Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drgania kierownicy przy 70-90 km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2010 - 15:42

Dodany obrazek
Oba typy bicia koła objawiają się drganiami i gorszą przyczepnością. Przy bicu bocznym może być uczucie jak by auto "pływało", efekt podobny jak by się jechało na oponach o bardzo wysokim profilu. Przy zmianie kierunku jazdy możesz dociskać koło które ma bicie i drgania będą się nasilać.


Dziękuję :ok:

#22 OFFLINE   danciak

danciak
  • 11 postów
  • Dołączył: 11-02-2009

Napisany 22 stycznia 2010 - 15:49

U mnie właśnie problem znikł z dnia na dzień i to chyba sam z siebie. Powiem szczerze normalnie zbaraniałem. Pierwsze skojarzenie to oczywiście śnieg i lód w okolicach kół, ale sprawdzałem i to dość dokładnie, nie było go wtedy za felgami i nie mam teraz (mam stalowe nie alu). Jedyne co zmieniłem w aucie to wyjąłem 2 bloczki betonowe z bagażnika (teraz mam tylko 3, ale i tak są dość ciężkie). Woziłem je z racji na śnieg i tylny napęd omegi, zredukowałem ich liczbę bo boję się o tylne zawieszenie. Bloczki były położone dość równomiernie w bagażniku, ale stanowią/ły niezły ciężar.
Jestem już kompletnie zielony i zbaraniały, ale czy to one mogły mieć jakiś wpływ na drgania ???

#23 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2010 - 11:45

u mnie tez drgało dopóki nie nastąpiła zmiana tulei na sztywniejsze - od tej chwili nic nie drga, w końcu można rozkoszować sie prowadzeniem


ja w zyciu żadnych betonów do auta nie wkładałem z racji zimy a omega nie jest moim pierwszym tylko grzebaczem, szkoda paliwa na zbędny balast wystarczą dobre gumy

#24 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2010 - 21:58

A jakie tuleje założyłeś

#25 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2010 - 12:32

Dodany obrazek
Oba typy bicia koła objawiają się drganiami i gorszą przyczepnością. Przy bicu bocznym może być uczucie jak by auto "pływało", efekt podobny jak by się jechało na oponach o bardzo wysokim profilu. Przy zmianie kierunku jazdy możesz dociskać koło które ma bicie i drgania będą się nasilać.


Byłem dziś na wyważeniu kół i okazało się oprócz niewyważenia, że na jednej oponie jest delikatne bicie boczne, a na drugiej promieniowe. Obie były z przodu. Zostały wyważone, ułożone i założone na tył. Teraz jest niemal OK ale i tak te opony jeżdżą u mnie już ostatni rok, bo minie im pięć lat.

#26 OFFLINE   roza77

roza77
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-02-2010

Napisany 10 lutego 2010 - 20:22

Umnie też drga Kiera.Kiedy oglądałem auto w sobotę 6 lutego nic nie było,a po zakupie wczorajszym zauważyłem że kierownica drga przy prędkości 60-90 i to bardzo mocno,dziwne jest tylko,to że nie za każdym razem,czasami jest OK.Pozatym jeszcze bardzi się zdziwiłem stanem podwozia,Tragizm wszystko rude,nie ma takiej opcji ze dziury i odpadające kawałki zeżartej blachy ale ten kolor na podwoziu.Może ktoż by pomógł (jakiś link)jak wymieniać tylne zawieszenie,przednie zawieszenie.
Pozdrawiam i z góry dziękuje

#27 OFFLINE   kamal

kamal
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-12-2009

Napisany 10 lutego 2010 - 21:25

Witam panowie wezmy pod uwage lozyska piast jeszcze ja tak tez mialem kiedys i wymienilem lozyska na jednej stronie i gitara.A propo jak sa kola z orginalnym rozstawem srub to nie ma opcji zeby kolo bylo zle osadzone na piascie, sruby maja stozki i jak sie je przykreca to nic niema prawa sie zle osadzic.Jestem mechaniorem i pracowalem w wulkanizacji i co nieco wiem.Nalezy sprawdzic sama felge bez oponki bo moze byc walnieta czesto tak sie dzieje a z opona da sie wywazyc ale pozniej w czasie jazdy bije w pewnym przedziale predkosci niestety.

A co chcesz dokladnie wymienic w zawieszeniu?

#28 OFFLINE   roza77

roza77
  • 6 postów
  • Dołączył: 07-02-2010

Napisany 11 lutego 2010 - 10:43

już doszedłem,koleś jak dowiedział się ze kupie od niego auto zamienił opony na mocno zdezolowane(bieżnik ok ale z guzami) i to był powód drgania kierownicy