Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ręczny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 29 lipca 2006 - 21:03

Pytanie jak podciągnącz hamulec ręczny aby działał sprawnie, musze nieźle wajche naciągnąć aby mieć jakiś marny efket.


[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#2 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2006 - 22:30

Pytanie jak podciągnącz hamulec ręczny aby działał sprawnie, musze nieźle wajche naciągnąć aby mieć jakiś marny efket.


nie wiem ale chyba już odpowiadałem..... ściągasz koło tylne i w piaście masz otwór, ustawiasz otwór centralnie na górze i patrzysz latarką pojawi ci się w środku motylek, ten motylek bodajże do góry...... masz ustawić tak, że jeśli koło jest w powietrzu to na 3 ząbku ma się totalnie piasta blokować.

Jeśli tak ustawiłeś a hamulec nadal jest wiotki to trzeba podciągnąć linke, robi się to nakrętką dziesiątką którą znajdziesz na wyjściu drążka nad wałem obok gumowego sprzęgła skrzyni...

#3 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2006 - 22:58

Jeśli tak ustawiłeś a hamulec nadal jest wiotki to trzeba podciągnąć linke, robi się to nakrętką dziesiątką którą znajdziesz na wyjściu drążka nad wałem obok gumowego sprzęgła skrzyni...

z ta roznica ze to jest nakretka M8 pod klucz 13 :mrgreen: wczoraj zmienialem linke :wink:

#4 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipca 2006 - 23:01

no i dobra, może u mnie nie jest oryginalna, jakbyś tyle śrubek odkrecał co ja to byś miał zamot co do rozmiarów... zapewniam Cie

#5 OFFLINE   g1banderas

g1banderas
  • 51 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: pruszcz gd / ?
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2006 - 23:12

tak jak mowi-a co do tej regulacji to dobrze jest podpore wała odkrecic bo bez tego to meksyk :mrgreen:

#6 OFFLINE   Hrabia

Hrabia
  • 387 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipca 2006 - 00:06

Demon spoko
Ja tez ciągne na maksa :twisted:

#7 OFFLINE   demon79

demon79
  • 152 postów
  • Dołączył: 08-06-2006
  • Skąd: Gliwice

Napisany 30 lipca 2006 - 07:22

Dziękuje Bc30se za wyczerpującą wypowiedz jutro sie zabieram do pracki zobaczymy co z tego wyjdzie :lol:
[center:646156a98e]R.I.P[/center:646156a98e]
[center:646156a98e]NAS NIE DOGONIET[/center:646156a98e]

#8 OFFLINE   Kamasiks

Kamasiks
  • 14 postów
  • Dołączył: 21-01-2010
  • Skąd: Szczytno

Napisany 18 grudnia 2010 - 15:57

Witam. Otóż mój problem polega na tym że hamulec ręczny ma luźną dźwignie łapie dopiero na ostatnim ząbku. Problem ten by mi aż tak nie przeszkadzał tylko że samochód na ręcznym do przodu nie ruszy a do tyłu toczy się tak jak by nie był zaciągnięty ręczny tylko samochód stał na luzie.

#9 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 grudnia 2010 - 16:02

Widocznie z jednej strony szczeki juz sie zuzyly lub juz odlecialy okladziny po jednaj stronie.

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2010 - 16:03

Albo tarcza kotwiczna zgnila.... Rozbierz i obejrzyj - bedzie wszystko jasne.

#11 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 grudnia 2010 - 16:14

Albo tarcza kotwiczna zgnila.... Rozbierz i obejrzyj - bedzie wszystko jasne.


No i to jak najberdziej mozliwe.

#12 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2010 - 16:22

http://forum.omegakl...read.php?t=9641 poczytaj tą poradę może się przydać ;)

#13 OFFLINE   Kamasiks

Kamasiks
  • 14 postów
  • Dołączył: 21-01-2010
  • Skąd: Szczytno

Napisany 19 grudnia 2010 - 23:00

dzięki panowie. zobaczę co i jak ;)

#14 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 08 maja 2012 - 23:38

Panowie mam temat. Hamulec ręczny podczas zaciągania łapie mi na maks 4 ząbki a wcale nie trzyma, gdy jest potrzeba, samochód stacza się i już. przy zaciąganiu opór jest dość spory. Jak się za to zabrać?

#15 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 maja 2012 - 00:07

Sprawdz czy masz jeszcze okkadzine na szczekach. Popusc linke (nad walem sruba z nakretka). Wyreguluj luz szczek w bebnie.
Wyreguluj linke. Jezeli tarcza kotwiczna i szczeki sa cale to bedzie dzialac jak powinno.
Sent from my GT-I5800 using Tapatalk
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#16 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 09 maja 2012 - 07:42

Poprzedni właściciel wymieniał klocki i tarcze na wszystkich kołach, okładziny są praktycznie wcale niezużyte. Dziękuję za radę, zrobię jak napisałeś.

Pozdrawiam

#17 OFFLINE   SpecAreKene

SpecAreKene
  • 26 postów
  • Dołączył: 13-02-2011

Napisany 09 maja 2012 - 08:18

odp do problemu Kamasiks;d miałem ten sam problem co ty przy zaciągniętym ręcznym samochod sie nie toczył do przodu ale do tyłu jechał jak na luzie. ja wyregulowałem linke hamulcową nad wałem masz sróde bodajze na 13" i powinno być git..

#18 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 maja 2012 - 08:28

Poprzedni właściciel wymieniał klocki i tarcze na wszystkich kołach, okładziny są praktycznie wcale niezużyte. Dziękuję za radę, zrobię jak napisałeś.

Pozdrawiam


ale ja nie pisze o klockach, tylko o szczekach, ktore siedza z tylu w tarczobebnie.

bo w omedze zasadniczym hamulcem jest hamulec tarczowy.
pomocniczy (awaryjny, reczny) to hamulec bebnowy
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#19 OFFLINE   adrian868

adrian868
  • 58 postów
  • Dołączył: 05-06-2009
  • Skąd: Lublin/Bychawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 maja 2012 - 10:16

przy zaciągniętym ręcznym samochod sie nie toczył do przodu ale do tyłu jechał

Miałem ten sam problem. Tarcze, linka, okładziny nowe, linka nad wałem podciągnięta...
a okazało się, że rozpierak w bębnie był na max skręcony i wystarczyło go trochę rozkręcić

#20 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 09 maja 2012 - 15:30

Ok, sprawdzę szczęki w bębnach na weekendzie (matury blokują mi przyjemność dłubania w samochodzie:D). Jak coś będzie nie tak to się powymienia co trzeba.