

Wywala cały olej odmą
#1
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 17:23
Mam taki problem gdyż sprzedałem silnik 2.5 V6 (samochód kupiłem od klubowicza jako sprowadzony z niemiec) i dziś dzwonił do mnie jego nowy właściciel i jest problem. A mianowicie wywala caly olej z miski przez odmę do kolektora ssącego. Silnik przed rozbiórką samochodu chodził dobrze, teraz nawet po zamontowaniu odpalił odrazu i chodzi podobno równo ale wywala cały olej! Podobno jak odkręcom korek od oleju to jest normalnie więc wychodzi na to że jest duże ciśnienie na dole silnika.:confused:
Wcześniej wszystko było OK, sam pojeździłem troche przed rozbiórką i nic się nie działo. Jaka może być przyczyna? Silnik stał wyjęty ok 3msc, był spuszczony płyn/woda. Kazałem im sprawdzić ciśnienie na cylindrach i nic więcej mi nie przychodzi do głowy. Jakieś inne sygestie? Bo mi ręce opadają :szpital:
#2
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 21:16
#3
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 21:46
Dół i góra są połączone kanałami którymi spływa olej z głowicy do miski olejowej - więc ciśnienie na dole i góry z założenia jest takie samo.Podobno jak odkręcom korek od oleju to jest normalnie więc wychodzi na to że jest duże ciśnienie na dole silnika
Problem który opisujesz miałem kiedyś w polonezie po przegrzaniu silnika - pomógł oczywiście remont silnika.
W Twoim jednak przypadku moze być dokładnie tak jak opisuje driver86t - pierścionki mogło przyłapać. Nie ma paniki. Albo niech tak pojeżdżą delikatnie tylko olej musi być pod kontrolą (propozycja metody poniżej), albo wykręcić świece i zalać nad tłoki jakiś przeparat np. naftę. Na drugi dzień olej do wymiany, ale powinno pomóc.
Ja w poldku gdy miałem ten problem (i nie mogłem tego "od ręki" naprawić) to wywaliłem wężyk od odmy i skombinowałem długi wąż o podobnej średnicy. Przeciałem go na pół, umieściłem gdzieś w przedziale silnika bańkę plastikową 5 litrów, ale tak, żeby nic jej nie przytopiło, oba węże podłączyłem tam gdzie powinny być (pokrywa zaworów i obudowa filtru), a ich swobodne końce wsunąłem do tej bańki i uszczelniłem. Efekt był taki, ze olej zamiast wędrować do gaźnika (do spalenia i wywołania białej zadymy na Niemieckich autostradach) zatrzymywał sie w bańce, a opary zasysał silnik. Co jakieś 50-100km sie zatrzymywałem i wlewałem ten olej spowrotem do silnika i tak zrobiłem chyba ze 3000km - a później był remont.
Powodzenia.

Sasik
#4
Guest_stasiek30_*
#5
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2010 - 11:23
#6
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2010 - 17:55
#7
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 00:41
Byłem to zobaczyć i mocno kopci korkiem:(
Odkopię troszkę.
Co było i jak wyglądało to kopcenie? Jakiego koloru i intensywność?
#8
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 19:26
#9
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 22:41
Jasny kolor, może szary. Kopcenie kopceniem ale przelewało olej odmą na wyżaszych obrotach więc silnik wrócił do mnie i poszedł na części. Przy rozbiórce o dziwno nie zauważyłem niczego dziwnego więc nie wiem co konkretnie było przyczyną
walnieta odma - tylko i wylacznie. wystarczylo ja wymienic, mowie o tej aluminowej co wychodzi z bloku. ma w sobie taka membrane - zaslonke ktora przy wyzszym cisnieniu zamyka sie nie pozwalajac olejowi przedostawac sie do kolektora. jak to jest walniete to silnik bedzie wysysal olej i go przepalal.
#10
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2010 - 18:05
#11
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2010 - 18:31
Myślałem że odmą rzuca ale kiedy zapchałem ją i gazowałem to korkiem nie dmuchało więc silnik przedmuchów nie miał, zdjąłem głowice i tuleje pięknie wyglądają a jednak olej był i miałem dylemat czemu odma rzucała olej skoro silnik jest ok.
Wnioskuję, że beast może mieć racje z tą odmą i membraną.
Tak czy tak wyczyściłem tą całą odmę i zobaczę co będzie.
#12
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 00:28
a mianowicie chodzi o tą membramke w odmie czy mówicie o takiej plastikowej klapce która przysłania tą jedną dziurę w odmie ?? pytam ponieważ wczoraj podczas czyszczenie urwała mi się ta plastikowa klapka. I nie wiem jakie mogą być objawy bez tego .
#13
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2012 - 10:15
#14
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2012 - 14:28
przy wiekszym butowaniu moze zassac olej do ssacego i bedzie niezle kopcic z tylu.
i dlaczego tak sie dzieje?
#15
OFFLINE
Napisany 10 marca 2012 - 01:51
Silnik mi zżera litr oleju na 300km, myślałem że pokrywki ale jak aluminiowe załorzyłem tak ładnie trzymają od remontu i z przy pokrywach sucho, świece suche ale jak ściągam kolektor to nowe uszczelki są zaolejone świeżym olejem. Gdzie szukać tego zaworka czy coś?
ogłoszenia w odpowiednim dziale , usunięte ,;kocyk