Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drgania kierownicy przy 70-90 km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   danciak

danciak
  • 11 postów
  • Dołączył: 11-02-2009

Napisany 13 stycznia 2010 - 18:21

Witam ! Mam problem w mojej Omedze. Gdy przekraczam prędkość 70 km/ h zaczyna mi drgać kierownica. Drgania trwają do prędkości 90 km/h. Potem znikają. Problem ten miałem już w letnich oponach, kupiłem autko z miarę nowymi oponami Pirelli, niewyważonymi o dziwo (wtedy przy 120 były drgania, przy 70 nie) wyważyłem i problem zaczął się przy prędkościach 70 do 90 i tylko miedzy tymi prędkościami. Pomyślałem, że źle wyważone, ale na zimę zmieniłem koła. Na początku było ok, ale po jakimś czasie problem znów się pojawił. Obserwowałem jak wyważano te koła letnie i zimowe, u dwóch innych wulkanizatorów i były dobrze wyważone. Felgi mam ok, tarcze tez są raczej proste. Wypadałoby możne przeważyć znów kola ?

#2 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 stycznia 2010 - 20:05

No u mnie tez tak bylo kola pieknie wywazone a kiera drgala: pomogla wymiana przednich piast - lozysko sie juz konczylo

Zima tez tak czesto bywa ze snieg przykleja sie do kol, i zmarza na lod i dziala to jak odwazniki ;), wiec zobacz czy nie masz lodu/sniegu na felgach od srodka - moze to pomoze

pozdro

#3 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 13 stycznia 2010 - 20:09

Zamień koła przód z tyłem. Jak drgania zmienią się i nie będą przenosić na kierownice to znaczy że na pewno problem leży w kołach które były wcześniej na przodzie.

#4 OFFLINE   danciak

danciak
  • 11 postów
  • Dołączył: 11-02-2009

Napisany 13 stycznia 2010 - 21:58

Lodu nie mam bo wczoraj lukałem. Oponki- ten sam problem na letnich i zimowych jest. Te letnie to prawie nówki, zimowe używki. Korci mnie by pojechać do wulkanizatora i zważyć jeszcze raz wszystkie koła.

#5 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:09

a po wywazeniu dowazal Ci wulkanizator na aucie jeszcze? Bo czytalem ze jak tak sie dzieje to powinno sie jeszcze na aucie doważyć.:)
takie przyrządy do tego nie są popularne ale niektore warsztaty nimi dysponują. proponuje Ci to zrobić, bo byc moze kola są nieprawidłowo osadzone w piastach:)

#6 OFFLINE   danciak

danciak
  • 11 postów
  • Dołączył: 11-02-2009

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:17

Doważanie na aucie ? Pierwszy raz słyszę . Nie wiem czy ktoś robi coś takiego w moim mieście :). Nie standardowo robił na maszynce, bez żadnych problemów.

#7 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:20

ale jak wywazyl na maszynce to moze jest ok, ale jak zalozy kola na auto to moze są nieprawidłowo osadzone w piascie-wtedy nalezy dowazyc na samochodzie. I od tego moze Ci drgac przy jakichs predkosciach.:p

#8 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:23

Jak by miał nieprawidłowo osadzone to doważanie nic nie da. Kwadrat też można wyważyć, jak koło ma bicie to doważanie nic nie zmieni.

#9 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:29

Jak by miał nieprawidłowo osadzone to doważanie nic nie da. Kwadrat też można wyważyć, jak koło ma bicie to doważanie nic nie zmieni.

oj z tym sie nie zgodze:nu_nu: nie bije mu caly czas tylko w przedziale jakiejs predkosci. Mozliwe, ze ma odksztalcone opony, ktore powoduje niewywazenie trudne do skorygowania...ale na dwoch kompletach? malo prawdopodobne. Bardziej juz przyczyna lezy wlasnie w nieprawidlowym osadzeniu w piascie-i wtedy wlasnie pomaga dowazenie na samochodzie.:)
Jeszcze jakby mial naped na przod to by mogl miec niewywazone np półosie napedowe-ale przeciez to Kluska;)

#10 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:35

Jak masz koło żle osadzone to powstaje bicie boczne i (lub) promieniowe koła. Nie wynika to z niedoważenia tylko braku symetrii i ciężarkami nic nie zmienisz.

#11 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:37

Doważanie na aucie ? Pierwszy raz słyszę . Nie wiem czy ktoś robi coś takiego w moim mieście :). Nie standardowo robił na maszynce, bez żadnych problemów.

ja Ci jednak proponuje to zrobić, nie zapłacisz fortuny a bedziesz miał pewność:)

#12 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:48

Pieniądze wyrzucone w błoto. To tak jak byś miał jedną noge dłuższą, drugą krótszą i chciał to ciężarkami wyrównać. Ciężarki są do wyważania. Jak żle osadzisz koło to ono nadal jest dobrze wyważone tylko otwór centrujący przestaje być centralny lub koło jest krzywo względem piasty.

#13 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:55

ale to moze byc dziesiąta czesc milimetra przeciez, jak ja zauwazysz golym okiem?

#14 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 13 stycznia 2010 - 23:31

Po prostu trzeba dobrze osadzić koło na piaście. Jak otwór/pierścień centrujący jest dobry i piasta czysta, nie uszkodzona to musi być dobrze.

#15 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 14 stycznia 2010 - 00:25

Po prostu trzeba dobrze odadzić koło na piaście. Jak otwór/pierścień centrujący jest dobry i piasta czysta, nie uszkodzona to musi być dobrze.

nie zawsze... radze dowazyc mimo wszystko, chociaz dla pewnosci by to wyeliminowac;)

#16 OFFLINE   GrzegorzWOT

GrzegorzWOT
  • 55 postów
  • Dołączył: 07-12-2007
  • Skąd: Otwock

Napisany 16 stycznia 2010 - 09:45

Miałem to samo ale z letnimi Kołami! Ja wymieniłem tarcze H-cowe i ....okazało się ze pomogło. Znajda się tacy co to powiedzą ze to nie ma nic do rzeczy ale u mnie pomogło.

#17 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2010 - 08:06

Jak masz koło żle osadzone to powstaje bicie boczne i (lub) promieniowe koła. Nie wynika to z niedoważenia tylko braku symetrii i ciężarkami nic nie zmienisz.

Jak objawia sie bicie boczne, a jak promieniowe? Czy boczne pojawia się w trakcie jazdy przy skręcaniu kołami (np. podczas wyprzedzania)?

#18 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 18 stycznia 2010 - 09:56

Dodany obrazek
Oba typy bicia koła objawiają się drganiami i gorszą przyczepnością. Przy bicu bocznym może być uczucie jak by auto "pływało", efekt podobny jak by się jechało na oponach o bardzo wysokim profilu. Przy zmianie kierunku jazdy możesz dociskać koło które ma bicie i drgania będą się nasilać.

#19 OFFLINE   krzychu45321

krzychu45321
  • 74 postów
  • Dołączył: 25-09-2008
  • Skąd: mirzec
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 stycznia 2010 - 11:09

ja też mialem ten problem zmienialem kola z tyłu na przod zakladalem inne wywazalem i nic nie pomoglo.. kupilem nowe tarcze i klocki i pol roku kiera ani drgnie dodam ze stan tarcz nie da sie ocenic golym okiem stare tarcze mialem bez progow wyglodowo ok a jednak krzywe byly...Pozdro
krzychuomeszka

#20 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2010 - 12:15

kolego, być może przyczyna jest bardzo prosta

jeżeli masz alu to może meches nie założył tego plastikowego pierscienia na piaste i stąd są te bicia ;)