

Jaka uzywana sonda - pomocy!!!
#21
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 21:19
Kolego - zadanie domowe, poszukaj w sieci na czym polega zasada dzialania sond "zwyklych" czyli zrodel galwanicznych a naczym polega zasda dzialnia sond rezystywnych szerokopasmowych
Wystarczy ze jeden z pinow z wtyczki (tam gdzie jest 5V z ecu) masz wpiete do bialego Twojej sondy (czyli do jej grzalki) a drugi bialy sondy masz podpiety do wtyczki na pin na ktorym ma isc sygnal do ecu. Taki stan rzeczy spowoduje ze sygnal 5V z ecu wroci przez obwod grzalki do ecu w takiej samej wartosci.....
Przypominam wszystkim ze uzywajac zlej sondy albo zle podlaczajac mozna skopcic obwod sondy w ecu.....
P.S. Na sondzie bedziesz mial wybity jej symbol zczytaj a ja Ci powiem dokladnie co masz za sonde i do jakiego auta
[B]
#22
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 21:23
#23
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 21:26
[B]
#24
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 21:28

#25
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 13:12
#26
OFFLINE
#27
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 10:04
nie wiem czy lepiej chodzi bo jest lod na drodze(hehe) ale napewno juz nie dymi jak głupia:jump:
#28
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 10:34
P.S. Co do dymienia to oczywiscie ze nie bedzie dymila,...... Jesli nawet stara sonda poszla w swoje najwyzsze wskazanie to bylo to 1V (moze 1,2V) taki sygnal dla ecu w x20xev to znak ze mieszanka jest mocno uboga, wiec co robi? wydluza czasy wtrysku, zalewajac silnik paliwem ktorego nie potrzebuje...... wiele razy o tym pisalem na forum
[B]
#29
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 11:41
w tym silniku byly 3 typy sond w zaleznosci od rocznika (roznica musi byc mala bo mozna je zamiennie stosowac, byc moze masz sonde z nowszego rocznika i dlatego zamiast zoltego masz brazowy)
P.S. Co do dymienia to oczywiscie ze nie bedzie dymila,...... Jesli nawet stara sonda poszla w swoje najwyzsze wskazanie to bylo to 1V (moze 1,2V) taki sygnal dla ecu w x20xev to znak ze mieszanka jest mocno uboga, wiec co robi? wydluza czasy wtrysku, zalewajac silnik paliwem ktorego nie potrzebuje...... wiele razy o tym pisalem na forum
Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.

#30
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 13:02
Na przyszlosc warto po zalozeniu nowych elementow skasowac bledy OBD oraz wartosci adaptacyjne. To w razie awarii jakiegos elementu ulatwi diagnoscie/mechanikowi znalezc przyczyne. Sa bledy ktore pozostaja w pamieci ciagle az do wykasowania a sa takie ktore po pewnym czasie same sie skasuja (rozne zrodla roznie mowia, jedne ksiazki tak drugie inaczej) Moje doswiadczenie mowi ze blad 13 w Omedze do roku 96 sam sie wykasuje po pewnym czasie
[B]
#31
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 13:22
a i tak cały czas chodzi omega na bogatej mieszance .
Co to moze byc ? skierujesz na jakies własciwe tory mnie????

#32
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 13:38
napisz dlaczego wymieniales - po czym wnioskowales ze sondy padly?
jakie sondy zakladales - podaj mi numer katalogowy albo numer z pudelka to sprawdze czy dobre
[B]
#33
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 13:46
sondy niepracowały na pełnych zakresach ..przewarznie tylko wysokie powyżej 500mv do 900... i cały czas pokazywał komp zabogata mieszanka
teraz jest sąda bosch LS04 o 258 986 504-36Y
wczoraj sprawdzona kompem i stoi na 1205
czyl znowu ament .....?
tamtych niemam nómerów
ale to juz będzie 4 sąda w ciagu 16 miesięcy
??????????

#34
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 14:11
Proponuje doprowadzic lewe powietrze do silnika (odepnij jakies podcisnienie za przepustnica wtedy zubazasz mieszanke - w tym momencie sprawdz czy sonda to zauwazy czyli sygnal sondy powinien pojsc lekko w dol
[B]
#35
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 17:20
a i jeszcze takie numerki: 0 258 003 805
#36
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 17:31
[B]
#37
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2010 - 17:56
a jesli chodzi o lpg to czy podpiął bys mi pod kompa moją instalacje? ISU mod 06:confused:sonda bosch 1V podgrzewana z masa na wtyczce, stosowana w fiat bravo, cinquecento, marea, seicento - silniki 1,4 i 1,1. Nie chce mi sie szukac wiecej danych ale po "tuningu" czyli odcieciu wtyczki bedzie pasowala do wielu innych aut
#38
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 13:18

#39
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 13:52
tekst typu ze NGk wytrzymuje wicej na lpg niz bosch czy odwrotnie mija sie z prawda i sondy tych firm sa jednakowej jakosci....
P.S. jak ja kupisz to podaj numer tej sondy a ja Ci powiem czy jest dobra
[B]
#40
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2010 - 14:53
Witam. Dzisiaj jeździłem troche po sklepach za nową sondą do Omegi. W jednym sklepie była za 397zł w drugim za 400zł i w tym samym sklepie kobita znalazła taką samiutką sonde tylko,że z innej hurtowni za UWAGA... 250zł!
Jest to sonda naprawde dobra, NGK czterożyłowa. Bardzo dobrze wytrzymuje LPG w porównaniu z np: Boshem. Mam nadzieje,że to nie zamiennik, hehe...:jump:
No nie wiem czy to była sonda NGK za 250 zeta ?
