Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka uzywana sonda - pomocy!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   diaspora

diaspora
  • 42 postów
  • Dołączył: 05-08-2008

Napisany 26 grudnia 2009 - 14:59

Witam wszystkich
Kupilem moja omege b kombi ok. 1,5 roku temu, niestety z walnieta sonda lambda do tej pory jezdze na niesprawnym "czujniku" W tym miesiacu mam zamiar wymienc sonde niestety stac mnie w chwili obecnej tylko na uzywana i za taka sie bede rozgladal. Moja stara sonda (uszkodzona) wyprodukowana jest przez firme siemens. Moje pytanie brzmi, o jaka sonde pytac (czy koniecznie musze znalezc taka sama o tych samych symbolach co stara czy moge podpiac jakas inna np. boscha?) Czytalem na forum ze do tego silnika potrzebna jest sonda 5V rezystywna z 4 kablami. Jak mam sprecyzowac pytanie dot. sondy (kolory kabli, napiecie itd.) aby sprzedajacy wiedzial o jaka mi chodzi. Drugie pytanie na czym polega montaz sondy czy wystarczy tylko podpiac i gotowe, czy wymagane jest ustawienie za pomoca np. podpietego komputera. Dziekuje z gory za informacje.
Zapytam jescze, czy jazda przez tak dlugi okres wplywa negatywnie na silnik, jesli tak to w jakim stopniu i co ewentualnie sprawdzic u mechanika jak wymienie sonde.

pozdrawiam

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2009 - 15:36

- jazda przez dlugi czas z sonda ktora dziala ale zle dziala, objawi sie rozjechaniem wartosci adaptacyjnych lambdy, czyli po wymianie sondy silnik moze troche kulec a po pewnym czasie "nauczy sie". Chyba ze podepniesz pod kompa i skasujesz wartosci adaptacyjne.
Kupujac lambde uzywana nie masz wielkiego wyboru. W oryginale sonde robila firma NGK/NTK dla Siemens-GM i takiej szukasz. Sonda ktora bedzie pasowala do Twojej Omegi pochodzi z silnika oplowskiego x20xev (2,0 16v) montowanego w Omedze ze sterownikiem siemens 56.1 (tylko w Omedze ten sterownik byl montowany). Po roku 95 wprowadzono sterownik siemens 56.5 ktory jest bardziej popularny bo stosowany tez w astrach, vectrach z silnikiem x20xev. Przy tym sterowniku zastosowano nowsza wersje lambdy (inne kolory troche inny punkt sredni mieszanki, wyzszy zakres pomiaru itd). Doswiadczenie mowi ze sonde z nowszego sterownika tez mozesz zamontowac u siebie. Nie ma opcji zeby zamontowac sonde inna z innego silnika opla (bosch magneti itd..) Jest jeszcze firma FAE ktora sprzedjae na aftermarket te sondy wiec moze czasem uda Ci sie kupic i ta. Nie patrz na przebieg sondy czy wiek (to nie jest istotne). te sondy sa bardzo, powtarzam bardzo zywotne i czesto wymieniane sa z dobrej na nowa (powod to zla interpretacja bledow OBD, lpg ktore moze rozjezdzac wartosci lambdy i trudnosci z prawdilowym zdiagnozowaniem dzialnia sond szerokopasmowych)
A wiec szukasz sondy lambdy z silnikow oplowskich 2,0 16v (niw qazne z jakiego modelu opla), chyba ze chcesz miec identyczna to wtedy Omega z lat 94-96 (ze sterownikiem simens 56.1) - kolory kabli czerwony, zolty, czarny, bialy
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 26 grudnia 2009 - 17:04

heh, ja ostatnio kupiłem używaną sondę... facet uparcie twierdził, że wyjął ją ze swojej omegi, a jak byłem u mechanika, żeby ją założyć powiedział, że nie podejmie się tego zadania gdyż kolory kabli są inne niż na tej, którą mam obecnie...(do tego trzeba lutować):o

#4 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2009 - 17:27

co wy macie z tym lutowaniem?????? Ludzie ja juz kilkanascie roznych sond lutowalem i ok
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#5 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 26 grudnia 2009 - 17:32

nie chodzi mi o lutowanie, ta sonda nie ma kostki i dlatego napisalem ze trzeba lutowac. chodzi mi o kolory kabli. wezme jeszcze zaraz pojde po tą sonde i napisze jakie ma dokladnie kolory kabli

ha, ta sonda ma czarny zolty bialy i czerwony. ta którą mam na aucie to ma czarny szary i 2 biale...
a bledy sa takie ze mam zwarcie do masy do plusa i ogrzewanie:confused:

to jak to jest z tymi kablami? moze mam złą założoną i dlatego są te błędy???

