

Buja autem, nie można utrzymać równo kierownicy POMOCY..
#1
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 11:44
Od kilku dni mam problem i mechanicy sami nie wiedzą co jest...?
Po wymianie końcówek drążków, i ustawieniu geometrii auto zaczęło się bujać na prawo i lewo, nie szło jechać, po ponownym sprawdzeniu okazało się że to może wina opon, kupiłem drugie nowe, i wraz geometria i problem ten sam, autem z przodu rzuca. Czy hamuje się czy nie, problem ten sam.
Po wymianie sworzni i gum w wahaczach, i znowu geometrii problem dalej jest.
Mechanicy sprawdzili luzy na belkach, brak.
Sprawdzili drążek środkowy, jest ok.
Podłużnice też całe.
A i tak wraz rzuca autem. nie mam już zielonego pojęcia co może to być.
Nie idzie samochodem jechać.
A kasa na nowe naprawy idzie a efektu brak?
Czy ktoś się z potkał z takim czymś.? Ma ktoś pomysł co to może być?
z góry dziękuję za pomoc.
#2
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 11:51
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 12:56
#5
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:04
Opony nowe, bez bąbli i zimowe.
Sworznie też nowe.
A zaczęło się tak dziać po wymianie końcówek drążków kierowniczych, bo stukał jeden z prawej strony, więc wymieniłem, i od tamtej pory są takie cyrki.!
I już mechanicy się poddają bo nie mają pojęcia co może być...
Wczoraj to się już ich 5 zastanawiało co jest grane...
I wraz zero konkretnej odpowiedzi..?
#6
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:17
Jakiej firmy koncowki kupiles?zaczęło się tak dziać po wymianie końcówek drążków kierowniczych
#7
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:18
Czuć jakieś "stuki", albo przeskakiwanie na kierownicy? :hmm:
#8
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:27
Mechanicy nic nie powiedzieli że są złe. czy inne np- od innej omego, nie benzyny a diesla.
W sklepie też sprawdzili czy to do benzyny.
Więc chyba nie one..?
Z resztą mechanicy jak je wstawiali nie powiedzieli że są złe, po za tym końcówki nie raz już kupowałem i było wszystko ok.
Stuków brak, czy na dołkach czy przy skręcaniu w prawo, lewo, nic nie puka nic nie stuka.
Dlatego to dziwne wszystko, bo gdyby coś pukało był y punkt zaczepienia, a tu nic..
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:31
Sprawdzali i mówili że są dobre, że nie mają luzu.
tuleje sa kierunkowe to po pierwsze - po drugie nalezy je dokrecac jak auto stoi na ziemi.
#12
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:32
#13
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:39
Więc chyba się znają na tym co robią...
Z reszta nie raz u nich robiłem samochód i nigdy nie było problemu z nimi..
Ale i tak mam zamiar zaraz po świętach pojechać na inny warsztat i z weryfikować to co oni z robili i to co mówili...
Bo sam już nie wiem co myśleć i robić.
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 14:03
Z góry dziękuję za rady..
Wesołych świąt..
#16
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 15:27
tuleje sa kierunkowe to po pierwsze - po drugie nalezy je dokrecac jak auto stoi na ziemi.
otoz to... to samo co w BMW jezeli skrecisz na podnosniku to po opuszczeniu na ziemie pozrywaja sie i bedzie taki sam efekt jak na starej sparcialej tuleji...a kierunek ich montazu tez jest bardzo wazny jak zle zamontujesz ta "wypukloscia" na plastiku to po kilku hamowaniach peknie
#17
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 16:06
- jakie tuleje zamontowali? (firma)
- jak je zamontowali? jesli odpowiedza ze dobrze to zapytaj co to znaczy i czy wiedza jak i w ktora strone montowac. TA TULEJA JEST KIERUNKOWA
- czy skrecali wszystko na podniesionym aucie? jesli tak zrobili to bardzo zle zrobili
Jesli te tuleje zalozysz odpowiednie i nie masz luzu na dole to niech sprawdza wspornik drazka srodkowego (po stronie pasazera), nastepnie gorne mocowanie amora (niech kreca kierownica i patrza czy kielich amora u gory nie przesuwa sie mocno w prawo i w lewo, mozna tez naciskac auto od gory i patrzec czy trzpien amora nie bedzie czasem wystawal raz wiecej raz mniej )
Sprawa wzglada tak.... troche zawiechy do Omegi sprzedalem i pare diagnozowalem, mialem takie co mialy luzy na koncowkach czy wybity drazek srodkowy i nie nosilo tak auta jak przy zuzytych/miekkich gumach (nie mowiac juz o rozwalonych). Wiem ze jak to wszystko powiesz mechesom to pewnie odpowiedza ze to bzdury wyczytane w sieci..... (sam znam takich mechesow) ale znam tez takiego ktory wysluchal, obejrzal tuleje, pomyslal i stwierdzil ze cos w tym jest i po dlugiej walce z zawiasem Omegi mojego klienta, zmontowal tuleje jak trzeba a wlasciel tej Omegi od tej pory kupuje czesci tylko u mnie.....
[B]
#18
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2009 - 15:01
Więc w poniedziałek lecę i sprawdzę je jeszcze raz.
Może na prawdę mechanicy się pomylili źle zrobili, a nie chcą się przyznać do tego, aby nie robić na swój koszt reklamacji...
Z góry dziękuję wam za pomoc i naprowadzenie na konkretny problem...
w poniedziałek dam znać co i jak z tulejami..
#19
OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2009 - 21:21

#20
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 00:12
te wielkie tuleje kup od BMW
mam i sa bardzo dobre oczywiscie lemforder, ale tez sa kierunkowe wiec trzeba wiedziec jak montowac