

Jaka uzywana sonda - pomocy!!!
#1
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 14:59
Kupilem moja omege b kombi ok. 1,5 roku temu, niestety z walnieta sonda lambda do tej pory jezdze na niesprawnym "czujniku" W tym miesiacu mam zamiar wymienc sonde niestety stac mnie w chwili obecnej tylko na uzywana i za taka sie bede rozgladal. Moja stara sonda (uszkodzona) wyprodukowana jest przez firme siemens. Moje pytanie brzmi, o jaka sonde pytac (czy koniecznie musze znalezc taka sama o tych samych symbolach co stara czy moge podpiac jakas inna np. boscha?) Czytalem na forum ze do tego silnika potrzebna jest sonda 5V rezystywna z 4 kablami. Jak mam sprecyzowac pytanie dot. sondy (kolory kabli, napiecie itd.) aby sprzedajacy wiedzial o jaka mi chodzi. Drugie pytanie na czym polega montaz sondy czy wystarczy tylko podpiac i gotowe, czy wymagane jest ustawienie za pomoca np. podpietego komputera. Dziekuje z gory za informacje.
Zapytam jescze, czy jazda przez tak dlugi okres wplywa negatywnie na silnik, jesli tak to w jakim stopniu i co ewentualnie sprawdzic u mechanika jak wymienie sonde.
pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 15:36
Kupujac lambde uzywana nie masz wielkiego wyboru. W oryginale sonde robila firma NGK/NTK dla Siemens-GM i takiej szukasz. Sonda ktora bedzie pasowala do Twojej Omegi pochodzi z silnika oplowskiego x20xev (2,0 16v) montowanego w Omedze ze sterownikiem siemens 56.1 (tylko w Omedze ten sterownik byl montowany). Po roku 95 wprowadzono sterownik siemens 56.5 ktory jest bardziej popularny bo stosowany tez w astrach, vectrach z silnikiem x20xev. Przy tym sterowniku zastosowano nowsza wersje lambdy (inne kolory troche inny punkt sredni mieszanki, wyzszy zakres pomiaru itd). Doswiadczenie mowi ze sonde z nowszego sterownika tez mozesz zamontowac u siebie. Nie ma opcji zeby zamontowac sonde inna z innego silnika opla (bosch magneti itd..) Jest jeszcze firma FAE ktora sprzedjae na aftermarket te sondy wiec moze czasem uda Ci sie kupic i ta. Nie patrz na przebieg sondy czy wiek (to nie jest istotne). te sondy sa bardzo, powtarzam bardzo zywotne i czesto wymieniane sa z dobrej na nowa (powod to zla interpretacja bledow OBD, lpg ktore moze rozjezdzac wartosci lambdy i trudnosci z prawdilowym zdiagnozowaniem dzialnia sond szerokopasmowych)
A wiec szukasz sondy lambdy z silnikow oplowskich 2,0 16v (niw qazne z jakiego modelu opla), chyba ze chcesz miec identyczna to wtedy Omega z lat 94-96 (ze sterownikiem simens 56.1) - kolory kabli czerwony, zolty, czarny, bialy
[B]
#3
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 17:04

#4
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 17:27
[B]
#5
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 17:32
ha, ta sonda ma czarny zolty bialy i czerwony. ta którą mam na aucie to ma czarny szary i 2 biale...
a bledy sa takie ze mam zwarcie do masy do plusa i ogrzewanie:confused:
to jak to jest z tymi kablami? moze mam złą założoną i dlatego są te błędy???
#6
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 18:33
Do krogulewski; masz złą zamontowaną obecnie na silniku.
#7
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 18:37
czarny z czarnym
szary z bialym
bialy z zoltym
bialy z czerwonym
?:confused:
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 19:21
ta którą mam na aucie to ma czarny szary i 2 biale...
ja kupiłem sondę z przewodami: szarym, czarnym i dwa białe i elektryk od razu powiedział że nie pasuje do mojego silnika, bo jest 1V... poszukałem innej (NGK 5V), kolory przewodów jak w oryginalnej i teraz śmiga jak trzeba... i spalanie od razu spadło... :jump:

