

Duże spalanie gazu 2.0 16v gaz II generacji
#1
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 12:45
Problem polega na tym że odkąd ja kupiłem czyli od nieco ponad roku auto na pełnej butli czyli 41 l zrobi po mieście max 230 km mimo delikatnej jazdy auto nie może zrobić wiecej niż te 230 km, więc spalanie wychodzi 18l/100km, w trasie spalanie wychodzi ok 13 l/100km zaznaczam przy spokojnej jezdzie(jak depnelem na gaz to w mieście wychodziło 20 l). Byłem na regulacji gazu ale to nic nie dało a mechanik powiedział, że one tak pala. Wymieniłem reduktor na nowy ale nic sie nie zmieniło, wszystko wyglada na szczelne gazem nie śmierdzi więc raczej nigdzie nie ucieka. Nie byłem jeszcze na regulacjach nowego reduktora bo podejrzewam, że wiele to nie zmieni. Na benzynie auto chodzi nie równo, strzela, szarpie i się nie zbiera więc używam jej jedynie do odpalania auta(mechanik powiedzial, że mam wtryski do wymiany) z tym, że wtryski benzyny raczej nie maja nic wspolnego z duzym spalaniem gazu w zwykłej instalacji szczególnie, że na gazie auto chodzi równo i płynnie. Prosze o wskazówki bo mechanicy puszczą mnie z torbami a byłem już u niejednego i nic sie nie zmieniło oprócz coraz mniejszej kasy w portfelu.
#2
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 15:30
Co do reduktora to musisz go wyregulować.
Możesz jeszcze wywalić silniczek krokowy bo może masz coś z lambdą i wstaw śrubę-oczywiście na analizatorze wyregulować.
A co do benzyny to czy jesteś pewny że to wtryski? Bo ja obawiam się że nie tylko.(tu bym jechał podłączyć pod kompa dla pewności)
#3
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 16:08
#4
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 16:12
Jeżeli chodzi o benzyne to zostawilem auto u mechanika na 3 godz. podpinał pod kompa i cos tam jeszcze robił nie wiem bo mnie przy tym nie było, zainkasował za to 200 zł i powiedział, że wtryski do wymiany, więc chyba sprawdzał dokładnie co to może być. Czasami jak chodzi na benzynie to świeci mi się na desce kontrolka check engine.
Jedż jeszcze na regulacje.Wyreguluj tylko powiedż mu niech przy tym siądzie i ustawi wszystko a nie to co najważniejsze.
PS. Filtr gazu i filtr powietrza wymieniałeś?
#5
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 18:48
#6
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 19:07
Jeżeli wcześniejszy parownik był "zużyty" to jak wyregulujesz nowy to spalanie spadnie napewno.
Beznyna hmm w ciemno nikt Ci nie powie tak czy nie. Jeśli to tylko wtryski to nie wina benzyny.
Ja bym zrobił porządek z benzyną i dopiero wziął się za gaz.
#7
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 19:15
#8
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 20:03
#9
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 20:24
Jeżeli chodzi o benzyne...
Jedz na kompa to będziesz wiedzieć co jest grane. Obawiam się że w ciemno nikt Ci nic nie powie.
Sam możesz najwyżej z czytać błędy "metoda spinacz"-wpisz w szukajke.
Chociaż w twoim wypadku jechał bym na kompa.
#10
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 22:38
Ja też mam II gen. i po mieście pali mi 13-14 l/100 ( gdzie do pracy mam 5km i 6 świateł po drodze ) a na trasie poniżej 10l/100
Jeśli zaświeca ci się check engine to prawdopodobnie masz sondę do wymiany, ale to musisz sprawdzić dokładnie jaki błąd się wyświetla.
A tak wogóle to musiałbyś pojeźdić tylko na benzynie (ok 100km) i dopiero wtedy jechać na regulacje LPG, ale najpierw sprawdź błędy!!
#11
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 23:53

Nie wiem który z tych zabiegów pomógł bo wszystko robiłem jednorazowo, ale z czymś trafiłem

Na początek sczytaj błędy spinaczem

#12
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 00:20
#13
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 00:32
A masz w ogóle ciśnienie na listwie?
#14
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 00:43
#15
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 01:12
Tak mi przyszły jeszcze do głowy rozjeżdżające się mapy wtrysków. Odłącz aku na noc i spróbuj pojeździć na samej benzynie-jeżeli w ogóle się da.

#16
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 15:14
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2010 - 10:37
#20
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2010 - 14:36
[B]