Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wywala cały olej odmą


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2010 - 17:23

Witam

Mam taki problem gdyż sprzedałem silnik 2.5 V6 (samochód kupiłem od klubowicza jako sprowadzony z niemiec) i dziś dzwonił do mnie jego nowy właściciel i jest problem. A mianowicie wywala caly olej z miski przez odmę do kolektora ssącego. Silnik przed rozbiórką samochodu chodził dobrze, teraz nawet po zamontowaniu odpalił odrazu i chodzi podobno równo ale wywala cały olej! Podobno jak odkręcom korek od oleju to jest normalnie więc wychodzi na to że jest duże ciśnienie na dole silnika.:confused:
Wcześniej wszystko było OK, sam pojeździłem troche przed rozbiórką i nic się nie działo. Jaka może być przyczyna? Silnik stał wyjęty ok 3msc, był spuszczony płyn/woda. Kazałem im sprawdzić ciśnienie na cylindrach i nic więcej mi nie przychodzi do głowy. Jakieś inne sygestie? Bo mi ręce opadają :szpital:

#2 OFFLINE   driver86t

driver86t
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-01-2010

Napisany 21 stycznia 2010 - 21:16

stał długo może się zapiekły pierścienie , a jak odkręcisz korek od oleju to bardzo dmucha , jeśli tak to moim zdaniem pierscionki po jakims czasie powinny puscic i powinno wszystko wrócić do normy ale pamietaj o oleju bo go zatrzesz . pozdro

#3 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 21 stycznia 2010 - 21:46

Podobno jak odkręcom korek od oleju to jest normalnie więc wychodzi na to że jest duże ciśnienie na dole silnika

Dół i góra są połączone kanałami którymi spływa olej z głowicy do miski olejowej - więc ciśnienie na dole i góry z założenia jest takie samo.

Problem który opisujesz miałem kiedyś w polonezie po przegrzaniu silnika - pomógł oczywiście remont silnika.
W Twoim jednak przypadku moze być dokładnie tak jak opisuje driver86t - pierścionki mogło przyłapać. Nie ma paniki. Albo niech tak pojeżdżą delikatnie tylko olej musi być pod kontrolą (propozycja metody poniżej), albo wykręcić świece i zalać nad tłoki jakiś przeparat np. naftę. Na drugi dzień olej do wymiany, ale powinno pomóc.

Ja w poldku gdy miałem ten problem (i nie mogłem tego "od ręki" naprawić) to wywaliłem wężyk od odmy i skombinowałem długi wąż o podobnej średnicy. Przeciałem go na pół, umieściłem gdzieś w przedziale silnika bańkę plastikową 5 litrów, ale tak, żeby nic jej nie przytopiło, oba węże podłączyłem tam gdzie powinny być (pokrywa zaworów i obudowa filtru), a ich swobodne końce wsunąłem do tej bańki i uszczelniłem. Efekt był taki, ze olej zamiast wędrować do gaźnika (do spalenia i wywołania białej zadymy na Niemieckich autostradach) zatrzymywał sie w bańce, a opary zasysał silnik. Co jakieś 50-100km sie zatrzymywałem i wlewałem ten olej spowrotem do silnika i tak zrobiłem chyba ze 3000km - a później był remont.
Powodzenia.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#4 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 22 stycznia 2010 - 10:24

Tak się też dzieje gdy odma jest zapchana

#5 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2010 - 11:23

Byłem to zobaczyć i mocno kopci korkiem:( Za parę minut niestety będe miał silnik spowrotem bo kupiec go nie chciał. No trudno... Pójdzie na żyletki

#6 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2010 - 17:55

sprawdź ciśnienie na tłokach, może połapały trochę pierścionki...

#7 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 00:41

Byłem to zobaczyć i mocno kopci korkiem:(


Odkopię troszkę.
Co było i jak wyglądało to kopcenie? Jakiego koloru i intensywność?

#8 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 19:26

Jasny kolor, może szary. Kopcenie kopceniem ale przelewało olej odmą na wyżaszych obrotach więc silnik wrócił do mnie i poszedł na części. Przy rozbiórce o dziwno nie zauważyłem niczego dziwnego więc nie wiem co konkretnie było przyczyną

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:41

Jasny kolor, może szary. Kopcenie kopceniem ale przelewało olej odmą na wyżaszych obrotach więc silnik wrócił do mnie i poszedł na części. Przy rozbiórce o dziwno nie zauważyłem niczego dziwnego więc nie wiem co konkretnie było przyczyną


walnieta odma - tylko i wylacznie. wystarczylo ja wymienic, mowie o tej aluminowej co wychodzi z bloku. ma w sobie taka membrane - zaslonke ktora przy wyzszym cisnieniu zamyka sie nie pozwalajac olejowi przedostawac sie do kolektora. jak to jest walniete to silnik bedzie wysysal olej i go przepalal.




 


#10 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2010 - 18:05

hmm... rozebrałem wszystko ale nie widziałem tam żadnej membrany. A jak wyjaśnić kopcenie z wlewu oleju? Praktycznie tyle samo wydobywało się wlewem co z wydechu. Gdy wyjmowałem silnik to nic tędy nie kopciło

#11 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2010 - 18:31

A jest taka membranka z dziurką, u mnie brud nie pozwalał jej się zamknąć(była w 30% otwarta) i się zastanawiałem skąd olej w dolocie(małe ilości ale jednak)
Myślałem że odmą rzuca ale kiedy zapchałem ją i gazowałem to korkiem nie dmuchało więc silnik przedmuchów nie miał, zdjąłem głowice i tuleje pięknie wyglądają a jednak olej był i miałem dylemat czemu odma rzucała olej skoro silnik jest ok.
Wnioskuję, że beast może mieć racje z tą odmą i membraną.
Tak czy tak wyczyściłem tą całą odmę i zobaczę co będzie.

#12 OFFLINE   diabelek

diabelek
  • 3 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: Skarżysko / Kielce

Napisany 02 lutego 2012 - 00:28

witam odświeże temat

a mianowicie chodzi o tą membramke w odmie czy mówicie o takiej plastikowej klapce która przysłania tą jedną dziurę w odmie ?? pytam ponieważ wczoraj podczas czyszczenie urwała mi się ta plastikowa klapka. I nie wiem jakie mogą być objawy bez tego .

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 lutego 2012 - 10:15

przy wiekszym butowaniu moze zassac olej do ssacego i bedzie niezle kopcic z tylu.




 


#14 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 lutego 2012 - 14:28

przy wiekszym butowaniu moze zassac olej do ssacego i bedzie niezle kopcic z tylu.




i dlaczego tak sie dzieje?

#15 OFFLINE   SScafe

SScafe

    Każdy ma swój mały fetysz

  • 416 postów
  • Dołączył: 17-01-2010
  • Skąd: Krakow

Napisany 10 marca 2012 - 01:51

Siema gdzie dokładnie jest ten element z membranką?
Silnik mi zżera litr oleju na 300km, myślałem że pokrywki ale jak aluminiowe załorzyłem tak ładnie trzymają od remontu i z przy pokrywach sucho, świece suche ale jak ściągam kolektor to nowe uszczelki są zaolejone świeżym olejem. Gdzie szukać tego zaworka czy coś?

ogłoszenia w odpowiednim dziale , usunięte ,;kocyk