę napięcia na kostce przekaźnika.


http://www.allegro.p...4_promocja.html

Proszę Cie bardzo, fejs od Staga pewnie też będzie pasował, kwestia odpowiedniego podłączenia pinów i będzie na USB

#29 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 13 marca 2010 - 19:52

http://www.allegro.p...4_promocja.html

Proszę Cie bardzo, fejs od Staga pewnie też będzie pasował, kwestia odpowiedniego podłączenia pinów i będzie na USB


Mam Sequent 56

nie jest polaczone w uniwersalnym

W tym jest, tak samo jak w starym. Na starym przekaźniku tez tak się zachowuje, dlatego myślałem, że zepsuty.

Znalazłem na szybko takie. Jutro zrobię lepsze.
Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek

#30 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 marca 2010 - 23:00

Mam Sequent 56


http://www.allegro.p...6_plug_usb.html

Proszę Cie bardzo wujek google znajdzie wszystko

Co do samej instalacji do czego się doczepie:
1) przewód zasilający listwy w gaz idzie przez EGR który podczas pracy silnika ma bardzo wysoką temperaturę i z czesem go przytopi i będzie niebezpieczny wyciek gazu
2) wtryski gazowe leżą, nie wiem czy akurat dla tych wtrysków to nie ma znaczenia ale ogólnie dla większości wtrysków gazowych ma to znaczenie
3) Nie wiem jak jest rozwiązane zasilanie w gaz drugiej listwy gazowej, chyba wzięte jest z drugiej strony na przestrzał z tej pierwszej co moim zdaniem nie ma bata żeby chodziło, zawsze na drugiej listwie w ten sposób podłączonej będzie spadek ciśnienia gazu a co za tym idzie uboga mieszanka
4) podciśnienie jest wzięte prawdopodobnie ze złego miejsca (nie jest to moje zdanie lecz gazowników, powtarzam jedynie porady jakich oni mi udzielili w tej kwesti)

#31 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 marca 2010 - 23:05

http://www.allegro.p...6_plug_usb.html

Proszę Cie bardzo wujek google znajdzie wszystko


:o:confused::dziura:
kto pierwszy przetestuje?

#32 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 29 marca 2010 - 21:46

Dzisiaj po trzech godzinach walki u gazownika w sumie sam naprawiłem bo gazownik chwilowo się poddał, albo poszedł po młotek ;-). Gazownik kombinował z kabelkami. Już było dobrze a tu bach, gaśnie. I tak kilka razy.
Nie chcę zapeszać , ale prawdopodobna przyczyną były zaśniedziałe piny w komputerze czy też we wtyczce. masa na przekaźnik sterujący zaworem gazu, raz była raz nie. Napięcie sterujące raz był 12V a potem 5V. Co skutkowało jego cykaniem lub bzyczeniem podczas przełączania na gaz i gaśnięciem silnika.
Zostawiłem 30zl. Za trzy godziny to w sumie nieźle.

Przy okazji sprawdziliśmy inne rzeczy i wydaje mi się, że schodzi mi ciśnienie gazu z listwy. Chyba jakiś wtryskiwacz puszcza lpg. Chyba dlatego po postoju muszę zakręcić zdecydowanie dłużej rozrusznikiem pewnie aby przepchnąć gaz przez silnik.

#33 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 marca 2010 - 22:06

Odpalasz auto na gazie?

#34 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 29 marca 2010 - 22:13

Odpalasz auto na gazie?

Nie, przecież w BRC i tak się nie da.
Mam na myśli, że jak odpalam to oprócz benzyny pewnie jest tam i gaz. Mieszanka za bogata i się nie pali. Dopiero jak pokręcę dłużej to zapala.

#35 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 marca 2010 - 22:16

Dać się prawdopodobnie da tak jak w STAG. Hmm co do przepuszczania wtrysku to prędzej sprawdź szczelność przewodów zasilających listwy, przewody przy parowniku itd