Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Buja autem, nie można utrzymać równo kierownicy POMOCY..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kowal 23

Kowal 23
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-05-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 grudnia 2009 - 11:44

Witam...

Od kilku dni mam problem i mechanicy sami nie wiedzą co jest...?

Po wymianie końcówek drążków, i ustawieniu geometrii auto zaczęło się bujać na prawo i lewo, nie szło jechać, po ponownym sprawdzeniu okazało się że to może wina opon, kupiłem drugie nowe, i wraz geometria i problem ten sam, autem z przodu rzuca. Czy hamuje się czy nie, problem ten sam.
Po wymianie sworzni i gum w wahaczach, i znowu geometrii problem dalej jest.
Mechanicy sprawdzili luzy na belkach, brak.
Sprawdzili drążek środkowy, jest ok.
Podłużnice też całe.
A i tak wraz rzuca autem. nie mam już zielonego pojęcia co może to być.
Nie idzie samochodem jechać.
A kasa na nowe naprawy idzie a efektu brak?

Czy ktoś się z potkał z takim czymś.? Ma ktoś pomysł co to może być?
z góry dziękuję za pomoc.

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 grudnia 2009 - 11:51

A od czego zaczelo sie to bujanie.Wspornik tez zmieniony?

#3 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 24 grudnia 2009 - 12:40

sworznie ok??? kola proste???? opony nie maja babli??

#4 OFFLINE   tomasa5

tomasa5
  • 32 postów
  • Dołączył: 20-12-2009

Napisany 24 grudnia 2009 - 12:56

mi tez cos sciaga na prawa strone przod, kierak trza mocno trzymac ale przy dłuższej jezdzie reka boli ;/;/

#5 OFFLINE   Kowal 23

Kowal 23
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-05-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:04

Koła są ustawione poprawnie. zbieżność jest, kąty też dobre.
Opony nowe, bez bąbli i zimowe.
Sworznie też nowe.

A zaczęło się tak dziać po wymianie końcówek drążków kierowniczych, bo stukał jeden z prawej strony, więc wymieniłem, i od tamtej pory są takie cyrki.!
I już mechanicy się poddają bo nie mają pojęcia co może być...
Wczoraj to się już ich 5 zastanawiało co jest grane...
I wraz zero konkretnej odpowiedzi..?

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:17

zaczęło się tak dziać po wymianie końcówek drążków kierowniczych

Jakiej firmy koncowki kupiles?

#7 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:18

A może ktoś się pomylił i założyli Ci inne niż do Omegi te końcówki. Jeżeli przed wymianą jazda była w miarę ok, to ja bym tam szukał przyczyny. Może któraś końcówka jest po prostu felerna, albo wybrakowana.

Czuć jakieś "stuki", albo przeskakiwanie na kierownicy? :hmm:



 


#8 OFFLINE   Kowal 23

Kowal 23
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-05-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:27

Końcówki są firmy HART. kupione w sklepie nie na allegro.

Mechanicy nic nie powiedzieli że są złe. czy inne np- od innej omego, nie benzyny a diesla.
W sklepie też sprawdzili czy to do benzyny.
Więc chyba nie one..?
Z resztą mechanicy jak je wstawiali nie powiedzieli że są złe, po za tym końcówki nie raz już kupowałem i było wszystko ok.

Stuków brak, czy na dołkach czy przy skręcaniu w prawo, lewo, nic nie puka nic nie stuka.
Dlatego to dziwne wszystko, bo gdyby coś pukało był y punkt zaczepienia, a tu nic..

#9 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:28

Albo spieprzyli tuleje.

#10 OFFLINE   Kowal 23

Kowal 23
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-05-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:30

Sprawdzali i mówili że są dobre, że nie mają luzu.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:31

Sprawdzali i mówili że są dobre, że nie mają luzu.


tuleje sa kierunkowe to po pierwsze - po drugie nalezy je dokrecac jak auto stoi na ziemi.




 


#12 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:32

Pisales ze wymieniales a jesli zle nabili i skrecili to tez tak bedzie a tego nie widac.

#13 OFFLINE   Kowal 23

Kowal 23
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-05-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:39

no tak, wymieniali ci sami mechanicy co końcówki..
Więc chyba się znają na tym co robią...
Z reszta nie raz u nich robiłem samochód i nigdy nie było problemu z nimi..