#6 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 26 grudnia 2009 - 18:33

Przewodów sondy się nie lutuje.

Do krogulewski; masz złą zamontowaną obecnie na silniku.

#7 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 26 grudnia 2009 - 18:37

czyli napewno przez to są te błędy... wiec jak bedzie mi mechanior podłączał tą co kupiłem to :
czarny z czarnym
szary z bialym
bialy z zoltym
bialy z czerwonym
?:confused:

#8 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 26 grudnia 2009 - 18:44

A- biały,B - żółty, C- czerwony, D- czarny.

#9 OFFLINE   _MarcinG_

_MarcinG_
  • 188 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Konin

Napisany 26 grudnia 2009 - 19:21

ta którą mam na aucie to ma czarny szary i 2 biale...


ja kupiłem sondę z przewodami: szarym, czarnym i dwa białe i elektryk od razu powiedział że nie pasuje do mojego silnika, bo jest 1V... poszukałem innej (NGK 5V), kolory przewodów jak w oryginalnej i teraz śmiga jak trzeba... i spalanie od razu spadło... :jump:
Dodany obrazek


[think]http://marcingokp.mybrute.com[/think]



Alkohol pije się tylko w dwóch przypadkach: z zakąską i bez zakąski

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2009 - 20:34

Krogulewski - masz zla sonde i zadne podlaczenie nie zmieni faktu ze TWOJ WCU WIDZI ZLA SONDE - dosce ze 1V to jeszcze zwykla a nie rezystywna.

DAFik - to ze mozna uslyszec zeby nie lutowac kabli sondy to tak samo mozna uslyszec zeby nie przekraczac 50km/h w terenie zabudowanym. Panowie LUTUJCIE i nie martwcie sie. Mam 3 auta w domu i w kazdym lpg jest dopiete do lambdy za pomoca cyny i grzalki. Co wiecej , wymienialem ludziom sondy i jesli kupowalem w zestawach montazowych to zawsze lutowalem. Raz uzylem zlaczek zalaczonych do zestawu i po pol roku przestaly laczyc, byc moze za slabo docisnalem... i tak uzywam grzalki...
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 26 grudnia 2009 - 20:37

A- biały,B - żółty, C- czerwony, D- czarny.


a A,B,C,D to są???:confused:

Krogulewski - masz zla sonde i zadne podlaczenie nie zmieni faktu ze TWOJ WCU WIDZI ZLA SONDE - dosce ze 1V to jeszcze zwykla a nie rezystywna.

DAFik - to ze mozna uslyszec zeby nie lutowac kabli sondy to tak samo mozna uslyszec zeby nie przekraczac 50km/h w terenie zabudowanym. Panowie LUTUJCIE i nie martwcie sie. Mam 3 auta w domu i w kazdym lpg jest dopiete do lambdy za pomoca cyny i grzalki. Co wiecej , wymienialem ludziom sondy i jesli kupowalem w zestawach montazowych to zawsze lutowalem. Raz uzylem zlaczek zalaczonych do zestawu i po pol roku przestaly laczyc, byc moze za slabo docisnalem... i tak uzywam grzalki...


czyli jak mam podłączyć tą co kupiłem? skoro nie ma wtyczki? a przy tamtej jest i jest podpieta, nic nie jest lutowane...

dodam, że na tej nowej pisze NTK JAPAN;)

tak wygląda:rolleyes:

#12 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 26 grudnia 2009 - 21:50

DAFik - to ze mozna uslyszec zeby nie lutowac kabli sondy to tak samo mozna uslyszec zeby nie przekraczac 50km/h w terenie zabudowanym. Panowie LUTUJCIE i nie martwcie sie. Mam 3 auta w domu i w kazdym lpg jest dopiete do lambdy za pomoca cyny i grzalki. Co wiecej , wymienialem ludziom sondy i jesli kupowalem w zestawach montazowych to zawsze lutowalem. Raz uzylem zlaczek zalaczonych do zestawu i po pol roku przestaly laczyc, byc moze za slabo docisnalem... i tak uzywam grzalki...