[think]http://marcingokp.mybrute.com[/think]
Alkohol pije się tylko w dwóch przypadkach: z zakąską i bez zakąski
#10
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 20:34
DAFik - to ze mozna uslyszec zeby nie lutowac kabli sondy to tak samo mozna uslyszec zeby nie przekraczac 50km/h w terenie zabudowanym. Panowie LUTUJCIE i nie martwcie sie. Mam 3 auta w domu i w kazdym lpg jest dopiete do lambdy za pomoca cyny i grzalki. Co wiecej , wymienialem ludziom sondy i jesli kupowalem w zestawach montazowych to zawsze lutowalem. Raz uzylem zlaczek zalaczonych do zestawu i po pol roku przestaly laczyc, byc moze za slabo docisnalem... i tak uzywam grzalki...
[B]
#11
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 20:37
A- biały,B - żółty, C- czerwony, D- czarny.
a A,B,C,D to są???:confused:
Krogulewski - masz zla sonde i zadne podlaczenie nie zmieni faktu ze TWOJ WCU WIDZI ZLA SONDE - dosce ze 1V to jeszcze zwykla a nie rezystywna.
DAFik - to ze mozna uslyszec zeby nie lutowac kabli sondy to tak samo mozna uslyszec zeby nie przekraczac 50km/h w terenie zabudowanym. Panowie LUTUJCIE i nie martwcie sie. Mam 3 auta w domu i w kazdym lpg jest dopiete do lambdy za pomoca cyny i grzalki. Co wiecej , wymienialem ludziom sondy i jesli kupowalem w zestawach montazowych to zawsze lutowalem. Raz uzylem zlaczek zalaczonych do zestawu i po pol roku przestaly laczyc, byc moze za slabo docisnalem... i tak uzywam grzalki...
czyli jak mam podłączyć tą co kupiłem? skoro nie ma wtyczki? a przy tamtej jest i jest podpieta, nic nie jest lutowane...
dodam, że na tej nowej pisze NTK JAPAN;)
tak wygląda:rolleyes:
#12
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 21:50
DAFik - to ze mozna uslyszec zeby nie lutowac kabli sondy to tak samo mozna uslyszec zeby nie przekraczac 50km/h w terenie zabudowanym. Panowie LUTUJCIE i nie martwcie sie. Mam 3 auta w domu i w kazdym lpg jest dopiete do lambdy za pomoca cyny i grzalki. Co wiecej , wymienialem ludziom sondy i jesli kupowalem w zestawach montazowych to zawsze lutowalem. Raz uzylem zlaczek zalaczonych do zestawu i po pol roku przestaly laczyc, byc moze za slabo docisnalem... i tak uzywam grzalki...
Wstaw foto tych lutów, a być może zmienię zdanie.
a A,B,C,D to są???czyli jak mam podłączyć tą co kupiłem?
Wtyczka tak ma oznaczone piny.
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 10:12
#15
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 10:19
Ja kupiłam nowa sonde Boscha i zapłaciłam za nia całe 120 zł, kupujecie uzywki a potem płaczecie że Omega to złom i co chwile sie psuje.
a kolego gdzie ja kupiles i jak sie sprawuje??? :confused:
#16
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 12:10
Przypominam - w tym poscie piszemy o sondzie do silnika oplowskiego x20xev - przeczytajcie z uwaga to co napisalem wczesniej a pozniej wyciagnijcie wnioski
SONDE DO TEGO SILNIKA ROBI 2 FIRMY (na chwile obecna) NGK/NTK i FAE (i nie bede tlumaczyl kolejny raz dlaczego sonda 4 przewodowa z innego silnika nie bedzie pasowala)
Sonda tych firm jest w cenie od 250 do 400 zl. Kolega szuka uzywki bo nie ma kasy na nowa. Poniewaz ta sonda przejezdza spokjnie 200 000 i wiecej mozna ja kupic uzywana ale albo ufa sie sprzedawcy ktory ja sprawdzil albo jedzie sie z kompem i sprawdza jak jeszcze jest zamontowana w aucie
Podstawowe parametry do sprawdzenia
- czas po jakim sonda "budzi" sie do pracy po odpaleniu zimnego silnika
- czestotliwosc przechodzenia ze stanu ubogo w bogato
- zakres napiec gornych i dolnych jakie osiaga sonda
Fakt ze z uzywka jest roznie i dzisiaj moze dzialac a jutro nie a przy nowych zawsze jest gwarancja.
[B]
#17
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 16:46
Mnie osobiscie wszyscy uzywki odradzali, jezeli chodzi o sondy, wszedzie słyszałam, że moze pochodzic rok a moze i tydzien:/
A z Ciekawości sie zapytam? Bosch robi do Omeg sondy a do 16v nie robi??? w szoku jestem.....
#18
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 17:42
#19
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 19:20
TAK bosch nie roobi sondy rezystywnej do silnika x20xev. Wiele osob jest w szoku (tak jak Kesiaczek) i zaklada boscha bo wydaje im sie ze w tym silniku jest zamontowana zwykla sonda podgrzewana z masa - tak nie jest i dlatego m.in kolega z postu wyzej ma problem
[B]
#20
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 20:45