Ale i tak mam zamiar zaraz po świętach pojechać na inny warsztat i z weryfikować to co oni z robili i to co mówili...

Bo sam już nie wiem co myśleć i robić.

#14 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 24 grudnia 2009 - 13:42

Wielu mechanikow przejechalo sie na tych tulejech.

#15 OFFLINE   Kowal 23

Kowal 23
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-05-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 grudnia 2009 - 14:03

Po świętach inny warsztat i mechanicy, może tam wyjaśnią tą zagadkę.

Z góry dziękuję za rady..

Wesołych świąt..

#16 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 24 grudnia 2009 - 15:27

tuleje sa kierunkowe to po pierwsze - po drugie nalezy je dokrecac jak auto stoi na ziemi.




otoz to... to samo co w BMW jezeli skrecisz na podnosniku to po opuszczeniu na ziemie pozrywaja sie i bedzie taki sam efekt jak na starej sparcialej tuleji...a kierunek ich montazu tez jest bardzo wazny jak zle zamontujesz ta "wypukloscia" na plastiku to po kilku hamowaniach peknie

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 grudnia 2009 - 16:06

Kowal23 - prawdopodobnie Twoj problem od poczatku lezal w tulejach. Te duze trudno zweryfikowac jesli nie rozerwal sie calkiem. Mechanicy robiac diagnostyke zauwazyli wybita koncowke i na tym sie skupili..... Pozniej wymienili tuleje i znajac zycie, zle je wprasowali i uzyli innych niz lemforder (na forum dowiesz sie ze tylko lemforder zapewni wlasciwe prowadzenie auta... niestety nie jest tani ale nawet markowe produkty jak febi/swag trw nie zrobili tej tulejki tak jak lemforder......) powiedz mechanikom niech sie nie obrazaja tylko niech odpowiedza Ci na pytania:
- jakie tuleje zamontowali? (firma)
- jak je zamontowali? jesli odpowiedza ze dobrze to zapytaj co to znaczy i czy wiedza jak i w ktora strone montowac. TA TULEJA JEST KIERUNKOWA
- czy skrecali wszystko na podniesionym aucie? jesli tak zrobili to bardzo zle zrobili

Jesli te tuleje zalozysz odpowiednie i nie masz luzu na dole to niech sprawdza wspornik drazka srodkowego (po stronie pasazera), nastepnie gorne mocowanie amora (niech kreca kierownica i patrza czy kielich amora u gory nie przesuwa sie mocno w prawo i w lewo, mozna tez naciskac auto od gory i patrzec czy trzpien amora nie bedzie czasem wystawal raz wiecej raz mniej )
Sprawa wzglada tak.... troche zawiechy do Omegi sprzedalem i pare diagnozowalem, mialem takie co mialy luzy na koncowkach czy wybity drazek srodkowy i nie nosilo tak auta jak przy zuzytych/miekkich gumach (nie mowiac juz o rozwalonych). Wiem ze jak to wszystko powiesz mechesom to pewnie odpowiedza ze to bzdury wyczytane w sieci..... (sam znam takich mechesow) ale znam tez takiego ktory wysluchal, obejrzal tuleje, pomyslal i stwierdzil ze cos w tym jest i po dlugiej walce z zawiasem Omegi mojego klienta, zmontowal tuleje jak trzeba a wlasciel tej Omegi od tej pory kupuje czesci tylko u mnie.....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   Kowal 23

Kowal 23
  • 19 postów
  • Dołączył: 04-05-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 25 grudnia 2009 - 15:01

Czyli jednak obstawiacie tuleje...
Więc w poniedziałek lecę i sprawdzę je jeszcze raz.
Może na prawdę mechanicy się pomylili źle zrobili, a nie chcą się przyznać do tego, aby nie robić na swój koszt reklamacji...

Z góry dziękuję wam za pomoc i naprowadzenie na konkretny problem...
w poniedziałek dam znać co i jak z tulejami..

#19 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 25 grudnia 2009 - 21:21

te wielkie tuleje kup od BMW 750 (zielone) sa to tuleje od Longa i wytrzymuja duzo wiecej od normalnych tylko i wylacznie lemforder :)

#20 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2009 - 00:12

te wielkie tuleje kup od BMW


mam i sa bardzo dobre oczywiscie lemforder, ale tez sa kierunkowe wiec trzeba wiedziec jak montowac