Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka uzywana sonda - pomocy!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2009 - 21:19

prosze Cie rozkladasz g.... na atomy. Masz zla sonde, czy Ty mnie sprawdzasz? dostales info na tacy. Za takie info wielu mechnikow placi.... i to slono.
Kolego - zadanie domowe, poszukaj w sieci na czym polega zasada dzialania sond "zwyklych" czyli zrodel galwanicznych a naczym polega zasda dzialnia sond rezystywnych szerokopasmowych
Wystarczy ze jeden z pinow z wtyczki (tam gdzie jest 5V z ecu) masz wpiete do bialego Twojej sondy (czyli do jej grzalki) a drugi bialy sondy masz podpiety do wtyczki na pin na ktorym ma isc sygnal do ecu. Taki stan rzeczy spowoduje ze sygnal 5V z ecu wroci przez obwod grzalki do ecu w takiej samej wartosci.....
Przypominam wszystkim ze uzywajac zlej sondy albo zle podlaczajac mozna skopcic obwod sondy w ecu.....
P.S. Na sondzie bedziesz mial wybity jej symbol zczytaj a ja Ci powiem dokladnie co masz za sonde i do jakiego auta
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#22 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 27 grudnia 2009 - 21:23

Panie Kczech nie denerwuj się tak, tylko pytam. chodzi Ci o tą sonde co mam na aucie czy tą co mam obok siebie?

#23 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2009 - 21:26

sonda ktora ma kolory kabli szary czarny i dwa biale nie jest do silnika x20xev
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#24 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 27 grudnia 2009 - 21:28

ok, wiec wszystko jasne-czemu te błędy są. bo kiedys ktos mnie zapytal, chyba CITA jak moze miec cos zwarcie jednoczesnie do plusa i do minusa... przez tą sonde wygląda na to, że tak. jutro pojade do mechaniora zeby zamontowal mi tamtą-wtedy zobaczymy.:rolleyes:

#25 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 02 stycznia 2010 - 13:12

czy jesli jest zalozona zla sonda (1v) to czy ma to zwiazek z dzialaniem czujnika walka rozrzadu??:confused:

#26 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2010 - 22:18

nie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#27 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 03 stycznia 2010 - 10:04

nio i w koncu wczoraj wymieniono mi sonde. z tym, ze od wtyczki idą kable(do instalacji) czerwony, bialy czarny i brązowy(a nie zolty):pokoj:
nie wiem czy lepiej chodzi bo jest lod na drodze(hehe) ale napewno juz nie dymi jak głupia:jump:

#28 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2010 - 10:34

w tym silniku byly 3 typy sond w zaleznosci od rocznika (roznica musi byc mala bo mozna je zamiennie stosowac, byc moze masz sonde z nowszego rocznika i dlatego zamiast zoltego masz brazowy)
P.S. Co do dymienia to oczywiscie ze nie bedzie dymila,...... Jesli nawet stara sonda poszla w swoje najwyzsze wskazanie to bylo to 1V (moze 1,2V) taki sygnal dla ecu w x20xev to znak ze mieszanka jest mocno uboga, wiec co robi? wydluza czasy wtrysku, zalewajac silnik paliwem ktorego nie potrzebuje...... wiele razy o tym pisalem na forum
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#29 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 03 stycznia 2010 - 11:41

w tym silniku byly 3 typy sond w zaleznosci od rocznika (roznica musi byc mala bo mozna je zamiennie stosowac, byc moze masz sonde z nowszego rocznika i dlatego zamiast zoltego masz brazowy)
P.S. Co do dymienia to oczywiscie ze nie bedzie dymila,...... Jesli nawet stara sonda poszla w swoje najwyzsze wskazanie to bylo to 1V (moze 1,2V) taki sygnal dla ecu w x20xev to znak ze mieszanka jest mocno uboga, wiec co robi? wydluza czasy wtrysku, zalewajac silnik paliwem ktorego nie potrzebuje...... wiele razy o tym pisalem na forum


Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. :) To teraz zostal mi tylko ten czujnik walka rozrzadu i bedzie wszystko.... PS czy po zmianie sondy musze jechac wykasowac bledy??:confused:

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2010 - 13:02

teoretycznie warto zrobic kasowanie wartosci adaptacyjnych, poniewaz Twoj ecu byl mocno oglupiony sonda 1V i mogl po czesci nauczyc sie jej pracy czyli probowac dopasowywac sie do jej wskazan. Oczywiscie nie jest to konieczne, rownie dobrze sama jazda na nowej sondzie jest swego rodzaju adaptacja bo przeciez komp zacznie sie uczyc do nowych - wlasciwych sygnalow.
Na przyszlosc warto po zalozeniu nowych elementow skasowac bledy OBD oraz wartosci adaptacyjne. To w razie awarii jakiegos elementu ulatwi diagnoscie/mechanikowi znalezc przyczyne. Sa bledy ktore pozostaja w pamieci ciagle az do wykasowania a sa takie ktore po pewnym czasie same sie skasuja (rozne zrodla roznie mowia, jedne ksiazki tak drugie inaczej) Moje doswiadczenie mowi ze blad 13 w Omedze do roku 96 sam sie wykasuje po pewnym czasie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#31 OFFLINE   Roman40