Wstaw foto tych lutów, a być może zmienię zdanie.

a A,B,C,D to są???czyli jak mam podłączyć tą co kupiłem?


Wtyczka tak ma oznaczone piny.

#13 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 26 grudnia 2009 - 22:28

koncówki sondy ntk wyglądają u mnie tak::dziura:

#14 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 27 grudnia 2009 - 10:12

Ja kupiłam nowa sonde Boscha i zapłaciłam za nia całe 120 zł, kupujecie uzywki a potem płaczecie że Omega to złom i co chwile sie psuje.

#15 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 27 grudnia 2009 - 10:19

Ja kupiłam nowa sonde Boscha i zapłaciłam za nia całe 120 zł, kupujecie uzywki a potem płaczecie że Omega to złom i co chwile sie psuje.


a kolego gdzie ja kupiles i jak sie sprawuje??? :confused:

#16 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2009 - 12:10

Kesiaczek - wprowadzilas informacje ktora w zaden sposob nie pomoze koledze krogulewski, co wiecej wprowadza pewne nieporozumienie
Przypominam - w tym poscie piszemy o sondzie do silnika oplowskiego x20xev - przeczytajcie z uwaga to co napisalem wczesniej a pozniej wyciagnijcie wnioski
SONDE DO TEGO SILNIKA ROBI 2 FIRMY (na chwile obecna) NGK/NTK i FAE (i nie bede tlumaczyl kolejny raz dlaczego sonda 4 przewodowa z innego silnika nie bedzie pasowala)
Sonda tych firm jest w cenie od 250 do 400 zl. Kolega szuka uzywki bo nie ma kasy na nowa. Poniewaz ta sonda przejezdza spokjnie 200 000 i wiecej mozna ja kupic uzywana ale albo ufa sie sprzedawcy ktory ja sprawdzil albo jedzie sie z kompem i sprawdza jak jeszcze jest zamontowana w aucie
Podstawowe parametry do sprawdzenia
- czas po jakim sonda "budzi" sie do pracy po odpaleniu zimnego silnika
- czestotliwosc przechodzenia ze stanu ubogo w bogato
- zakres napiec gornych i dolnych jakie osiaga sonda
Fakt ze z uzywka jest roznie i dzisiaj moze dzialac a jutro nie a przy nowych zawsze jest gwarancja.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#17 OFFLINE   Kesiaczek

Kesiaczek
  • 567 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Szczytno/Kielce

Napisany 27 grudnia 2009 - 16:46

No więc o to mi własnie chodzi, że czasem naprawde warto dac te pare złotych więcej i miec pewnosc, że dana część bedzie sprawna i podziała naprawde długo. Idac na skróty często tylko sie robi szmelc z samochodu, ale to moje osobiste zdanie. A kwota 250 zł za nowa część na którą jeszcze do tego bedzie się miało gwarancje to raczej nie jest wygórowana kwota.

Mnie osobiscie wszyscy uzywki odradzali, jezeli chodzi o sondy, wszedzie słyszałam, że moze pochodzic rok a moze i tydzien:/

A z Ciekawości sie zapytam? Bosch robi do Omeg sondy a do 16v nie robi??? w szoku jestem.....

#18 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 27 grudnia 2009 - 17:42

ja na kompie mam caly czas to zwarcie do plusa, minusa i ogrzewanie, oraz stale napiecie 5 v. a sonde mam zalozona z szarym, czarnym i dwoma bialymi kablami...

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2009 - 19:20

krogulewski no przeciez dostales juz info ze masz zla sonde........
TAK bosch nie roobi sondy rezystywnej do silnika x20xev. Wiele osob jest w szoku (tak jak Kesiaczek) i zaklada boscha bo wydaje im sie ze w tym silniku jest zamontowana zwykla sonda podgrzewana z masa - tak nie jest i dlatego m.in kolega z postu wyzej ma problem
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#20 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 27 grudnia 2009 - 20:45

no tak ,ale skoro mam złą sonde, a ztego co pisałeś to one mają 1v- to czy mogłoby byc na niej stale napiecie 5:pokoj::o:confused:v?