Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega BFL czy Vectra C ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cannabis89

cannabis89
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-02-2010
  • Skąd: Kielce

Napisany 17 marca 2010 - 16:17

wiec ja też się nie wyróżnię i stawiam na Omegę ale raczej z silnikiem 2.5, 3.0 lub 3.2 bo przy takiej masie trzeba miedz male stadko pod maska. komfort na bardzo wysokim poziomie dobrze wyciszony, no chyba że obrotomierz przekracza magiczną granice 4tys obrotów i wtedy się zaczyna zabawa:)
omega rulez:)

#22 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2010 - 16:26

a ja będe inny i polecę vectre, nowsza konstrukcja, bezpieczniejsza, łatwo też odsprzedać bo jest na nie popyt - ci który przejechali sie na kosztach remontu zawieszeń w pasku wybierają vectry, mniej pali bo mniejsze straty na napędzie i lżejsza a wymiarami dorównuje, no ciut mniej miejsca ale to kwestia przyzwyczajenia bo to nie ciasna corsa czy golf

#23 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2010 - 00:15

Odgrzeje kotleta :p

Wsadz do VC 3 ludzi na tylne siedzenie i zobacz ile tam miejsca. Jezeli ktokolwiek ma powyzej 180 cm to bedzie jechal ze skrecona w bok glowa. Jak ktos chce to niech policzy wysokosc od siedziska do dachu. Do tego jak z przoduj jedzie ktos ze wzrostem 180 wzwyz to z tylu tylko 10 latek wsadzi nogi. Ja sie przerazilem.

Potem przejedz sie Vectra (czy B czy C) 200km. Ktokolwiek nie majacy krotkich nozek wyjdzie ze skurczem tylka. Do tego w VB zawsze z przodu dotykalem dachu, w VC jest troszke lepiej, ale pasazer z przodu Nie wiem kto te auta projektowal.
Bagaznik w liftbacku jest sensowny.

A jezeli chodzi o VC to zapytaj sie ile kosztuja czesci, szczegolnie CIM, sprezyny zawieszenia (pekaja co 5-9 lat - wszystkie) i "banany" z tylu.

Vectra ma dosc skomplikowane ale wcale nie dobre zawieszenie.

Jezeli chodzi o bezpieczenstwo to rzeczywiscie jest bezpieczna.

Czy namawiam na Omege? To zupelnie inne auto, wielkie, wygodne, ale paliwozerne i dosc zacofane technologicznie.

Ja cenilem Omege, ale nie uwazalem jej nigdy za ideal auta. Nigdy jednak nie bralem VC za zastepce, bo wg mnie nie oferuje w srodku tego czym pokazuje sie na zewnatrz. W koncu usiadlem w Focusie i juz w nim zostalem. No, ale namawianie Cie na sprawdzenie Focusa byloby nie na miejscu ;)

#24 OFFLINE   krasulec

krasulec
  • 255 postów
  • Dołączył: 22-03-2010
  • Skąd: Sompolno

Napisany 04 kwietnia 2010 - 10:27

witam
kukni na jakies forum vectry i pogadaj tam ! ja mam porównanie omega b i vectra b, omega wygrywała zawsze z vectra jeżeli masz zamiar kupić vectrę powyżej 2004 to vectra, ale poniżej omega !

Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek

#25 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 04 kwietnia 2010 - 11:26

W koncu usiadlem w Focusie i juz w nim zostalem

to prawda co piszą o tym słynnym zawieszeniu Focusa?

#26 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2010 - 10:20

to prawda co piszą o tym słynnym zawieszeniu Focusa?


Nie wiem co piszą, ale wg mnie w Focusie jest swietnie zestrojone, nie za miekkie, nie za twarde. Bylem bardzo zdziwiony jak pojezdzilem troche. Do tego jest proste i trwale. We wszystich Omegach cos robilem w zawieszeniu (nie duzo, ale zawsze albo gumy wahaczy, albo wieszak), a w Focusach przy ok 100tys jeszcze nic (w jednym lacznik stabilizatora).

#27 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 07 kwietnia 2010 - 12:23

Nie wiem co piszą, ale wg mnie w Focusie jest swietnie zestrojone, nie za miekkie, nie za twarde. Bylem bardzo zdziwiony jak pojezdzilem troche. Do tego jest proste i trwale. We wszystich Omegach cos robilem w zawieszeniu (nie duzo, ale zawsze albo gumy wahaczy, albo wieszak), a w Focusach przy ok 100tys jeszcze nic (w jednym lacznik stabilizatora).

no właśnie to piszą co mówisz. To zawieszenie wielowahaczowe zdaje niby egzamin w nowych Fordach. Auto sztywne, ale nie traci komfortu jazdy.

#28 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2010 - 12:27

no właśnie to piszą co mówisz. To zawieszenie wielowahaczowe zdaje niby egzamin w nowych Fordach. Auto sztywne, ale nie traci komfortu jazdy.


W starych tez swietnie chodzi, zakrety mozna docinac pieknie, a auto jest praktycznie pomiedzy nad a podsterownoscia. No i promien skretu ma bardzo maly i bardzo przestronne wnetrze (maska jest o 20-30cm krotsza od np Vectry B i to wszystko zostalo na przedzial pasazerski).
no ale to nie reklama Forda ;)