Roman40

    Zbanowany

  • 28 postów
  • Dołączył: 15-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 stycznia 2010 - 13:22

widze że znasz się na sądach. mam już 3 . wymieniam co 5mie wysiadaja .
a i tak cały czas chodzi omega na bogatej mieszance .
Co to moze byc ? skierujesz na jakies własciwe tory mnie????
Dodany obrazek

#32 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2010 - 13:38

na podstawie postow w "naszym" forum mozna napisac juz dobra ksiazke na temat sond i ich diagnozowania. Naprawde jest sporo tego, ciagle powtarzanie tego mija sie chyba z celem.....
napisz dlaczego wymieniales - po czym wnioskowales ze sondy padly?
jakie sondy zakladales - podaj mi numer katalogowy albo numer z pudelka to sprawdze czy dobre
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#33 OFFLINE   Roman40

Roman40

    Zbanowany

  • 28 postów
  • Dołączył: 15-11-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 stycznia 2010 - 13:46

miło że zechciałeś coś napisać ....
sondy niepracowały na pełnych zakresach ..przewarznie tylko wysokie powyżej 500mv do 900... i cały czas pokazywał komp zabogata mieszanka
teraz jest sąda bosch LS04 o 258 986 504-36Y
wczoraj sprawdzona kompem i stoi na 1205
czyl znowu ament .....?

tamtych niemam nómerów

ale to juz będzie 4 sąda w ciagu 16 miesięcy
??????????
Dodany obrazek

#34 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2010 - 14:11

to ze pracowaly na pelnych zakresach wcale nie oznacza ze sonda padla...... Przeciez mogla pokzaywac prawde ... czyli ze jest bogato. Czyliproblem nie musial lezec po stronie sondy tylko po stronie czegos co np rozjezdza wartosci adaptacyjne albo czegos co powoduje ze motor dostaje za duzo paliwa (wystarczy ze przeplywka bedzie klamala ze motor jest bardziej obciazony to wiecej paliwa znajdzie sie w komorze spalania)
Proponuje doprowadzic lewe powietrze do silnika (odepnij jakies podcisnienie za przepustnica wtedy zubazasz mieszanke - w tym momencie sprawdz czy sonda to zauwazy czyli sygnal sondy powinien pojsc lekko w dol
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#35 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 03 stycznia 2010 - 17:20

panie Kczeh, mam przy sobie tamtą starą sonde, jest strasznie zabrudzona ale udalo mi sie przeczytac co na niej pisze. pisze tak: ISH 24... co to za sonda? pisze jeszcze germany i jakies numerki ale nie idzie ich odczytac:p
a i jeszcze takie numerki: 0 258 003 805

#36 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2010 - 17:31

sonda bosch 1V podgrzewana z masa na wtyczce, stosowana w fiat bravo, cinquecento, marea, seicento - silniki 1,4 i 1,1. Nie chce mi sie szukac wiecej danych ale po "tuningu" czyli odcieciu wtyczki bedzie pasowala do wielu innych aut
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#37 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 03 stycznia 2010 - 17:56

ha, a do tego jest duzo wieksza od tamtej co ją zalozylem... a zapomnialem dodac, ze teraz jak dodaje gazu(na postoju) to szybciej wchodzi na obroty:jump:

sonda bosch 1V podgrzewana z masa na wtyczce, stosowana w fiat bravo, cinquecento, marea, seicento - silniki 1,4 i 1,1. Nie chce mi sie szukac wiecej danych ale po "tuningu" czyli odcieciu wtyczki bedzie pasowala do wielu innych aut

a jesli chodzi o lpg to czy podpiął bys mi pod kompa moją instalacje? ISU mod 06:confused:

#38 OFFLINE   JackArs

JackArs

    JackArs

  • 40 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Głogów

Napisany 07 stycznia 2010 - 13:18

Witam. Dzisiaj jeździłem troche po sklepach za nową sondą do Omegi. W jednym sklepie była za 397zł w drugim za 400zł i w tym samym sklepie kobita znalazła taką samiutką sonde tylko,że z innej hurtowni za UWAGA... 250zł! :D Jest to sonda naprawde dobra, NGK czterożyłowa. Bardzo dobrze wytrzymuje LPG w porównaniu z np: Boshem. Mam nadzieje,że to nie zamiennik, hehe...:jump:

#39 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2010 - 13:52

JackArs - nie sadze, powtarzam nie sadze zeby znalazla gdzies sonde NGK-NTK do silnika x20xev za 250 zl.........Mysle ze znalzla do opla , czterozylowa ale NIE REZYSTYWNA i NIE 5V.....
tekst typu ze NGk wytrzymuje wicej na lpg niz bosch czy odwrotnie mija sie z prawda i sondy tych firm sa jednakowej jakosci....


P.S. jak ja kupisz to podaj numer tej sondy a ja Ci powiem czy jest dobra
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#40 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 07 stycznia 2010 - 14:53

Witam. Dzisiaj jeździłem troche po sklepach za nową sondą do Omegi. W jednym sklepie była za 397zł w drugim za 400zł i w tym samym sklepie kobita znalazła taką samiutką sonde tylko,że z innej hurtowni za UWAGA... 250zł! :D Jest to sonda naprawde dobra, NGK czterożyłowa. Bardzo dobrze wytrzymuje LPG w porównaniu z np: Boshem. Mam nadzieje,że to nie zamiennik, hehe...:jump:


No nie wiem czy to była sonda NGK za 250 zeta ?:o Osobiście kupiłem Ngk po zniżce w IC za 350 zeta.